abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:43:46 #76
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
pi_119019385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:45:17 #78
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
pi_119019615
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:53:32 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:56:39 #81
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019771
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.

Geen privacygegevens, en goed te doen.
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meter
andere auto's van mij gaan alleen tot 99'999km dus op 0 draaien is dagje werk met de boormaschine.
mijn passat start zonder signaal van de auto want mechanische diesel blok
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:57:33 #82
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019799
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat schreeuw ik de hele tijd al hier :') 8)7
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.

maar vind trouwens wel onzin dat ik geen accijns vrij benzine kan halen... voor thuis gebruik in aggeraat en kettingzaag...
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:58:39 #83
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.

Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
en buitenlanders dokken dan ook ;)

alleen zal belgie dan ook dat plannetje doorvoeren van buitenlanders en belasting
pi_119019944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:

[..]

voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:15:41 #85
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:19:23 #86
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119020530
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.

Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:22:05 #87
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119020623
Plus ook een leuke.
LPG is minder milieu vriendelijker dan LPG G3, daarom betalen mensen met G3 minder wegenbelassting.
Hoewel dit aan de installatie ligt en niet aan de LPG zelf, moeten alle LPG Gebruikers dan ook maar hetzelfde tarief aftikken aan de pomp?
pi_119020797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waar geen accijnzen over zijn betaald.
Klopt. En zelfgemaakt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_119021517
In de nabije toekomst komen er steeds meer alternatief aangedreven auto's op de weg. Hybride, elektrisch, en weet ik veel wat nog meer. Alleen belasting heffen op brandstof zal dus niet een toekomstgerichte oplossing zijn.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:34:17 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119025214
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.

Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.
waarom denk je dat ze daar niet voor gingen en wel voor een volg kastje toen km rijden nog in was?
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:35:19 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119025251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waar geen accijnzen over zijn betaald.
en electrisch dan?
pi_119025716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:35 schreef T42 het volgende:

[..]

en electrisch dan?
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
Dit is een Signature....
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:23:42 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119027234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef virl3 het volgende:

[..]

Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
opwekken is duurder dan uit het stopcontakt
pi_119027242
Er is een lichtpuntje!

quote:
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:14:04 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119032929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
hoe kontroleer je dat? en word mijn verzekering dan ook goedkoper? ;)
maar dat is alvast wat beter dan niks.

al zouden ze ook het systeem van nu mogen uitbreiden naar 35jaar. (dus dit jaar is het 27 jaar en dan elk jaar omhoog tot 35)
of als je een jongtimer importeerd dat je dan de eerste 3 of 5 jaar belasting moet betalen. (voor auto's jonger dan 30/35 jaar.
pi_119034091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:57:18 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119042097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
omdat er ook mensen zijn zoals ik die afentoe 10km perdag rijden. ;)
of mijn auto gebruik voor een andere hobby zoals een flipperkast ophalen. (en dat is al een 20x perjaar)
pi_119044454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen. :P

In other news: paniek in Marrakech van het noorden! :D

  zaterdag 10 november 2012 @ 09:56:37 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119047680
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen

NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119047691
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')