Ik vind het bold-stukje wel best opmerkelijk, dat je verstand zegt dat je kindje vanzelf wel ophoudt met krijsen. Misschien dat het juist daarom goed is om een boek als Oei ik groei te lezen, omdat je rationeel niet van een 2 weken oude baby kunt verwachten dat ze vanzelf ophoudt met huilen anders dan uit uitputting. Ik krijg de indruk dat je de neiging hebt je kind te 'overvragen', al meer van haar te verwachten dan ze eigenlijk kan. Of sla ik de plank mis?quote:Nee het is niet zo dat vent en ik het totaal oneens zijn over het ouderschap. Toen ze gisteren boven lag te krijsen hebben we het erover gehad. Hij vroeg me: wat zegt je gevoel? En toen zei ik dus: mijn verstand zegt: laten krijsen want ze houdt vanzelf op. Mijn gevoel zegt: ik wil naar haar toe!
Hij vindt echt dat ik mijn gevoel moet volgen en daar steunt hij mij volledig in
En vandaag heeft hij weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte en hij vindt het werkelijk verschrikkelijk om ons achter te moeten laten. Ook omdat D in die twee weken tijd al zo enorm veranderd is!
Ik ga het lekker op mijn gevoel doen .. En lekker luisteren naar wat zij wil. Al het andere eromheen kan nu wachten. Zij staat op de eerste plaats
Wederom thanks ladies!
quote:Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar watMaar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
Vind ik ook!quote:Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat.
Ah gossiequote:Op maandag 12 november 2012 16:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar. Hopelijk is ze snel weer de oude!
Fysio zei daar niks over, daar gaat de man van Livit (helmenmaker) over, en die heeft de helm dus iets aangepast, en schoongemaakt, schijnt dat ik het niet goed gedaan heb ofzo...Maar ook als ze heel erg zweet dan gaat dat in die tussenlaagjes zitten..Anyway, ze heeft nu weer een schone helm, die iets groter isquote:Op maandag 12 november 2012 19:56 schreef Phaidra het volgende:
Mooi PEWat zei de fysio over de drukplekken?
quote:Op maandag 12 november 2012 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.
Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
Jup, zouten en suikers. Zodat daarvan iig geen tekorten ontstaan! Het heeft tutti-frutti smaakquote:Op maandag 12 november 2012 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink
leek mij ook meer Irritatieplekjes idd, al zat er aan de zijkant bij haar oor wel een drukplek, dus dat is wat ruimer gemaakt, maar niet té, want het is niet de bedoeling dat haar hoofd nog meer in de breedte gaat groeien.quote:Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mefke79 het volgende:
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
Ok, zal ik van de week eens kijkenquote:Op maandag 12 november 2012 21:51 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgenquote:Op maandag 12 november 2012 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
+1.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen
het is nog vroeg....
Gaat heel goed! Hij ondervind er geen enkele hinder van in het begin vond hij het alleen even vervelend met op zijn buik liggen op bed maar dat was ook zo weer over. Je kunt al wel wat verschil zien zijn ogen staan ook wat gelijker. We hebben nog geen meting weer gehad maar hij zat toen we begonnen op 116%quote:Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ok, zal ik van de week eens kijkentnx!
Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |