Lastigquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:29 schreef Mystikvm het volgende:
Wat betreft mijn date, ik ben toch aan het twijfelen. Morgen zie ik haar weer en daar heb ik op zich best zin in, ik voel me prettig bij haar, ze is de juiste mix van eigenschappen waar ik naar op zoek ben, maar ik ben niet tot over mijn oren verliefd. Dat is niet raar, dat ben ik zelden vanaf date één en dat groeit meestal langzaam. Maar zij is dat wel op mij. Daarom weet ik niet zeker of ik dit door moet zetten, het voelt ongelijk. Ligt ook aan mij, ik kan slecht tegen mensen die zich snel hechten. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet brengen....Het is niet dat ik niet 'into her' ben, alleen zij is gewoon heel erg 'into me' en dat beangstigd mij een beetje.
In mijn ervaring gaat het eigenlijk altijd een beetje ongelijk, zoiets. Heb nog nooit meegemaakt dat het gelijk opging met iemand. Kan me wel voorstellen dat je daardoor twijfelt en dat het een beetje benauwend voelt. Aan de andere kant wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven. Zou gewoon eerlijk zeggen wat je hier zegt, in ietwat andere bewoordingen. Of misschien nog even wachten, je kent elkaar nog niet zo lang toch, hoeft niet meteen duidelijk te zijn zolang het van beide kanten nog goed voelt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een hele leuke date gehad. Focus je daar op. Zowel voor jou als je ex geldt, move on. Je hebt toch iemand anders om je aandacht op te richten? Als ik jou moet geloven zijn er niet zoveel leuke mannen
Wat betreft mijn date, ik ben toch aan het twijfelen. Morgen zie ik haar weer en daar heb ik op zich best zin in, ik voel me prettig bij haar, ze is de juiste mix van eigenschappen waar ik naar op zoek ben, maar ik ben niet tot over mijn oren verliefd. Dat is niet raar, dat ben ik zelden vanaf date één en dat groeit meestal langzaam. Maar zij is dat wel op mij. Daarom weet ik niet zeker of ik dit door moet zetten, het voelt ongelijk. Ligt ook aan mij, ik kan slecht tegen mensen die zich snel hechten. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet brengen....Het is niet dat ik niet 'into her' ben, alleen zij is gewoon heel erg 'into me' en dat beangstigd mij een beetje.
Misschien dat in de toekomst vriendschap mogelijk is maar zou ook zeggen: richt je op je nieuwe contact(en). Iemand die voor je wil gaan. Vertrouwd lijkt altijd beter te voelen, met nadruk op líjkt..quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:32 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Als je verder geen vrienden meer met hem bent en je hem ook niet terug wilt; blokkeren. Zo kom je natuurlijk ook geen stap verder. Tenzij je hem stiekem wel terug wilt natuurlijk.
Passion Paradox; des te meer de ander jou wilt, des te minder jij verlangt naar de ander, en vice versa.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:27 schreef eefje801 het volgende:
[..]
In mijn ervaring gaat het eigenlijk altijd een beetje ongelijk, zoiets. Heb nog nooit meegemaakt dat het gelijk opging met iemand. Kan me wel voorstellen dat je daardoor twijfelt en dat het een beetje benauwend voelt.
Mmm ja, als het overdreven wordt en een continue stroom aan berichtjes wel. Maar als iemand de ballen heeft om het gewoon te zeggen vind ik dat geen afknapper. Of ik moet zelf heeeeel erg twijfelen. Dan voel ik me vooral een beetje lullig tegenover diegene.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:12 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Passion Paradox; des te meer de ander jou wilt, des te minder jij verlangt naar de ander, en vice versa.
Ik kan me hier wel in vinden, ook al komt het nogal pseudo-wetenschappelijk over.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:12 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Passion Paradox; des te meer de ander jou wilt, des te minder jij verlangt naar de ander, en vice versa.
Het is nog niet overdreven, maar wel veel berichtjes van haar kant...Niet al te zoetsappig ofzo, maar wel waaraan ik merk dat zij veel met mij bezig is in haar hoofd terwijl ik op dit moment denk: 'kan potentie hebben, maar ik zie wel waar het schip strandt'.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:16 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mmm ja, als het overdreven wordt en een continue stroom aan berichtjes wel. Maar als iemand de ballen heeft om het gewoon te zeggen vind ik dat geen afknapper. Of ik moet zelf heeeeel erg twijfelen. Dan voel ik me vooral een beetje lullig tegenover diegene.
Is er al eea tussen jullie gebeurd? Kan het natuurlijk ook mee te maken hebben. Maar ja, als het je dwars zit zou ik niet te lang wachten met het onderwerp aansnijden. Ze merkt het uiteindelijk toch wel aan je.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden, ook al komt het nogal pseudo-wetenschappelijk over.
[..]
Het is nog niet overdreven, maar wel veel berichtjes van haar kant...Niet al te zoetsappig ofzo, maar wel waaraan ik merk dat zij veel met mij bezig is in haar hoofd terwijl ik op dit moment denk: 'kan potentie hebben, maar ik zie wel waar het schip strandt'.
'E.e.a.' is allang gebeurd jaquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Is er al eea tussen jullie gebeurd? Kan het natuurlijk ook mee te maken hebben. Maar ja, als het je dwars zit zou ik niet te lang wachten met het onderwerp aansnijden. Ze merkt het uiteindelijk toch wel aan je.
Dat hechten komt juist door eeaquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
'E.e.a.' is allang gebeurd ja
Ja, ik ga morgen toch ook even een balletje opgooien. Ik ken mijzelf, en die afstand die ik neem gaat alleen maar groter worden. Bovendien kwets ik haar nu nog niet zoveel als ik meld dat zij zich naar mijn mening iets teveel aan het hechten is, we kennen elkaar pas net.
Alsof er een beter woord is. Ik ga niet van tevoren een speech voorbereiden. Ik ben gewoon gebaat bij iets meer afstand.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat hechten komt juist door eeaKan ze ook niks aan doen
Maar snap je wel, verstandig. Zou het alleen niet formuleren als "hechten" eerlijk gezegd.
Mwah bedoel meer dat je nogal wat voor haar invult dan, hou het bij jezelf. Die laatste zin spreekt voor zich lijkt me. Maar moet je helemaal zelf weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Alsof er een beter woord is. Ik ga niet van tevoren een speech voorbereiden. Ik ben gewoon gebaat bij iets meer afstand.
Nou ja, ze heeft al aangegeven een beetje verliefd te zijnquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:44 schreef Cue_ het volgende:
De vraag is natuurlijk of ze hem echt zo leuk vindt als Myst denkt.. of dat ze enkel gewoon veel van zich laat horen.
Hoe dan ook werkt het niet echt voor Myst omdat ie (denk ik) daardoor juist meer afstand gaat nemen. En de kans dat er dan nog gevoelens zullen komen is dan een stukkie kleiner.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
Nou ja, ze heeft al aangegeven een beetje verliefd te zijn
Iets meer 'dates' inmiddels. Bij sommige mensen gaat dat snel en ik ben natuurlijk heel erg leukquote:
Wat me opvalt (als ik het mis heb moet je het zeggen) is dat je het allemaal vrij afstandelijk bekijkt en beschrijft. Is dat altijd zo voor jou met daten, of specifiek bij deze date?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Iets meer 'dates' inmiddels. Bij sommige mensen gaat dat snel en ik ben natuurlijk heel erg leukMaar ik vind haar wel interessant en heb haar natuurlijk ook alle ruimte gegeven om mij leuk te gaan vinden. We hebben veel tijd met elkaar doorgebracht inmiddels en kunnen het goed vinden. Logisch dat zij een band gaat ontwikkelen.
Dat is altijd zo. Ik ben erg rationeel en relativerend. Laten dat nu net de eigenschappen zijn die vrouwen vaak prettig vindenquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:03 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat me opvalt (als ik het mis heb moet je het zeggen) is dat je het allemaal vrij afstandelijk bekijkt en beschrijft. Is dat altijd zo voor jou met daten, of specifiek bij deze date?
Gekke vraag, maar houd jij geen afstand om mogelijk niet gekwetst te worden?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Iets meer 'dates' inmiddels. Bij sommige mensen gaat dat snel en ik ben natuurlijk heel erg leukMaar ik vind haar wel interessant en heb haar natuurlijk ook alle ruimte gegeven om mij leuk te gaan vinden. We hebben veel tijd met elkaar doorgebracht inmiddels en kunnen het goed vinden. Logisch dat zij een band gaat ontwikkelen.
Ik denk het niet. Ik denk dat ik een slachtoffer ben van waar mensen op datingsites wel vaker last van hebben. Of er ergens niet een beter exemplaar rondzwerft. De laatste twee jaar is het telkens als iemand dichtbij kwam dat ik mij voor probeerde te stellen dat ik de rest van mijn leven met die persoon zou moeten delen. En meestal is de uitkomst van die gedachte in mijn hoofd niet heel erg positief.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Gekke vraag, maar houd jij geen afstand om mogelijk niet gekwetst te worden?
Je bent gewoon kritisch als het gaat om "de rest van je leven". Lijkt me niet meer dan normaal. Inderdaad, wat Cue zegt, zie het eerst een paar maand aan (mocht je haar leuk vinden). Geen lange termijn gedachten. En ik herken eerlijk gezegd best wel wat je schrijft. Bij mij uit zich dat meer in dat hoe leuk ik een date ook vind ik nog wel blijf rondzwerven op de sites. Kan goed zijn dat er dan nog iets aan het contact mist maar ook wel dat ik een gras-is-groener complex begin te ontwikkelenquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat ik een slachtoffer ben van waar mensen op datingsites wel vaker last van hebben. Of er ergens niet een beter exemplaar rondzwerft. De laatste twee jaar is het telkens als iemand dichtbij kwam dat ik mij voor probeerde te stellen dat ik de rest van mijn leven met die persoon zou moeten delen. En meestal is de uitkomst van die gedachte in mijn hoofd niet heel erg positief.
Ben eerder bang andere mensen te kwetsen met dit gedrag
Dan moet ik mensen na een paar maanden misschien weer de deur wijzen. Ik ga me liever niet in een relatie storten waarvan ik denk "leuk voor in elk geval een tijdje" en de ander wellicht denkt "zo, hier ga ik mijn pensioenleeftijd mee bereiken!"quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:14 schreef Cue_ het volgende:
Misschien de gedachte veranderen in "is dit leuk genoeg voor de komende maanden? "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |