Mijn buurman rijdt ook 1000'en keren meer op de weg en toch betalen we evenveel wegenbelasting. Zolang wij evenveel moeten betalen is het niet meer dan logisch dat iemand die nog veel minder of veel meer rijdt ook evenveel moet betalen. Just my 2 cents.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?
Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
En wat is er dan precies niet uit te voeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En wat is er dan precies niet uit te voeren?
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...
Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelastingquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.
Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.
Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Het geld dat dan wordt verdiend door de staat, wordt direct weer uitgegeven aan douanecontroles! Goed plan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
Straks wel als de mensen een aantal mensen van de belastingdienst straks niet meer nodig zijn door afschaffing van de wegenbelasting.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
Uiteindelijk praat je over misschien een tiental centen per liter meer. (weet niet hoeveel, maar het zijn geen euro's per liter meer i.i.g.)quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.
Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef Winterman het volgende:
[..]
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
Zodat we niet kunnen vluchten?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
Bereken het eens per kg! De meeste motoren betalen ongeveer 1 cent per kg per uur dat-ie zich op de openbare weg bevindt. 50 uur maal 200 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 100 euro per jaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.
Die wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek als een Cuore van 800kg
quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Winterman het volgende:
[..]
Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?
Die Mercedes richt meer schade aan. Warm weer, gesmolten wegdek en dan hard remmen voor het stoplicht. Daar kan die Cuore echt niet tegen op.
Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nouquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou).
Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken.
De politiek wil alleen maar dat er meer peut verkocht wordt alleen zeggen ze dat nietquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou).
Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken.
Files veroorzaken teveel economische schade, dus het is logisch dat men die wil bestrijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn. Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
De verhouding klopt niet, de manier van afrekenen ook niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Winterman het volgende:
[..]
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:04 schreef RaymondK het volgende:
En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
Dat is dus niet waar. Het wordt onderverdeeld in gewichtsklassen. Bij heel schone auto's wordt er korting gegeven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:16 schreef Winterman het volgende:
[..]
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
Auto volstoppen met helium balonnetjes en dan een RDW herkeuring gaan doen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.
De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
owjah zie de snel weg vol staan met oldtimers in de filequote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?
Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
maar hoe controleer je het?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
en hoe controleer je dat?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
uuh ik heb alleen oldtimers en allemaal verzekert want dat kan gewoon wel als 1e auto altijd alquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.
Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef T42 het volgende:
[..]
en hoe controleer je dat?want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.
I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
maar door die regel gaan veer winkels en zaken VEEL minder verdienen dus onslagen en daar gaat ook weer belasting geld naartoequote:Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.
Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.
Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef T42 het volgende:
[..]
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?
maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
zie wel zitten in de brandstof en dat je als bedrijf zijnde korting krijgt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.
Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
van de pomp en dan kom ik terug en dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef T42 het volgende:
[..]
van de pomp en dan kom ik terug en dan?
Prima hoor, zit 15min van de grens af.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.
In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.
Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Prima hoor, zit 15min van de grens af.
flikker toch op, de benzine is nu al te duur.
Er gaat veel te veel van naar de staat.
en belasten per km?
slim, hoe gaan we dat meten zonder dat de overheid direct weet waar ik uithang
hoe heb alleen bon van de pomp bij brussel. want ik heb daar niks gekocht ging naar de kerst markt om te kijken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
Is er niet, tenzij je of overal camera's neerzet, of de douane er weer neerzet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Je wil het gewoon niet begrijpen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef T42 het volgende:
[..]
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)
en ik rij op plantaardige olie en nu? want dat mag je thuis gewoon maken en gebruiken in je auto. (is uitstoot neutraal)
maar zo kun je nu ook gewoon drank en sigaretten meenemen zit ook geen blauw stofje in
gewoon op de brandstof gooienquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Oh ja? Stel ik ga bij vrienden op bezoek in Koeln (of verder in Duitsland) en ik red heen en terug gewoonweg niet op 1 tank, dus ik moet in Duitsland tanken. En dan? Hoe bewijs ik dat ik bij vrienden op bezoek ben geweest?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Dat kan ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
2 tanken systeem... orginele met blauwe benzinequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
Nee, ook daar wordt belasting op gehevenquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
maar je betaald geen wegenbelasting meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
In dat geval ga ik dus echt emigreren naar belgie (zit ik nu stevig over na te denken)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ook daar wordt belasting op geheven!
Dat hoop jequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef T42 het volgende:
[..]
maar je betaald geen wegenbelasting meer
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaaldquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Momenteel is er ook al iets van 10 cent verschil tussen de buurlanden en Nederland, dan zal het misschien 20cent worden. (Of iets in die buurt) want heel veel meer/liter zal d'r niet bij komen. als je het op de brandstof gooit.
Dat schreeuw ik de hele tijd al hierquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef T42 het volgende:
[..]
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaald
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiligingquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
Een andere, privacyveilige, goedkopere oplossing zie ik niet anders hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiliging
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.
Verder mag je in NL best rijden op brandstoffen waarover geen accijnzen zijn geheven. Tank jij in Duitsland Pflanzenöl bij een officiële pomp is daar geen accijns over geheven. En zelfs al zou er wel accijns over zijn geheven, kunnen ze in NL op hun hoofd gaan staan, want jij hoeft niet tweemaal accijnzen te gaan betalen.
En als jij het over milieu wil gaan hebben moet je eens een meting gaan doen met twee identieke dieselauto's waarvan de ene op dieselolie loopt en de andere op plantaardige olie. Bij mij keken ze de eerste keer ook twijfelend naar hun apparatuur omdat ze dachten dat het ding defect was. Zo weinig uitstoot was namelijk niet geloofwaardig...
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendjequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvetquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meterquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat schreeuw ik de hele tijd al hier![]()
en buitenlanders dokken dan ookquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:
[..]
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Waar geen accijnzen over zijn betaald.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
Klopt. En zelfgemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.
Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
en electrisch dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?quote:
opwekken is duurder dan uit het stopcontaktquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef virl3 het volgende:
[..]
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrbquote:Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
hoe kontroleer je dat? en word mijn verzekering dan ook goedkoper?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
omdat er ook mensen zijn zoals ik die afentoe 10km perdag rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Geniale videoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |