Dan moet een mount toch gewoon werken?quote:Op woensdag 14 november 2012 03:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Ubuntu-user meer, maar volgens mij gebruikt Ubuntu ecryptfs voor het homedirgebeuren.
edit: https://help.ubuntu.com/community/EncryptedHome
Yup.
Je zou zeggen van wel.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:04 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dan moet een mount toch gewoon werken?
Nee, althans niet waar ik wou uitkomen: daadwerkelijk een gedeelte van de inhoud van de private map verwijderen.quote:Op woensdag 14 november 2012 03:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Maargoed, ... ben je er al uit EchtGaaf?
https://www.archlinux.org/packages/multilib/x86_64/steam/quote:
Het verwijderen uit de tijdelijke read-only in tmp gaat weinig zin hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, althans niet waar ik wou uitkomen: daadwerkelijk een gedeelte van de inhoud van de private map verwijderen.
Na inloggen heb ik gedaan:
sudo-ecryptfs-recover. Deze vraagt om de passphrase en die had ik ingevoerd. ik krijg dan de melding : "Succes! Private data mounted read-only /tmp/ecryptfs.SGn5eBLO"
Ik ben naar die directory gegaan met
$ cd /tmp/ecryptfs.SGn5eBLO
$ ls
Dan krijg ik een lijst te zien met de namen van de mappen "desktop documents download...videos" ook in het blauw en met de vermelding dat deze geen "directories en files" zijn.![]()
Ik hoopte dat ik nu daarin documents kon benaderen om daarin die ene grote file te verwijderen
Hoe verder?
Dat eerste, daar was ik ook al bang voor.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het verwijderen uit de tijdelijke read-only in tmp gaat weinig zin hebben.
Je had de output van je 'df -h' nog niet gegeven. Dat kan mij wellicht wat licht scheppen.
1 | rm -rif * |
1 | rm -rif mapnaam |
Behalve bestanden en mappen die beginnen met een `.'...quote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef Farenji het volgende:
[ code verwijderd ]
Hiermee wis je alle bestanden in de huidige dir.
Dankquote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef Farenji het volgende:
[ code verwijderd ]
Hiermee wis je alle bestanden in de huidige dir. De r staat voor recursief (incl alle onderliggende mappen dus) en de f voor force (anders wist ie geen mappen). De i zit er voor de veiligheid bij, dan vraagt ie voor elk bestand om bevestiging. Als je zeker van je zaak bent laat je die i weg.
Je kan ook een hele map met alles erin weggooien:
[ code verwijderd ]
Doe dan gewoon Mint en dan de XFCE-versie. Dat heeft een windows feel en is vrij idiot proof.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat is een leuke distro voor een Atom-powered netbookje? Persoonlijk zou ik er Arch op hebben gezet i.c.m. lichte desktopomgeving als openbox of XFCE.
Maar dit is voor een niet heel technische gebruiker die Windows een beetje zat is.
Maar heb je nu een gewone mount geprobeerd? (https://help.ubuntu.com/c(...)g_Your_Data_Manually)quote:Op donderdag 15 november 2012 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat eerste, daar was ik ook al bang voor.
Dus met encryptfs-recover-private is dus niet de weg om uiteindelijk het geraakte bestand te verwijderen.
...
Je bent een beetje verkeerd aan het quoten trancethrust.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Maar heb je nu een gewone mount geprobeerd? (https://help.ubuntu.com/c(...)g_Your_Data_Manually)
Dat was'ie juist zat toch?quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doe dan gewoon Mint en dan de XFCE-versie. Dat heeft een windows feel en is vrij idiot proof.
Windows zelf. Ik denk niet dat diegene de gebruikersomgeving zat was. Tenminste, dat maak ik meestal mee. Mensen zijn klaar met het OS, niet persee hoe het gebruikt wordt of hoe het eruit ziet. Dus ermee klaar dat het traag wordt, faalt enzo.quote:
Ik dacht dat die alleen maar een Cinnamon en Mate hadquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doe dan gewoon Mint en dan de XFCE-versie. Dat heeft een windows feel en is vrij idiot proof.
Done.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef Farenji het volgende:
[ code verwijderd ]
Hiermee wis je alle bestanden in de huidige dir. De r staat voor recursief (incl alle onderliggende mappen dus) en de f voor force (anders wist ie geen mappen). De i zit er voor de veiligheid bij, dan vraagt ie voor elk bestand om bevestiging. Als je zeker van je zaak bent laat je die i weg.
Je kan ook een hele map met alles erin weggooien:
[ code verwijderd ]
Niet meer op arch linux server zelfquote:Op donderdag 15 november 2012 07:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
https://www.archlinux.org/packages/multilib/x86_64/steam/
Nu als 32 en 64 bit in de officiele repo's, dus ook op mijn mirror.
Arch
Sinds wanneer kan windows EXT4 en Linux-Swap partities inrichten?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:48 schreef Alfje het volgende:
Hallo gurus,
Ik wil graag Debian gaan installeren, maar ik zit een beetje met partitionering van mijn harde schijven.
Ik heb twee fysieke schijven een van 114 gig waar ik windows 7 op heb geinstalleerd en een van 250 gig die ik gebruik als opslag. Ik had bedacht de huidige D schijf partitie kleiner te maken en 60 gig te reserveren voor linux en nog eens 10 voor een swap partitie (ik heb 4 gig ram). Dit heb ik met de administrative tools van windows gedaan.
Echter tijdens de installatie vanaf mijn bootable CD worden de nieuwe partities niet herkend en geeft de installer aan dat de partitie op die schijf nog de volle 250 gig is.
Mijn vraag is dit sowieso een handige setup of zouden jullie het anders doen (nieuwe hdd kopen is geen optie) en hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat de installer de gemaakte partities wel herkent?
Jah dat heb ik, de installatie cd geeft ook als optie om de partitie te verkleinen, ik had eerst alleen de D partitie kleiner gemaakt en gehoopt dat de installatie cd de rest zou kunnen gebruiken, toen die dat niet deed heb ik nog geprobeerd wat er gebeure als ik met de windows tool alvast ongeformatteerde partities zou maken. Maarja ik ga mn schijf nog wel een keer extra bij langs op dingen die ik absoluut niet kwijt wil en dan met de installatie cd proberen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:00 schreef t4rt4rus het volgende:
heb je de D: partitie ook kleiner gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |