abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119089156
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] # 2050 - boeren, (ham)burgers en buitenl(ui)

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_119089194
En die croissants in de op heb ik net uit delven getrokken! Voor bijen verjaardagsontbijt met m'n ouders, volgend weekeind!
  zondag 11 november 2012 @ 16:32:07 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119089374
TT :D

Wat een prachtige croissants.. je zou het bijna lekker gaan vinden :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 november 2012 @ 16:32:12 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119089376
Als ik je post goed ontcijfer heb je die croissants net uit de oven gehaald voor het verjaardagsontbijt met je ouders volgende week. Of je hebt jarige bijen gedolven. Dat kan ook
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119089424
Zijn ze dan nog lekker na een hele week? Of gooi je ze in de vriezer?
  zondag 11 november 2012 @ 16:33:47 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119089431
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 16:33 schreef conleche het volgende:
En dat vroeg ik me ook af ja.
pi_119089434
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik je post goed ontcijfer heb je die croissants net uit de oven gehaald voor het verjaardagsontbijt met je ouders volgende week. Of je hebt jarige bijen gedolven. Dat kan ook
Dat eerste ja. Ik wou tien dingen tegelijk doen toen ik die post typte, en op de iPad met automatische spelling dinges gaat dat niet zo goed...
pi_119089458
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 16:33 schreef conleche het volgende:
In de vriezer. Nu eentje proberen, en dan de rest in de vriezer, en bevroren gaan die eventjes in de oven...
pi_119089613
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 16:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In de vriezer. Nu eentje proberen, en dan de rest in de vriezer, en bevroren gaan die eventjes in de oven...
Ze zien er goed uit! Zijn ze lekkerder dan degene die je bij de bakker zou kopen? Want het lijkt me wél veel werk.

Lijst:
O: 2 volkoren beschuitjes met boter en extra pure hagelslag
T: rozemarijncracker met mayo/sambal/komkommer/prei en zoete paprika
L: 1x geroosterd Allinson met filet A.
T: kiwi
T: 2x rozemarijncracker met mayo/sambal/komkommer/prei en zoete paprika
T: wodka, ovenchips
D: gemarineerde en gegrilde kipfilet. Gewokte groenten. Rijst of mie.
pi_119089808
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Ze zien er goed uit! Zijn ze lekkerder dan degene die je bij de bakker zou kopen? Want het lijkt me wél veel werk.

Lijst:
O: 2 volkoren beschuitjes met boter en extra pure hagelslag
T: rozemarijncracker met mayo/sambal/komkommer/prei en zoete paprika
L: 1x geroosterd Allinson met filet A.
T: kiwi
T: 2x rozemarijncracker met mayo/sambal/komkommer/prei en zoete paprika
T: wodka, ovenchips
D: gemarineerde en gegrilde kipfilet. Gewokte groenten. Rijst of mie.

Qua werk kost het veel tijd, maar je bent er effectief maar een half uurtje mee bezig ofzo. En ze zijn heerlijk, fluffy met veel roomboter smaak, en de kruimels vallen er vanaf. En het idee dat je ze zelf gemaakt hebt is ook een gevoel van voldoening, natuurlijk...

Mooi lijstje trouwens!
pi_119089982
Bij croissants pulk ik altijd die ongare kleffie eruit :@ . Behalve als het van die hele droge zijn, dan lust ik het binnenste wel. Maar ik begin altijd met alle knapperige puntjes eraf eten :Y) !
pi_119090099
Er zijn echt maar heel weinig goede croissants out there! Zelfs in Frankrijk! Zo vaak een teleurstelling. Hoewel als je ze even oppiept in de koekenpan of oven, dan is het sws wel lekker hoor, maar zo'n hele knapperige, beetje zoete, precies gare.....ik kom ze maar zelden tegen.
  zondag 11 november 2012 @ 16:48:44 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119090103
Croissants :9.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119090153
Oh mijn ik-weet-niet-zo-goed-hoe-ik-hem-moet-noemen stuurde me van de week:

Als ik naar de tekst luister, dan heeft hij misschien wel heimwee. Ik zou het wel gezellig vinden als hij deze kant op zou komen. :@
pi_119090169
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Croissants :9.
Jij hebt monchoutaart!!
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:46 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119090202
Monchoutaart yum!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 november 2012 @ 16:52:41 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119090229
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Jij hebt monchoutaart!!
Er is nog zat. Kom maar stukje halen :D.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 11 november 2012 @ 16:54:48 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119090308
Heb een luxeprobleem. Ben op zoek naar een nieuwe lease auto, maar wat ik wil bestaat niet :(
- 0% bijtelling (of 14% maar liever niet)
- "zwaar" (als in: ligt stevig op de weg)
- grote kofferbak
- mogelijkheid tot trekhaak
- mooi
:')

Overweeg nu maar een Prius wagon of de Ampera.
pi_119090314
Ik ben aan het werk. :P

Ik ga wel de komende twee dagen mijn huis vol hangen met werk. Dus dan zou je schilderijen kunnen komen kijken volgend weekend. Is het dan nog goed, die taart? :+
pi_119090429
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2012 16:54 schreef Tinkepink het volgende:
Heb een luxeprobleem. Ben op zoek naar een nieuwe lease auto, maar wat ik wil bestaat niet :(
- 0% bijtelling (of 14% maar liever niet)
- "zwaar" (als in: ligt stevig op de weg)
- grote kofferbak
- mogelijkheid tot trekhaak
- mooi

Overweeg nu maar een Prius wagon of de Ampera.
Ik heb ze gegoogeld en qua uiterlijk vind ik ze compleet inwisselbaar. Is er niet iets stoerders waar je uit kan kiezen?
  zondag 11 november 2012 @ 16:58:14 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119090454
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:54 schreef conleche het volgende:

Ik ga wel de komende twee dagen mijn huis vol hangen met werk. Dus dan zou je schilderijen kunnen komen kijken volgend weekend. Is het dan nog goed, die taart? :+
Leuk! Waarschijnlijk ben ik volgend weekend in NL. Heb zin in taart en schilderijen. Kan ik eventueel langskomen?
  zondag 11 november 2012 @ 16:58:48 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119090472
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb ze gegoogeld en qua uiterlijk vind ik ze compleet inwisselbaar. Is er niet iets stoerders waar je uit kan kiezen?
Jawel, alles rond de ¤ 40.000,- tot en met 20% bijtelling.
Ik heb ook wel mooiere auto's gezien (rij nu ook in een veel mooiere), maar die zijn door de bijtelling duur en kosten me nu zo'n 400 netto per maand.
pi_119090566
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Leuk! Waarschijnlijk ben ik volgend weekend in NL. Heb zin in taart en schilderijen. Kan ik eventueel langskomen?
Zeker! Ik weet nog niet helemaal zeker of het me lukt om alles op te hangen in de twee dagen die ik aankomende week vrij ben, maar langskomen kan altijd, het merendeel zal wel hangen iig! Leuk!

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 11-11-2012 17:24:51 ]
pi_119090625
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Met lekker veel groenten zeker ;)
NEIN! :P. Ik weet nu wel wat het wordt, hoop dat mevroi het lekker vindt!
pi_119090668
Oh en ik ben superblij met mijn 2 paar nieuwe schoenen. En ik heb net veel boodschappen gedaan en allemaal lekkere dingen gekocht waaronder :@ kaneelbrood :@. Maar geen nutella, ook al stond ik 3 volle minuten bij het schap _O-
pi_119091183
*O* @ TT
pi_119091290
Hai, wat een filosofie in het topic O+

Ik heb net gefloat dus ik ben helemaal zen. Rare ervaring wel :)

Wel je best doen hoor Perr! Ze verwacht vast veel, dan kan je haar niet teleurstellen :P
Be someone that makes you happy
pi_119091301
En Co, liefde O+
Be someone that makes you happy
pi_119091348
3 toetsen af, nog 4 boektoetsen en 1 proefwerk te gaan. dit is het enige stukje van mijn werk dat ik zo haat dat ik zou overwegen iets totaal anders te gaan doen :(
Kwak
pi_119091403
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:50 schreef conleche het volgende:
Oh mijn ik-weet-niet-zo-goed-hoe-ik-hem-moet-noemen stuurde me van de week:

Als ik naar de tekst luister, dan heeft hij misschien wel heimwee. Ik zou het wel gezellig vinden als hij deze kant op zou komen. :@
Natuurlijk heeft hij heimwee. Leuk! Ik zeg herfstige boswandeling maken en lekker kneuterig warme choco met slagroom drinken en daarna een video-marathon. Breaking Bad bijvoorbeeld!

Lijstje:
Late O: yoghurt, trosje druiven
L: restje nasi met pindasaus en een gekookt ei
B: uur wandelen
T: warme choco met slagroom
D: biefstuk met veel groente in zwarte bonensaus met mie
T: ?
pi_119091519
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:24 schreef kwakz0r het volgende:
3 toetsen af, nog 4 boektoetsen en 1 proefwerk te gaan. dit is het enige stukje van mijn werk dat ik zo haat dat ik zou overwegen iets totaal anders te gaan doen :(
Vind je het zo erg? :o. Ik vind nakijken niet het allerleukst, maar haten doe ik het ook zeker niet.

Wij hebben vanmiddag een huis bezichtigd! Wat voelt dat volwassen. We vonden het niet mooi. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 november 2012 @ 17:30:21 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119091547
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Vind je het zo erg? :o. Ik vind nakijken niet het allerleukst, maar haten doe ik het ook zeker niet.

Wij hebben vanmiddag een huis bezichtigd! Wat voelt dat volwassen. We vonden het niet mooi. :+.
Welk was het?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119091645
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Nallie het volgende:
En Co, liefde O+
Ik vond het ook wel schattig, dus vind ik hem leuk, anders had ik het corny gevonden. :+
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2012 17:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft hij heimwee. Leuk! Ik zeg herfstige boswandeling maken en lekker kneuterig warme choco met slagroom drinken en daarna een video-marathon. Breaking Bad bijvoorbeeld!

:D Hij kan sws niet nu weg, werkt voor minstens twee maanden bij het weeshuis en ze hebben al gevraagd of hij tot januari wil blijven, omdat dan pas de nieuwe vrijwilligers komen. Maaaaaarrrrr, Breaking Bad kan ik natuurlijk ook heel goed alleen kijken! ;)
pi_119091672
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

ja, echt zo erg. ik kan wel janken als ik een hele zondag in rook zie opgaan aan toetsen beoordelen (en ik stel echt niet alles uit, ik doe zoveel ik maar kan tussendoor op school en na school)

ik zie niets positiefs in elke dag van half acht tot 17 werken met een hlalf uurtje echte pauze gemiddeld en dan in t weekend ook nog 8 uur aan nakijkwerk eigenlijk (en dan heb ik niet eens een fulltime aanstelling)... ik haat het oprecht, de tijd die het me kost vooral.
Kwak
pi_119091688
Co, wat een leukerd heb je! Corny kan ook heel leuk zijn :P. Mooi liedje wel trouwens!
pi_119091698
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vond het ook wel schattig, dus vind ik hem leuk, anders had ik het corny gevonden. :+
Je hebt toch wel een corny nummer terug gestuurd?
pi_119091728
Kelis - I hate you so much right now Caught out there?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119091735
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, echt zo erg. ik kan wel janken als ik een hele zondag in rook zie opgaan aan toetsen beoordelen (en ik stel echt niet alles uit, ik doe zoveel ik maar kan tussendoor op school en na school)

ik zie niets positiefs in elke dag van half acht tot 17 werken met een hlalf uurtje echte pauze gemiddeld en dan in t weekend ook nog 8 uur aan nakijkwerk eigenlijk (en dan heb ik niet eens een fulltime aanstelling)... ik haat het oprecht, de tijd die het me kost vooral.
Dat zal wel schelen - ik ben nooit ook op zondag nog bezig. Ik kan me voorstellen dat het daar een stuk minder leuk van wordt. :*. Hoe veel dagen werk je? Ook vier?
pi_119091807
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:34 schreef Perruche het volgende:
Co, wat een leukerd heb je! Corny kan ook heel leuk zijn :P. Mooi liedje wel trouwens!
Het is nog steeds die ene van Facebook! Met die mond, je weet wel. :P

quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een corny nummer terug gestuurd?
:D Busted. Ik ga niet zeggen welke, though. :P
pi_119091853
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:38 schreef conleche het volgende:

[..]

:D Busted. Ik ga niet zeggen welke, though. :P
*;

pm staat open voor het nummer ;)
pi_119091983
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jawel, alles rond de ¤ 40.000,- tot en met 20% bijtelling.
Ik heb ook wel mooiere auto's gezien (rij nu ook in een veel mooiere), maar die zijn door de bijtelling duur en kosten me nu zo'n 400 netto per maand.
Zoek je echt een gezinsauto? Of is een sedan met 4 zitplaatsen meer dan genoeg? Want zo'n prius wagon is echt een wagon waar 7 of 8 man in past. (En de wagon vind ik echt de overtreffende trap van lelijk, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak)
En oh ja: moet het diesel of benzine zijn of maakt dat niet uit?
  zondag 11 november 2012 @ 17:44:42 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119092046
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Zoek je echt een gezinsauto? Of is een sedan met 4 zitplaatsen meer dan genoeg? Want zo'n prius wagon is echt een wagon waar 7 of 8 man in past. (En de wagon vind ik echt de overtreffende trap van lelijk, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak)
Ik zoek echt een gezinswagen ja. We hebben ook nog een 18 jaar oude BMW cabrio + een motor staan namelijk. En ik heb 2 kinderen + man en we gaan vrij vaak met de auto op vakantie.
Alternatief is een goedkopere auto (niet te klein, ik rij 60.000 km per jaar) en dan privé een bus voor erbij kopen.
pi_119092128
Ford Focus en dan de stationwagon?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119092173
Hier kun je bijtellings % zien, en de catalogusprijs. De enige wat ruimere 0% auto's zijn toyota prius plug in, chevy volt en opel ampera. Die laatste 2 zijn technisch grotendeels hetzelfde.
pi_119092264
Fluence is ook nog best ruim.
pi_119092314
*O* dochter is door naar de halve finale van SYTYCD Drachten. Vandaag had ze bootcamp in verschillende stijlen.
Ik vind het zo stoer! :D
  zondag 11 november 2012 @ 17:51:37 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119092326
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:51 schreef MarMar het volgende:
*O* dochter is door naar de halve finale van SYTYCD Drachten. Vandaag had ze bootcamp in verschillende stijlen.
Ik vind het zo stoer! :D
Tof *O*
pi_119092340
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:46 schreef V1z0R het volgende:
Ford Focus en dan de stationwagon?
Ik vind de Mondeo dan mooier.
  zondag 11 november 2012 @ 17:53:26 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119092386
Of ik neem gewoon een Skoda Superb / Audi a4 / BMW 3 series ofzo . vind er niets aan, die zuinige auto's.
  zondag 11 november 2012 @ 17:53:44 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119092401
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_119092404
14% bijtellings is ook citroen DS5 hybrid4, beetje MPV achtig en met 4 wiel aandrijving, 200 pk gecombineerd.. Ik zou het wel weten. En begint vanaf zo'n 40000..
  zondag 11 november 2012 @ 17:54:00 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119092417
Ik verhuis maar even naar PTA denk ik :')
pi_119092434
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ook maar dan zit je aan 20% :{
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:53 schreef Tinkepink het volgende:
Of ik neem gewoon een Skoda Superb / Audi a4 / BMW 3 series ofzo . vind er niets aan, die zuinige auto's.
^O^ :P
pi_119092551
Zo'n DS5 is zo'n apparaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saai is het in ieder geval niet, of iedereen em mooi vind is een 2e.. Weet niet of iedere leasemaatschappij wel citroens doet.
pi_119092598
Hoera voor de dochter van MarMar!

@DaD: 4 en een halve dag, in Januari hopelijk weer vier, want nu is het in de praktijk dus 5 plus avonden of een weekenddag...

en ik mag nu niet meer zeuren van mezelf, had net een toets die heel snel ging en daar ligt er nog eentje van, dus gelukkig maar!
Kwak
  zondag 11 november 2012 @ 18:03:28 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119092745
Denk dat de taart niet goed meer is volgende week :+. Besides, andere plannen voor volgend weekend!
pi_119092972
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:59 schreef kwakz0r het volgende:
Hoera voor de dochter van MarMar!

@DaD: 4 en een halve dag, in Januari hopelijk weer vier, want nu is het in de praktijk dus 5 plus avonden of een weekenddag...

en ik mag nu niet meer zeuren van mezelf, had net een toets die heel snel ging en daar ligt er nog eentje van, dus gelukkig maar!
Ah ja, ik merk dat ik door die ene volledige dag vrij eigenlijk 's avonds en in het weekend nooit iets hoef te doen. Je doet nu nog een gedeelte vervanging, of zo?

Mooi dat er eentje snel ging! Dat geeft de burgerlerares moed!
pi_119092996
Daglijstje
O dubbele boterham pindakaas, glas optimel
L soep, tosti kaas, kipfilet, mandarijn
T appel
D hachee met sperziebonen en aardappels. Hulde voor de meneer :s)
T griekse yoghurt ofzo
pi_119093656
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ah ja, ik merk dat ik door die ene volledige dag vrij eigenlijk 's avonds en in het weekend nooit iets hoef te doen. Je doet nu nog een gedeelte vervanging, of zo?

Mooi dat er eentje snel ging! Dat geeft de burgerlerares moed!
ja, ik mis m echt! heb t gewoon druk en voel me ook echt gestresst deze periode. het is een optelsom:
'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed, al die dingen vind ik nog wel leuk ook, zelfs het vergaderen. :P
Kwak
pi_119093760
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, ik mis m echt! heb t gewoon druk en voel me ook echt gestresst deze periode. het is een optelsom:
'
SPOILER
maar goed, al die dingen vind ik nog wel leuk ook, zelfs het vergaderen. :P
35 uur? Say what?! :o. Damn. Maar dat is allemaal bij elkaar wel veel ja. Ik hoop dat je snel door je nakijkstapel heen bent en dat je na de kerst sowieso je vrije dag terug hebt. :*.
pi_119093980
Was mooi wandelen vandaag O+

Zodadelijk lekker een stokbroodje met 'n uitsmijter. Net nog wat restjes sushi op en dan is 't wel weer mooi geweest! Heerlijke dag gehad _O_
Ja doei.
pi_119094012
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

35 uur? Say what?! :o. Damn. Maar dat is allemaal bij elkaar wel veel ja. Ik hoop dat je snel door je nakijkstapel heen bent en dat je na de kerst sowieso je vrije dag terug hebt. :*.
mja, degene die we vervangen heeft twee weken na geboorte van haar kindje haar moeder verloren, en die moeder zou 5 dagen in de week op gaan passen op het kind zodat zij weer fulltime zou gaan werken (ze woont niet samen met haar vriend geloof ik). Dus ik vermoed ergens dat ze misschien nog wel ouderschapsverlof op gaat nemen...

Anyway, ik red het wel zo, maar als ik zo nadenk snap ik wel dat ik het druk heb: ik werk nu al over (een beetje, 15 uur op jaarbasis) maar gezien de uren die geschrapt zijn voor taken die ik doe (30 mentoraat, 10 voor ELO) waar ik geen recht meer op heb (20 voor nieuwe docenten, 16 voor pendelen tussen lokaties) en waar ik voor zou moeten krijgen maar niet krijg (reisjes ca. 10, examenklas laatste periode zogenaamd "geen les" ca. 30) zóu ik vergeleken met vorig jaar 116 uur méér "in de min" moeten staan, als dat je wat zegt...
Kwak
pi_119094205
B: 3 boterhammen, gekookt ei, 1 met hagelslag, 2 bekers melk
T: 2 koffie
D: hutspot
T: koffie
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  zondag 11 november 2012 @ 18:51:32 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119094568
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:41 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
B: 3 boterhammen, gekookt ei, 1 met hagelslag, 2 bekers melk
T: 2 koffie
D: hutspot
T: koffie
Nog een stukje fruit en wat kwark/yoghurt/noten en het zou op het moment genoeg moeten zijn voor je. Hoe gaat ie met je?
pi_119095195
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nog een stukje fruit en wat kwark/yoghurt/noten en het zou op het moment genoeg moeten zijn voor je. Hoe gaat ie met je?
Ja, vanavond kan ik nog wel even wat erbij doen want we aten sowieso al erg vroeg. Het gaat allemaal prima alleen eten en lachen is nog irritant :')
  zondag 11 november 2012 @ 19:31:19 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119096262
O: kom kwark met banaan, 2 el muesli
T: klein stukje monchoutaart
L: 2 bth: 1x kaas, 1x grillworst
D: flink bord pasta

De pasta is voor 2 dagen en bestaat uit rundergehakt, veel tomaatjes, 1 gele paprika, bakje champignons, 400 gr Italiaanse gesneden groenten en gezeefde tomaten voor de saus.
  zondag 11 november 2012 @ 19:32:46 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119096327
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 19:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: kom kwark met banaan, 2 el muesli
T: klein stukje monchoutaart
L: 2 bth: 1x kaas, 1x grillworst
D: flink bord pasta

De pasta is voor 2 dagen en bestaat uit rundergehakt, veel tomaatjes, 1 gele paprika, bakje champignons, 400 gr Italiaanse gesneden groenten en gezeefde tomaten voor de saus.
NOm!! klinkt heerlijk!
Keukenprinses O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 november 2012 @ 19:38:28 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119096621
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

NOm!! klinkt heerlijk!
Keukenprinses O+
Wel zo eentje dan, want koken blijf ik vreselijk vinden :P

pi_119097142
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wel zo eentje dan, want koken blijf ik vreselijk vinden :P

[ afbeelding ]
:D
pi_119097272
Als ik naar de snoeppot kijk hier bij m'n ouders zijn er al erg veel kinderen langs geweest met hun lampion. Het tegendeel is waar.

zondag 11 november 2012 @ 19:55:26 #71
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119097432
Het PM-lijstje in de OP verwijst ineens naar een of ander blog :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119097516
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh gut, souvenier van het territoriumpissertje. 2 topics terug zal de originele lijst zijn dan, kan TS of modje dat dan hier weer even veranderen?
pi_119097575
de goede link is hier
pi_119097751
Wat een baggersite in de fipo. Zal me niets verbazen als dit zijn enige views zijn dit jaar en waarschijnlijk is het nog van die opzichzelfgeiler BBer ook..
pi_119098069
hij heeft ook dit linkje erin gezet:

http://dagobah.net/flash/successful_troll.swf

ik moest er stiekem wel om lachen
Kwak
pi_119099536
Ik heb er een heel sterk "download een leven joh" gevoel bij 8-)
  Vis een optie? zondag 11 november 2012 @ 20:57:46 #78
70532 loveli
N
pi_119101276
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:53 schreef Tinkepink het volgende:
Exeo = A4 met Seat logo (krap met de fam)... Superb = ruimte (hele gezin).
crap in = crap out
pi_119102726
SPOILER
pi_119103487
Onee, ik niet! Het hele programma is sowieso puur leedvermaak, al vind ik die echt verliefde stelletjes dan wel weer aandoenlijk.
pi_119103564
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Link? :') Oh, staat nog in de OP natuurlijk nu :') nvm :')
Ja doei.
pi_119103685
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:29 schreef Laureline het volgende:
Onee, ik niet! Het hele programma is sowieso puur leedvermaak, al vind ik die echt verliefde stelletjes dan wel weer aandoenlijk.
Ja eerst lach ik me kapot om bert en dan vind ik het sneu :@
pi_119103789
Het is een plaatsvervangende schaamte show.. En Aad, die zit in wezen al onder de plak.. :')
pi_119103823
Wat een heerlijke aflevering. :D.
pi_119103845
Het was trouwens wel saai deze reeks, heb wel spectaculairder afleveringen gezien vroeger.
Boer Gerrit O+ ! " Da word dan 'n erootiese overall :9~ !"
pi_119103963
Wij citeren hem nog wel eens:
" Ik wil daar best over praatn! Alleen niet tijdens 't warme eetn :( ."
pi_119104015
Farmer seeks wife.

Ja, ik denk dat ik 't hier op ga zetten.

of niet

Ja doei.
pi_119105303
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
Farmer seeks wife.

Ja, ik denk dat ik 't hier op ga zetten.

of niet

ze hebben het al :')

http://en.wikipedia.org/wiki/Farmer_Wants_a_Wife
Kwak
pi_119105324
Nouja, dit was wel de leukste aflevering totnutoe. Ik zat eigenlijk te wachten tot Bert ook nog moest afrekenen bij de 2 koffie met omelet en pain au chocolat, dat die ober dan zou zeggen: " Dat is dan 145 euro."
  zondag 11 november 2012 @ 21:58:49 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119105361
Ik heb dat programma echt nog nooit gezien :D.
pi_119105437
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:58 schreef Laureline het volgende:
Nouja, dit was wel de leukste aflevering totnutoe. Ik zat eigenlijk te wachten tot Bert ook nog moest afrekenen bij de 2 koffie met omelet en pain au chocolat, dat die ober dan zou zeggen: " Dat is dan 145 euro."
hahaha. Henrieke maar lachen, maar die had niet meebetaald...
Kwak
pi_119105495
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:58 schreef Laureline het volgende:
_O- .
  zondag 11 november 2012 @ 22:01:21 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119105511
We hebben ook een nummerloze TT btw. Lijkt me niet hendig ivm het reeksen.
pi_119105568
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 21:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb dat programma echt nog nooit gezien :D.
Ik gelukkig ook niet. :+
pi_119105892
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
We hebben ook een nummerloze TT btw. Lijkt me niet hendig ivm het reeksen.
Scherp
Ja doei.
pi_119112178
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

*;

pm staat open voor het nummer ;)
Mijne ook *)
Worry is a misuse of imagination
pi_119112270
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 16:54 schreef conleche het volgende:

Heb je nog iets dat lijkt op dat schilder dat je op de wc hebt hangen met die bloemen?
pi_119113978
Plan van de dag:
O. een bak yoghurt met muesli en een rijstewafel met kaas (had trek en dadelijk een tentamen en dan moet je een goede bodem hebben)
T. Boterham met kaas en mosterd
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. Geen flauw idee, als ik dan al thuis ben fruit (en als ik dan nog stemproeven heb geen. Gillen voor een cijfer. Leuke opleiding logopedie)
D. Geen flauw idee, een vriendin komt eten en gezien we altijd bij mij afspreken wil ze perse boodschappen meenemen.
T. Uhm... ik denk "iets lekkers"
pi_119114100
Ik ga vandaag lesgeven op een basisschool :D!
pi_119114111
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plan van de dag:
O. een bak yoghurt met muesli en een rijstewafel met kaas (had trek en dadelijk een tentamen en dan moet je een goede bodem hebben)
T. Boterham met kaas en mosterd
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. Geen flauw idee, als ik dan al thuis ben fruit (en als ik dan nog stemproeven heb geen. Gillen voor een cijfer. Leuke opleiding logopedie)
D. Geen flauw idee, een vriendin komt eten en gezien we altijd bij mij afspreken wil ze perse boodschappen meenemen.
T. Uhm... ik denk "iets lekkers"
Lijkt mij niet erg goed voor je stem?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')