abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119011309
En weer verder met deel 3! In het nieuwe regeerakkoord van VVD en PvdA staat vermeld dat men de vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wil laten vervallen. Spuw hier uw gal. :P
pi_119011365
Update die er wellicht toe doet: VVD & PvdA overwegen de zorgplannen te schrappen en dat zou dus wel eens slecht nieuws kunnen zijn als men van plan was om de oldtimerregeling te herzien. Immers: ergens moet het geld vandaan komen en deze 2 partijen zouden wel eens het briljante idee krijgen om de rest van hun plannen volledig ongemoeid te laten wegens het schrappen van hun belangrijkste idee. :X
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:56:00 #3
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119011464
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
pi_119011754
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:09:07 #5
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_119011883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Mijn buurman rijdt ook 1000'en keren meer op de weg en toch betalen we evenveel wegenbelasting. Zolang wij evenveel moeten betalen is het niet meer dan logisch dat iemand die nog veel minder of veel meer rijdt ook evenveel moet betalen. Just my 2 cents.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:16:00 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
pi_119012213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 12:19:46 ]
pi_119012286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:22:01 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012300
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
En wat is er dan precies niet uit te voeren?
pi_119012460
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.

Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah >:)
Facts don't care about your feelings
pi_119012513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En wat is er dan precies niet uit te voeren?
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...

Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:31:12 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012577
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...

Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.

I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:32:08 #13
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119012599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:33:31 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:

[..]

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting

Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Zoals ik al zei, je betaald waarsch al meer aan de staat door die oldtimer te onderhouden. Er zijn dus al meer inkomsten.

And again, iedereen via de benzine belasten dat is gewoon het meest eerlijke.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]


Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 09-11-2012 12:39:11 ]
pi_119012798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_119012832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
pi_119012839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Het geld dat dan wordt verdiend door de staat, wordt direct weer uitgegeven aan douanecontroles! Goed plan.
Met zijn allen weer kilometers in de rij om even een boodschapje te doen in het buitenland (mag zeker ook niet meer van jou?).

1 europa *O* !
pi_119012851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:

[..]

We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
pi_119012878
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:44:00 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012995
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
Straks wel als de mensen een aantal mensen van de belastingdienst straks niet meer nodig zijn door afschaffing van de wegenbelasting. :+
Gewoon hoog genoeg straffen financieel als je betrapt wordt, dan is er echt niet zoveel controle nodig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
Uiteindelijk praat je over misschien een tiental centen per liter meer. (weet niet hoeveel, maar het zijn geen euro's per liter meer i.i.g.)

Denk dat het wel mee zal vallen met de economie.
Denk dat de huidge file's meer kosten momenteel.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:44:21 #21
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:

Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting

Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
pi_119013016
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:46:07 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef Winterman het volgende:

[..]

Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:46:27 #24
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013081
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
Zodat we niet kunnen vluchten?
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:47:40 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119013127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Bereken het eens per kg! De meeste motoren betalen ongeveer 1 cent per kg per uur dat-ie zich op de openbare weg bevindt. 50 uur maal 200 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 100 euro per jaar.
Doe datzelfde geintje nou eens voor een auto: 8700 uur maal 1000 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 87000 euro. Motoren betalen dus grofweg 1000 keer zo veel per kg per uur.

En natuurlijk mag je je motor ook 24/7 op een parkeerplaats laten staan, maar ik kan de reacties in een typische woonwijk met te weinig plek al voorspellen...
censuur :O
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:49:42 #26
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:

Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

Die wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek als een Cuore van 800kg
Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?

Die Mercedes richt meer schade aan. Warm weer, gesmolten wegdek en dan hard remmen voor het stoplicht. Daar kan die Cuore echt niet tegen op.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:51:37 #27
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Winterman het volgende:

[..]

Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?

Die Mercedes richt meer schade aan. Warm weer, gesmolten wegdek en dan hard remmen voor het stoplicht. Daar kan die Cuore echt niet tegen op.
:') :') :')

Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
pi_119013275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
pi_119013322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn B-). Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:53:07 #30
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
De politiek wil alleen maar dat er meer peut verkocht wordt alleen zeggen ze dat niet :)
pi_119013440
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn B-). Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
Files veroorzaken teveel economische schade, dus het is logisch dat men die wil bestrijden. :P Maar dat men graag meer brandstof wil slijten (zonder dat het buitensporige milieubelasting wordt) staat boven kijf. :P
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:03:52 #32
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:04:29 #33
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Winterman het volgende:

[..]

Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
De verhouding klopt niet, de manier van afrekenen ook niet.
De murc van de buurman die 2000km per jaar naar de appie hein rijd, betaal net zoveel als die vertegenwoordiger met 100000km/jr

En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:16:20 #34
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119014100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:04 schreef RaymondK het volgende:
En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:16:52 #35
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119014115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:16 schreef Winterman het volgende:

[..]

Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
Dat is dus niet waar. Het wordt onderverdeeld in gewichtsklassen. Bij heel schone auto's wordt er korting gegeven.
Alleen diesels en lpg's hebben een andere schaal omdat ze gewoon minder accijns binnen harken hiermee.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:40:22 #36
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119014913
Er zijn twee belangrijke redenen waarom u (als eigenaar van een motorvoertuig) wegenbelasting dient te betalen. Voornamelijk wordt de wegenbelasting gebruikt voor het onderhoud van het wegennetwerk. De motorvoertuigen belasten namelijk het wegdek waardoor reparatie genoodzaakt is. De overheid gebruikt de wegenbelasting als inkomstenbron om de reparatie van het wegendek te kunnen financieren. Daarnaast wordt het wegennetwerk uitgebreid voor een betere infrastructuur voor de motorvoertuigen. De tweede reden waarom u wegenbelasting dient te betalen is het milieu. Het gebruik van motorvoertuigen is in bijna alle gevallen schadelijk voor het milieu. De hoogte van de wegenbelasting is hierdoor afhankelijk gemaakt van milieuverontreinigende factoren.

http://www.berekenenwegenbelasting.nl/waaarom-wegenbelasting
pi_119015920
:')
Facts don't care about your feelings
pi_119016563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
Auto volstoppen met helium balonnetjes en dan een RDW herkeuring gaan doen? >:)
Dit is een Signature....
pi_119018167
Het oldtimer-verhaal is kennelijk zojuist voorbij gekomen @ Politiek24 bij het vragen stellen aan de staatssecretaris en dan ook expliciet over de hobby-oldtimers. Maar helaas heb ik 't net gemist. :( Iemand die het toevallig wel heeft kunnen volgen?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:13:03 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
owjah zie de snel weg vol staan met oldtimers in de file :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:13:33 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
maar hoe controleer je het?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:14:18 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
en hoe controleer je dat? :') want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:15:37 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.

Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah >:)
uuh ik heb alleen oldtimers en allemaal verzekert want dat kan gewoon wel als 1e auto altijd al
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:17:05 #44
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef T42 het volgende:

[..]

en hoe controleer je dat? :') want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:17:28 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.

I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?

maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:18:39 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018415
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:

[..]

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
maar door die regel gaan veer winkels en zaken VEEL minder verdienen dus onslagen en daar gaat ook weer belasting geld naartoe :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:18:57 #47
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef T42 het volgende:

[..]

en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?

maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.

In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.


Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.

Als je de wegenbelasting in de peut stopt praat je echt maar over dubbeltjeswerk.
Daarvoor gaat het gros van de mensen echt geen enorme risico's lopen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:19:42 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
zie wel zitten in de brandstof en dat je als bedrijf zijnde korting krijgt.
maar controleren dat lukt niet
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:23:01 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
van de pomp en dan kom ik terug en dan?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:24:47 #50
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018634
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef T42 het volgende:

[..]

van de pomp en dan kom ik terug en dan?
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:25:08 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119018643
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:') :') :')

Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
Prima hoor, zit 15min van de grens af.

flikker toch op, de benzine is nu al te duur.
Er gaat veel te veel van naar de staat.

en belasten per km?
slim, hoe gaan we dat meten zonder dat de overheid direct weet waar ik uithang
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:25:59 #52
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018678
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.

In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.

Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)
en ik rij op plantaardige olie en nu? want dat mag je thuis gewoon maken en gebruiken in je auto. (is uitstoot neutraal)

maar zo kun je nu ook gewoon drank en sigaretten meenemen zit ook geen blauw stofje in
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:26:04 #53
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018680
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef lipjes het volgende:

[..]

Prima hoor, zit 15min van de grens af.

flikker toch op, de benzine is nu al te duur.
Er gaat veel te veel van naar de staat.

en belasten per km?
slim, hoe gaan we dat meten zonder dat de overheid direct weet waar ik uithang
:')
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:26:51 #54
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018709
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
hoe heb alleen bon van de pomp bij brussel. want ik heb daar niks gekocht ging naar de kerst markt om te kijken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:27:17 #55
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119018724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:')
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Is er niet, tenzij je of overal camera's neerzet, of de douane er weer neerzet.

Beide gevallen, geen geld voor
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:28:13 #56
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef T42 het volgende:

[..]

ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)
en ik rij op plantaardige olie en nu? want dat mag je thuis gewoon maken en gebruiken in je auto. (is uitstoot neutraal)

maar zo kun je nu ook gewoon drank en sigaretten meenemen zit ook geen blauw stofje in
Je wil het gewoon niet begrijpen?

Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.

Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:28:42 #57
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:')
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
pi_119018834
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Oh ja? Stel ik ga bij vrienden op bezoek in Koeln (of verder in Duitsland) en ik red heen en terug gewoonweg niet op 1 tank, dus ik moet in Duitsland tanken. En dan? Hoe bewijs ik dat ik bij vrienden op bezoek ben geweest?

Moeten we serieus een hele administratie gaan bijhouden :') ? Sowieso valt daar belachelijk veel in te vervalsen natuurlijk.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:32:26 #59
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018912
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:

[..]

gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
Dat kan ook.

Momenteel is er ook al iets van 10 cent verschil tussen de buurlanden en Nederland, dan zal het misschien 20cent worden. (Of iets in die buurt) want heel veel meer/liter zal d'r niet bij komen. als je het op de brandstof gooit.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:32:26 #60
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je wil het gewoon niet begrijpen?

Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.

Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
2 tanken systeem... orginele met blauwe benzine
2e verstopt met illegle benzine en nu?
(dit deden ze tot 10 jaar geleden met diesels veel)

maar waarom moet de staat weten waar IK was dat is iets met PRIVE

enne ze controleren me maar heb het legaal in de tank
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:32:28 #61
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119018915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:

[..]

gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
pi_119018943
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:

[..]

dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
Nee, ook daar wordt belasting op geheven >:) !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:33:39 #63
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018955
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:

[..]

dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
maar je betaald geen wegenbelasting meer
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:33:43 #64
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119018958
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, ook daar wordt belasting op geheven >:) !
In dat geval ga ik dus echt emigreren naar belgie (zit ik nu stevig over na te denken)
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:33:53 #65
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119018970
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef T42 het volgende:

[..]

maar je betaald geen wegenbelasting meer
Dat hoop je :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:34:05 #66
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat kan ook.

Momenteel is er ook al iets van 10 cent verschil tussen de buurlanden en Nederland, dan zal het misschien 20cent worden. (Of iets in die buurt) want heel veel meer/liter zal d'r niet bij komen. als je het op de brandstof gooit.
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaald
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:34:40 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019004
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef lipjes het volgende:

[..]

Dat hoop je :')
dat was dan verwerkt in de brandstof ;) (was al eens het idee een paarjaar geleden
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:34:40 #68
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef T42 het volgende:

[..]

meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaald
Dat schreeuw ik de hele tijd al hier :') 8)7
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:35:50 #69
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119019041
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.

Geen privacygegevens, en goed te doen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:36:40 #70
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019079
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.

Geen privacygegevens, en goed te doen.
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiliging
pi_119019090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je wil het gewoon niet begrijpen?

Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.

Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.

Verder mag je in NL best rijden op brandstoffen waarover geen accijnzen zijn geheven. Tank jij in Duitsland Pflanzenöl bij een officiële pomp is daar geen accijns over geheven. En zelfs al zou er wel accijns over zijn geheven, kunnen ze in NL op hun hoofd gaan staan, want jij hoeft niet tweemaal accijnzen te gaan betalen.

En als jij het over milieu wil gaan hebben moet je eens een meting gaan doen met twee identieke dieselauto's waarvan de ene op dieselolie loopt en de andere op plantaardige olie. Bij mij keken ze de eerste keer ook twijfelend naar hun apparatuur omdat ze dachten dat het ding defect was. Zo weinig uitstoot was namelijk niet geloofwaardig...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:38:19 #72
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119019151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiliging
Een andere, privacyveilige, goedkopere oplossing zie ik niet anders hoor.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:40:09 #73
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019220
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.

Verder mag je in NL best rijden op brandstoffen waarover geen accijnzen zijn geheven. Tank jij in Duitsland Pflanzenöl bij een officiële pomp is daar geen accijns over geheven. En zelfs al zou er wel accijns over zijn geheven, kunnen ze in NL op hun hoofd gaan staan, want jij hoeft niet tweemaal accijnzen te gaan betalen.

En als jij het over milieu wil gaan hebben moet je eens een meting gaan doen met twee identieke dieselauto's waarvan de ene op dieselolie loopt en de andere op plantaardige olie. Bij mij keken ze de eerste keer ook twijfelend naar hun apparatuur omdat ze dachten dat het ding defect was. Zo weinig uitstoot was namelijk niet geloofwaardig...
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.

Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
pi_119019272
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.

Geen privacygegevens, en goed te doen.
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_119019329
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.

Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:43:46 #76
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
pi_119019385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:45:17 #78
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119019400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
pi_119019615
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:53:32 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:56:39 #81
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019771
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.

Geen privacygegevens, en goed te doen.
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meter
andere auto's van mij gaan alleen tot 99'999km dus op 0 draaien is dagje werk met de boormaschine.
mijn passat start zonder signaal van de auto want mechanische diesel blok
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:57:33 #82
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019799
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat schreeuw ik de hele tijd al hier :') 8)7
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.

maar vind trouwens wel onzin dat ik geen accijns vrij benzine kan halen... voor thuis gebruik in aggeraat en kettingzaag...
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:58:39 #83
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119019832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.

Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
en buitenlanders dokken dan ook ;)

alleen zal belgie dan ook dat plannetje doorvoeren van buitenlanders en belasting
pi_119019944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:

[..]

voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:15:41 #85
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:19:23 #86
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119020530
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.

Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:22:05 #87
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119020623
Plus ook een leuke.
LPG is minder milieu vriendelijker dan LPG G3, daarom betalen mensen met G3 minder wegenbelassting.
Hoewel dit aan de installatie ligt en niet aan de LPG zelf, moeten alle LPG Gebruikers dan ook maar hetzelfde tarief aftikken aan de pomp?
pi_119020797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waar geen accijnzen over zijn betaald.
Klopt. En zelfgemaakt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_119021517
In de nabije toekomst komen er steeds meer alternatief aangedreven auto's op de weg. Hybride, elektrisch, en weet ik veel wat nog meer. Alleen belasting heffen op brandstof zal dus niet een toekomstgerichte oplossing zijn.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:34:17 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119025214
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.

Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.
waarom denk je dat ze daar niet voor gingen en wel voor een volg kastje toen km rijden nog in was?
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:35:19 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119025251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waar geen accijnzen over zijn betaald.
en electrisch dan?
pi_119025716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:35 schreef T42 het volgende:

[..]

en electrisch dan?
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
Dit is een Signature....
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:23:42 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119027234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef virl3 het volgende:

[..]

Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
opwekken is duurder dan uit het stopcontakt
pi_119027242
Er is een lichtpuntje!

quote:
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:14:04 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119032929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
hoe kontroleer je dat? en word mijn verzekering dan ook goedkoper? ;)
maar dat is alvast wat beter dan niks.

al zouden ze ook het systeem van nu mogen uitbreiden naar 35jaar. (dus dit jaar is het 27 jaar en dan elk jaar omhoog tot 35)
of als je een jongtimer importeerd dat je dan de eerste 3 of 5 jaar belasting moet betalen. (voor auto's jonger dan 30/35 jaar.
pi_119034091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:57:18 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119042097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
omdat er ook mensen zijn zoals ik die afentoe 10km perdag rijden. ;)
of mijn auto gebruik voor een andere hobby zoals een flipperkast ophalen. (en dat is al een 20x perjaar)
pi_119044454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen. :P

In other news: paniek in Marrakech van het noorden! :D

  zaterdag 10 november 2012 @ 09:56:37 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119047680
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen

NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119047691
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')