Prima hoor, zit 15min van de grens af.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.
In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.
Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Prima hoor, zit 15min van de grens af.
flikker toch op, de benzine is nu al te duur.
Er gaat veel te veel van naar de staat.
en belasten per km?
slim, hoe gaan we dat meten zonder dat de overheid direct weet waar ik uithang
hoe heb alleen bon van de pomp bij brussel. want ik heb daar niks gekocht ging naar de kerst markt om te kijken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
Is er niet, tenzij je of overal camera's neerzet, of de douane er weer neerzet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Je wil het gewoon niet begrijpen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef T42 het volgende:
[..]
ken genoeg auto van vroeger met 2 tanken.. (toen verschil nog groot was in prijs)
en ik rij op plantaardige olie en nu? want dat mag je thuis gewoon maken en gebruiken in je auto. (is uitstoot neutraal)
maar zo kun je nu ook gewoon drank en sigaretten meenemen zit ook geen blauw stofje in
gewoon op de brandstof gooienquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Daar hebben we het nu dus de hele tijd over. Over een oplossing voor belastingontduikers op die manier.
Oh ja? Stel ik ga bij vrienden op bezoek in Koeln (of verder in Duitsland) en ik red heen en terug gewoonweg niet op 1 tank, dus ik moet in Duitsland tanken. En dan? Hoe bewijs ik dat ik bij vrienden op bezoek ben geweest?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Dat kan ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
2 tanken systeem... orginele met blauwe benzinequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef T42 het volgende:
[..]
gewoon op de brandstof gooien
bedrijven korting geven op de brandstof
en niet controleren want dan betaald 98% van nederland wel
Nee, ook daar wordt belasting op gehevenquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
maar je betaald geen wegenbelasting meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus voor mijn woon-werk verkeer ga ik nu ineens van de 25 euro per tank naar de 40 euro per tank ? (15 liter) ?
Mag hopen dat mijn reiskosten op diezelfde manier stijgen
In dat geval ga ik dus echt emigreren naar belgie (zit ik nu stevig over na te denken)quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ook daar wordt belasting op geheven!
Dat hoop jequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef T42 het volgende:
[..]
maar je betaald geen wegenbelasting meer
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaaldquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Momenteel is er ook al iets van 10 cent verschil tussen de buurlanden en Nederland, dan zal het misschien 20cent worden. (Of iets in die buurt) want heel veel meer/liter zal d'r niet bij komen. als je het op de brandstof gooit.
Dat schreeuw ik de hele tijd al hierquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef T42 het volgende:
[..]
meer want wegenbelasting kan dan helemaal weg. verbruiker betaald
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiligingquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je wil het gewoon niet begrijpen?
Zoals je op rode diesel zou kunnen controlleren (wat nu dus nauwelijks gedaan werd) kun je ook op een anders stofje in de Nederlandse benzine controlleren. Zit jouw wagen duidelijk onder een bepaald minimum, dan heb je als het goed is een bewijs van het tanken in het buitenland, en de rede dat je dat moest doen.
Je mag in Nederland helemaal niet op brandstof rijden waar geen accijnen opgeheven is, Dus die plantaardige diesel is illegaal.
Een andere, privacyveilige, goedkopere oplossing zie ik niet anders hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
km-teller omzeilen lukt al 100jr, ongeacht welke beveiliging
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bewijs van tanken in het buitenland is een bonnetje (of bankafschrift). De reden waarom jij over de grens bent geweest heeft niemand iets mee te maken. En dan nog kun je vrienden hebben waar je gewoon heen bent gegaan.
Verder mag je in NL best rijden op brandstoffen waarover geen accijnzen zijn geheven. Tank jij in Duitsland Pflanzenöl bij een officiële pomp is daar geen accijns over geheven. En zelfs al zou er wel accijns over zijn geheven, kunnen ze in NL op hun hoofd gaan staan, want jij hoeft niet tweemaal accijnzen te gaan betalen.
En als jij het over milieu wil gaan hebben moet je eens een meting gaan doen met twee identieke dieselauto's waarvan de ene op dieselolie loopt en de andere op plantaardige olie. Bij mij keken ze de eerste keer ook twijfelend naar hun apparatuur omdat ze dachten dat het ding defect was. Zo weinig uitstoot was namelijk niet geloofwaardig...
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar lees jij in mijn reactie iets over eigengemaakte brandstof?
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had het over brandstof waar geen accijn over betaald is.
Jij dacht aan duitsebenzine, we hadden het over (eigen gemaakt) biobrandstof.
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendjequote:Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik had het over plantaardige olie, uit Duitsland, uit een normaal tankstation.
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik had het over het frituurvet van een snackbarvriendje
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvetquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar kom je niet ver mee, want frituurvet stolt in je tank...
mijn auto heeft geen km teller en nu? heb alleen een snelheids meterquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:35 schreef lipjes het volgende:
Nou in dat geval mijn idee:
Doe het bij de APK.
Sensor op de km-teller, auto start niet meer als deze niet is aangesloten.
Bij de APK geeft het RDW de nieuwe stand door naar de belastingdienst.
Geen privacygegevens, en goed te doen.
jah maar jij schreeuwt nog harder controle!!!! das niet haalbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat schreeuw ik de hele tijd al hier![]()
en buitenlanders dokken dan ookquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet op eigen gemaakte brandstof rijden.
Daar is een vergunning voor nodig en die krijg je niet.
Is en blijft gewoon de oplossing hoor, wat centen er bij op de liters en de wegenbelasting d'r af.
Al dan niet controleren op valsspelers...
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:53 schreef T42 het volgende:
[..]
voor 1200 euro heb je voor 20 cent de liter brandstof van frituurvet
Waar geen accijnzen over zijn betaald.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer biodiesel...
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sensoren? Klinkt leuk, maar een oudere wagen heeft een puur mechanische teller. Ga jij voor elk type teller een sensor ontwikkelen? En dan nog eentje die het op 6 Volt ook nog doet? Plus een aansturing voor een startonderbreker in een volledig mechanisch werkend voertuig? Veel plezier...
Klopt. En zelfgemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
auto's heb je ook in 6v zonder 12v en die zijn niet zuiver in 6v ook nog eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
12V kan je prima naar 6V converteren hoor, hoef je geen aparte sensor voor te ontwikkelen.
De rest, ik heb geen idee.
Ik voel er niks voor om de benzine nog hoger te maken, daar gaat het mij voornamelijk om
en electrisch dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar geen accijnzen over zijn betaald.
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?quote:
opwekken is duurder dan uit het stopcontaktquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef virl3 het volgende:
[..]
Daar zeg je me zo wat.. Als een elektrische auto daarvan vrijgesteld is, hoe zou accijns technisch zitten als ik die elektriciteit opwek voor de auto met een (rode)diesel motor die toevallig ook in die auto zit?
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrbquote:Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
hoe kontroleer je dat? en word mijn verzekering dan ook goedkoper?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
omdat er ook mensen zijn zoals ik die afentoe 10km perdag rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
waarom zou die laatste groep precies ontzien moeten worden?
Geniale videoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |