Oh sorry, dat had ik niet gelezen, in dat geval kan je beter voor een wat meer failsafe systeem gaan. Lubuntu, puppylinux oud. Is Mint niet te zwaar?quote:Op maandag 19 november 2012 09:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hij het zelf wil leren, tuurlijk, maar ik dacht dat het voor een newbie-vriend was. Dan zou ik toch voor iets als Mint gaan, tenzij je natuurlijk helpdeskje wil spelen.
Licentiediscussie waar ze nog mee bezig zijn. Ze waren niet zo gelukkig dat de contributor het zomaar in multilib had gegooid zonder overleg. Staat wel weer in AUR.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Niet meer op arch linux server zelf
De xfce versie van Mint is niet zo zwaar. Niet zwaarder van bv. Lubuntu. Puppy heb ik al tijden niet geinstalleerd, toen was het nogal beperkt.quote:Op maandag 19 november 2012 09:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh sorry, dat had ik niet gelezen, in dat geval kan je beter voor een wat meer failsafe systeem gaan. Lubuntu, puppylinux oud. Is Mint niet te zwaar?
Xfce4 is toch al aardig zwaar tegenwoordig. LXDE met Openbox is dan een betere optie. Dat is ook wat ik gebruik op een Pentium M 1.6Ghz.quote:Op maandag 19 november 2012 09:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De xfce versie van Mint is niet zo zwaar. Niet zwaarder van bv. Lubuntu. Puppy heb ik al tijden niet geinstalleerd, toen was het nogal beperkt.
En verder kan ik zo snel even geen distro's voor de geest halen die standaard open/flux/blackbox of iets anders lichts doen, die dan ook nog eens newbie-friendly moeten zijn.
Ik doe meestal een combo van Openbox, tint2 en eventueel compton als er een snellere videokaart/chip in zit.quote:Op maandag 19 november 2012 10:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Xfce4 is toch al aardig zwaar tegenwoordig. LXDE met Openbox is dan een betere optie. Dat is ook wat ik gebruik op een Pentium M 1.6Ghz.
Klopt, en eventueel Conky. Ik denk alleen dat het nogal wat hardcore is voor een newbie.quote:Op maandag 19 november 2012 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik doe meestal een combo van Openbox, tint2 en eventueel compton als er een snellere videokaart/chip in zit.
Conky moelijk??quote:Op maandag 19 november 2012 12:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Klopt, en eventueel Conky. Ik denk alleen dat het nogal wat hardcore is voor een newbie.
Nee openbox.quote:Op maandag 19 november 2012 15:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Conky moelijk??
Gewoon vragen om .rcfile
Als je het eenmaal snapt is het niet zo moeilijk, maar het is zo uitgebreid, hoe wil je je menu's beheren, hoe je achtergronden, hoe wil je conky en tint2 en je menu's er uit laten zien etc. etc.quote:
Docs en forums,altijd goed om te lezenquote:Op maandag 19 november 2012 18:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je het eenmaal snapt is het niet zo moeilijk, maar het is zo uitgebreid, hoe wil je je menu's beheren, hoe je achtergronden, hoe wil je conky en tint2 en je menu's er uit laten zien etc. etc.
Uiteraard, maar het is wel een heel verschil van windows.quote:Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Docs en forums,altijd goed om te lezen
En heel leerzaamquote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is wel een heel verschil van windows.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:20 schreef kolan1 het volgende:
us international with AltGr dead keys,
Of je gaat als newbie voor hardcore of nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Jullie sporen trouwens niet,..
Arch Linux+Openbox en Conky voor een newbie in Linux. Zal ik hem dan maar direct Ratpoison installeren
Wat heb je nu dan op je werk?quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik wil echt Ubuntu op mijn kantoorpc. Om die reden ^^
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |