abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119123935
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_119124040
O gooi ik zomaar het vorige topic dicht .. Naja, dan hier maar weer verder he :)

Qua tijd met haar doorbrengen .. Het bezoek hebben we deze week af gehouden zodat het echt ONZE week was. En dat heeft ons zeker goed gedaan .. lekker zitten poemelen met der en enorm genoten :)
Niets moest alles mocht.

En zoals ik het vorige topic al sloot .. Ik ga er vanaf nu echt 100% voor haar zijn .. Idd fuck de collega''s, boeken en goedbedoelde adviezen. Vanaf nu alleen nog mijn gevoel ... En als ze aan geeft dat ze graag bij me wil zijn, daar dan ook gewoon aan toegeven. Ik laat haar niet meer alleen als ze aangeeft dat ze mama nodig heeft O+
  maandag 12 november 2012 @ 14:16:59 #3
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124134
Klinkt goed Twink!

Oei ik groei vind ik vooral leuk om te zien wat ze ongeveer gaat doen qua ontwikkeling. Veel is herkenbaar en klopt ook wel ongeveer qua timing. Het is voor mij iig absoluut geen bijbel. De app is veel beknopter dan het boek maar voor mij meer dan genoeg. Ook op de website kun je het een en ander lezen.
pi_119124270
Super dat je je gesteund voelt door de tips, Twinkle! Daar is dit topic heel fijn voor.

quote:
Nee het is niet zo dat vent en ik het totaal oneens zijn over het ouderschap. Toen ze gisteren boven lag te krijsen hebben we het erover gehad. Hij vroeg me: wat zegt je gevoel? En toen zei ik dus: mijn verstand zegt: laten krijsen want ze houdt vanzelf op. Mijn gevoel zegt: ik wil naar haar toe!

Hij vindt echt dat ik mijn gevoel moet volgen en daar steunt hij mij volledig in
En vandaag heeft hij weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte en hij vindt het werkelijk verschrikkelijk om ons achter te moeten laten. Ook omdat D in die twee weken tijd al zo enorm veranderd is!

Ik ga het lekker op mijn gevoel doen .. En lekker luisteren naar wat zij wil. Al het andere eromheen kan nu wachten. Zij staat op de eerste plaats

Wederom thanks ladies!
Ik vind het bold-stukje wel best opmerkelijk, dat je verstand zegt dat je kindje vanzelf wel ophoudt met krijsen. Misschien dat het juist daarom goed is om een boek als Oei ik groei te lezen, omdat je rationeel niet van een 2 weken oude baby kunt verwachten dat ze vanzelf ophoudt met huilen anders dan uit uitputting. Ik krijg de indruk dat je de neiging hebt je kind te 'overvragen', al meer van haar te verwachten dan ze eigenlijk kan. Of sla ik de plank mis?

Ik neem Oei ik groei ook maar met een korrel zout, wat betreft die strakke timing. Het lijkt me flauwekul te bedenken dat ieder kind op exact hetzelfde moment dezelfde ontwikkeling doormaakt. Mijn baby ging heel vroeg rollen (van rug naar buik, ook al niet zoals het hoort :+ ), maar was met zitten dan weer vrij laat. Daar is in dat boek helemaal geen ruimte voor. Die sprongen zullen er zeker zijn, maar niet altijd in die volgorde en op dat moment.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119124303
Klinkt goed Twinky. Dat losweken komt vanzelf wel. Dat hoeft de 1e weken nog niet ;) :*

Oei ik groei kan ik echt niks mee. Bij de oudste kwam ik al niet uit met sprongen, en die liep hopeloos achter.. En deze springt ook niet echt.. Ik heb in de bibliotheek een paar boeken geleend. Overal uitgehaald wat ik fijn vind. Net zoals ik hier in OUD de dingen eruit haal die me aanspreken. Iedereen is anders. Ieder kind, iedere ouder. Je moet ook een aanpak "kiezen" die bij jou past, en je kind.
pi_119124454
Ook omdat ik denk ik niet goed weet wat ik al van haar kan vragen. En inderdaad, dan ga je van adviezen in je omgeving uit. Ik heb gisteren een vriendin gebeld die een kind heeft van nu 9 maanden. En ik heb haar gevraagd hoe zij met deze situatie om ging. En zij zei dus letterlijk dat ze het kind heeft laten krijsen tot het vanzelf op hield. En inderdaad, dat kan niet komen door iets anders dan uitputting. Super zielig als je er goed over nadenkt (dat vond en dat vind ik nog steeds en ik sta er ook totaal niet achter). Maar omdat zij het zo deed (en ze zei dat ze het advies van het CB had gekregen, kun je nagaan!), dacht ik dat ik er ''goed'' aan zou doen om het ook uit te proberen, ook al zei mijn gevoel iets totaal anders.

En ik denk idd ook dat er sprongen zullen zijn. Alleen het ene kindje zal zich sneller ontwikkelen als de andere. Dus om nou te zeggen dat ieder kind met zoveel weken een bepaalde sprong heeft, nee dat gaat er idd bij mij ook niet in :)

Ik weet veel van ontwikkelingspsychologie bij kinderen van 4 t/m 12 jaar ivm studieachtergrond, maar van de periode ervoor heb ik totaal geen kaas gegeten. Dus om die reden zou zo''n boek misschien wel goed voor me zijn. Zodat ik haar in ieder geval niet ga ''overvragen''. Hebben we dadelijk een gefrustreerd kind in huis en da''s wel het laatste wat we willen :N
pi_119124689
Met 9 maand vindt ik het nog lang eigenlijk.
Je hebt het geprobeerd, het werkt echt niet. Volgende plan: lekker knuffelen ;)

Hier een lolbroek.. Hij staat achter de salontafel. Bukt een beetje, met zijn hoofd achter de tafel. En komt dan opeens omhoog.. Kiekeboe :P
pi_119124785
Twinkle, ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallen, en je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar wat ;) Maar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119124791
Het cb geeft wel vaker adviezen die niet altijd passen bij jou opvattingen over opvoeding, voeding etc.
Het cb is niet alleswetend.. Genoeg mensen die goede adviezen hebben gekregen maar ik ben er voorzichtig mee :)
Zo hebben ze spruw niet herkend, heb ik lang met pijn gevoed, dankzij het borstvoeding forum ben ik erachter gekomen en als het aan het cb lag, zou ik nu ook geen bv meer geven want goh.. Je baby moet met 2mnd wel doorslapen..!

Dus ja, ik ben er voorzichtig mee, ook met de adviezen van laten huilen etc.
Persoonlijk heb ik veel meer aan de adviezen van de dames hier.

Mocht er echt iets verkeerd zijn dan is het natuurlijk altijd verstandig om een professional in te schakelen maargoed dat is ook logisch.
pi_119124874
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar wat ;) Maar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
:Y

Twinkle
Door opleiding heb ik ook het e.e.a. over de ontwikkeling van het kind (ook baby) geleerd.
Maar het echte opvoeden en verzorgen leer je in de praktijk. Vertrouw op je gevoel :* en voor de dingen waar je over twijfeld kun je de adviezen opvolgen die bij jullie passen :)
  maandag 12 november 2012 @ 14:37:10 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124927
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat.
Vind ik ook!
pi_119127292
+1 :)
pi_119130112
twinkle aan de ene kant snap ik niet dat je haar zolang hebt laten huilen, volgens mij heb je daar eerder naar gevraagd naar laten huilen en waren de reacties hetzelfde.
En een baby die aandacht vraagt is niet negatief he. Willen knuffelen en in je ogen kijken is nu ook gewoon een van de grootste behoeftes.
En waarom moest ze op dat moment nou zo nodig in haar eigen bedje slapen? Alleen om het idee dat ze er anders aan went? Iemand schreef dat je haaar dan eerst moet leren kennen, dat vind ik eeen hele goeie! Misschien lag ze gewoon niet lekker bijv.
Je hoeft nu echt nog niet te beginnen met opvoeden, stop met dat gepieker. Je kan het veel beter dan je denkt!

En misschien ben ik eigenwijs en stom, maar met dit soort dingen heeft mijn vriend echt niks te zeggen:-) pas als hij een paar boekjes leest of ooit een babysite opent of zich er op een andere manier in verdiept.

Ach je meisje soesa! Beterschap!
  maandag 12 november 2012 @ 16:59:45 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119130483
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar ;(. Hopelijk is ze snel weer de oude!
pi_119130488
Twinks, goed dat je nu bij je gevoel blijft :*
pi_119130517
Hopelijk knapt ze snel op Soesa. Wat naar....
pi_119130636
Wat naar tante soesa
Beterschap voor E :*
pi_119132334
Midas heeft vandaag ook een boel meegemaakt op het kdv. Ze hadden brandalarm dus alle babies (6 in totaal) uit hun bedjes geplukt en samen in een evacuatiebedje gelegd met een deken en naar buiten gegaan, samen met alle andere kindjes. Gelukkig loos alarm. Midas lijkt er niet echt door van slag gelukkig. Oudere kindjes waren nogal onder de indruk. Maar wel goed en adequaat gereageerd.
pi_119132829
Ohh soesa wat zielig van die ribbetjes! Maf he .. datze eigenlijkdoodziek is maar zich zo goed houdt verder.

Troeta je hebt gelijk hoor .. het is puur uit onzekerheid dat het me nog steedsbezig hield. Wat ik eerder al zei .. verstand en gevoel ;-)
Vanaf vandaag gaat dat dus echt anders :-)
pi_119134918
Beterschap voor Elin soesa :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 november 2012 @ 19:04:55 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119135563
Dankjulliewel! Wat is het toch fijn om hier je ei kwijt te kunnen.

Ik wil morgen helemaal niet werken nu ze zo ziek is ;( (werkdag 3 :')). Gelukkig heeft mijn man vrij kunnen regelen.

Midas had een spannend dagje! Gelukkig was het loos alarm en is er goed gereageerd.
pi_119136297
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar ;(. Hopelijk is ze snel weer de oude!
Ah gossie ;( arm kleintje!
Wel fijn dat je zo snel bij de ha mocht komen!
Lijkt me dan idd lastig te moeten werken! :* voor jou!
pi_119136523
Beterschap voor Elin soesa :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119136743
Ik heb jen ook wel een keer zolang laten huilen als heel klein ukkie, puur omdat ik gewoon dacht dat dat zo hoorde. Dat ze zich wel in slaap zou huilen, niet teveel oppakken. Dat soort. Je bent helemaal nieuw als moeder, wist ik veel.
Ik drukte in het ziekenhuis zelfs op de knop omdat ze huilde en niet zelf kon bedenken dat ze misschien zou moeten drinken.

Sommigen voelen zich zo sterk om meteen op hun gevoel te vertrouwen, anderen gaan op zoek naar hoe anderen het doen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 november 2012 @ 19:46:50 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119137345
Soesa, beterschap voor je kleine meid :*

ik ga even jompelen voor Cristel *O* Vandaag op controle geweest voor haar hoofdje/helm, en volgens de meting zit ze nu op ongeveer 102% en 93% 3 maanden geleden was dat ongeveer 107% en 91% (zo ff uit mn hoofd, papier kan ik nu even niet bij)
Dus ben ontzettend blij dat die meting zo goed is!
De fysio zei dat het nu nog weinig nut had om verder te gaan, maar ik vind het zelf nog te vroeg om te stoppen met de helm, omdat ik denk dat er nog zeker wel wat verbetering kan komen. Ik zie namelijk zelf dat het nog niet helemaal rond is zoals het moet zijn. (en omdat ze 's nachts vooral op dr achterhoofd ligt ben ik dus ook bang dat het weer plat wordt als ze dr helm niet meer opheeft....)
pi_119137858
Mooi PE *O* Wat zei de fysio over de drukplekken?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 november 2012 @ 20:00:22 #27
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119138063
Wat goed, PE *O*
  maandag 12 november 2012 @ 20:02:46 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119138184
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:56 schreef Phaidra het volgende:
Mooi PE *O* Wat zei de fysio over de drukplekken?
Fysio zei daar niks over, daar gaat de man van Livit (helmenmaker) over, en die heeft de helm dus iets aangepast, en schoongemaakt, schijnt dat ik het niet goed gedaan heb ofzo...Maar ook als ze heel erg zweet dan gaat dat in die tussenlaagjes zitten..Anyway, ze heeft nu weer een schone helm, die iets groter is ;)
Die plekjes moeten vanzelf weggaan, en ik moet er niks opsmeren zei hij.
pi_119139280
PE: goed nieuws!!

Soesa, wat naar dat ze zo ziek is! Hoop dat ze snel beter is en mag stoppen met de ORS. Wel fijn dat ze er zelf verder weinig last van lijkt te hebben.

S. van Zoe alweer 6 maanden! Wat heeft ze toch een prachtige ogen O+

Twinkle, volg je gevoel :) Wat anderen ook al zeggen, zulke kleine baby's hebben hun moeder nodig! Wij hebben de eerste periode heel veel geslapen met een baby op onze buik. De enige manier waarop we allemaal sliepen. En Faye slaapt nu prima in haar eigen bedje. Komt goed! Je kunt haar nu echt nog niet 'verpesten' hoor!

Faye zit flink verstopt. Ben bang dat het weer een drama nacht gaat worden. Maarja, ui naast haar hoofd en we zien het wel. Duik er zelf ook op tijd in. Arm ding, wakker worden omdat ze moeite heeft met ademen omdat haar neus dicht zit.. ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119139309
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119139360
Nog een portie beterschap voor je kleintje soesa!!

Kyara, dat is ook spannend.. Maar toch ook weleens goed zo'n "oefening".

PE, fijn dat het zoveel beter is! Misschien is met wat minder dragen de plekken ook wel sneller over. In ieder geval is de prut eruit :P
pi_119139380
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.

Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
pi_119139783
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink ;)
  maandag 12 november 2012 @ 20:31:09 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119139895
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.

Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink ;)
Jup, zouten en suikers. Zodat daarvan iig geen tekorten ontstaan! Het heeft tutti-frutti smaak :') (waaaaarom?)
  maandag 12 november 2012 @ 20:31:12 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119139898
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mefke79 het volgende:
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
leek mij ook meer Irritatieplekjes idd, al zat er aan de zijkant bij haar oor wel een drukplek, dus dat is wat ruimer gemaakt, maar niet té, want het is niet de bedoeling dat haar hoofd nog meer in de breedte gaat groeien.

Schoonmaken deed ik meestal met een doekje met water, wat dus eigenlijk niet goed genoeg is (blijkbaar..) :@ En dan zo af en toe met wat alcohol (70%) komt dat ook nog eens op, want heb het nooit gebruikt voor/tijdens/na zwangerschap/geboorte..
Twinkle, er wordt dus wel verteld wat je moet doen om het schoon te maken, en waarmee.

Waar kan ik trouwens dettol doekjes halen? bij de kruidvat ofzo?
pi_119144245
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
pi_119144254
Aquarius dus.
pi_119144322
Marjo, goede nacht voor jullie.

Twinkle, het wordt makkelijker als je je baby beter kent.

Soesa, gelukkig is je man thuis met haar.

CS, ik begrijp oei ik groei anders namelijk dat elke baby op dezelfde leeftijd aanleg krijgt voor bepaalde ontwikkelingen, noem het nervenverbindingen of wat dan ook. Maar wat het kind daarvan maakt is heel verschillend, bij het ene kind resulteerrt de aanleg in fysieke ontwikkeling, bij de ander in mentale en zelf bij 2 baby's die zich bv fysiek ontwikkelen kan dat in heel verschillende vaardigheden resulteren. Daarom zeggen ze in het boek, dat een baby uit de winkel der gebeurtenissen iets uitkiest en elke baby kiest andere dingen.

Mijn uk was net flink over de zeik. Papa probeerde te troosten, maar dat was niet goed genoeg. Met kruik, gengigel en een voeding ligt meneer nu te pitten. Dit maakt wel dat ik er tegenop ga zien, dat ik 4 en 5 december de hele dag en de nacht ertussen weg ben voor mijn werk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119144617
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
  maandag 12 november 2012 @ 21:53:00 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119144678
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:51 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
Ok, zal ik van de week eens kijken ;) tnx!

Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
pi_119144799
Twinkle, even een :* voor jou. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om je kleintje zo lang te laten huilen terwijl je gevoel iets anders zegt... Meis, neem ook echt de tijd om goed aan elkaar te wennen. Het is in het begin ook zó zoeken naar wat goed is voor je kindje.
Ik herkende je onzekerheid volledig, dus kan me goed voorstellen dat je je schuldig en ontaard voelde.

Toen Max 3 weken oud was, was hij wat huilerig. Ik moest die dag naar het CB en vroeg, op aandringen van mijn moeder, naar advies. Kreeg verschillende tips, waaronder laten huilen. Het was eigenlijk allemaal bekende informatie over mogelijke oorzaken: regeldagje, teveel/ te snel gedronken, moe, krampjes, warm/ koud, etc.
Uiteindelijk vroeg die verpleegkundige me, wat zegt je gevoel?
Stond ik daar ineens te grienen. Want ik realiseerde me dat ik werkelijk geen idee had. Wat wist ik er nou van? En mijn gevoel liet me op dat moment keihard in de steek... ik voelde me ècht geen moeder. ;(

Maar toen ik thuis kwam met mijn zoon heb ik geprobeerd om te kijken en te luisteren naar zijn gedrag en gewoon wat uit te proberen. En op dat moment realiseerde ik me dat hij misschien wel last had van het drukke weekend, overprikkeld was. Mijn kind had en heeft gewoon heel veel rust nodig, dat bleek toen en nu nog. En het is nu iets waarop we makkelijker kunnen inspelen.

Moraal van het verhaal (zoals al velen voor mij gezegd hebben), gun je dochter en jou de ruimte om uit te vinden wat haar ritme is en wat voor jullie werkt. Kijk, luister, probeer, maar doe geen dingen waar je je niet goed bij voelt. Zo leer je je kindje kennen, en zo ontstaat jouw moedergevoel. O+
pi_119145556
Ik heb ze wel eens gezien bij kruidvat PE, en ook van het huismerk, die zijn even goed. Moet ze die helm nog lang? Hoop dst die plekjes snel weg gaan!

Goeie tip tico!

Is vader vrij op 5 december tinu?
pi_119147895
Op mn gevoel vertrouwen gaat me ook beter af bij de 2e. Bij de eerste was ik toch onzekerder. Nu hij zonder kleerscheuren al wat groter geworden is geloof ik wel dat mn gevoel goed zit :P

Ik heb gisteren (of eergisteren) met de dame op de weegschaal gestaan en ze zat rond de 6.9 op de weegschaal. Nou wijkt ie iets van 200 gram af, dus zou t 6,7 zijn. Dat is dus zo'n 400 gram in 1,5 week. Toen ik dat in dr curve invulde ging ie weer aardig.omhoog. Die late voeding werkt dus wel ;)
pi_119153844
de dettol om je handen mee te wassen! Dus de handzeep. Die op een vezeldoekje en daarmee gingen wij elke dag even langs de helm. Zijn hoofd deden we gewoon met water en soms met water en zeep, of als dat even niet voor handen was een vochtig gezichtsdoekje. Je ziet het wel als de helm echt vies wordt van zweet etc (of eten, tienus kreeg het voor elkaar er melk in te knoeien). En vandaag een keertje extra, want hoe goed ze daar in veghel ook blazen en poetsen, de dag na het aanpassen van de helm komt er altijd nog wat vuil uit de helm.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119153917
Sonnetje dat is een aardig gewicht!

PE, hopelijk vind je de dettol doekjes en krijg je de helm goed schoon.

Troeta, nee papa moet op 5 december gewoon werken. Tegen die tijd werkt hij gelukkig niet ver van het kdvvan de jongens. Dus hij gaat ze s'ochtends brengen en s'middags ophalen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119154183
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen :')

het is nog vroeg....
pi_119154279
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen :')

het is nog vroeg....
+1. :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119154333
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ok, zal ik van de week eens kijken ;) tnx!

Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
Gaat heel goed! Hij ondervind er geen enkele hinder van in het begin vond hij het alleen even vervelend met op zijn buik liggen op bed maar dat was ook zo weer over. Je kunt al wel wat verschil zien zijn ogen staan ook wat gelijker. We hebben nog geen meting weer gehad maar hij zat toen we begonnen op 116%
pi_119154384
Tinu
:*
Gisteravond S ook overstuur en ik zou naar een vriendin. Vond dat uurtje al erg :@ dus kan me voorstellen dat je geen nacht weg wilt!

S werd om het 1,5u wakker.. Ik ben kapot. Gister overdag al veel huilen (tandjesleed?) had geen idee
Heb pijn op mijn borst en voel me een zombie
Misschien had ik tussendoor moeten eten vannacht

Vanmiddag komt mijn baas bij me thuis.
Zus komt van te voren even hier en neemt S mee als m'n baas dr gezien heeft. Ik kan echt geen goed gesprek over werk voeren als S tandjesleed heeft

En wo en do zit (8> in België dus ben ik alleen.. Hulp van anderen is nu lastig dus wordt nog zwaar denk ik
pi_119154566
Zoe, S is zes maanden, zijn het misschien regeldagen? Wel shit zeg, zeker met zo'n dag in het vooruitzicht. Dat werkgesprek is best spannend misschien, denk ik? Goed van je dat je je zus hebt geregeld voor S!

Ik heb ook een prutnacht achter de rug. Ook ik moet mini steeds wakker maken overdag om te voeden dus mede vanwege de adviezen aan Twinkle gister had ik besloten gewoon te wachten tot hij zelf komt, tot een max 4 uur tussen voedingen. Ging overdag prima, meneer dronk ook veel beter (geen voeding meer erin 'worstelen' omdat hij steeds in slaap viel) maar 's nachts ging het voor geen meter en wilde hij juist veel vaker drinken. Slapen daarentegen ging prima :) misschien ook bij ons dus een regelmomentje, hij is 3,5 week nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')