abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:22:39 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119047958
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:37:18 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119048146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
censuur :O
pi_119048168
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is. :')
Ja en dan hoor je tussendoor nog woorden als BELAHSTING en DEMOCHRATIE haha :P

Schorsen moet minstens 3 maanden (wil je geen MRB betalen).
Facts don't care about your feelings
pi_119048305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Je slaat weer eens door.
60 dagenkaart met DigID koppeling is prima te doen en gaat er ook komen. Dat voorkomt misbruik.
Verzamelaars en liefhebbers kunnen de weg nog op als het mooi weer is of bij een meeting, klassieker rally, puzzeltocht of andere happening en "misbruikers" niet.

Gelukkig zit jij niet in Den Haag en hebben liefhebbers schijt aan jouw mening.

En nogmaals: sinds wanneer ben jij zo betrokken bij het milieu?
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:50:43 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119048349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen. :P

In other news: paniek in Marrakech van het noorden! :D

Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:00:12 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119048512
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop :')
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:04:17 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119048582
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
Als ik met de hond wandel, kom ik dagelijks langs een G-klasse in zeer goede staat. Van een ouder echtpaar. Schitterende wagen idd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119050990
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119051101
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
evengoed worden ze voor die hoge prijzen in de regel ik ben niet met het specifieke type bekend erg slecht verkocht. Het lijkt de huizenmarkt wel :+
  Forum Admin zaterdag 10 november 2012 @ 13:04:27 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_119051150
Staan hier nu ook bijzonder veel oude MRB-vrije gebakjes te koop :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_119051746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen

NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
Voor de motor (mits in goede conditie) is het niet heel spannend, maar wat dacht je van silent blocs en andere ophangingsrubbers? En bijvoorbeeld remklauwen etc? :P
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:33:31 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119051885
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.

[ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 10-11-2012 13:49:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119051962
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119052948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.

Dat scheelt nogal. :P Mijn Volvo 244 had na 3 maanden stilstand buiten gewoon vastzittende achterremklauwen (die nota bene vlak ervoor waren vervangen door gloednieuwe). Nu was 't na een paar keer remmen al meteen los (uiteraard even getest of het niet meer aanliep en ze écht los waren), maar goed was anders. :P

De witte 240 die ik onlangs van stalling had gehaald na 3 jaar had gelukkig nergens last van, al hebben de rubbers van de ophanging merkbaar wel ietwat geleden. :P
pi_119054645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt!
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
pi_119054866
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
dat zou nu echt de meest ongelukkige oplossing voor het probleem zijn aangezien heel veel verzamelaars er meer dan 1 hebben. Met oldtimer motoren heb je dat nog meer.
pi_119059074
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.

Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.

De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.

Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:54:05 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059118
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
liever niet maar altijd beter dan belasting betalen ;)
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.

maar ik kom al uit op 300 dagen
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:54:59 #119
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059163
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
ik stond net nog stil... benzine meter defect jeej
pi_119059179
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)



Wie weet een goedkope spuiter? :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:55:50 #121
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059186
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:58:25 #122
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.

Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.

De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.

Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:59:17 #123
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)

[ afbeelding ]

Wie weet een goedkope spuiter? :P
waar? pm me maar eens
pi_119059283
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef T42 het volgende:

[..]

niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
Precies, zo gepiept.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)

[ afbeelding ]

Wie weet een goedkope spuiter? :P
Als je zelf veel doet kun je veel besparen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119059444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:54 schreef T42 het volgende:

[..]

liever niet maar altijd beter dan belasting betalen ;)
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.

maar ik kom al uit op 300 dagen
ik zou er niet van uit gaan dat die kaart gratis wordt. Hooguit goedkoper dan normale wegenbelasting en waarschijnlijk gewoon 1 tarief los van het gewicht.
pi_119059749
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:26:53 #127
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_119059935
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
Kan ook met digid :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:52:23 #128
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119060807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDW ;) dat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
pi_119061580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:52 schreef T42 het volgende:

[..]

je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDW ;) dat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
Ik wist niet dat dat nog steeds kon, ik dacht dat ze langdurige stilstand juist door die schorsingsregeling wilden voorkomen vanwege problemen uit het verleden met slapende kentekens.. Daar ga ik eens achteraan!
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:14:12 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119061621
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
betalen om je voortuig niet te gebruiken
pi_119070790
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
pi_119071588
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan? :P
pi_119071755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan? :P
Rijden daar geen auto's op Zondag?
pi_119071830
Alleen de beige volvo's, op en neer naar de kerk.
Facts don't care about your feelings
pi_119072006
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
pi_119072055
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
pi_119072197
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
Ok vooruit dan Zaterdag er ook bij.
Op die manier is het voor de echte liefhebbers geen probleem en zijn al de dagelijkse import niet meer interessant.
pi_119072970
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet. :P Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel. :P

In het weekend met oldtimers rijden vind ik wel een goed idee, da's in België ook zo (al heb je daar ook nog een tweede oldtimerregeling waardoor je altijd mag rijden maar wel een jaarlijkse keuring hebt).
pi_119073130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet. :P Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel. :P
Daarom de Zaterdag er ook bij, lijkt me meer dan genoeg voor de echte liefhebbers.
Kan de oldtimer 1x of 2x per week rijden en wordt je op werkdagen rijdend gesignaleerd dan is het met terugwerkende kracht WB aftikken.
pi_119077683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.

Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.

Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
.
pi_119078068
10 of 20 dagen is extreem weinig. Ik weet niet of jij een oldtimer rijdt maar als ik vrije tijd heb en het is lekker weer dan pak ik mijn scheurijzer hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119078267
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.

Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.

Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
Voor de APK ben je er vaak al 2 kwijt.
pi_119078482
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
.
pi_119078514
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:08 schreef Fer het volgende:
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm? :')

Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
pi_119078567
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm? :')

Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.

Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fer op 11-11-2012 11:19:48 ]
.
pi_119079879
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.

Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
pi_119080078
heerlijk al die persoonlijke belangen.
pi_119080331
Ik vind het niet zo gek dat mensen die veel met hun oldtimer rijden (>6000 kilometer per jaar?) gewoon MRB betalen. Die dingen nemen deel aan het verkeer, belasten het milieu et cetera. Het enige probleem is dat er een paar haken en ogen vastzitten aan het jaarlijks controleren van de kilometerstand.
pi_119080348
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
  zondag 11 november 2012 @ 13:39:44 #150
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119081965
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
en de weekend meetings? heb er elke maar al 1
  zondag 11 november 2012 @ 13:40:24 #151
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119081977
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
uhm soms ,maar ook hele weekenden

vrijdag tm maadag zelfs soms
pi_119082043
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
Die heeft iedereen.
  zondag 11 november 2012 @ 13:42:40 #153
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119082046
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
uuh laaste jaren heel heel veel minder....
anders had ik wel een nieuwe hal erbij gekocht
pi_119082051
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
pi_119082075
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Sowieso gaat het geen geld opleveren.

Branche kapot, ontslagen, auto's gaan weg.
pi_119082123
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.

Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 13:45:46 ]
pi_119082192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.

De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.

Naar je posts die ik zie denk ik dat je een paar stickers mist op je bak. YOLO, SWAG, NO FEAR en een paar anderen lijken me wel wat voor je. Ohja, vergeet niet wat rubber op je handrem te doen omdat je daar op leunt als je rijdt en tegen de dobbelstenen aankijkt met je scheefopgezette petje.

:)
  zondag 11 november 2012 @ 13:52:52 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119082408
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.

Die gaten in de begroting worden heel wat kleiner als je eens wat kritisch gaat kijken naar de noodzaak van prestige projecten en andere onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119082473
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
pi_119082499
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Precies, terwijl er vele mogelijkheden tot bezuinigen in de vorm van kostenbesparingen of snijden in uitgaven.

Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 november 2012 @ 13:57:30 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119082607
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Gezien het complete MRB stelsel is dit natuurlijk je reinste onzin, maar, leuk geprobeerd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119082676
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 13:46 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.

De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.
Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Facts don't care about your feelings
  zondag 11 november 2012 @ 13:59:43 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119082683
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
trollollol :P

Iedereen die niet in de 52% IB valt, benut zijn belastingbetaalkwaliteiten ook niet optimaal. Zijn dus ook een kostenpost. IB voor lage inkomens moet maar flink eens omhoog; de meesten betalen toch al geen IB. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119082695
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Klopt niet helemaal, LPG is het grote buitenbeentje.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119082753
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.

een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.

Is je auto een gebruiksartikel, betaal de normale belasting.

Neveneffect is dat we weer heel vlug van die ouwe muk afzijn op de weg.
pi_119082754
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
Dat lijkt me goed nieuws voor de Grieken.
  zondag 11 november 2012 @ 14:03:51 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119082828
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
Gewoon die 60 dagen pas invoeren. Kun je 60 dagen met je Oldtimer op pad. De meeste rijden toch alleen in de zomerperiode.
Daarbij een Mercedes 200 D een Oldtimer noemen vind ik al belachelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119082853
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Nee, daar zit het probleem. De import uit duitsland is hoerehoog met ouwe mercedesen enzo. (geen bpm zelfs) We praten over gewoonweg ouwe bakken. Geen oldtimers/classic cars waar de wet voor is.

Ben het wel eens met dat gezever van vrijstelling voor electrische autos en kleine auto's. Dat is gewoon een gratis 2e auto voor de hogere inkomens.
pi_119082874
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Ik betaal wél MRB voor mijn motor en rijd een stuk minder dan de meesten hier. Ook niet eerlijk maar ja, zo is het leven.

Het huidige stelsel is gewoon niet houdbaar omdat veel mensen misbruik maken van de regeling. Wat dat betreft de oldtimers zou een kilometerheffing een ideale oplossing zijn, maar dat is politiek niet haalbaar. Mijn idee (zie hierboven) is misschien niet eens zo'n slecht alternatief.
pi_119082916
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
Das natuurlijke een stomme vergelijking en geen reden dat alle hobbie's maar belastingvrij moeten zijn. Zo is de btw voor sportartikelen ook gewoon 21% terwijl sporten gezond is.

Verder heb ik geen eigenbelang aangezien mijn oldtimer nu niet mrb-vrij is en misschien wel nooit dat zal worden. Voor zover ik een eigenbelang zou kunnen hebben is dat ik de huidige regeling ook oneerlijk vind. Ik moet voor mijn E30 NFL Baur wel mrb betalen, terwijl er maar een handjevol van rondrijden. Loop ik een paar straten verderop struikel ik zowat over de MB 190 en 200D modellen, waarvan er in ieder straatje een lijkt te staan en geen MRB hoeven te betalen.

De MRB vrijstelling is puur en alleen bedoeld voor het behoudt van rijdend erfgoed en niet meer.

Niet voor krenten in een oude duitse stinkdiesel, niet voor mensen die de mrb van een grote luxe auto kunnen betalen. Niet voor mensen die zo nodig goedkoop een grote tereinwagen of bus willen rijden. En zeker niet voor mensen die 3 of 4 wrakken bij hun buren voor de deur parkeren onder het mom van hobby.
.
pi_119083118
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 november 2012 @ 14:12:33 #172
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083140
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...
pi_119083150
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.
  zondag 11 november 2012 @ 14:13:14 #174
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083166
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef Sloggi het volgende:
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.

Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)
  zondag 11 november 2012 @ 14:14:28 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119083216
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119083219
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:13 schreef T42 het volgende:

[..]

nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.

Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 14:15:50 ]
  zondag 11 november 2012 @ 14:14:44 #177
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083228
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
nummer? bron?
pi_119083262
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef T42 het volgende:

[..]

buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...
En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.

Ik vind het ook jammer hoor maar ik vind het ook wel raar dat er nu mensen gaan vingerwijzen. Ik merk nu dat velen vinden dat ik met mijn 280ce één van die mensen was die het door zogenaamd misbruik van de regeling, voor de anderen verpest heeft.
pi_119083271
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.

Ik vind het ook jammer hoor maar ik vind het ook wel raar dat er nu mensen gaan vingerwijzen. Ik merk nu dat velen vinden dat ik met mijn 280ce één van die mensen was die het door zogenaamd misbruik van de regeling, voor de anderen verpest heeft.
Als je op een mooie zondag over een n-weg rijdt niet, zie ik je iedere zondag wordt het al minder. En sta je doordeweeks in de file dan zeg ik volmondig ja.
.
pi_119083326
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.
En dat geldt logischerwijs niet voor mensen met een opengezaagde BMW 3-serie.
  zondag 11 november 2012 @ 14:17:39 #181
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083341
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.

een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.

Is je auto een gebruiksartikel, betaal de normale belasting.

Neveneffect is dat we weer heel vlug van die ouwe muk afzijn op de weg.
moet ik wel vertellen dat een fort t model ooit ook geen oldtimer of klassieker was... maar een stuk schroot
pi_119083452
Ja, en?
  zondag 11 november 2012 @ 14:20:32 #183
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083488
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:06 schreef Fer het volgende:

De MRB vrijstelling is puur en alleen bedoeld voor het behoudt van rijdend erfgoed en niet meer.

Niet voor krenten in een oude duitse stinkdiesel, niet voor mensen die de mrb van een grote luxe auto kunnen betalen. Niet voor mensen die zo nodig goedkoop een grote tereinwagen of bus willen rijden. En zeker niet voor mensen die 3 of 4 wrakken bij hun buren voor de deur parkeren onder het mom van hobby.
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
pi_119083541
Schijnbaar is het lastig voor mensen te begrijpen dat ik puur op het gebruik wil wijzen.

Dagelijks gebruik = MRB betalen
Wekelijks gebruik = ook MRB betalen

Incidenteel gebruik = Korting op de MRB
.
  zondag 11 november 2012 @ 14:21:50 #185
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083543
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.

Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.
pi_119083608
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.
Zeker, ik reageerde voornamelijk op de beperking van 10 of 20 dagen. 60 is een mooi aantal. En persoonlijk ga ik er van uit dat die kaart niet eens gratis is maar gewoon minder kost dan de volle wegenbelasting, maar waarschijnlijk wel een vast bedrag. Het gevolg daarvan is dat een unimog op diesel ook nog betaalbaar is voor incidenteel gebruik.

M'n oldtimer heeft het afgelopen jaar iets van 1400 km gereden. M'n oldtimer motor zelfs helemaal niet.
  zondag 11 november 2012 @ 14:23:43 #187
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083629
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:19 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ja, en?
ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineel
pi_119083714
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:23 schreef T42 het volgende:

[..]

ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineel
Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.
  zondag 11 november 2012 @ 14:25:39 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119083724
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:

[..]

das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Mooi of niet. Als je dit soort auto's dagelijks gebruikt vind ik dat MRB een normale zaak is. Hou oud een auto of hoe mooi hij is doet er dan niet toe.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119083778
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:

[..]

das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Dat jij 100 kevers in een hal bewaard zal me rotzorg zijn, maar dat je je dagelijks verplaatst in een plastic citroen en daarvoor geen mrb betaald wel.
.
pi_119083801
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef Fer het volgende:
Schijnbaar is het lastig voor mensen te begrijpen dat ik puur op het gebruik wil wijzen.

Dagelijks gebruik = MRB betalen
Wekelijks gebruik = ook MRB betalen

Incidenteel gebruik = Korting op de MRB
Wekelijks gebruik? Ik vraag me echt af of jij überhaupt een oldtimer hebt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119083870
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.

Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.
  zondag 11 november 2012 @ 14:29:33 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119083892
Wat is wekelijks gebruik?
In de zomer kun je best elk weekend een ritje maken.
Maar van half oktober t/m april zullen de meeste weer binnen staan ivm de pekel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119083943
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Wekelijks gebruik?
Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.
pi_119083977
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.
In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119084008
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef T42 het volgende:

[..]

ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.
Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.
  zondag 11 november 2012 @ 14:32:31 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084049
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.
Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.

Dit houdt in dat er volgens jou 200 miljoen auto's in Nederland aangemeld zijn? Dat kan niet eens met de huidige kentekens :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084053
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef daNpy het volgende:
Wat is wekelijks gebruik?

Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)

Fuck, wat zijn golf 2 rijders dom.
  zondag 11 november 2012 @ 14:33:04 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084077
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.
Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houden :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 november 2012 @ 14:33:34 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084105
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)

Fuck, wat zijn golf 2 rijders dom.
En hoe ga je dit controleren, o professor?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')