Volgens mij heb ik bij 'Voeding bij gezondheid en ziekte' geleerd dat er geen gebieden zijn op je tong die een bepaalde smaak registreren en andere smaken niet. Ik meen me te herinneren dat de gehele oppervlakte van de tong alle smaken waarneemt. Maar hou me ten goedequote:Op zondag 11 november 2012 16:46 schreef AnneX het volgende:
En hierrr verder...
@ Lein : omdat de smaak geconcentreerder is via een teug door rietje ipv
een slok die golft door de mond ?
Ha, ik post golfer...
Alhoewel: smaakpapillenvoor zoet zitten wáar ergens op de tong?
Affijn: voer voor wetenschappers dan.![]()
Bijna alle boeken leren wat anders, maar bovenstaande is wetenschappelijk correct. Het was een misvatting dat bepaalde smaken alleen in bepaalde gebieden worden geproefd, een hardnekkige misvattingquote:Op zondag 11 november 2012 17:03 schreef Leintjeuh het volgende:
Volgens mij heb ik bij 'Voeding bij gezondheid en ziekte' geleerd dat er geen gebieden zijn op je tong die een bepaalde smaak registreren en andere smaken niet. Ik meen me te herinneren dat de gehele oppervlakte van de tong alle smaken waarneemt. Maar hou me ten goede
Wetenschappelijk correct dus waarquote:Op zondag 11 november 2012 17:05 schreef Isabeau het volgende:
Bijna alle boeken leren wat anders, maar bovenstaande is wetenschappelijk correct. Het was een misvatting dat bepaalde smaken alleen in bepaalde gebieden worden geproefd, een hardnekkige misvatting![]()
Heb je al August Celestials gedaan?
Ja, samen doenquote:Op zondag 11 november 2012 17:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Wetenschappelijk correct dus waarWoehoe
Nope, heb alleen de tuinquests gedaan. Samen doen?
Ja, hij vond ook dat ik langzaam reedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 11-11-2012 18:27:24 ]
Hij vond het ook kkkkkoud en moest nog handschoenen kopenquote:Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef AnneX het volgende:
Geweldig B !
/ lijkt niét op Bondi beach
Vooral een moeilijk mensquote:Op zondag 11 november 2012 17:26 schreef AnneX het volgende:
En Saar: ongelooflijk stoer om te dansen op het feestje van sch.moeders
/ herinnert zich een ietwat zurig mens uit je posts.
Ja ik ook, goed johquote:Op zondag 11 november 2012 17:26 schreef AnneX het volgende:
Die zit lekker ver wegquote:Op zondag 11 november 2012 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral een moeilijk mensIk heb geen last van schoonmoeders
Trouwma zoals ze in Vlaanderen zeggenquote:Op zondag 11 november 2012 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral een moeilijk mensIk heb geen last van schoonmoeders
Vorig jaar niemand, dus dit jaar geen rekening mee gehouden en dus niks in huis gehaald. Ze hebben pech als ze aanbellen.quote:Op zondag 11 november 2012 16:47 schreef borisz het volgende:
Sint Maarten straks. Benieuwd hoe druk het wordt. Laatste keer een stuk of 10x groepjes aan de deur
Wat is daar zo leuk aan voor die kinderen?quote:Op zondag 11 november 2012 18:29 schreef z80 het volgende:
sankt martin komt nu ook hier door het dorp.
vooraf kun je opgeven of en hoeveel kinderen mee lopen. die krijgen allemaal een zak snoep.
ze gaan dus niet de deuren langs.
geen idee. maar het geeft hier wel rust aan de voordeur.quote:Op zondag 11 november 2012 18:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is daar zo leuk aan voor die kinderen?
quote:Op zondag 11 november 2012 17:10 schreef Isabeau het volgende:
2老闆,我與Immersion * O *時,羅斯說,我必須做一些事情,Ross 但是這是完全錯誤的,當我死時和羅斯的傢 Ross 伙說:我告訴她死。然後,每個人都在拆線
Dat dacht ik ook alquote:
quote:Op zondag 11 november 2012 17:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, hij vond ook dat ik langzaam reed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op zondag 11 november 2012 17:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, hij vond ook dat ik langzaam reed
Heel goed moeder BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Confidence through competence
Anne, ik ben vanmiddag naar de matinee voorstelling van De Marathon gegaan. Dat was idd geen slechte filmquote:Op zondag 11 november 2012 17:26 schreef AnneX het volgende:
Ah gevonden. Heb je ook een ingredientenlijst van dit product? Ik krijg altijd rood uitslaande vlekken van de totaal niets zeggende marketingtermen. Uiteindelijk komt het neer op wat erin zit.quote:Op zondag 11 november 2012 12:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat het gelukt is om ze te laten groeien !![]()
De uiteindelijke oogst hier is 1 - één - peper.
Die heb ik gepost op fb.![]()
Voor steereen vraag...je weet nog wel eens wat...
http://www.haar-producten(...)Shampoo-p-16727.html deze heb ik 3 x (monster) zuinig gebruikt om uitkammen makkelijker te maken cq geen bossen haar uittetrekken
Effect is dat het haar minder glanst, zwaar wordt en uitzakt ( ondanks fohnen).
Weet jij een alternatief?of iemand anders ms...
Roept Isa erbij : Dit was nou baggertvquote:Op zondag 11 november 2012 18:50 schreef AnneX het volgende:
Uit plaatsvervangende schaamte weggezapt - waar ik echt echt écht per ongeluk terecht kwam- van rtl 4:
Thomas Berger (22) en vriendin Myrthe (27) worden doorgezaagd door Carlo en Irene :
Ja, wij zijn zwanger ( 12 weken) en het was inderdaad de bedoelingen ja, wij weten wanner het moment supremê was
![]()
Godzijdank had ik toen de ab gevonden...![]()
![]()
Nog steeds niemand gezienquote:Op zondag 11 november 2012 18:23 schreef borisz het volgende:
Het is na een aantal jaar is het hier weer erg druk.
dat is snel.. ze zijn net een paar maanden bij elkaar.quote:Op zondag 11 november 2012 18:50 schreef AnneX het volgende:
Uit plaatsvervangende schaamte weggezapt - waar ik echt echt écht per ongeluk terecht kwam- van rtl 4:
Thomas Berger (22) en vriendin Myrthe (27) worden doorgezaagd door Carlo en Irene :
Ja, wij zijn zwanger ( 12 weken) en het was inderdaad de bedoelingen ja, wij weten wanner het moment supremê was
![]()
Godzijdank had ik toen de ab gevonden...![]()
![]()
Er is altijd erger, huhquote:
Zeker. Ik vind Carlo & Irene leuk, alleen vroeger leuker bij Telekids en nu Life & Cooking vond ik vroeger ook leuker toen Rudolph van Veen er nog bij was.quote:
Vervelend! Hij ging ook al (echt) reizen the Taste of Life.quote:Op zondag 11 november 2012 20:48 schreef borisz het volgende:
Rudolph reist nu met 24kitchen door heel Europa. Die zender is ook begonnen in Montenegro & Servië
Verser en denk ook gezonder. Lekker gemarineerd vlees (zoet, pittig en veel knoflook), knapperige groenten en salade en glasnoodles of rijst erbij. Erg lekker hoor. Wilde eerst pho maar had vanmiddag al noodlesoep op.quote:Op zondag 11 november 2012 20:50 schreef Isabeau het volgende:
Mijn beeld van jouw ouders is ook erg positief, FFT! Hoe vond je het Vietnamese eten zelf, is het vergelijkbaar met Chinees oid?
Hij begint daar sowieso nooit over, alleen op vragen van ons (van g voornamelijk) krijgen we wel eens wat vaags te horen waarbij je nog niet veel weetquote:Op zondag 11 november 2012 20:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Bluezz; begint Q. eigenlijk weleens over zijn leven met die groep in Aus of houdt hij wijselijk zijn mond daarover?
Dat hoort er ook gewoon bij vind ik, al zijn kinderen volwassenquote:Op zondag 11 november 2012 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Wel heel lief van ouders; gisteren namen ze mee shoppen en vandaag uit eten omdat t me ff niet zo mee zit
Een film: over gehoord...wordt dat niet een soort volksgericht? op eenquote:
Postte eerst een andere reactie.quote:
Gratis is wel leuk, maar moet je het ook niet op tijd opzeggen dan voor het niet-gratis wordt?quote:Op maandag 12 november 2012 11:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb 2 maanden gratis Eredivisie Live![]()
Leukquote:Op maandag 12 november 2012 11:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb 2 maanden gratis Eredivisie Live![]()
Ja maar je krijgt ruim van tevoren een brief met telnr waar je op kan zeggen. En anders bel ik zelf Ziggo op.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gratis is wel leuk, maar moet je het ook niet op tijd opzeggen dan voor het niet-gratis wordt?
Dat vind ik wel leuk! Groot stadion, de sfeer, meejuichen voor iemand die ik niet kenquote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef MaximusTG het volgende:
Pff, voetbal. Ben twee weken terug voor het eerst ooit bij een voetbalwedstrijd geweest. En voor het eerst in een stadion.
.
Staat hier nog op het binnenhengelen verlanglijstje.quote:
Ik ook en heb niks met voetbal én bierquote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, ik vond het ook wel leuk, al heb ik niet eens wat met voetbal. Maar was leuke sfeer. en veel en lekker bier
Dan kun je net zo goed naar de lokale voetbalclubquote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef borisz het volgende:
Met z'n allen met een vlaggetje zwaaien tijdns een CLwedstrijd. Hoewel de prijzen van tegenwoordig
Ik ga een enkele keer naar Telstar, maar dan draait het meer om de gezelligheid dan om het voetbal.
Een film. Heel indrukwekkend. Ook eens een andere kant van zo'n verhaal.quote:Op maandag 12 november 2012 10:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Postte eerst een andere reactie.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Een náar onderwerp, terwijl het godzijdank geen persoonlijk issue is.
Ga ik dan een film of toneelstuk erover zien?
Tja, zo zijn er meer films.quote:Op maandag 12 november 2012 13:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een film. Heel indrukwekkend. Ook eens een andere kant van zo'n verhaal.
En dondersknap geacteerd.
Wel even wat uurtjes erna vrijhouden om gewoon samen een wijntje te drinken en alles te laten bezinken. Je gaat niet hossend van vreugde het filmhuis uit.
Nou, er gebeurt niks ergs met kinderen of zo hoor, mocht je daarvoor vrezen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, zo zijn er meer films.
Alleen dit onderwerp...word er inderdaad niet vrolijk van.
waar gaat dit over?quote:Op maandag 12 november 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
is wat,wat,wat echt zo dom.
rechter verbied in een horeca gelegenheid te komen. wat ga je dan doen? juist een broodje buiten de deur eten
Badr zit weer vast voor het schenden van zijn vrijlatingsvoorwaardenquote:
Ook gewoon respectloos.quote:Op maandag 12 november 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
rechter verbied in een horeca gelegenheid te komen. wat ga je dan doen? juist een broodje buiten de deur eten
sukkel....quote:Op maandag 12 november 2012 20:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Badr zit weer vast voor het schenden van zijn vrijlatingsvoorwaarden![]()
Joh neem het hem niet kwalijk. Hij heeft een zooi klappen op zijn hoofd gehad waar je eng van word. Of dom, in dit gevalquote:Op maandag 12 november 2012 20:22 schreef borisz het volgende:
Volgens Badr is een lunchroom geen horecazaak.
!
Juist !quote:Op maandag 12 november 2012 20:39 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Joh neem het hem niet kwalijk. Hij heeft een zooi klappen op zijn hoofd gehad waar je eng van word. Of dom, in dit geval
Kan Badr Hari überhaupt wel koken? Heeft Estelle ooit wel eens eten zelf klaargemaakt? Ik denk dat hij dood gaat als hij niets buiten de deur kan eten.quote:Op maandag 12 november 2012 20:09 schreef z80 het volgende:
Leuk die oefeningen en merken dat het dan beter gaat hequote:Op maandag 12 november 2012 23:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Juist !![]()
En blondje kan blijkbaar niet eens broodjes smeren.![]()
Vanavond begonnen met a night like this van Caro Emerald.
(Eerst wat ademoefeningen gedaan en ademsteun geoefend)
Poeh vond het al een lastig nummer om te neuriën.
Doen jullie ook aantekeningen maken waar en wanneer je adempauzequote:Op maandag 12 november 2012 23:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Leuk die oefeningen en merken dat het dan beter gaat he
Het wordt overigens tijd dat ze met een nieuw album komt.
Idd magnetron, stuk sneller. Laatst witte en melkchocolade een minuut in de magnetron opgewarmd en daarna doorgeroerd tot t gesmolten was. Op mn pure chocobrownie gegoten en op laten stijven in de koelkast. Was heel lekker!quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een bonbonworkshop gedaan, Anne! Was reuze leuk en allemaal dingen geleerd die ik thuis nooit weer zou gebruiken. Beste tip van de dag was dat je chocolade het beste in de magnetron kon laten smelten en dus niet au bain marie(en toch doe ik nog steeds het laatste, gewoonte)
Gelukkig krijgen we niet altijd spierpijn na t sportenquote:Op dinsdag 13 november 2012 08:38 schreef Sarabi het volgende:
Bonbonworkshop is echt heel leuk Anne!
Hier trouwens geen spierpijn na de training van gisteren, had toch wel een pijnlijke nek/schouder/armen verwacht.
quote:Op maandag 12 november 2012 23:54 schreef golfer het volgende:
Badr zal nooit de Slimste Mens van Nederland winnen, denk ik.
Trouwens die Estelle (??) ook niet.
Wel een goede combi denk ik..dom en blond bij elkaar.
Ik doe het ook nog steeds zo, daar heb je de temperatuur wel het beste mee onder controle omdat het iets relaxter gaat, ook mooier voor de glansquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een bonbonworkshop gedaan, Anne! Was reuze leuk en allemaal dingen geleerd die ik thuis nooit weer zou gebruiken. Beste tip van de dag was dat je chocolade het beste in de magnetron kon laten smelten en dus niet au bain marie(en toch doe ik nog steeds het laatste, gewoonte)
bitches zitten aan mn penisquote:
Toptekst. Zal ze voordragen voor de Librisliteratuurprijs. ;0quote:
Ik ga even voor je kijken en inloggen bij de CB.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:02 schreef MissHobje het volgende:
Wie is er lid van de consumentenbond en kan voor mij wat duidelijkheid verschaffen in het volgende?
http://www.consumentenbon(...)=sea_google_decoders
Ik zoek een Interactieve HD recorder ziggo geschikt zeg maar en zag een test online maar daar kom ik niet bij!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plus:
Digitale kabeltelevisie (DVB-C) bij Ziggo, Caiway, Delta en andere kabelbedrijven
De decoders voor deze kabelbedrijven zijn uitwisselbaar, omdat ze gebruik maken van dezelfde techniek voor versleuteling. Kabelaar UPC gebruikt een andere techniek, waardoor je deze decoders niet kunt gebruiken maar altijd een UPC-decoder nodig hebt (zie onder).
Zelf kopen
Bij deze kabelbedrijven moet je de decoder of PVR meestal kopen. Dat kan via een installatiepakket dat de provider samenstelt, met daarin een specifieke decoder of PVR. In een elektronicawinkel heb je vaak meer keus.
Beste decoder Humax IRHD-5300c - klein
De decoder met het hoogste eindoordeel is de Humax iRHD-5300c met een 7,0. Met deze decoder kun je gewone zenders en HD-zenders kijken. Handig daarbij is dat standaard een HDMI-kabel in de doos zit. Ook is het gebruiksgemak goed te noemen. Met 41 seconden start de iRHD5300c wel traag op. Reden hiervoor is de energiezuinige standby-modus. In normale standby verbruikt het apparaat 12,3W; bijna evenwel als in bedrijf. Maar in de energiezuinige modus is dat teruggeschroefd tot 0,4W. Gevolg hiervan is wel een lange opstarttijd.
Verder kun je een losse harde schijf aansluiten op de usb-poort van de 5300c. Deze moet je wel zelf aanschaffen, maar dan kun je met de 5300c ook live tv pauzeren en programma's op nemen. Je kunt daarbij alleen de zender opnemen die je kijkt, niet een andere zender. Wil je dit laatste wel, dan zul je een zogenaamde Personal Video Recorder (PVR) moeten nemen.
Beste PVR
De Humax iHDR-5200c is de beste PVR met een 7,6 als eindcijfer. Deze PVR is geschikt voor gewone en HD-zenders. Ook bij dit apparaat wordt een HDMI-kabel meegeleverd. Ten tijde van onze test (november 2010) werd bij HD-beelden een zeer dunne grijze of zwarte rand om het beeld heen gezet, waardoor het beeld iets verkleind werd. Mogelijk is dit foutje inmiddels hersteld in een update van de software van dit apparaat. We hebben dit niet meer gecheckt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga even voor je kijken en inloggen bij de CB.
erg hequote:Op dinsdag 13 november 2012 11:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Toptekst. Zal ze voordragen voor de Librisliteratuurprijs. ;0
told youquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:09 schreef borisz het volgende:
Zo dat ff wennen. Als je eenmaal op de snelweg zit gaat het wel, maar invoegen is nog ff wennen.
Wij zingen van de tekst af dat op en A4tje staat en leren door herhalingen onze partij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:07 schreef AnneX het volgende:
Doen jullie ook aantekeningen maken waar en wanneer je adempauze
hebt / doet in een regel?![]()
Ben blij dat ik tig jaar ademtherapie heb gegeven, en nog is dit anders
En dat is nu net wat ik graag wilquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef borisz het volgende:
Wij hebben de 5050 van Humax. Die doet het ook prima, alleen niet geschikt voor interactieve TV.
En dan rij jij nog niet eens in de spits zeker?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:09 schreef borisz het volgende:
Zo dat ff wennen. Als je eenmaal op de snelweg zit gaat het wel, maar invoegen is nog ff wennen.
Dat kun je geen rijden meer noemenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En dan rij jij nog niet eens in de spits zeker?
Nou het deed tijdens de training al zo'n pijn dat ik dacht dat ik vandaag echt niet meer zou kunnen bewegen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen we niet altijd spierpijn na t sporten
Ik ga vnv weer. Ff gauw een nwe choreo erinknallen waar de rest al 3 weken mee bezig is.
Wel goed op de actualiteit ingespeeldquote:
Ware het niet dat we er vanwege het vanaf vanmorgen om 8:00 al begonnen geboor en gejekker bij de buren 2 huizen verderop er nauwelijks iets van kunnen verstaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:37 schreef borisz het volgende:
Heerlijke middag om naar het debat om de regeringsverklaring te gaan kijken/luisteren
Ik versta er niks van, want die Polen of andere Oost-Europeanen die allemaal massaal onze banen afpikken zijn al vanaf 8 uur vanmorgen bezig en nu nog steeds.quote:
ssstt, niet te vroeg juichen. het busje staat er nog.quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:11 schreef borisz het volgende:
Badr moet sowieso weer drie maanden brommen
Te snel gedelete dusquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Hmm er zijn foto's van zaterdag van de camera van mijn schoonzus verdwenen![]()
Had zaterdag snel foto's van het schermpje van de camera gemaakt van de mooiste foto's (ik dacht je weet nooit hoelang het duurt voordat ik ze weer zie).
Maar nu blijken die er niet meer op te staan, nog wel andere maar vond deze net zo mooi van het optreden.
* Isabeau steekt haar vinger ook opquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb ooit wel eens een hele leuke fotoserie gemaakt en ipv dat ik er eentje afhaalde met het bekijken, klikte ik op allen verwijderen
Wie?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:11 schreef borisz het volgende:
Badr moet sowieso weer drie maanden brommen
Eén of andere onbenul die steeds in het nieuws is, maar ik weet niet precies waar het over gaat. Soort live soap geloof ik. Hoog Story/Privé gehalte wat dan voor echt nieuws doorgaat. Onbenullige nonsens dus.quote:
Check!quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eén of andere onbenul die steeds in het nieuws is, maar ik weet niet precies waar het over gaat. Soort live soap geloof ik. Hoog Story/Privé gehalte wat dan voor echt nieuws doorgaat. Onbenullige nonsens dus.
Ja, moeten we wel weten voor wie en zoquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:12 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand nog suggesties voor leuke cadeaus? Er moeten weer lijstjes komen en zo
En een van de leukste topicreeksen in SHOquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eén of andere onbenul die steeds in het nieuws is, maar ik weet niet precies waar het over gaat. Soort live soap geloof ik. Hoog Story/Privé gehalte wat dan voor echt nieuws doorgaat. Onbenullige nonsens dus.
Voor mij natuurlijkquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, moeten we wel weten voor wie en zoUitgaan van hobby's werkt vaak goed.
Nog nieuwe kookboeken die je op het lijstje kan zetten?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor mij natuurlijkZoals elk jaar weet ik niets en heb ik niets nodig
Zat ik ook aan te denken, maar ja.....heb er al watquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:56 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog nieuwe kookboeken die je op het lijstje kan zetten?
Welkom!quote:Op woensdag 14 november 2012 01:15 schreef golfer het volgende:
Morgen/straks voor een ritje en een overnachting richting buurland, waar we toevalligerwijs ook morgenavond een oefenpotje tegen gaan voetballen.
Weliswaar is die wedstrijd in Nederland, maar om ze daar te pesten heb ik wel al mijn oranje kleding ingepakt.
Hopelijk kom je heel terugquote:Op woensdag 14 november 2012 01:15 schreef golfer het volgende:
Morgen/straks voor een ritje en een overnachting richting buurland, waar we toevalligerwijs ook morgenavond een oefenpotje tegen gaan voetballen.
Weliswaar is die wedstrijd in Nederland, maar om ze daar te pesten heb ik wel al mijn oranje kleding ingepakt.
Van de zomer zelf ook een MOOC gevolgd over Internet history, technology en security. Ook voor mensen zonder voorkennis goed te doen.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Leuk dat het leuk was, de bonbonworkshop![]()
borisz, lijkt me ook wel interessantHet maakt studeren voor meer mensen mogelijk! En leren is altijd Goed.
Hij is onderweg naar je toe, net uitgezwaaid. Wel gek, ik op zijn PC hij mijn laptop mee en in jaren niet zolang zonder elkaar geweestquote:
Het is een hardstikke leuke zaak, maar veeeeel te duur inderdaad.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:55 schreef borisz het volgende:
Net bij de te dure pastazaak in Santpoort gebruik gemaakt van een grouponactie.
Het Grande-pakket bestaat uit:
• platte pasta van de dag voor 2 personen(tagliatelle)
• Gevulde pasta voor 2 personen (Ravioli gevuld met paddenstoelen)
• zelfgemaakte Italiaanse pastasaus
• stuk Parmezaanse kaas
• brood en een dagsalade (rucola of tomaat)
• 200 ml Toscaanse olijfolie, vers uit het vat getapt
• 200 ml champagne-azijn
Normaal 50e nu 19e.
Die zaak weer eens doorgelopen, dan mag je wel in Santpoort zitten, maar dan nog vind ik het veel te duur om daar pasta/andere dingen te halen.
Jullie eten lekker vanavondquote:Op woensdag 14 november 2012 10:55 schreef borisz het volgende:
Net bij de te dure pastazaak in Santpoort gebruik gemaakt van een grouponactie.
Het Grande-pakket bestaat uit:
• platte pasta van de dag voor 2 personen(tagliatelle)
• Gevulde pasta voor 2 personen (Ravioli gevuld met paddenstoelen)
• zelfgemaakte Italiaanse pastasaus
• stuk Parmezaanse kaas
• brood en een dagsalade (rucola of tomaat)
• 200 ml Toscaanse olijfolie, vers uit het vat getapt
• 200 ml champagne-azijn
Normaal 50e nu 19e.
Die zaak weer eens doorgelopen, dan mag je wel in Santpoort zitten, maar dan nog vind ik het veel te duur om daar pasta/andere dingen te halen.
De tagliatelle en saus(pittige tomatensaus) + salade is voor vanavond idd.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jullie eten lekker vanavond
nah, ik ben ook wel eens uitgegleden en zo wild dans ik nooitquote:
Ik gleed met mn moet over mn broekspijp die dus op de grond hing. Ging ik dan in de splitquote:
Lekker hoor Borisz!quote:Op woensdag 14 november 2012 11:21 schreef borisz het volgende:
[..]
De tagliatelle en saus(pittige tomatensaus) + salade is voor vanavond idd..
Witlof met kaas is mjam maar geitenkaas vind ik geen lekkere (sterke) smaak hebben. Feta vind ik wel weer lekker...quote:Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
nah, ik ben ook wel eens uitgegleden en zo wild dans ik nooit
Witlof met geitenkaas klinkt apart, maar ach, witlof met kaas is al lekker, dus waarom niet met geitenkaas!
Op YouTube? Wat erg moet dat zijn om naar te luisteren..quote:Op woensdag 14 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Soms kom je met doorklikken op rare hoekjes van youtube en ik kwam bij 911-calls. Nou, daar word je ook niet vrolijk vanNegen jarig jongetje beschrijft over de telefoon hoe zijn moeder en oma (en de hond) dood in huis liggen en dat er overal bloed is en dat hij en zijn paar maanden oude zusje nog in leven zijn.
Ja, moet soms een moeilijk beroep zijn om dat allemaal aan te horen.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Op YouTube? Wat erg moet dat zijn om naar te luisteren..
Je bent bijna een Happy Singlequote:Op woensdag 14 november 2012 16:12 schreef Bluezz het volgende:
Lekker een heel stuk gefietst, boodschapjes gedaan, wat een prachtig weerde keuken blinkt, koorliedjes geoefend, spelletje rummi gewonnen
10 winterviolen gekocht voor 4 euro en aan het balkon gehangen
Bonje met de buren op UG gekeken
gelezen en ff met g gebeld. Nu een soepie en even online en dan lekker verder lezen en mss nog een dutje, gewoon omdat het kan
![]()
Lekker dagboekje tot nu toe
quote:Op woensdag 14 november 2012 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent bijna een Happy Singlevoor 1 dag dan he
En terecht....die witlof is een belediging van de geitenkaasquote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond het ook een spannende combi, er moet ook rauwe ham in.
Doordeweeks let ik weer wat meer op de koolhydraatjes en dit is wel een goeie voor mij alleen, want g werd al misselijk bij het lezen van het recept
Is al toegezegd las ik: oogst 2 miljoen ( meer niet).quote:Op woensdag 14 november 2012 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Alle vrijgevestigde med.specialisten is gevraagd om 15.000 euro te dokken om het (mijn) ziekenhuis financieel te helpen. Degenen in loondienst v/h ziekenhuis wat minder.... en wéér gaat er in lagen gesneden worden...roerige tijden bij ons...
Ok onthoud ik die namen ook weerquote:
Alleen bij geld toe.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:20 schreef AnneX het volgende:
En? Willen jullie ook zó graag naar "Hij gelooft in mij!"![]()
# uitnodiging afgeslagen
Het verhaal wordt vanuit Raggchel verteld. Daarom Hij gelooft in mijquote:Op woensdag 14 november 2012 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien "Zij gelooft in mij" iets van Andre Hazes was, mag ik nu gokken dat dit van zijn vrouw is?
Zum alten Bahnhof, toch?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:48 schreef golfer het volgende:
Even een zwaai vanuit Deutschland.
Hebben prima gegeten bij een Italiaan "Am Alter Bahnhof" en nu op de hotelkamer lekker naar Nederland-Duitsland kijken.
Officieel heet het helemaal Restaurant Ruggero's "Alter Bahnhof".quote:
Wat een geweldige menukaartquote:Op woensdag 14 november 2012 21:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Officieel heet het helemaal Restaurant Ruggero's "Alter Bahnhof".
Lekker oubollig, hè?quote:Op woensdag 14 november 2012 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een geweldige menukaart
http://www.ruggeros.de/img/pdf/speisekarte.pdf
LOL
Wat een enorm uitgebreide kaart ook, dat viel in in het Schwarzwald ook al op in de restaurants.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker oubollig, hè?
Eten was overigens gewoon goed.
Dat vind ik voor de hele horeca, behalve de kroegen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:12 schreef borisz het volgende:
Mijn ervaringen met 'Duitse' Italianen zijn over het algemeen beter dan de 'Nederlandse".
we gaan geen open deuren intrappen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vind ik voor de hele horeca, behalve de kroegen.
Klinkt alsof er wat managers/bestuursleden weg motten om wat geld vrij te makenquote:Op woensdag 14 november 2012 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Alle vrijgevestigde med.specialisten is gevraagd om 15.000 euro te dokken om het (mijn) ziekenhuis financieel te helpen. Degenen in loondienst v/h ziekenhuis wat minder.... en wéér gaat er in lagen gesneden worden...roerige tijden bij ons...
Is dat ook Ikea?quote:Op donderdag 15 november 2012 02:20 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zijn zoooo gaaf
Jaaaa, maar dubbelwandige voor thee in die vorm zijn ook mooiquote:Op donderdag 15 november 2012 02:20 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zijn zoooo gaaf
Ik zag laatst op TV hoe je je theorie examen moest doen in Curaçao (?) , met autootjes in een bak met blokjesquote:Op donderdag 15 november 2012 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Theorie is natuurlijk een eitje voor jeAlhoewel de vragen niet meer "Mag dat?" ja/nee zijn
Mijn tante heeft daar haar rijbewijs gehaald nadat ze vele vele keren gezakt was in Nederland. Nadat ze klaar waren wees de examinator op een wrak van een vrachtwagentje en vroeg of ze ook haar vrachtwagenrijbewijs wilde?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik zag laatst op TV hoe je je theorie examen moest doen in Curaçao (?) , met autootjes in een bak met blokjes
Theorie is moeilijk hoor nu... Hoewel de 5 sec inzichtsvragen volgens mij afgevallen zijn nu.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Theorie is natuurlijk een eitje voor jeAlhoewel de vragen niet meer "Mag dat?" ja/nee zijn
Lekker daarquote:Op donderdag 15 november 2012 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn tante heeft daar haar rijbewijs gehaald nadat ze vele vele keren gezakt was in Nederland. Nadat ze klaar waren wees de examinator op een wrak van een vrachtwagentje en vroeg of ze ook haar vrachtwagenrijbewijs wilde?
quote:Op donderdag 15 november 2012 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn tante heeft daar haar rijbewijs gehaald nadat ze vele vele keren gezakt was in Nederland. Nadat ze klaar waren wees de examinator op een wrak van een vrachtwagentje en vroeg of ze ook haar vrachtwagenrijbewijs wilde?
Jawel hoor, is gewoon een Nederlands rijbewijs want het is toch onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden? In tegenstelling tot Amerikaquote:Op donderdag 15 november 2012 10:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker daar.
Alleen je mag dan toch niet in NL rijden net als een Amerikaans rijbewijs?
Er zijn een paar maanden, een jaartje geleden, al managers lagen weggesneden.. nu zijn er doordat Achmea de scepter zwaait rvb leden weg. De eerste Harthulp is al dicht, alle leerling verpleegkundigen zijn al ontslagen, de tijdelijke contracten zijn niet verlengd én we hebben nieuwe theezakjesquote:Op donderdag 15 november 2012 02:00 schreef Stereotomy het volgende:
Klinkt alsof er wat managers/bestuursleden weg motten om wat geld vrij te maken
Ik ben benieuwd hoe het bij Q gaat, met het omzetten van zijn Aussie rijbewijs, moest binnen een half jaar.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jawel hoor, is gewoon een Nederlands rijbewijs want het is toch onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden? In tegenstelling tot Amerika
En met een Amerikaans rijbewijs mag je hier ook rijden hoorAlleen moet je het dan op een gegeven moment als Nederlander wel laten omzetten naar een Nederlands rijbewijs en daarvoor doe je dan een speciaal examen (waarbij ze letten op hoe je met fietsers omgaat
).
Wat een geweldig idee! Ik denk dat ik ook iets van hachee oid ga maken.quote:
De verse rode kool moest ik gister wél een uurquote:
Dat eet ik behalve op mn werk eigenlijk nooit meer! Goed idee om ook weer eens te maken.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
De verse rode kool moest ik gister wél een uursmoren.
Wél lekker http://www.kayotic.nl/blog/braised-red-cabbage-with-apples
Het is natuurlijk ook errug makkelijk uit een pakje, pot of diepvries.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat eet ik behalve op mn werk eigenlijk nooit meer! Goed idee om ook weer eens te maken.
Knolselderijsoep pruttelt ook
/kookdagje
was t wat die witlof?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Gisteren die witlof met geitenkaas en rauwe ham, vanmiddag de knolselderijsoep met spekkies en vanavond het runderstoofje. Alllemaal uit de nieuwe Allerhande
Dat waren dan ook de enige receppies die ik uitgescheurd heb om te maken, rest ligt bij de ouwe kranten
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:42 schreef Bluezz het volgende:
Ja, was lekker
Had alleen de rauwe ham vast klaargelegd op de aanrecht enneh.... dat was niet handig met poes
nee, da's de O-serie van Riedel. Ver buiten mijn budget, maar gelukkig heeft de Ikea (en de Blokker) ze ook.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dat ook Ikea?
Wilkommen zurück, g.
Gutenmorgen.
Kun je niet gewoon de Allerhande op de tablet lezen? Voor de iPad heb ik daar een app voorquote:Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Gisteren die witlof met geitenkaas en rauwe ham, vanmiddag de knolselderijsoep met spekkies en vanavond het runderstoofje. Alllemaal uit de nieuwe Allerhande
Dat waren dan ook de enige receppies die ik uitgescheurd heb om te maken, rest ligt bij de ouwe kranten
Oh, dat weet ik dus nietquote:Op donderdag 15 november 2012 11:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Oh dat wist ik helemaal niet Isa! Als je 16 bent neem ik aan dat je nog niet in NL de weg op mag toch?
Jj denkt dat ik een gordijn in mijn kast heb? Dacht dat die sinds de Bruynzeelkeukens in 1930 afgeschaft warenquote:Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje aan de klussers hier:
Ik heb zelf een kastje in elkaar getimmerd voor in de keuken, waarvan de voorkant geheel open is (afmetingen bxh 60x80 cm). Ik wil dit bedekken met een klein gordijntje. Zijn er kant-en-klare kleine kastgordijnen te koop, of zal ik zelf stof moeten kopen om daar een gordijn van te fabriceren?
Zoomje erin, tunneltje maken, oogjes in kastje draaien, kabeltje door tunneltje en gordijntje hangt.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:20 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje aan de klussers hier:
Ik heb zelf een kastje in elkaar getimmerd voor in de keuken, waarvan de voorkant geheel open is (afmetingen bxh 60x80 cm). Ik wil dit bedekken met een klein gordijntje. Zijn er kant-en-klare kleine kastgordijnen te koop, of zal ik zelf stof moeten kopen om daar een gordijn van te fabriceren?
Dat leek me inderdaad momenteel de meest makkelijke oplossing.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoomje erin, tunneltje maken, oogjes in kastje draaien, kabeltje door tunneltje en gordijntje hangt.
Ja ze zeggen ook: 'het moet toch op'quote:Op donderdag 15 november 2012 19:14 schreef Isabeau het volgende:
Joh, daar heb je ouders voor hoor!Die vinden zoiets leuk.
En hopelijk zit ik eind deze maand ook met mijn luie kont in een sauna
Eh, in de buurt van Elysium en met Lein!quote:Op donderdag 15 november 2012 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja ze zeggen ook: 'het moet toch op'.
Oooh welke sauna en met wie?
In de buurt vanquote:Op donderdag 15 november 2012 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, in de buurt van Elysium en met Lein!
Ja.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb vandaag een goede daad verricht. Er lag een brood bij de kassa die een man vergeten was mee te nemen. Vrouw die aan de beurt was zei em wel te brengen maar ze begon te zeuren over dat ze eerst geld terug wilde van de caissiere en de man was al een andere winkel in gewandeld dus ik zei dat ik em wel zou brengen en rende half met het brood de boekenwinkel in. Man zei: 'nou, dat soort service zie je tegenwoordig niet meer. hartelijk dank'.
Deed me nadenken.. Is t echt zo erg met de mens gesteld tegenwoordig?
Die vrouw voor me al met haar houding.. Vind het erg jammer.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja.
We leven in een behoorlijk egoïstische maatschappij.
Tot nu toe 2x ovjaarkaart verloren: 2x snel terug gekregen.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben ook iemand die een volle portemonnee terugbrengt naar de eigenaar of politie. Ook al kan ik geld goed gebruiken en worden mijn spullen wel gejat. Wat niet van mij is mist iemand anders.
quote:Op donderdag 15 november 2012 19:39 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoor er ook bij
We blijven het goeie voorbeeld geven hoor
Het klinkt stoer maar neem van mij aan dat ze daar totaal geen boodschap aan hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Volgende besloten (als ik dat mag delen): Helaas is t bedrijf t idd niet verplicht reiskosten te geven want er staat niks over in de CAO. Ze willen me lager salaris geven met een reisvergoeding, daar schiet ik 60 euro mee op (=1 week tanken). Ik ben bezig een andere baan te zoeken (poeh er is echt niks nu..) en zodra ik dat heb neem ik ontslag en zeg ik dat ik was gebleven als ik reiskosten had gekregen, net als iedereen. Zelfs stagiaires en BBL'ers ontvangen reisvergoeding of een auto vd zaak.
Helemaal overheen gelezen! Maar ja, wat Bluezz zegt idd. Daarbij vind ik het erg vreemd dat zelfs stagiaires etc reiskosten krijgen, alleen jij niet.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:40 schreef Bluezz het volgende:
Het klinkt stoer maar neem van mij aan dat ze daar totaal geen boodschap aan hebben.
(helaas)
Ja ongelofelijkquote:Op donderdag 15 november 2012 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Lein was hier haar portemonnee verloren en die kon ze dus 's avonds weer ophalen, maar er zat en geen geld meer in en die mensen bleven maar hameren op een 'goede beloning in contanten'Zo bizar!
Doen alsof je een goed mens bent, want je zoekt de eigenaar van de portemonnee, maar daar vervolgens wel geld voor verwachten (kwam meer op eisen neer)
Ja, wat is dan eigenlijk de reden die ze geven, FFT? Alsof ze vlak voor ze jou aannamen besloten hebben nieuwe werknemers geen reiskosten meer te gevenquote:Op donderdag 15 november 2012 19:48 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat jij als enige specifiek geen reiskostenvergoeding krijgtWat is daar aan de hand?
Gelukkig maar! Ik heb minder goede ervaringen. Geld uitgeleend wat ik niet meer terugzag (tot 400 euro) van iemand met wie ik op reis was en die zgn zijn verkeerde bankpas had meegenomen en de reis niet verder kon dus leende ik geld. Ja dat was naief maar op dat moment dacht ik dat dat t beste was en zag ik nog alleen goede dingen in mensenquote:Op donderdag 15 november 2012 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tot nu toe 2x ovjaarkaart verloren: 2x snel terug gekregen.
Eén keer mijn tasje laten staan op een terras, iemand heeft het tasje bij het restaurant afgegeven: alles zat er nog in.
Eén keer telefoon verloren, zelfde avond kon ik die op komen halen (ze hadden 'ouders' gebeld).
En één keer een volslagen vreemde geld gegeven voor een taxi (iedereen: dat zie je nooooit weer terug). Al het geld terug gekregen + een kaart + een doos merci
Dus gelukkig zijn er nog wel mensen zoals wij, FFT
zoiets denk ik. Iedere manager beslist t voor zijn afdeling en de mijne zal t vast net hebben besloten.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wat is dan eigenlijk de reden die ze geven, FFT? Alsof ze vlak voor ze jou aannamen besloten hebben nieuwe werknemers geen reiskosten meer te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |