abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119051409
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] # 2050 - boeren, (ham)burgers en buitenl(ui)

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 15:56:05 ]
pi_119051454
Oh was net bezig... :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119051478
Jo, dat noem ik nu zelf-geil, deze tt. Zeta, ik ben niet steeds verkouden, maar als ik verkouden ben ben ik er belabberd van..
pi_119051518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Oh was net bezig... :{
quote:
Jo, dat noem ik nu zelf-geil, deze tt. Zeta
Ik ook, maar na lang overwegen koos ik voor een simpele TT

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 13:20:51 ]
pi_119051532
Hondjes pissen ook overal om hun ego te boosten.. maar die worden geacht ietwat primitieve wezens te zijn.

Denk dat het weer bij jullie ook een rol speelt Jagar? En al je reizen van de laatste tijd dan kom je ook vanalles tegen aan bacillen die je lijf nog niet kennen.

Beterschap :*
pi_119051538
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:20 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik ook, maar na lang overwegen koos ik voor een simpele TT

[..]

Laat topic-openen gewoon lekker over aan de sluiter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119051561
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Mirjam op 10-11-2012 13:22:31 ]
pi_119051565
En laat de diagnoses ook maar voor je. We hebben al fokdokters genoeg :s)
pi_119051583
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
En laat de diagnoses ook maar voor je. We hebben al fokdokters genoeg :s)
Zoals je wilt, maar klaag er dan ook niet over.
pi_119051630
Mag de TT niet V1zor worden? O+ modjes?
pi_119051635
Lijstje vandaag:
Brunch: zachtgekookt eitje, dubbele boterham hagelslag (weekend), dubbele boterham rookvlees, glas optimel, appel
T: handje walnoten, beetje tutti frutti
D: gebakken aardappeltjes, doperwten en stoofvlees :9
T: griekse yoghurt
pi_119051693
Maar oeh, we mogen diagnoses geven op basis van posts? :D

* MarMar pakt de DSM
pi_119051701
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:26 schreef MarMar het volgende:
Maar oeh, we mogen diagnoses geven op basis van posts? :D

* MarMar pakt de DSM
Alleen ik :+
pi_119051721
Of 'Zonder ZetaOs'. en andere bb-tjes.
pi_119051724
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Alleen ik :+
Ah nou, met de DSM kom ik ook wel een eindje hoor ;)
pi_119051726
Onze sportschool is op zaterdag ook maar tot drie uur open. Dan gaan we het liefst 's ochtends direct maar, dan is het nog rustig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119051747
Mijn sportschool is op zaterdag van 9 tot 6 open, maar ik ga eigenlijk zelden op zaterdag. :)

Lijstje:
O: kwark met een paar aardbeien en wat muesli, glas vers sinasappelsap
T: cappuccino met speculaasje
L: Stuk stokbrood met rosbief en stuk stokbrood met salami
T: ???
D: ???

Nu een hotel/hostel boeken, we willen niet onder een brug slapen natuurlijk. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_119051973
Dat vond ik ook wel irritant aan een sportschool, toen ik nog een abonnement had. Plus dat het op sommige tijden ontzettend druk was, dan mocht je maar 20 min. op de crosstrainers bijvoorbeeld.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:39:05 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119052023
Haha wat kansloos. Ik wil ook een lieve V1 tt.

Prachtig popke Coco, mooi gaaf meiske!

Nog een uur afzien en dan zit de werkdag voor vandaag eer weer op.
Nu alweer veel fruit gehad, twee appels en mandarijnen, grote peer en een kiwi. Beetje honger ofzo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119052032
De sportschool waar ik heen ga is niet zo druk (of alleen niet op de tijden dat ik ga :') )
pi_119052042
Gisteren trouwens compliment van m'n tante gekregen dat ik er goed uitzag :) Toch altijd fijn zoiets te horen :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onze sportschool is op zaterdag ook maar tot drie uur open. Dan gaan we het liefst 's ochtends direct maar, dan is het nog rustig.
Vind ik ook heerlijk! Kan ik lekker dropsets met de dumbells doen. O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:39:35 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119052043
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:27 schreef Laureline het volgende:
Of 'Zonder ZetaOs'. en andere bb-tjes.
^^
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119052377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:39 schreef V1z0R het volgende:
Gisteren trouwens compliment van m'n tante gekregen dat ik er goed uitzag :) Toch altijd fijn zoiets te horen :D

[..]

Vind ik ook heerlijk! Kan ik lekker dropsets met de dumbells doen. O+
En ik kan lekker m'n kneuzenschema afwerken. :+.
pi_119052415
Ik las keuzeschema :P
pi_119052422
Oh, Coco! Wat is ze mooi en wat fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')