abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121449894
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:18 schreef CafeRoker het volgende:
misschien is het mijn foute interpretatie. Die dozenschuiven heeft waarschijnlijk altijd lagere prijzen waardoor het de vangst wel een mooie deal maakt maar niet echt een buitenkansje. Ik las dit soort opmerkingen altijd als het scoren van een buitenkansje. Als in 'normaal onder gelijke omstandigheden is het duurder'.
Ja en nee. Er staan soms aanbiedingen tussen die echt een stuk voordeliger zijn dan de gemiddelde dozenschuiver. Dat is gewoon iemand die goedkoop een container heeft kunnen scoren. Die aanbiedingen moet je hebben. Gewoon regelmatig even doorlezen, dan blijf je op de hoogte van de gangbare prijs en kun je de voordeeltjes er zo uitpikken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121450040
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja en nee. Er staan soms aanbiedingen tussen die echt een stuk voordeliger zijn dan de gemiddelde dozenschuiver. Dat is gewoon iemand die goedkoop een container heeft kunnen scoren. Die aanbiedingen moet je hebben. Gewoon regelmatig even doorlezen, dan blijf je op de hoogte van de gangbare prijs en kun je de voordeeltjes er zo uitpikken.
ah, duidelijk. Dat verklaart veel.

Ik ga het in de gaten houden.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:20:14 #78
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121558890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Heb ze niet op mijn rug groeien en er zit hier nog een zwangere vrouw op de bank dus moet ook nog babykamer etc aanschaffen...
Ik bedoel de helft op beide daken, zo verdeel je de opbrengst beter over de dag. Tenzij je aan de kust woont, dan heb je het voordeel van de zee aan de westkant.
pi_121559049
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik bedoel de helft op beide daken, zo verdeel je de opbrengst beter over de dag. Tenzij je aan de kust woont, dan heb je het voordeel van de zee aan de westkant.
Ik ga er nu effe niks aan doen, heb het vooralsnog te druk met andere dingen, eerst op 1e verdieping nog alles schilderen en dan babykamer uit gaan zoeken en al wat er bij komt... eerst eens kijken hoe het financieel gaat als de kleine er is...

Maar bedankt voor de tip.. ze hebben hier in het dorp wel een actie gehad om alles groot in te kopen via de gemeente maar daar was ik mooi te laat mee... lees je een keer het weekblad niet... :')
pi_121955237
Zijn er in dit topic ook PVoutput-loggers? Ik vind de opbrengsten fascinerend. Zal er na een tijdje wel van af gaan denk ik :)

Ik heb dit dashboard-je gemaakt voor m'n mobiel:

Wel 1 hele kilowatt vandaag in-the-end :)
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_121955465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:55 schreef twixx het volgende:
Zijn er in dit topic ook PVoutput-loggers?
Ik niet. Ik neem 1 x per week de meterstand op, en that's it.

quote:
Bij mij ligt er al een week 5cm sneeuw op, dus nu even geen opbrengst zeg maar.
pi_121955892
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:55 schreef twixx het volgende:
Zijn er in dit topic ook PVoutput-loggers? Ik vind de opbrengsten fascinerend. Zal er na een tijdje wel van af gaan denk ik :)

Ik heb dit dashboard-je gemaakt voor m'n mobiel:
[ link | afbeelding ]

Yup, ik doe het alleen met de hand. Logging doe ik met de youless, het schijnt dat er zeer binnenkort nieuwe firmware komt die automatische naar pvoutput kan loggen. Dat zou erg welkom zijn.

Maar inderdaad... logging is fun!
pi_121956780
quote:
Yup, ik doe het alleen met de hand. Logging doe ik met de youless, het schijnt dat er zeer binnenkort nieuwe firmware komt die automatische naar pvoutput kan loggen. Dat zou erg welkom zijn.

Maar inderdaad... logging is fun!
Ik heb de Youless toevallig vandaag verkocht en ingeruild voor een Arduino (op S0) meter. Zou leuk zijn als Youless er een firmware voor maakt; easy as that.

quote:
0s.gifBij mij ligt er al een week 5cm sneeuw op, dus nu even geen opbrengst zeg maar.
Ik kon het niet laten om er met een wisser overheen te gaan. Met een platdak kan je er eenvoudig bij!
pi_121957271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:17 schreef twixx het volgende:
Ik kon het niet laten om er met een wisser overheen te gaan. Met een platdak kan je er eenvoudig bij!
Die van mij liggen ook redelijk binnen handbereik (iets schuin dak op de garage). Maar ik vind het wel best zo. Als het om de 2 dagen sneeuwt blijf ik aan de gang. Zondag is door de dooi alles weg, en anders maandag wel.
pi_121960503
Heb pvoutput en fp4all logging. Ideaal, geen fratsen :)
Mijn panelen lagen 1 keer onder de sneeuw, meestal is een stuk schoonvegen genoeg, zodra de zon schijnt smelt de rest met een half uurtje door de opwarming van de panelen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 12:54:10 #86
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_122026227
hier ook pVoutput scriptje op mijn pc dat via sunny explorer mijn gegevens naar PVoutput logt
Moet alleen van de week even kijken hoe ik een tweede systeem toevoeg aan het script en pvoutput

Liggen hier 4 panelen klaar van 290Wp klaar om het platte dak op te gaan
samen met de 3750Wp die er al ligt dek ik dan aardig mijn verbruik af
Life never gets darker then midnight
  FOK!fotograaf vrijdag 25 januari 2013 @ 15:26:41 #87
13368 NiGeLaToR
pi_122370224
Ik heb een aanbieding gekregen voor 12 stuks suntech 250wp, met een sunnyboy SB2500 HF BT inverter. Prijs incl plaatsen 5600 euro. Wat vinden jullie daarvan?
pi_122371312
3000Wp voor 5600,- dus?
Lijkt aan de prijs, bijna 2 euro per Wp. Volgens mij is 1 euro per Wp bij zelf plaatsen haalbaar en 1,50 bij laten plaatsen.

Toevallig hebben ze hier precies je opstelling staan, voor 4500,-.
http://zonnepanelen123.nl/zonnepanelen-onze-prijzen/

Zit toch 1100 tussen, misschien nog even goed kijken en rekenen dus.
pi_122373336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
3000Wp voor 5600,- dus?
Lijkt aan de prijs, bijna 2 euro per Wp. Volgens mij is 1 euro per Wp bij zelf plaatsen haalbaar en 1,50 bij laten plaatsen.

Daar staat hij voor ¤ 4773,-, maar dat is excl plaatsen. Op zich maakt het me niet uit om 500-800 euro voor het plaatsen neer te leggen want zo ruim in de tijd zit ik ook weer niet, maar niet als daardoor de panelen zelf ineens ook veel duurder worden.

Maargoed, 1,50 dus. Eens kijken wat andere offertes doen.

Maar wat vind je van het setje zelf?

[ Bericht 1% gewijzigd door CafeRoker op 02-02-2013 12:34:23 ]
pi_122387615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar staat hij voor ¤ 4773,-, maar dat is excl plaatsen. Op zich maakt het me niet uit om 500-800 euro voor het plaatsen neer te leggen want zo ruim in de tijd zit ik ook weer niet, maar niet als daardoor de panelen zelf ineens ook veel duurder worden.

Maargoed, 1,50 dus. Eens kijken wat andere offertes doen.

Maar wat vind je van het setje zelf?
De panelen en inverter zijn volgens mij prima. De BT uitbreiding kost wel geld terwijl je ook b.v. met een S0 meter kan meten.

Ik kwam tot 1,50 met DHZ (excl. subsidie). Natuurlijk kan het goedkoper maar volgens mij niet met SMA.

Mijn huisleverancier levert je 2.970 vermogen voor 4862,-.

Ofwel, de moeite waard om wat meer offertes op te vragen of te vragen om een scherpere prijs.

Rare dag trouwens vandaag. Stralende zon (907 Watt bereikt!) wisselde af met sneeuw/regenbuien! Krijg er een lelijk grafiekje van :)

[ Bericht 7% gewijzigd door twixx op 02-02-2013 21:16:55 ]
pi_122392438
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
3000Wp voor 5600,- dus?

Ik ben nu bezig mijn tweede setje bij elkaar aan het sprokkelen.

Ik ga uitkomen voor 1200wp op 1,20 per wp . Dan kies ik voor A-Merk componenten. Omvormer SMA, panelen Yingli of ET Solar.

Mijn eerste 1200wp setje van Juli 2012 was 1,58 per wp ex subsidie. Daar heb ik nog subsidie op kunnen aanvragen, op dat tweede setje lukt dat niet meer :P

Voor 2400wp heb ik dan rond de 2900 euro moeten betalen met A-merk componenten en twee omvormers = 2x mpp w/

Moet nog gaan nadenken wat ik mijn 1000kwh overschot ga doen. Ik denk dat ik die ga inzetten om in de tussen seizoenen de woonkamer elektrisch te verwarmen :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 02-02-2013 22:09:57 ]
  FOK!fotograaf zondag 3 februari 2013 @ 11:11:22 #93
13368 NiGeLaToR
pi_122410550
Ah, meer fokkers hebben zonneuitslag op hun daken liggen :D

Hier geen vreemd grafiekje, wel wat wolkjes zo nu en dan. Al ziet het er naar uit dat we geen opbrengst als gister gaan halen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=13948&sid=11810
pi_122419475
Ik heb zo'n lullig dakraampje van het formaat stoeptegel. Dat ligt behoorlijk in de weg en het heeft ook geen nut. Mag je panelen daar gewoon overheen leggen of is ergens in bv het bouwbesluit een regel die dit verbiedt?
pi_122422876
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:20 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb zo'n lullig dakraampje van het formaat stoeptegel. Dat ligt behoorlijk in de weg en het heeft ook geen nut. Mag je panelen daar gewoon overheen leggen of is ergens in bv het bouwbesluit een regel die dit verbiedt?
Of het verplicht is? Het is nu jouw huis dus :)
Ik zou wel zorgen dat je kunt blijven ventileren op zolder en daglicht zal de toekomstige verkoopprijs goed doen. Ik zou er juist een groter raam in zetten, precies 1 PV-paneel oid ;)
pi_122423734
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:42 schreef twixx het volgende:

[..]

Of het verplicht is? Het is nu jouw huis dus :)
Ik zou wel zorgen dat je kunt blijven ventileren op zolder en daglicht zal de toekomstige verkoopprijs goed doen. Ik zou er juist een groter raam in zetten, precies 1 PV-paneel oid ;)
Da's een mooie oplossing :D

Ik vind het zo vreselijk lelijk als om zo'n klein raampje heengetegeld wordt en je een totaal niet passend gat hebt. Dat heb je op deze manier inderdaad niet. Maar het gaat hem niet worden want het dakbeschot is asbestverdacht en daarom wil ik er niet in zagen.
pi_122424784
Leuk dat er bij die terugverdien tijden nooit rentekosten zijn verrekend.
Rustig aan.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:33:10 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_122425230
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:23 schreef kingtoppie het volgende:
Leuk dat er bij die terugverdien tijden nooit rentekosten zijn verrekend.
Die paar procent rente die je tegenwoordig krijgt :')

1500 euro PV levert je jaarlijks +/- 250 euro op. Geen bank die dit rendement uitkeert als je geld weg zet op een deposito.
pi_122425407
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die paar procent rente die je tegenwoordig krijgt :')

1500 euro PV levert je jaarlijks +/- 250 euro op. Geen bank die dit rendement uitkeert als je geld weg zet op een deposito.
PV zegt me niks. 5% rente over 1500 euro maakt nog steeds 75 euro per jaar... dat is van 250 euro al 30% Dan heb je nog installatiekosten en afschrijvingskosten en onderhoudskosten die veel kosten.
Rustig aan.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:42:51 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_122425736
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

PV zegt me niks. 5% rente over 1500 euro maakt nog steeds 75 euro per jaar... dat is van 250 euro al 30% Dan heb je nog installatiekosten en afschrijvingskosten en onderhoudskosten die veel kosten.
PV is een andere woord voor zonnepanelen.

Installatiekosten heb je niet als je handig ben, de installatie is echt heel simpel als je jezelf een beetje inleest. De panelen schrijf je af in 20-25 jaar , de omvormer in 12 jaar.

Over welke hoge onderhoudskosten heb je het? Onderhoudskosten zijn er niet. Hooguit 1x per jaar een optische inspectie en een doekje over de panelen.
Waar krijg jij trouwens 5% rente? Maar geef mij maar een bank waar ik hetzelfde rendement krijg tegen hetzelfde lage risico.

Daarnaast is PV niet alleen TVT maar ook beleving. Het is gewoon erg leuk om mee bezig te zijn. Zeker als je actief logt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')