Ik vind het bold-stukje wel best opmerkelijk, dat je verstand zegt dat je kindje vanzelf wel ophoudt met krijsen. Misschien dat het juist daarom goed is om een boek als Oei ik groei te lezen, omdat je rationeel niet van een 2 weken oude baby kunt verwachten dat ze vanzelf ophoudt met huilen anders dan uit uitputting. Ik krijg de indruk dat je de neiging hebt je kind te 'overvragen', al meer van haar te verwachten dan ze eigenlijk kan. Of sla ik de plank mis?quote:Nee het is niet zo dat vent en ik het totaal oneens zijn over het ouderschap. Toen ze gisteren boven lag te krijsen hebben we het erover gehad. Hij vroeg me: wat zegt je gevoel? En toen zei ik dus: mijn verstand zegt: laten krijsen want ze houdt vanzelf op. Mijn gevoel zegt: ik wil naar haar toe!
Hij vindt echt dat ik mijn gevoel moet volgen en daar steunt hij mij volledig in
En vandaag heeft hij weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte en hij vindt het werkelijk verschrikkelijk om ons achter te moeten laten. Ook omdat D in die twee weken tijd al zo enorm veranderd is!
Ik ga het lekker op mijn gevoel doen .. En lekker luisteren naar wat zij wil. Al het andere eromheen kan nu wachten. Zij staat op de eerste plaats
Wederom thanks ladies!
quote:Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar watMaar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
Vind ik ook!quote:Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat.
Ah gossiequote:Op maandag 12 november 2012 16:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar. Hopelijk is ze snel weer de oude!
Fysio zei daar niks over, daar gaat de man van Livit (helmenmaker) over, en die heeft de helm dus iets aangepast, en schoongemaakt, schijnt dat ik het niet goed gedaan heb ofzo...Maar ook als ze heel erg zweet dan gaat dat in die tussenlaagjes zitten..Anyway, ze heeft nu weer een schone helm, die iets groter isquote:Op maandag 12 november 2012 19:56 schreef Phaidra het volgende:
Mooi PEWat zei de fysio over de drukplekken?
quote:Op maandag 12 november 2012 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.
Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
Jup, zouten en suikers. Zodat daarvan iig geen tekorten ontstaan! Het heeft tutti-frutti smaakquote:Op maandag 12 november 2012 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink
leek mij ook meer Irritatieplekjes idd, al zat er aan de zijkant bij haar oor wel een drukplek, dus dat is wat ruimer gemaakt, maar niet té, want het is niet de bedoeling dat haar hoofd nog meer in de breedte gaat groeien.quote:Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mefke79 het volgende:
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
Ok, zal ik van de week eens kijkenquote:Op maandag 12 november 2012 21:51 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgenquote:Op maandag 12 november 2012 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
+1.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen
het is nog vroeg....
Gaat heel goed! Hij ondervind er geen enkele hinder van in het begin vond hij het alleen even vervelend met op zijn buik liggen op bed maar dat was ook zo weer over. Je kunt al wel wat verschil zien zijn ogen staan ook wat gelijker. We hebben nog geen meting weer gehad maar hij zat toen we begonnen op 116%quote:Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ok, zal ik van de week eens kijkentnx!
Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
Hier ook nog een tijgeraar. Kruipen kan ze wel, maar gaat niet snel genoeg hihi!quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, Daan kruipt ook niet. Hij tijgert alles op de laminaatvloer. Dat gaat lekker snel.
Bij Chris hadden we zo'n verkeerskleed op de vloer liggen, zodat hij daar wel grip had. Maar hij probeerde het ook, en gleed weg. Daan doet die moeite niet..
NTS, wanneer mogen jullie voor de 11-maand CB date?
Ze hebben hooguit 2 dagen echt last van de prikken. Zondag moet dan toch goed komenquote:Op dinsdag 13 november 2012 09:18 schreef Mangostine het volgende:
Mijnes heeft zich net helemaal leeggescheten en ligt nu gewassen en gestreken KO te tukken.![]()
Hebben we dat alvast gehad voor vandaag.
Morgen krijgt ie zijn eerste prikjes, nog tips wat dat aangaat?
Ik bedenk me net dat we zondag de babyborrel hebben gepland... Nouja, die prikken komen nooit gelegen lijkt me.
Leren slofjes (zoals Aapies) tegen het wegglijdenquote:Op dinsdag 13 november 2012 09:12 schreef Kyara het volgende:
Hier een goede nacht. De evacuatie van gisteren heeft weinig indruk gemaakt geloof ik.
Midas probeert dus al een tijd te kruipen maar hij glijdt steeds weg op de houten vloer. Iemand tips? Misschien toch maar blote voeten voor meer grip?
We zijn ook alvast begonnen met oefenen voor "hiep hiep hoera". In het tempo van ons ambtenaartje heeft ie dat dan over 2 maanden misschien wel door. Voor nu vindt hij het vooral erg grappig.
Voor ons nog. Kun je vertellen waar we mee mogen oefenen. Wij gaan 7 december, zitten hier op het "vrijdagbureau".. En dan zit je met die sintvieringen in de weekenden na de prikken. Dus dan maar iets later..quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:45 schreef NotTheSame het volgende:
Wij mogen de 22ste weer op audiëntie bij het CB Deepfreeze!
Herkenbaarquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef Kersjes het volgende:
Vooral het van rug naar buik rollen doet hij graag. En dan brullen om hulp, want terug kan hij nog niet.
Nou, geniet ervan!quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Uhh... Die kleine slaapt hier al vanaf 12.15 uur... Heeeel apart!
Dat doet M ook. Hoewel hij wel eindeloos lang gewiegd heeft. Hij is daarmee gestopt nu hij kan staan, dat is blijkbaar leuker.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan kruipt soms de laatste halve meter, dus 2 keer een knietjes vooruit, als hij daarna wil gaan staan bij de bank/tafel/kast. En als hij gaat zitten, gaat hij in kruipstand, en gaat dan op zijn billen zitten. Maar dat wiegen doet hij niet echt. Als hij het doet is hij meestal iets aan het bekijken voordat hij gaat zitten.
dan krijg ik ditquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, je kunt googlen op klompslofjes, die zijn een tientje en passen prima. Ik vind zelf veel slofjes heel duur voor de hoeveelheid tijd die je ermee doet.
Wij moeten vrijdag naar het cb. Ik vind het best spannend die prikjes. Denk dat ik er moeite mee heb als ze mijn schatteboutje gaan prikkenquote:Op dinsdag 13 november 2012 09:18 schreef Mangostine het volgende:
Morgen krijgt ie zijn eerste prikjes, nog tips wat dat aangaat?
Ik bedenk me net dat we zondag de babyborrel hebben gepland... Nouja, die prikken komen nooit gelegen lijkt me.
Je mag altijd zelf bepalen wanneer welke prikken gegevens worden. Bespreek het met je CB?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Mineola het volgende:
Oh Free, wat fijn! Dat is gelijk een hele zorg minder! En een rare dag hè, vandaag...!
Ben trouwens wel nieuwsgierig naar je reguliere programma van prikken. Je volgt het programma voor wanneer hij vandaag was geboren, dus een paar weken uitgesteld? Klinkt niet onlogisch, heb daar ook al over nagedacht. ik zou wel wat meer willen lezen daarover, heeft iemand toevallig een goede link? Ik zit mobiel dus het zoekt wat lastig...
Ja,best vreemd dagje inderdaadquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Mineola het volgende:
Oh Free, wat fijn! Dat is gelijk een hele zorg minder! En een rare dag hè, vandaag...!
Ben trouwens wel nieuwsgierig naar je reguliere programma van prikken. Je volgt het programma voor wanneer hij vandaag was geboren, dus een paar weken uitgesteld? Klinkt niet onlogisch, heb daar ook al over nagedacht. ik zou wel wat meer willen lezen daarover, heeft iemand toevallig een goede link? Ik zit mobiel dus het zoekt wat lastig...
http://www.nvkp.nl/nederl(...)telde-vragen/faq-19/quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:12 schreef Mineola het volgende:
Ben ik ook van plan maar dan kan t geen kwaad zelf al wat info vergaard te hebben toch?
Dat idd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog nooit ongevraagd advies gekregen. Alleen als ik aangeef ergens mee te zitten. Als moeder en kind goed in hun vel zitten en het gaat gewoon goed dan wordt er ook verder niet echt doorgevraagd en kan je gewoon zelf aangeven waar je advies over wilt hebben.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:48 schreef Kyara het volgende:
Zoveel is mijn baby gegroeid in 10 maanden tijd:
[ afbeelding ]
Op de 1e foto amper 2 weken oud en de 2e foto 10 maanden en 2 dagen.
Zelfde pakje dus (maat 50)
Hier ook zo.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog nooit ongevraagd advies gekregen. Alleen als ik aangeef ergens mee te zitten. Als moeder en kind goed in hun vel zitten en het gaat gewoon goed dan wordt er ook verder niet echt doorgevraagd en kan je gewoon zelf aangeven waar je advies over wilt hebben.
Ja, dat bedacht ik me daarstraks in de auto. Dat gaan we Es' proberen. Ik denk dat ontwikkeling en groei meetelt. Ineens wiebelt ie op handjes en knietjes.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doet M ook. Hoewel hij wel eindeloos lang gewiegd heeft. Hij is daarmee gestopt nu hij kan staan, dat is blijkbaar leuker.
Kyara, je kunt googlen op klompslofjes, die zijn een tientje en passen prima. Ik vind zelf veel slofjes heel duur voor de hoeveelheid tijd die je ermee doet.
Kuukske, heeft hij misschien honger? Ik merk hier dat slecht slapen vaak gerelateerd is aan meer voedsel nodig hebben overdag. Ik ben altijd heel tevreden met het voedingsschema dat we hebben, me niet snel genoeg realiserend dat een groeiend kind steeds meer nodig heeftIk heb al een paar keer gemerkt dat een extra boterham of papfles meteen tot betere nachten leidt.
Ik ken die zakjes niet, maar als er geen zout is toegevoegd lijkt me dat geen probleem.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Kun je stoomgroente uit zo'n zakje, die je in de magnetron doet aan je baby geven?
SPOILER: SaartjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna iedereen vindt haar sprekend M. Dus altijd leuk om eens te horen dat ze op mij lijktquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:41 schreef Phaidra het volgende:
Welkom Coco! En een nieuwe Saar-foto. M'n lief zei trouwens direct dat ze op jou lijkt
Hier een zwemluier en daaroverheen een zwembroekje. De zwemluier is hier verplicht, kun je ook voor 2,50 kopen bij het zwembad. Maar in de winkel zijn ze een stuk goedkoper en qua maat gaan ze wel even mee..quote:Op woensdag 14 november 2012 01:26 schreef xaban06 het volgende:
Hoi ouderswij willen met de kleine voor het eerst gaan zwemmen, hij is nu 9 maanden oud.
Echter, waarmee moet hij zwemmen?Een gewoon zwembroekje? Speciaal iets voor luiers? Met of zonder luier?
Ik hoop ook dat de krampjes wegblijven ja! Dat is echt zo naar.. Fijn dat ze zo goed drinktquote:Op woensdag 14 november 2012 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Marjolijntje, ze krijgt flesvoeding. Drinkt perfect en heeft nauwelijks last van krampjes. Hopelijk blijft dat zo, vooral voor haar.
Insmeren met babyolie en daarna zachtjes weghalen.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Kwisted het volgende:
bedankt voor de geruststelling meiden! Ik ga het er nog over hebben met![]()
Volgens mij heeft F last van berg. Ze heeft ineens 'roos' en wat korstjes op haar hoofd. Ziet er niet heel smakelijk uit..Iemand tips? Heb het al geprobeerd er een beetje uit te kammen.
Wat fijn!quote:Op woensdag 14 november 2012 11:36 schreef Marjolijntje het volgende:
Wij hebben ook echt veel gehad voor Faye, 50/56 hebben we nog een hele bak van die nu bewaard blijft, moet er echt nog eens goed doorheen om uit te zoeken wat echt mag blijven, er kan nog veel meer van weg. En 62 is nu ook uit haar kast en moet nog op de foto..
Volgens mij heeft Faye het slapen uitgevonden trouwensVannacht ging goed, vanochtend 3 kwartier en nu ligt ze er al bijna 2 uur in! Als ze begint te draaien en te piepen zet ik haar slaapmuziekje aan en slaapt ze verder
![]()
Longsleeves kan je in elk seizoen gebruiken, rompers met korte mouw ookquote:Op woensdag 14 november 2012 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
V&D heeft online trouwens 20% korting op alle baby- en kinderkleding. Mocht iemand nog iets nodig hebbenHeb voor Saartje echt al veel gekregen, zeker in maatje 50 en 56 hoef ik voorlopig niks te halen (en ik heb geen idee hoe snel ze in 62 terecht gaat komen), dus ik koop zelf maar even niks. Hoe lastig ik het ook vindt
Tot nu toe doet ze het in ieder geval heel goed. Geboortegewicht was 3470, en gisteren (toen ze dus bijna een weekje oud was), woog ze al 3660. Nu drinkt ze ook echt heel erg goed, dat scheelt natuurlijk veel.
Heb mijn kooplust al wat gestild met leuke dozen/manden voor in haar kast, boxkleed en een toffe wikkeldeken. Spul dat ik eigenlijk ook nog wel écht nodig heb. Min of meer.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:10 schreef Phaidra het volgende:
Longsleeves kan je in elk seizoen gebruiken, rompers met korte mouw ook![]()
.
Ja idd.. Haha ja gaat snel hequote:Op woensdag 14 november 2012 12:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ahh Enf daar ben je! Rustig aan hoor! Herken het wel ... hier vliegen de dagen ook voorbij!
Ik vind het knap dat je toch bv volhoudt! Missvhien niet 100% maar hee .. het vergt enorm veel van mama! Ik hoop dat je je erin kan berusten dat wst je ook doet.. dat het goed is. Dat principe dringt de lastste dagen ook steeds meer bijij door.
Kwisted wat al gezegd werd.. beethe haarlotion of olie en dan eruit kammen?
Ja, ik weet het niet. Ik heb ook een chronische darmziekte waardoor ik voor mn zwangerschap al wat meer moe was da de gemiddelde mens, en nu met een kind en nachtvoedingen erbij helpt dat ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Enf, heb je al eens overwogen om een LK mee te laten kijken naar de borstvoeding? Vermoeidheid zou niet alleen door het voeden moeten komen
Juist vaak aanleggen zorgt ervoor dat je genoeg voeding hebt en niet bij hoeft te voeden met kunstvoeding. Kijk anders eens in het borstvoedingstopic hier!
En ook geen ijzertekort? Ik heb flink ijzertekort (werd met 4,8 ontslagen uit het zhuis) en merk dat ik behoorlijk snel moe ben. Zal combinatie zijn van meerdere factoren, maar denk dat dat ook wel meespeelt.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet. Ik heb ook een chronische darmziekte waardoor ik voor mn zwangerschap al wat meer moe was da de gemiddelde mens, en nu met een kind en nachtvoedingen erbij helpt dat ook niet.
En bij vaker aanleggen denk ik aan minder nachtrust, wat het allemaal moeilijker maakt in mijn ogen. Maar bedankt voor de tip!
Ja, daar lees ik idd ook al mee
Flesje opwarmen is overigens ook niet heel moeilijk (duurt niet lang) tegenwoordig, mag gewoon met warm kraanwater. Althans, in ieder geval hier in de regio. Weet niet of daar verschillen tussen zitten in Nl.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Nachtvoedingen hou je met de fles ook nog wel even he! En dan moet je 's nachts je bed uit, flesje opwarmen.. Bij BV is het kind pakken, aanleggen en verder slapen! En vaker aanleggen kan ook overdag, lekker in bed of op de bank kruipen met baby
Kan iemand mijn baby vertellen dat dat kan maar niet hoeft? Ze hangt al sinds 8u of aan mijn tiet, of is in slaap gevallen op mijn schoot. Ik wil me ook wel even aankleden en mijn quiche in de oven mikken...quote:Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Marjolijntje het volgende:
En vaker aanleggen kan ook overdag, lekker in bed of op de bank kruipen met baby
Dat mag zolang je een moderne CV Ketel hebt. Niet als je een geiser of boiler hebt.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Flesje opwarmen is overigens ook niet heel moeilijk (duurt niet lang) tegenwoordig, mag gewoon met warm kraanwater. Althans, in ieder geval hier in de regio. Weet niet of daar verschillen tussen zitten in Nl.
Maar nachtvoedingen heb je inderdaad gewoon
Ik heb geen ervaring met borstvoeding, maar vind het zelf in ieder geval totaal geen moeite om een flesje te maken. Lijkt me niet bijzonder veel meer werk dan borstvoeding. Mgoed, nogmaals, geen ervaring met dat laatste.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat mag zolang je een moderne CV Ketel hebt. Niet als je een geiser of boiler hebt.
Maar je kan een thermosfles gekookt water naast je bed neerzetten en zo'n stapeltoren poeder. Hoef je helemaal niet ver meer voor die fles.
Ik vind die moeite die een fles maken kost hier altijd wat overschat en uitvergroot door de bv mama's.![]()
Ik ben pro borstvoeding hoor maar zoveel moeite is die fles echt niet. Mijn keuze zou ik er niet aan ophangen.
Enf zegt heel duidelijk dat ze weet wat ze moet doen om haar productie op te krikken en dat ze dat niet trekt. Ik neem aan dat ze wel weet wat de mogelijke gevolgen zijn ook voor wat betreft de overige voedingen.
Maar fingerfeeding is veel intensiever dan de gewone flesjes.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mini heeft de eerste anderhalve week kunstvoeding bij gekregen dmv fingerfeeding omdat de bv niet goed liep, ik vond het best een gedoe eigenlijk, dat opstaan om de boel klaar te maken en dan ook weer schoon te moeten maken voor de volgende ronde.
Het viel me idd ook mee hoeveel moeite het kost.. En je moet er toch uit voor een luier.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat mag zolang je een moderne CV Ketel hebt. Niet als je een geiser of boiler hebt.
Maar je kan een thermosfles gekookt water naast je bed neerzetten en zo'n stapeltoren poeder. Hoef je helemaal niet ver meer voor die fles.
Ik vind die moeite die een fles maken kost hier altijd wat overschat en uitvergroot door de bv mama's.![]()
Ik ben pro borstvoeding hoor maar zoveel moeite is die fles echt niet. Mijn keuze zou ik er niet aan ophangen.
Enf zegt heel duidelijk dat ze weet wat ze moet doen om haar productie op te krikken en dat ze dat niet trekt. Ik neem aan dat ze wel weet wat de mogelijke gevolgen zijn ook voor wat betreft de overige voedingen.
Mijn vent de luier en de fles vaak.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:37 schreef bitterend het volgende:
Ik hoefde nooit uit snachts voor luier dat deed mijn man.
Aanleggen en klaar dus.
Schei uit! Die van ons is ook zo'n pruttel af en toe. Niet chill!quote:Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn mini kan trouwens ontzettend piepend ademhalen in haar slaap af en toe, ik zat de eerste keren echt recht overeind in bed
Voedingen vind ik niet erg om zelf te doen. Zou wel fijn zijn als manlief s'nachts vaker schone luier of rondlopen zou doen bij huilen. Maar ja het lastige is, dat hij de grote verzorgd en dat vaak bv uiteindelijk het beste is om weer te gaan slapen. Al weet ik niet of er verschil is tussen troostende bv mama en troostende papa. Wellicht dat de papa ook zonder voeding voor elkaar krijgt omdat hij de bv geur niet heeft.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef Kyara het volgende:
Het grootste gemak van fles is dat je niet alle nachtvoedingen zelf hoeft te doen en daardoor dus wat meer slaap kunt pakken. Ik vond het zelf trouwens niet storend om er uit te moeten. Was wel knus, samen onder een dekentje in het donker op de bank![]()
Ophelia welkom
Dat helemaal!quote:Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier gaat ze vooralsnog bij pappa hard op zoek naar een tepel...quote:Op woensdag 14 november 2012 14:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Voedingen vind ik niet erg om zelf te doen. Zou wel fijn zijn als manlief s'nachts vaker schone luier of rondlopen zou doen bij huilen. Maar ja het lastige is, dat hij de grote verzorgd en dat vaak bv uiteindelijk het beste is om weer te gaan slapen. Al weet ik niet of er verschil is tussen troostende bv mama en troostende papa. Wellicht dat de papa ook zonder voeding voor elkaar krijgt omdat hij de bv geur niet heeft.
Wij hebben het wel eens geprobeerd, maar als de mini 's nachts wakker wordt, wil hij toch echt drinken.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Voedingen vind ik niet erg om zelf te doen. Zou wel fijn zijn als manlief s'nachts vaker schone luier of rondlopen zou doen bij huilen. Maar ja het lastige is, dat hij de grote verzorgd en dat vaak bv uiteindelijk het beste is om weer te gaan slapen. Al weet ik niet of er verschil is tussen troostende bv mama en troostende papa. Wellicht dat de papa ook zonder voeding voor elkaar krijgt omdat hij de bv geur niet heeft.
Ooow, prikjes zijn ook zo zielig inderdaadquote:
Ja dat doe ik sowieso uit intuitie als erste, maar na de voeding bleef hij krijsen. Eerst wou hij ook niet meer drinken, liet steeds los en was onrustig, maar uiteindelijk na 30-45 minuten toch alleen met borst (minder voeding en vooral veel borstquote:Op woensdag 14 november 2012 15:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben het wel eens geprobeerd, maar als de mini 's nachts wakker wordt, wil hij toch echt drinken.
Ophelia, welkom!
Enf, ik heb tot 8 weken flesjes bij moeten geven omdat mijn productie niet goed op gang kwam. Maar nu geef ik alweer 5 maanden bv, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen (maar ik zal niet ontkennen dat het zwaar was). Succes!
Nu ben ik benieuwd, welk trucje?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:01 schreef Kyara het volgende:
Fijn Free!
We zijn vandaag weer naar het Baby Research Centre geweest. Dit keer een onderzoekje met speeltjes. Vond hij erg interessant en hij had hele verhalen. Daarna hebben ze geprobeerd om hem een trucje te leren maar daar had ie geen zin in (of dat snapte hij niet, dat kan ook).
Een doosje met een poppetje erop en als je er met een stuk piepschuim tegen aan slaat dan deed hij een kunstje. En Midas moest dus tegen dat ding aan slaan. Maar goed, hij gooide het stuk piepschuim weg en wilde het poppetje pakken. Dat mocht niet en dat vond ie niet leukquote:Op woensdag 14 november 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd, welk trucje?
quote:Op woensdag 14 november 2012 20:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Een doosje met een poppetje erop en als je er met een stuk piepschuim tegen aan slaat dan deed hij een kunstje. En Midas moest dus tegen dat ding aan slaan. Maar goed, hij gooide het stuk piepschuim weg en wilde het poppetje pakken. Dat mocht niet en dat vond ie niet leuk
Maar hij begrijpt zijn activity center wel dus ik maak me ook niet heel erg ongerust
Ja, ik heb in Nijmegen, Groningen en Leiden gestudeerd.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:22 schreef Kyara het volgende:
Heb jij ook bij het BRC meegedaan? Want je hebt toch ook aan de Radboud gestudeerd?
Wow, echt knap!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:
Oeh, hij kan los lopen trouwens. Precies met 10 maanden. En als je roept: 'ik ga je billen opeten!' dan 'rent' hij hard gillend en lachend weg (wel langs de bank, want anders gaat het niet hard genoeg of valt hij om).
Zou allebei wel kunnen, hij kwijlt van jewelste, geen koorts, er kwamen wel boertjes en scheetjes uit. Nog geen harde plekken of doorkomende tanden te bekennen, dat dan weer niet.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:13 schreef Phaidra het volgende:
Geweldig free!! De eerste dag zonder kolven, ik hoop dat er nog heel veel komen
Ow, dat is minder idd Tinu. Daar heb ik geen tips voor, tot nu toe is dat hier niet voorgekomen (klopt héél gauw af). Meneer tukt na de voeding 's nachts weer lekker door. Vervelend zeg, misschien tandjes? Of last van zijn darmen?
Zoë. Arme S, hopelijk is ze na een nachtje goed slapen weer de oude.
w00tquote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:
Oeh, hij kan los lopen trouwens. Precies met 10 maanden. En als je roept: 'ik ga je billen opeten!' dan 'rent' hij hard gillend en lachend weg (wel langs de bank, want anders gaat het niet hard genoeg of valt hij om).
geen idee, ben bang dat er dan 1 uit bed wordt gebeld of zo. Of misschien is het alleen met de controles omdat niet elke gyn een echoscopist is of zo :S Eigenlijk helemaal niet over na gedachtquote:Op woensdag 14 november 2012 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, klinkt leuk dat onderzoek. He niet bij elke gyn op controle mogen, hoe moet dat dan met de bevalling, dan heb je toch geen keuze?
Soempie, geweldige verhalen van je mannetje
Enfermera, hoop dat het snel wat makkelijker voor je wordt.
Wat goed zeg!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:
quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:
Zou kunnen. Niet slapen is al niet leuk, maar hij was ook nog eens echt aan het krijsen. Heb al wel wat dagen het idee dat hij maar aan de borst wil blijven hangen (als in waag het niet mij die tepel te onttrekken) overdag minder, maar s'avonds en s'nachts des te meer.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:10 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
Hier ook een paar nachten gehad dat S echt wakker was en niet wilde slapen snachts. Had ze normaal nooit en en week later ofz was daar het tandje. Die had ik daarvoor ook niet gevoeld, hij was er opeens, dus wie weet is dat bij jullie ook wel het geval?
Ah, ok, dan is dat blijkbaar normaal. Iedere luier heeft ze wel gepoept, en meestal poept ze meteen weer zodra we haar een nieuwe luier om aan het doen zijn (en het is niet zeldzaam om daarna ook meteen in haar tweede schone luier te poepen). Ze heeft M. inmiddels al twee keer onder weten te knallenquote:Op woensdag 14 november 2012 23:23 schreef Mangostine het volgende:
Coco, ik weet niet hoe het met fv zit, maar onze scheet de eerste dagen ook dat het een lieve lust was, elke voeding was het weer prijs. Pas sinds een week denk ik poept ie 1 a 2x per dag. Maar dan ook in hoeveelheden waarbij "shitload" nogal netjes geformuleerd is.
En ik heb geen droger, ik hang alles gezellig uit![]()
Dankjewel nog voor je V&D tip. Mijn shophonger is weer even gestild. Zondag babyborrel, plus hij past nu in 62. En spencertjesZiedaar de verantwoording.
Dat is dus ook het moment dat ik hem afkoppel, maar hij moet ook tussentijds vaak gestimuleerd worden om te drinken en niet zomaar te 'hangen'.quote:Op donderdag 15 november 2012 02:32 schreef freecell het volgende:
Er is inderdaad geen max, maar wel even in de gaten houden of er wel echt gedronken wordt. Aan de borst in slaap vallen na een voeding is hier prima, maar ik ben geen lolly, dus bij sabbelen, mag dat verder op mijn pink
Zelfde verdieping hier meestal ookquote:Op donderdag 15 november 2012 06:12 schreef Mineola het volgende:
Hier is dat uur dus alleen voeden, het moment van uit bed halen tot ik hem (voor het eerst) er weer in leg.
Overdag ligt hij inderdaad langer bij ons en maakt het me ook niet uit of hij slaapt of niet. Hij is wel altijd op de verdieping waar ik ook ben: in de buntingbag jn de box of in de reiswieg op onze slaapkamer. Ook om een dag/nacht verschil te maken.
Oh, dat wist ik niet. Maar goed, dan ben ik in elk geval thuis. Wel sneu.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:35 schreef Troeta het volgende:
Kyara,bij die prik krijgen ze een tot anderhalve weeklater pas last he! Dus misschien met kerst.
Mex was vorig jaar met kerst ziek er van, we waren Gelukkig thuis, maar het was wel sneu dat hij niet gezellig met ons mee kon doen. Denk ik waarschuw je maar even:-)
Volgens mij, aanname, krijgt Midas nog niet de BMR dan? Die krijgt Anouk namelijk pas bij 14 maanden (zoals volgens mij de meeste?). Daar worden ze meestal na een week ofzo ziekig van namelijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 06:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Maar goed, dan ben ik in elk geval thuis. Wel sneu.
Jup, hier netzo. Ervaring hier leert dat het vanzelf effectiever wordtquote:Op donderdag 15 november 2012 05:32 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat is dus ook het moment dat ik hem afkoppel, maar hij moet ook tussentijds vaak gestimuleerd worden om te drinken en niet zomaar te 'hangen'.
quote:Op woensdag 14 november 2012 20:58 schreef Susie het volgende:
[..]
Wat goed zeg!![]()
Anouk is een schijterd, heel soms staat ze los nu, maar als je haar vast houdt om te stappen laat ze zich op haar kont vallenEn dat weg rennen
Hier laat ze zich dus vallen, om vervolgens als een speer er kruipend vandoor te gaan
![]()
Misschien goed om samen na te gaan hoe je wat ontlast kunt worden? Dat je bij kunt tanken. Wordt J. nog vaak 's nachts wakker?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:13 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie, liefvan jou om te zeggen. Ja ik vind het erg slopend, zeker nu met een nieuwe baan erbij, veel stress op werk en thuis. Soms wil ik gewoon dat lief hem s'nachts neemt en dat ze het lekker samen uitzoeken, zeker als ik denk, dat hij geen voeding hoeft en ik zo moe en kapot ben als in de laatste dagen.
Ik zie nergens gewoon alcohol in de bijsluiter staan?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:13 schreef Mangostine het volgende:
In bepanthen zit alcohol, houd er wel rekening mee dat dat de boel alleen maar meer kan uitdrogen... Maar misschien helpt het.
ik wel, op de tube zelf staat het? Cetyl- en stearyl alcoholquote:Op donderdag 15 november 2012 10:19 schreef Pvoesss het volgende:
bepanthen heeft heerlijke lotion om mee te blijven doorsmeren als het eenmaal weg is![]()
Echt dat spul is zooo heerlijk.
[..]
Ik zie nergens gewoon alcohol in de bijsluiter staan?
Ik vind bepanthen erg fijn!!quote:Op donderdag 15 november 2012 10:40 schreef Pvoesss het volgende:
Het is ook absoluut niet gek dat je het niet weet.
Maar zo zonde als iedereen hier stopt met bepanthen te gebruiken om de "alcohol"
quote:Op donderdag 15 november 2012 10:53 schreef bitterend het volgende:
Phaidrajij leest gedachten!! ik wou je gisteren al een bericht sturen om te vragen dat je eens je kleine grote man zou spammen
De pak staat hem echt super! lekker warm <3
Dat is hij inderdaad! we moeten weer eens meetenquote:Op donderdag 15 november 2012 10:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Mijn telefooncamera is zo brak aan het worden, maar mobiel posten is zo lekker makkelijk. Wil van het weekend weer wat dingen van de goede camera's trekken, maar deze wilde ik even spammen. Hij is gewoon zó leuk!!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |