Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendjequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvetquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meterquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat schreeuw ik de hele tijd al hier![]()
en buitenlanders dokken dan ookquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:
[..]
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Waar geen accijnzen over zijn betaald.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
Klopt. En zelfgemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.
Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
en electrisch dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?quote:
opwekken is duurder dan uit het stopcontaktquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef virl3 het volgende:
[..]
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrbquote:Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
hoe kontroleer je dat? en word mijn verzekering dan ook goedkoper?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
omdat er ook mensen zijn zoals ik die afentoe 10km perdag rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Geniale videoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |