Oh natuurlijk, hoe kon ik daar nou niet bij stilstaanquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dus moet hij thuis revalideren en niet zonder toestemming naar het buitenland reizen
Want dat is veel erger dan als verdachte van een misdrijf wekenlang op vakantie gaan naar het buitenland.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dus moet hij thuis revalideren en niet zonder toestemming naar het buitenland reizen
Dat doen de vrouw van Evert en Jadranka wel hoor.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:40 schreef kaatje50 het volgende:
thuisbezorgd.nl . Valt dat niet onder Horeca? Dan moet Estelle zelf koken
quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat doen de vrouw van Evert en Jadranka wel hoor.
Evert heeft een man Robert heet hijquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dat doen de vrouw van Evert en Jadranka wel hoor.
Ja, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:55 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Evert heeft een man Robert heet hij
jadranka staat er lekker opquote:
We zijn eruitquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
ik had een vermoedens van jou ..Maar wilde je niet onthouden dat hij een man heeft.
Inderdaad ja. Zou het mooi niet doen wegens levensgevaarlijke geflipte vriend van mama.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:08 schreef WRH het volgende:
kids van blondje tijdens het papa weekend tegen Ruud:
'leuk feestje gehad bij mama dit weekend'
'oh, wat leuk, ter ere van wat, examen, nieuwe baan, verjaardag?'
'nop, stiefpapa kickbokser is even een tijdje weer uit de bajes'
moet echt leuk voor hem zijn om dan op zondagavond de kids weer bij huis van ex af te zetten...
Misschien maar beter ook voor het kindquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Goeie vraag! Daar hoor of zie je niks meer over
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Misschien maar beter ook voor het kind
Je hebt het wel over Jadranka hè, volgens mij net zo'n typje golddigger als haar dochter.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:21 schreef WRH het volgende:
ik snap ook echt niet dat blondjes moeder daar zo vrolijk bij aanwezig is, dit kan toch niet leuk zijn voor een moeder als je dochter met zo'n type thuiskomt en vrolijk aankondigt; nou mam, dit is 'm dan!
leuk he? en dat die dan ook even gezellig gaat doen.
bedoel, hoe moet dat nu gisteravond gegaan zijn? 'nou, nog maar weer een keer het glas omhoog, hoezee, op tenminste kerst samen en niet in de bak, dat zien we in januari wel weer'?
vergeet niet dat estelle aan de witte keukentafel haar moeder op de hoogte bracht van haar opbloeiende liefde voor badr, toen nog achter ruud's rug om... de dames hebben toen smakelijk gelachen en jadranka noemde ruud "die sukkel" die niks door hadquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:21 schreef WRH het volgende:
ik snap ook echt niet dat blondjes moeder daar zo vrolijk bij aanwezig is, dit kan toch niet leuk zijn voor een moeder als je dochter met zo'n type thuiskomt en vrolijk aankondigt; nou mam, dit is 'm dan!
leuk he? en dat die dan ook even gezellig gaat doen.
bedoel, hoe moet dat nu gisteravond gegaan zijn? 'nou, nog maar weer een keer het glas omhoog, hoezee, op tenminste kerst samen en niet in de bak, dat zien we in januari wel weer'?
Ik vind het dan ook tegenstrijdig dat je enerzijds zegt dat het van God los is dat er een feestje wordt gegeven maar anderzijds stelt dat Estelle nu plots niet meer door de war lijkt te zijn. Juist het feit dat ze er op dit moment voor kiest om iets zo feestelijk te vieren zegt toch iets over haar geestelijke gesteldheid ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Al met al geeft deze happening wel het allooi aan van Estelle. Dat ik ooit nog in team proleet zat.
ohja, die was ik inderdaad even vergeten. iets met appel en vallen enzo dus, walgelijke familie dus.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:10 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
vergeet niet dat estelle aan de witte keukentafel haar moeder op de hoogte bracht van haar opbloeiende liefde voor badr, toen nog achter ruud's rug om... de dames hebben toen smakelijk gelachen en jadranka noemde ruud "die sukkel" die niks door had
omadranka is vanaf het begin betrokken geweest bij het recruten van haar nieuwe schoonzoon
Lijkt me gewoon bewijs dat Estelle haar warrigheid fakete.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:12 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook tegenstrijdig dat je enerzijds zegt dat het van God los is dat er een feestje wordt gegeven maar anderzijds stelt dat Estelle nu plots niet meer door de war lijkt te zijn. Juist het feit dat ze er op dit moment voor kiest om iets zo feestelijk te vieren zegt toch iets over haar geestelijke gesteldheid ?
Tsja ..het glas is halfvol of het is half leeg tis maar net hoe je er tegen aan kijkt uiteraard.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon bewijs dat Estelle haar warrigheid fakete.
Vind je?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:12 schreef Jappie het volgende:
Ik vind het dan ook tegenstrijdig dat je enerzijds zegt dat het van God los is dat er een feestje wordt gegeven maar anderzijds stelt dat Estelle nu plots niet meer door de war lijkt te zijn. Juist het feit dat ze er op dit moment voor kiest om iets zo feestelijk te vieren zegt toch iets over haar geestelijke gesteldheid ?
Ben het niet met je eens dat de "spin" werkt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:14 schreef APK het volgende:
[..]
"Goeie jongen, lange conversaties mee gehad, veel spijt."
Volgens mij werkt de 'spin'.
Die Koen zou eens flink zijn kreupele been op TV moeten gaan showen, die heeft ook een spindoc nodig als hij écht wil dat Badr een paar jaar Estelle alleen op zondag mag zien.
- Edit: Uiterst treurig overigens dat ik denk dat dat nodig is-
Wat zou het ultieme doel moeten zijn voor team Badr ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:35 schreef Copycat het volgende:
Vind je?Ik zie er vooral een hoop schijnheilig gefake in.
Ik denk ook niet dat er zo diep over na is gedacht door de torteltjes. En intelligentie heeft inderdaad niks met geestelijke instorting te maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:48 schreef Jappie het volgende:
Wat zou het ultieme doel moeten zijn voor team Badr ?
Zorgen dat zowel de rechter als het publiek hun zijde gaan kiezen toch ? Het geven van een feestje wordt niet alleen door het publiek gezien als ongepast maar tevens door de rechter, daar kun je vergif op innemen. Het getuigt dus iig niet van intelligentie...das nog niet helemaal gelijk aan een geestelijke instorting maar het zit er ook niet ver vanaf.
Kan een mens zich vergissen hequote:Op zaterdag 10 november 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Al met al geeft deze happening wel het allooi aan van Estelle. Dat ik ooit nog in team proleet zat.
Whahaha, toespasselijk nummer. Kan vast niet beter.quote:
Ik weet niet waar je naar gekeken hebt, maar ik heb een Yves gezien die steeds maar weer probeerde om Badr goed te praten, vooral ook de kans greep om medeleven te betuigen met het slachtoffer (omdat dit niet echt aan bod is gekomen) en om de hete brei heen te draaien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:45 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens dat de "spin" werkt.
Al vanaf het begin is er enorm veel kritiek gekomen op de dmg control pogingen via Evert santegoeds. (voor dat uitkwam dat er zoiets als een script bestond heb ik het over)
Badr en Estelle werden er hooguit nog meer om veroordeeld en als extraatje werd Evert omgekeerd in de poel des verderfs meegezogen.
Voor wat betreft Yves die gisteren zijn zegje moet doen. Hij heeft heel keurig zijn eigen straatje schoongeveegd en van Badr gezegd dat het nu aan hem is om te bewijzen dat hij zichzelf boven dit zwarte gat moet zien uit te vechten wil hij nog enigzins kans maken op de genade van het publiek.
Toen hem gevraagd werd naar zijn mening of hij geloofde dat Badr onschuldig was zei hij zelfs ronduit dat dat niet zo was.
In mijn ogen heeft Badr dus niets aan Evert en ook niets aan Yves gehad als je uitgaat van het idee dat het gedaan is om zo min mogelijk straf of publieke veroordeling voor Badr te bewerkstelligen.....dmg crtl dus.
Sterker nog, als ik Badr's advocaat zou zijn dan zou ik beide heren allang hebben aangesproken om toch alsjeblieft te stoppen met al die goedbedoelde pogingen welke de zaak alleen maar verslechterden.
Waar zag jij hem Badr goedpraten dan ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:42 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je naar gekeken hebt, maar ik heb een Yves gezien die steeds maar weer probeerde om Badr goed te praten, vooral ook de kans greep om medeleven te betuigen met het slachtoffer (omdat dit niet echt aan bod is gekomen) en om de hete brei heen te draaien.
Hij heeft alleen excuses proberen te maken voor Badr, en daar waar hij gepushd werd om te antwoorden op de vraag wat hij ervan vond, gaf hij schoorvoetend toe.
Dat die gast daar zat, was weer een poging tot damage controll. Het is ook zijn brood natuurlijk.
A. Door niet gewoon zijn afkeuring uit te spreken, maar eerst uit te leggen hoe Badr zo ver gekomen is en waarom het allemaal zo moeilijk voor hem was.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:45 schreef Jappie het volgende:
[..]
Waar zag jij hem Badr goedpraten dan ?
Kun jij een voorbeeld geven ?
Hij heeft zijn afkeuring juist wel uitgesproken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:53 schreef ThunderBitch het volgende:
A. Door niet gewoon zijn afkeuring uit te spreken, maar eerst uit te leggen hoe Badr zo ver gekomen is en waarom het allemaal zo moeilijk voor hem was.
Dat was de manier waarop Yves hem had ontmoet zo stelde hij. (nog voor het incident dus)quote:B. Dat Badr een ander leven wilde leiden en uit zijn huidig circuit wilde.
Idemquote:[C. Dat hij hem aangespoord heeft om aan zichzelf te werken enzo.
Hij probeerde niets , hij vertelde alleen wat hem dreef om ondanks de negativiteit toch verder te kunnen gaan met Badr, schoonpraten (als je het zo negatief wil noemen) van zijn voortdurende relatie na het incident.quote:D. Over de incidenten werd amper tot niet gesproken. Hij probeerde dat allemaal te omzeilen door maar over zijn ZAKELIJKE relatie met Badr te spreken.
Daarmee heeft hij Badr geen dienst bewezen, het zegt wederom alleen iets over zijn eigen beleving.quote:E. Toen hem gevraagd was of hij ook blij was met de uitspraak, wist hij niet hoe hij moest verhullen dat hij ook een vreugdedansje heeft gedaan en (mocht hij ook daar aanwezig zijn geweest) ook heeft meegejoeld (lijkt me).
En dat is dus exact wat hij gister heeft gedaan, zijn eigen bemoeienis verklaard.quote:F. Hij neemt in ieder geval geen afstand.Hij komt mij erg onbetrouwbaar over, maar goed dat is mijn beleving.
Zo kwam het op mij niet over. I.t.t. die andere kerel (eigenaar Sensation) die dat WEL deed, hoe voorzichtig ook.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:09 schreef Jappie het volgende:
[..]
[quote]Hij heeft zijn afkeuring juist wel uitgesproken.
[..]
Dat was de manier waarop Yves hem had ontmoet zo stelde hij. (nog voor het incident dus)
[..]
Idem
Het maakt mij niet uit over wie het wat zegt. Ik beweer alleen dat hij Badr probeerde schoon te praten door de zaken zoveel mogelijk te relativeren (downplayen).quote:[..]
Hij probeerde niets , hij vertelde alleen wat hem dreef om ondanks de negativiteit toch verder te kunnen gaan met Badr, schoonpraten (als je het zo negatief wil noemen) van zijn voortdurende relatie na het incident.
Dit zegt dus iets over Yves en niets over Badr.
Estelle beweerde ook dat zij Badr heeft aangespoord om terug te komen.quote:Daarmee heeft hij Badr geen dienst bewezen, het zegt wederom alleen iets over zijn eigen beleving.
[..]
En dat is dus exact wat hij gister heeft gedaan, zijn eigen bemoeienis verklaard.
Maar tevens vertelde hij dat Badr pas na aandringen van hem terug naar Nederland wilde komen!
Ongeacht of dit waar is is dat een degradatie van de eerdere situatie waarin Badr uit eigen beweging zich zou hebben gemeldt want dit zou betekenen dat de motieven om zich te melden niet zuiver ethisch waren maar van zakelijke aard.
Het zou van verregaande vrijpostigheid getuigen als meer probeerde schoon te vegen. Het is immers de rode draad in het verhaal van Badr, waar hij beter buiten kan blijven.quote:Toen er gesproken werd over 8 andere zaken heeft hij nergens geprobeerd dat terug te brengen naar de hoeveelheid die strookt met die van de verdediging.
Toen er gesproken werd over een onvermijdbare straf heeft hij ook daar niet geprobeerd om te zeggen dat er bijv ook nog vrijspraak mogelijk zou zijn.
Kortom..in mijn ogen heeft Yves met name zijn eigen straatje schoongeveegd door te stellen dat zijn bemoeienis geheel werd geinitieerd door Badr zelf plus door zichzelf als vaderfiguur vol goede ethische raad te presenteren.
Maar natuurlijk maakt het wat uit over wie het wat zegt, ik zeg dat hij zichzelf aan het schoonpraten is jij zegt dat hij Badr aan het schoonpraten is..dat lijkt mij een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:28 schreef ThunderBitch het volgende:
Het maakt mij niet uit over wie het wat zegt. Ik beweer alleen dat hij Badr probeerde schoon te praten door de zaken zoveel mogelijk te relativeren (downplayen).
[..]
Hij heeft indirect Badr WEL geprobeerd schoon te praten door te zeggen dat Badr hem benaderd heeft met de vraag wat hij voor hem kan betekenen omdat hij (Badr) een andere weg wilde inslaan en alles eromheen, natuurlijk in combinatie met de geweldige 'sportman' die Badr is. Ook een motivatie voor zijn verdediging om nu vrij te komen omdat het "zijn werk" is, en hij veel geld zou mislopen. Het zal me niet verbazen dat het OM ook wil voorkomen dat ze straks een claim aan hun broek krijgen om hem te vergoeden voor geleden schade, mocht hij om wat voor schandalige reden ook vrijgesproken worden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:37 schreef Jappie het volgende:
[..]
Maar natuurlijk maakt het wat uit over wie het wat zegt, ik zeg dat hij zichzelf aan het schoonpraten is jij zegt dat hij Badr aan het schoonpraten is..dat lijkt mij een wereld van verschil.
Verder heeft hij nergens Badr's "vermeende" daden geprobeerd te relativeren of ik zou het begrip relativeren niet goed moeten begrijpen. Vandaar ook mijn vraag, kom eens met voorbeelden..waar precies relativeert hij Badr zijn daden ?
Heeft hij iets in de geest gezegd als...
Everink heeft het zelf uitgelokt ?
of...
Hij heeft een moeilijke jeugd gehad dus daarom mogen zijn daden hem niet zwaar aangerekend worden ?
of...
De etnische strijd in Bosnie was erger ?
Ik heb ze niet voorbij zien of horen komen iig.
Hij heeft volgens mij niet gezegd dat het een geweldig sportman is maar gezegd dat hij een enorm getalenteerde sporter is of kan zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:57 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hij heeft indirect Badr WEL geprobeerd schoon te praten door te zeggen dat Badr hem benaderd heeft met de vraag wat hij voor hem kan betekenen omdat hij (Badr) een andere weg wilde inslaan en alles eromheen, natuurlijk in combinatie met de geweldige 'sportman' die Badr is.
De vraag werd hem gesteld of hij van mening was dat het door jou genoemde zwaarder zou moeten wegen dan het leed van het slachtoffer, Ik meen mij te herinneren dat hij dat ontkende. Hij zei verder wel dat er idd sprake was van inkomstenderving maar dat hij niet exact kon aangeven hoeveel dat zou zijn.quote:Ook een motivatie voor zijn verdediging om nu vrij te komen omdat het "zijn werk" is, en hij veel geld zou mislopen.
Zou best kunnen allemaal maar heeft niets te maken met het onderwerp, het onderwerp was nl of je de inbreng van Yves in het programma van Pauw en Witteman mocht scharen onder damage control.quote:Het zal me niet verbazen dat het OM ook wil voorkomen dat ze straks een claim aan hun broek krijgen om hem te vergoeden voor geleden schade, mocht hij om wat voor schandalige reden ook vrijgesproken worden.
Soms is het belangrijker wat je NIET zegt, dan wat je WEL zegt, en dat in combinatie.
Ook het excuses maken (op de valreep) van Badr neem ik met een korreltje zout. Het is puur eigenbelang. Hij heeft nog een lange weg te gaan, want zo stoer en onverschrokken kan hij echt niet meer rondlopen.
Het is nog lang niet voorbij.
Ik zie het verschil niet. Ik heb nog in dubio gestaan om dat sportman tussen '......' te zetten, omdat ik het wat dat betreft met je eens ben. Echter, het doet niets af aan de poging van Yves om Badr neer te zetten als een grote sportman. Ze kunnen hem nu moeilijk steeds 'crimineel' noemen in die context.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:15 schreef Jappie het volgende:
[quote][..]
Hij heeft volgens mij niet gezegd dat het een geweldig sportman is maar gezegd dat hij een enorm getalenteerde sporter is of kan zijn.
Op zich maakt dat niet zo gek veel uit aangezien het beide niets zegt over zijn "vermeende" geweldsdelicten.
De reden waarom ik desondanks toch het onderscheid wil maken is omdat ik persoonlijk vind dat je pas een geweldig sportman bent als je je binnen je sport aan de regels houd.
Ik meende gisteren bij Yves datzelfde onderscheid te kunnen horen maar nogmaals..daar kan ik me dus in vergissen al doet het er verder qua argumentatie niet toe.
Het zou er nog bij moeten komen dat hij vond dat het belang van Badr zwaarder telde.quote:[..]
De vraag werd hem gesteld of hij van mening was dat het door jou genoemde zwaarder zou moeten wegen dan het leed van het slachtoffer, Ik meen mij te herinneren dat hij dat ontkende. Hij zei verder wel dat er idd sprake was van inkomstenderving maar dat hij niet exact kon aangeven hoeveel dat zou zijn.
Je kunt zaken niet altijd helemaal los zien. De mensen die daar gaan zitten oreren houden weldegelijk rekening met alles, vooral als je zakenlijk aan elkaar verbonden bent. Ik meende gelezen te hebben dat hij ook zaken doet voor Estelle, maar ben daar niet helemaal zeker van.quote:Zou best kunnen allemaal maar heeft niets te maken met het onderwerp, het onderwerp was nl of je de inbreng van Yves in het programma van Pauw en Witteman mocht scharen onder damage control.
Ik zeg dat het interview met Yves gisteren bij Pauw en Witteman damage control voor Yves zelf is geweest maar geenzins voor Badr en dat de argumenten of punten die jij tot nu toe naar voren hebt gebracht mijn vertrouwen in dat inzicht niet hebben doen afnemen.
Wat overblijft is een Yves die zegt dat de zakelijke belangen nooit boven de belangen van het slachtoffer mogen komen te staan. Of hij het meent kan ik niet beoordelen maar dat is wel wat hij zegt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:27 schreef ThunderBitch het volgende:
Het zou er nog bij moeten komen dat hij vond dat het belang van Badr zwaarder telde.![]()
Dus wat overblijft is geld.
Het is gebleken niet onoverkomelijk plus er is geen poging gedaan begrip te kweken voor zijn vermeende daden. Wat Yves heeft gedaan is zijn zakelijke belangen verdedigen door zichzelf te presenteren als een rots in de branding voor Badr die een beroep op hem heeft gedaan.quote:Je kunt zaken niet altijd helemaal los zien. De mensen die daar gaan zitten oreren houden weldegelijk rekening met alles, vooral als je zakenlijk aan elkaar verbonden bent. Ik meende gelezen te hebben dat hij ook zaken doet voor Estelle, maar ben daar niet helemaal zeker van.
Ja, hij heeft zijn straatje schoon proberen te vegen, zoals velen die met Badr van doen hebben, en daarbij is het onoverkomelijk om te pogen Badr schoon te praten, of eigenlijk meer begrip te kweken voor zijn daden, omdat het eigenlijk een lieve jongen is met een probleem, maar wel heel goed kan kickboksen. Het gaat hand in hand.
Nah..de rolverdeling van de interviewer en de geinterviewde bestaat hieruit dat de een vraagt wat hij wil vragen en de ander vertelt wat hij wil vertellen. Soms komen die belangen samen maar zeker in de huidige maatschappij is de interviewer vaak meer in zijn eigen antwoorden geinteresseerd dan in de antwoorden van de geinterviewde. Yves is wat dat betreft iets te veel door de wol geverfd om zich ook maar iets aan te trekken van de belangen van de interviewer; als ik mij niet vergis is zijn bedrijf juist gespecialiseerd in alles wat met media te maken heeft dus die heeft de airtime volledig benut om datgene te vertellen wat hij wilde vertellen.quote:P&W moesten hem ook steeds bij de les houden met de vraag wat hij van de situatie zelf vond
Was Everink geen zakenman ?quote:Gajes is het. Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |