abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2012 @ 09:56:06 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119115833
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 08:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zou niet weten wat ik moest als ik te horen zou krijgen dat mijn moeder kanker heeft. ;(

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de voortgang van de kuur! Je hebt in ieder geval een goeie mindset! ^O^

Ik heb wel een vraag en die is niet specifiek naar jou gericht, maar hoe kom je er achter dat je kanker hebt?
ik kreeg een tintelend gevoel op mijn rechter borstspier en had daarvoor vaak last van mijn gehele schouder. Via huisarts naar een neuroloog gegaan aangezien het veel leek op neuropathische pijn. Om daadwerkelijk te onderzoeken wat ik had zou ik een week worden opgenomen om allerlei diagnose tests te ondergaan maar na 1 MRI was het wel duidelijk... longkanker waarbij de tumor door de branchiale plexus gegroeid was.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 12 november 2012 @ 12:12:05 #152
3542 Gia
User under construction
pi_119120002
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 08:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb wel een vraag en die is niet specifiek naar jou gericht, maar hoe kom je er achter dat je kanker hebt?
Ik voelde een knobbeltje in mijn borst, wat ik niet vertrouwde. Had verder geen klachten. Huisarts verwees me door voor mammografie. Bleek een agressieve vorm van borstkanker te zijn.

Vaak wordt borstkanker pas ontdekt bij het bevolkingsonderzoek dat je vanaf je 50ste krijgt.
Dan kun je er dus al enkele jaren meer rondlopen, zonder dat je dit weet. Kans op uitzaaiingen is dan ook groter.

Kanker op zich is vaak niet pijnlijk, maar pas als het een zenuw raakt of door de grootte op andere organen drukt. Daarom wordt het ook wel 'de sluipmoordenaar' genoemd.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 13:06:43 #153
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119121866
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 09:56 schreef Re het volgende:

[..]

ik kreeg een tintelend gevoel op mijn rechter borstspier en had daarvoor vaak last van mijn gehele schouder. Via huisarts naar een neuroloog gegaan aangezien het veel leek op neuropathische pijn. Om daadwerkelijk te onderzoeken wat ik had zou ik een week worden opgenomen om allerlei diagnose tests te ondergaan maar na 1 MRI was het wel duidelijk... longkanker waarbij de tumor door de branchiale plexus gegroeid was.
Wow, een hele snelle diagnose..

29-01-2010
1,5 week stekende pijn bij inademen, vader op jonge leeftijd longembolie
sat 98, pols 70, pijn niet opwekbaar,
Geen duidelijk argument voor embolie, waarschintercostaal myagie, gezien persisterenm klachten thorax en lab
R/30 Zaldiar

02-02-20120
Laboratoriumuitslag (afname 01-02-20120)

Kreatineklaring MDRD (GFR) uitslag <81
ml/min/1,7 90/-
Bilirubine totaal <15 umol/L 17/-
Bilirubine direct/geconjugeerd < 3 umol/L 5/-
Gamma-glutamyltransferase (gamma GT) , 15 U/L
38/-
Aspertaataminotransferase (ASAT; SGOT)<9 U/L'
38/-
Alaninetransferse (ALAT; SGPT) <10 U/L
34/-
Leukocyten >11,9 10^9/L 4/10
Segmentkentkernige neutrofielen >8,4 % 1,5/7,5

Vanaf daar tot nu last van felle pijn schouder, linkerborstspier en schouders, volgens de huisarts stress..heb hier alles tot 19 okt liggen. Borstspier was volgens de arts de spier die op je borstkas zit (aanhechting) en daardoor veel pijn kan doen,

Uiteindelijk begon in mei dit jaar mijn algehele lichamelijke gezondheid naar beneden te kelderen, van superhyperactief naar...wakker worden en 2 uur later alweer uitgeput op de bak te gaan hangen en vaak weer een uur in slaap te vallen. Snel buiten adem , stekende krampende pijnen in m;n borstkas die soms wel 20 min aanhielden met uitstralende pijn naar m'n oor en nek. Overigen s ook een extreem droge huid, weet nog niet of ik dat los kan zijn van de pijnklachten

Advies voor nek- en schouderpijn was afwisselend Zaldiar / Dicofenac(later zelf oxazepam en mirtazapine...deze heb ik echter nimmer geslikt, hou niet van die rotzooi..)

Iig de schoenen die ik hier nu heb staan droeg ik deze zomer bij mijn ouders op de Veluwe ook, toen zaten ze strak, nu lijken ze 2 maten te groot.
Hield vocht vast (en wist dit niet, was al gestopt met snoepen en at alleen maar gezonde dingen maar viel geen gram af,,,(
) In het ziekenhuis ben ik in de eerste week 13 kg afgevallen Vocht...

Zit nu op 63,6.

Verder staat er nog een paar keer na een doktersbezoek dat ik last heb van toenemende benauwdheid bij inspanning, traplopen e.d. stress blijft omtrent Lichamelijke klachten :D JOH !

Steken thorax, rug, ook wat benauwd hartkloppingen/bonzen, veel stress (arghhhhhhhh)pols in rust 120maar op papier arts staat 96...

09-10 ECG op verzoek huisarts
Hartslag bij aanvang ECG 120 (vanuit rust in wachtruimte ..geen inspanning)
Cardioloog beoordeelde het filmpje als NORMAAL ecg
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 13:14:32 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119122089
O ja, door die pijn (brandende pijn op 2 plaatsen in m'n rug als ik ergens tegenaanzit) en de pijn links vlak onder mijn ribben, kan ik niet op mijn rug slapen en ook niet op m'n linkerzijde omdat ik het gevoel kreeg dat er daar iets in de verdrukking kwam. Ik slaap dus al vanaf mei/juni op mijn rechterzijde..daardoor zit er nu een zenuw knel en die pijn is hels...maar weinig aan te doen behalve dan sinds een week die morfine pleisters, eerst om de drie dagen, toen om de twee...en nu plakken ze m hier elke dag (raar want die pleister geeft 3 dagen dat stofje af)
Mocht 'm van de huisarts verdubbelen (dus 2 pleisters per twee dagen...) (12,4 oid)
  maandag 12 november 2012 @ 13:18:14 #155
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119122203
En dat er een zenuw knel zit weten ze heel zeker? Er is wel echt serieus naar gekeken?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 12 november 2012 @ 13:25:29 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119122401
medicatie gooit ook je hartslag omhoog he... die van mij zat op 110 in rust. Al je waarden zien er goed uit en gebaseerd daarop zou je iig denken dat je gezond bent... maar helaas dus...

zweet je trouwens op je linker arm? Na mijn operatie moesten ze een paar zenuwen uit mijn plexus doornemen dus ik zit nu nog steeds met diezelfde pijn als die ik had voor de operatie, plus nog meer uitval qua spieren etc. (heb dan ook 8 uur op de operatietafel gelegen).

ik heb ook nog filmpje van mijn chemo (ik kreeg een maand lang elke dag chemo + bestraling)
  maandag 12 november 2012 @ 13:27:31 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119122481
en ze geven nu dus gewoon extra morfine (door meer en vaker te plakken stijgt je morfinegehalte), ik kreeg het oraal en heb het een jaar geslikt, ben er nu vanaf *O*
pi_119127649
Dank voor de uitleg. Er heerst altijd angst dat ik kanker krijg of zo. :') Maar ik heb sowieso een soort fobie. Als ik ergens iets voel dan denk ik gelijk het ergste.

Ze zouden sowieso ieder persoon in Nederland elk jaar eenmaal moeten nalopen, maar dat is te duur. Soms komen mensen er te laat achter dat ze een kanker/tumor hebben en dan is het al klaar. :N
If not now, then when.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 16:53:01 #159
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119130204
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 13:27 schreef Re het volgende:
en ze geven nu dus gewoon extra morfine (door meer en vaker te plakken stijgt je morfinegehalte), ik kreeg het oraal en heb het een jaar geslikt, ben er nu vanaf *O*
Mijn maag staat vrijwel direct op z'n kop en ondanks de maagbeschermers (pantoprazol) dacht ik dat m'n maag eruit aan het branden was. Na 2 dagen tabletten overgestapt op pleisters van 12 die ik mag ophogen naar 24 (dus idd 2x)

Re, élke dag chemo? Is dat dan een lagere dosis langdudig dus uiteindelijk nog steeds een heleboel gif ?
Of kwam jij in aanmerking voor die pillen? Ik helaas niet. Het filmpje, mocht je dat ergens online hebben staan dan mag je mij de url pm-en.

Ik zweet al heel lang vies onder slechts 1 arm, zal hier wel helemaal niets mee te maken hebben maar de ene oksel ruikt, de anders niet.

Op het moment van die hoge hartslag ( in 2012) slikte ik geen enkele medicatie lieverd. Nu heb ik ook betablokkers metoprololsuccinaat sandoz retard ( 's morgens 50 en rond 10/11 25 erbovenop) Vanmorgen dus alles in 1 keer gekregen van de verpleger waardoor ik rond 7 dizzy was en met m'n bed schuin naar het hoofdeinde toe moest liggen tot m'n bloeddruk weer omhoog was. Voelt naar als je bed in de lanceer stand staat.

8 uur is enorm veel. Ik benader je toch even via pm of mail Re, wil je eigenlijk wat privé dingen vragen en niet alles hoeft van mij open en bloot ;)
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2012 @ 16:56:50 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_119130369
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef Loedertje het volgende:

Ik benader je toch even via pm of mail Re, wil je eigenlijk wat privé dingen vragen en niet alles hoeft van mij open en bloot ;)
Voor hetzelfde geld post je dingen op het grootste Forum van Nederland. :D :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 november 2012 @ 17:01:30 #161
42366 Staal
pi_119130566
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dank voor de uitleg. Er heerst altijd angst dat ik kanker krijg of zo. :') Maar ik heb sowieso een soort fobie. Als ik ergens iets voel dan denk ik gelijk het ergste.

Ze zouden sowieso ieder persoon in Nederland elk jaar eenmaal moeten nalopen, maar dat is te duur. Soms komen mensen er te laat achter dat ze een kanker/tumor hebben en dan is het al klaar. :N
Als jij gecontroleerd wilt worden kun je dit in Duitsland laten doen.

Tuurlijk is het zo dat hoe eerder kanker ontdekt wordt hoe groter de kans op genezing. Maar zo'n volledige bodycheck werkt niet altijd positief. Een aneurysma schijnt bij ongeveer 3% van de bevolking voor te komen. Stel dat er bij iemand zo'n uitstulping ontdekt wordt. Dan wordt dat meteen geopereerd. Maar die operatie daar kleven dan weer heel grote risico's aan zoals verlamd raken of sterven. Terwijl er van die gegeven 3% maar een heel kleine minderheid is waarbij het knapt.

M.a.w. er zijn talloze afwijkingen waar medisch op in gegegrepen zou kunnen worden maar aan het eind van de rit levert het niks op. Integendeel zelfs.

Je moet jezelf gewoon niet gek laten maken door ieder pijntje en dingetje. Vergeet niet dat de meeste mensen die in de wachtkamer van de huisarts zitten geen ernstige dingen mankeren.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 17:02:19 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119130606
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Hm...ik ben in mijn hele leven verder nog nooit in een scan of mri of ct of hoe ze het ook moge noemen geweest Yuri Boyka, de longarts wilde vorige week extra foto's maken maar na overleg besloten we te wachten tot maandag want...foto's maken is ook niet goed voor je gezondheid :P En stel je voor dat ik er iets van oploop :P
Zonder dollen, denk niet dat het goed is om elk jaar door een prescan te gaan. De mogelijkheden zijn er wel mits je ervoor wilt betalen (commercieel dus)
  maandag 12 november 2012 @ 17:04:49 #163
42366 Staal
pi_119130706
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm...ik ben in mijn hele leven verder nog nooit in een scan of mri of ct of hoe ze het ook moge noemen geweest Yuri Boyka, de longarts wilde vorige week extra foto's maken maar na overleg besloten we te wachten tot maandag want...foto's maken is ook niet goed voor je gezondheid :P En stel je voor dat ik er iets van oploop :P
Zonder dollen, denk niet dat het goed is om elk jaar door een prescan te gaan. De mogelijkheden zijn er wel mits je ervoor wilt betalen (commercieel dus)
Bij mijn weten mag dat niet in Nederland i.v.m. vergunningen.
In Duitsland en Engeland mag het wel.

Maar dat is een andere discussie.

Je post weer! Hoe ging het?
Un certain jeune homme
  maandag 12 november 2012 @ 17:07:48 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119130849
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mijn maag staat vrijwel direct op z'n kop en ondanks de maagbeschermers (pantoprazol) dacht ik dat m'n maag eruit aan het branden was. Na 2 dagen tabletten overgestapt op pleisters van 12 die ik mag ophogen naar 24 (dus idd 2x)

Re, élke dag chemo? Is dat dan een lagere dosis langdudig dus uiteindelijk nog steeds een heleboel gif ?
Of kwam jij in aanmerking voor die pillen? Ik helaas niet. Het filmpje, mocht je dat ergens online hebben staan dan mag je mij de url pm-en.

Ik zweet al heel lang vies onder slechts 1 arm, zal hier wel helemaal niets mee te maken hebben maar de ene oksel ruikt, de anders niet.

Op het moment van die hoge hartslag ( in 2012) slikte ik geen enkele medicatie lieverd. Nu heb ik ook betablokkers metoprololsuccinaat sandoz retard ( 's morgens 50 en rond 10/11 25 erbovenop) Vanmorgen dus alles in 1 keer gekregen van de verpleger waardoor ik rond 7 dizzy was en met m'n bed schuin naar het hoofdeinde toe moest liggen tot m'n bloeddruk weer omhoog was. Voelt naar als je bed in de lanceer stand staat.

8 uur is enorm veel. Ik benader je toch even via pm of mail Re, wil je eigenlijk wat privé dingen vragen en niet alles hoeft van mij open en bloot ;)
kan via remon@fok.nl (je raadt nooit waar die naar toe linkt... iig iets met migraine)
pi_119130917
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Als jij gecontroleerd wilt worden kun je dit in Duitsland laten doen.

Tuurlijk is het zo dat hoe eerder kanker ontdekt wordt hoe groter de kans op genezing. Maar zo'n volledige bodycheck werkt niet altijd positief. Een aneurysma schijnt bij ongeveer 3% van de bevolking voor te komen. Stel dat er bij iemand zo'n uitstulping ontdekt wordt. Dan wordt dat meteen geopereerd. Maar die operatie daar kleven dan weer heel grote risico's aan zoals verlamd raken of sterven. Terwijl er van die gegeven 3% maar een heel kleine minderheid is waarbij het knapt.

M.a.w. er zijn talloze afwijkingen waar medisch op in gegegrepen zou kunnen worden maar aan het eind van de rit levert het niks op. Integendeel zelfs.

Je moet jezelf gewoon niet gek laten maken door ieder pijntje en dingetje. Vergeet niet dat de meeste mensen die in de wachtkamer van de huisarts zitten geen ernstige dingen mankeren.
Dat weet ik ja. www.prescan.nl Zodra ik het geld heb doe ik het gelijk, het is toch een rustgevend gevoel.

Klopt, maar daar kan ik niet zoveel aan doen en ik heb ook nog eens van mijn moeder geerfd. :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 week terug een MRI van mijn schouder gehad. Ik neem aan dat ze verder niet naar overige lichaamsdelen hebben gekeken.
If not now, then when.
  maandag 12 november 2012 @ 17:12:18 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119131069
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 week terug een MRI van mijn schouder gehad. Ik neem aan dat ze verder niet naar overige lichaamsdelen hebben gekeken.
dat doet me denken aan vlak voor mijn diagnose. Ik werd 2 weken voordat ik het neurologisch onderzoek moest ondergaan plots ziek... een ernstige heupinfectie (naar later bleek, viraal) en toen hebben ze een MRI gedaan alleen daar, ik vroeg nog of ze misschien ook mijn borstpartij mee wilde nemen maar dat hoefde niet want dat zouden ze immers toch 2 weken later nog een keer doen
  maandag 12 november 2012 @ 17:15:24 #167
42366 Staal
pi_119131189
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat weet ik ja. www.prescan.nl Zodra ik het geld heb doe ik het gelijk, het is toch een rustgevend gevoel.

Klopt, maar daar kan ik niet zoveel aan doen en ik heb ook nog eens van mijn moeder geerfd. :P

[..]

Begrijp je zorgen. Ook dat je alles wilt uitsluiten.
Maar ik wil je wel op het hart drukken dat je altijd je eigen hoofd erbij moet houden.

En dan is die aneurysma die ik als voorbeeld noemde belangrijk. Iemand hoort het en besluit dat de risico's van zo'n operatie te groot zijn en de operatie niet te laten doen. Het leven van zoiemand is wel enigzins verpest dan he? Die persoon denkt dan iedere dat dag hij of zij een tijdbom in het lijf heeft.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 17:17:27 #168
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119131279
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 17:07 schreef Re het volgende:

[..]

kan via remon@fok.nl (je raadt nooit waar die naar toe linkt... iig iets met migraine)
sans migraine? :* :* :*
  maandag 12 november 2012 @ 17:17:55 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119131293
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

sans migraine? :* :* :*
anti migraine :')
pi_119131340
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 17:12 schreef Re het volgende:

[..]

dat doet me denken aan vlak voor mijn diagnose. Ik werd 2 weken voordat ik het neurologisch onderzoek moest ondergaan plots ziek... een ernstige heupinfectie (naar later bleek, viraal) en toen hebben ze een MRI gedaan alleen daar, ik vroeg nog of ze misschien ook mijn borstpartij mee wilde nemen maar dat hoefde niet want dat zouden ze immers toch 2 weken later nog een keer doen
Ik heb gelukkig niet datgene wat jij hebt gehad. Maarja, het leven is vol risico's.
If not now, then when.
pi_119131813
Godverdikkeme Loeder. :{
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2012 @ 17:51:35 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_119132502
Lak aan die shit Loedertje :*

Go Girl.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 18:30:16 #173
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119134172
Chemolak :D

Morgen begin ik aan mijn tweede chemokuur. Wat ik vooral van de eerste geleerd heb is dat er voor elke bijwerking wel weer een pilletje is. Ik heb ondertussen al een halve apotheek thuis.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 12 november 2012 @ 18:39:17 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119134573
jompels :o
pi_119135627
Sterkte! meer kan ik helaas voor je niet zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')