ik kreeg een tintelend gevoel op mijn rechter borstspier en had daarvoor vaak last van mijn gehele schouder. Via huisarts naar een neuroloog gegaan aangezien het veel leek op neuropathische pijn. Om daadwerkelijk te onderzoeken wat ik had zou ik een week worden opgenomen om allerlei diagnose tests te ondergaan maar na 1 MRI was het wel duidelijk... longkanker waarbij de tumor door de branchiale plexus gegroeid was.quote:Op maandag 12 november 2012 08:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zou niet weten wat ik moest als ik te horen zou krijgen dat mijn moeder kanker heeft.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met de voortgang van de kuur! Je hebt in ieder geval een goeie mindset!
Ik heb wel een vraag en die is niet specifiek naar jou gericht, maar hoe kom je er achter dat je kanker hebt?
Ik voelde een knobbeltje in mijn borst, wat ik niet vertrouwde. Had verder geen klachten. Huisarts verwees me door voor mammografie. Bleek een agressieve vorm van borstkanker te zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 08:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb wel een vraag en die is niet specifiek naar jou gericht, maar hoe kom je er achter dat je kanker hebt?
Wow, een hele snelle diagnose..quote:Op maandag 12 november 2012 09:56 schreef Re het volgende:
[..]
ik kreeg een tintelend gevoel op mijn rechter borstspier en had daarvoor vaak last van mijn gehele schouder. Via huisarts naar een neuroloog gegaan aangezien het veel leek op neuropathische pijn. Om daadwerkelijk te onderzoeken wat ik had zou ik een week worden opgenomen om allerlei diagnose tests te ondergaan maar na 1 MRI was het wel duidelijk... longkanker waarbij de tumor door de branchiale plexus gegroeid was.
Mijn maag staat vrijwel direct op z'n kop en ondanks de maagbeschermers (pantoprazol) dacht ik dat m'n maag eruit aan het branden was. Na 2 dagen tabletten overgestapt op pleisters van 12 die ik mag ophogen naar 24 (dus idd 2x)quote:Op maandag 12 november 2012 13:27 schreef Re het volgende:
en ze geven nu dus gewoon extra morfine (door meer en vaker te plakken stijgt je morfinegehalte), ik kreeg het oraal en heb het een jaar geslikt, ben er nu vanaf
Voor hetzelfde geld post je dingen op het grootste Forum van Nederland.quote:Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef Loedertje het volgende:
Ik benader je toch even via pm of mail Re, wil je eigenlijk wat privé dingen vragen en niet alles hoeft van mij open en bloot
Als jij gecontroleerd wilt worden kun je dit in Duitsland laten doen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dank voor de uitleg. Er heerst altijd angst dat ik kanker krijg of zo.Maar ik heb sowieso een soort fobie. Als ik ergens iets voel dan denk ik gelijk het ergste.
Ze zouden sowieso ieder persoon in Nederland elk jaar eenmaal moeten nalopen, maar dat is te duur. Soms komen mensen er te laat achter dat ze een kanker/tumor hebben en dan is het al klaar.![]()
Hm...ik ben in mijn hele leven verder nog nooit in een scan of mri of ct of hoe ze het ook moge noemen geweest Yuri Boyka, de longarts wilde vorige week extra foto's maken maar na overleg besloten we te wachten tot maandag want...foto's maken is ook niet goed voor je gezondheidquote:Op maandag 12 november 2012 15:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dank voor de uitleg. Er heerst altijd angst dat ik kanker krijg of zo.Maar ik heb sowieso een soort fobie. Als ik ergens iets voel dan denk ik gelijk het ergste.
Ze zouden sowieso ieder persoon in Nederland elk jaar eenmaal moeten nalopen, maar dat is te duur. Soms komen mensen er te laat achter dat ze een kanker/tumor hebben en dan is het al klaar.![]()
Bij mijn weten mag dat niet in Nederland i.v.m. vergunningen.quote:Op maandag 12 november 2012 17:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hm...ik ben in mijn hele leven verder nog nooit in een scan of mri of ct of hoe ze het ook moge noemen geweest Yuri Boyka, de longarts wilde vorige week extra foto's maken maar na overleg besloten we te wachten tot maandag want...foto's maken is ook niet goed voor je gezondheidEn stel je voor dat ik er iets van oploop
Zonder dollen, denk niet dat het goed is om elk jaar door een prescan te gaan. De mogelijkheden zijn er wel mits je ervoor wilt betalen (commercieel dus)
kan via remon@fok.nl (je raadt nooit waar die naar toe linkt... iig iets met migraine)quote:Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mijn maag staat vrijwel direct op z'n kop en ondanks de maagbeschermers (pantoprazol) dacht ik dat m'n maag eruit aan het branden was. Na 2 dagen tabletten overgestapt op pleisters van 12 die ik mag ophogen naar 24 (dus idd 2x)
Re, élke dag chemo? Is dat dan een lagere dosis langdudig dus uiteindelijk nog steeds een heleboel gif ?
Of kwam jij in aanmerking voor die pillen? Ik helaas niet. Het filmpje, mocht je dat ergens online hebben staan dan mag je mij de url pm-en.
Ik zweet al heel lang vies onder slechts 1 arm, zal hier wel helemaal niets mee te maken hebben maar de ene oksel ruikt, de anders niet.
Op het moment van die hoge hartslag ( in 2012) slikte ik geen enkele medicatie lieverd. Nu heb ik ook betablokkers metoprololsuccinaat sandoz retard ( 's morgens 50 en rond 10/11 25 erbovenop) Vanmorgen dus alles in 1 keer gekregen van de verpleger waardoor ik rond 7 dizzy was en met m'n bed schuin naar het hoofdeinde toe moest liggen tot m'n bloeddruk weer omhoog was. Voelt naar als je bed in de lanceer stand staat.
8 uur is enorm veel. Ik benader je toch even via pm of mail Re, wil je eigenlijk wat privé dingen vragen en niet alles hoeft van mij open en bloot
Dat weet ik ja. www.prescan.nl Zodra ik het geld heb doe ik het gelijk, het is toch een rustgevend gevoel.quote:Op maandag 12 november 2012 17:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Als jij gecontroleerd wilt worden kun je dit in Duitsland laten doen.
Tuurlijk is het zo dat hoe eerder kanker ontdekt wordt hoe groter de kans op genezing. Maar zo'n volledige bodycheck werkt niet altijd positief. Een aneurysma schijnt bij ongeveer 3% van de bevolking voor te komen. Stel dat er bij iemand zo'n uitstulping ontdekt wordt. Dan wordt dat meteen geopereerd. Maar die operatie daar kleven dan weer heel grote risico's aan zoals verlamd raken of sterven. Terwijl er van die gegeven 3% maar een heel kleine minderheid is waarbij het knapt.
M.a.w. er zijn talloze afwijkingen waar medisch op in gegegrepen zou kunnen worden maar aan het eind van de rit levert het niks op. Integendeel zelfs.
Je moet jezelf gewoon niet gek laten maken door ieder pijntje en dingetje. Vergeet niet dat de meeste mensen die in de wachtkamer van de huisarts zitten geen ernstige dingen mankeren.
Ik heb 1,5 week terug een MRI van mijn schouder gehad. Ik neem aan dat ze verder niet naar overige lichaamsdelen hebben gekeken.quote:Op maandag 12 november 2012 17:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hm...ik ben in mijn hele leven verder nog nooit in een scan of mri of ct of hoe ze het ook moge noemen geweest Yuri Boyka, de longarts wilde vorige week extra foto's maken maar na overleg besloten we te wachten tot maandag want...foto's maken is ook niet goed voor je gezondheidEn stel je voor dat ik er iets van oploop
Zonder dollen, denk niet dat het goed is om elk jaar door een prescan te gaan. De mogelijkheden zijn er wel mits je ervoor wilt betalen (commercieel dus)
dat doet me denken aan vlak voor mijn diagnose. Ik werd 2 weken voordat ik het neurologisch onderzoek moest ondergaan plots ziek... een ernstige heupinfectie (naar later bleek, viraal) en toen hebben ze een MRI gedaan alleen daar, ik vroeg nog of ze misschien ook mijn borstpartij mee wilde nemen maar dat hoefde niet want dat zouden ze immers toch 2 weken later nog een keer doenquote:Op maandag 12 november 2012 17:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 week terug een MRI van mijn schouder gehad. Ik neem aan dat ze verder niet naar overige lichaamsdelen hebben gekeken.
Begrijp je zorgen. Ook dat je alles wilt uitsluiten.quote:Op maandag 12 november 2012 17:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat weet ik ja. www.prescan.nl Zodra ik het geld heb doe ik het gelijk, het is toch een rustgevend gevoel.
Klopt, maar daar kan ik niet zoveel aan doen en ik heb ook nog eens van mijn moeder geerfd.
[..]
Ik heb 1,5 week terug een MRI van mijn schouder gehad. Ik neem aan dat ze verder niet naar overige lichaamsdelen hebben gekeken.
sans migraine?quote:Op maandag 12 november 2012 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
kan via remon@fok.nl (je raadt nooit waar die naar toe linkt... iig iets met migraine)
Ik heb gelukkig niet datgene wat jij hebt gehad. Maarja, het leven is vol risico's.quote:Op maandag 12 november 2012 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
dat doet me denken aan vlak voor mijn diagnose. Ik werd 2 weken voordat ik het neurologisch onderzoek moest ondergaan plots ziek... een ernstige heupinfectie (naar later bleek, viraal) en toen hebben ze een MRI gedaan alleen daar, ik vroeg nog of ze misschien ook mijn borstpartij mee wilde nemen maar dat hoefde niet want dat zouden ze immers toch 2 weken later nog een keer doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |