Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Ja en dan hoor je tussendoor nog woorden als BELAHSTING en DEMOCHRATIE hahaquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is.
Je slaat weer eens door.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koopquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen.
In other news: paniek in Marrakech van het noorden!
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop
Als ik met de hond wandel, kom ik dagelijks langs een G-klasse in zeer goede staat. Van een ouder echtpaar. Schitterende wagen idd.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig.
evengoed worden ze voor die hoge prijzen in de regel ik ben niet met het specifieke type bekend erg slecht verkocht. Het lijkt de huizenmarkt welquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig.
Voor de motor (mits in goede conditie) is het niet heel spannend, maar wat dacht je van silent blocs en andere ophangingsrubbers? En bijvoorbeeld remklauwen etc?quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen
NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
Dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt!
dat zou nu echt de meest ongelukkige oplossing voor het probleem zijn aangezien heel veel verzamelaars er meer dan 1 hebben. Met oldtimer motoren heb je dat nog meer.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
liever niet maar altijd beter dan belasting betalenquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
ik stond net nog stil... benzine meter defect jeejquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaarquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waar? pm me maar eensquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje
[ afbeelding ]
Wie weet een goedkope spuiter?
Precies, zo gepiept.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef T42 het volgende:
[..]
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
Als je zelf veel doet kun je veel besparenquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje
[ afbeelding ]
Wie weet een goedkope spuiter?
ik zou er niet van uit gaan dat die kaart gratis wordt. Hooguit goedkoper dan normale wegenbelasting en waarschijnlijk gewoon 1 tarief los van het gewicht.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:54 schreef T42 het volgende:
[..]
liever niet maar altijd beter dan belasting betalen
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.
maar ik kom al uit op 300 dagen
Kan ook met digidquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDWquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
Ik wist niet dat dat nog steeds kon, ik dacht dat ze langdurige stilstand juist door die schorsingsregeling wilden voorkomen vanwege problemen uit het verleden met slapende kentekens.. Daar ga ik eens achteraan!quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:52 schreef T42 het volgende:
[..]
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDWdat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
betalen om je voortuig niet te gebruikenquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
Rijden daar geen auto's op Zondag?quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan?
Ok vooruit dan Zaterdag er ook bij.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Daarom de Zaterdag er ook bij, lijkt me meer dan genoeg voor de echte liefhebbers.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet.Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel.
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Voor de APK ben je er vaak al 2 kwijt.quote:Op zondag 11 november 2012 10:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.
Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.
Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm?quote:Op zondag 11 november 2012 11:08 schreef Fer het volgende:
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.quote:Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm?
Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.quote:Op zondag 11 november 2012 11:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.
Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.quote:Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
en de weekend meetings? heb er elke maar al 1quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
uhm soms ,maar ook hele weekendenquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Die heeft iedereen.quote:Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
uuh laaste jaren heel heel veel minder....quote:Op zondag 11 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.quote:Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
Sowieso gaat het geen geld opleveren.quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Bezuinigen is minder geld uitgeven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.quote:Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bezuinigen is minder geld uitgeven.
Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Precies, terwijl er vele mogelijkheden tot bezuinigen in de vorm van kostenbesparingen of snijden in uitgaven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bezuinigen is minder geld uitgeven.
Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Gezien het complete MRB stelsel is dit natuurlijk je reinste onzin, maar, leuk geprobeerdquote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Ja dagquote:Op zondag 11 november 2012 13:46 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.
De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.
trollollolquote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Klopt niet helemaal, LPG is het grote buitenbeentje.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dagen waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Dat lijkt me goed nieuws voor de Grieken.quote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
Gewoon die 60 dagen pas invoeren. Kun je 60 dagen met je Oldtimer op pad. De meeste rijden toch alleen in de zomerperiode.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
Nee, daar zit het probleem. De import uit duitsland is hoerehoog met ouwe mercedesen enzo. (geen bpm zelfs) We praten over gewoonweg ouwe bakken. Geen oldtimers/classic cars waar de wet voor is.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Ik betaal wél MRB voor mijn motor en rijd een stuk minder dan de meesten hier. Ook niet eerlijk maar ja, zo is het leven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dagen waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Das natuurlijke een stomme vergelijking en geen reden dat alle hobbie's maar belastingvrij moeten zijn. Zo is de btw voor sportartikelen ook gewoon 21% terwijl sporten gezond is.quote:Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.
Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)quote:Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef Sloggi het volgende:
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.
Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.quote:Op zondag 11 november 2012 14:13 schreef T42 het volgende:
[..]
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)
nummer? bron?quote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef T42 het volgende:
[..]
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...
Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Als je op een mooie zondag over een n-weg rijdt niet, zie ik je iedere zondag wordt het al minder. En sta je doordeweeks in de file dan zeg ik volmondig ja.quote:Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.
Ik vind het ook jammer hoor maar ik vind het ook wel raar dat er nu mensen gaan vingerwijzen. Ik merk nu dat velen vinden dat ik met mijn 280ce één van die mensen was die het door zogenaamd misbruik van de regeling, voor de anderen verpest heeft.
En dat geldt logischerwijs niet voor mensen met een opengezaagde BMW 3-serie.quote:Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.
moet ik wel vertellen dat een fort t model ooit ook geen oldtimer of klassieker was... maar een stuk schrootquote:Op zondag 11 november 2012 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.
een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.
Is je auto een gebruiksartikel, betaal de normale belasting.
Neveneffect is dat we weer heel vlug van die ouwe muk afzijn op de weg.
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.quote:Op zondag 11 november 2012 14:06 schreef Fer het volgende:
De MRB vrijstelling is puur en alleen bedoeld voor het behoudt van rijdend erfgoed en niet meer.
Niet voor krenten in een oude duitse stinkdiesel, niet voor mensen die de mrb van een grote luxe auto kunnen betalen. Niet voor mensen die zo nodig goedkoop een grote tereinwagen of bus willen rijden. En zeker niet voor mensen die 3 of 4 wrakken bij hun buren voor de deur parkeren onder het mom van hobby.
ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.
Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
Zeker, ik reageerde voornamelijk op de beperking van 10 of 20 dagen. 60 is een mooi aantal. En persoonlijk ga ik er van uit dat die kaart niet eens gratis is maar gewoon minder kost dan de volle wegenbelasting, maar waarschijnlijk wel een vast bedrag. Het gevolg daarvan is dat een unimog op diesel ook nog betaalbaar is voor incidenteel gebruik.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.
ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineelquote:
Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.quote:Op zondag 11 november 2012 14:23 schreef T42 het volgende:
[..]
ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineel
Mooi of niet. Als je dit soort auto's dagelijks gebruikt vind ik dat MRB een normale zaak is. Hou oud een auto of hoe mooi hij is doet er dan niet toe.quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:
[..]
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Dat jij 100 kevers in een hal bewaard zal me rotzorg zijn, maar dat je je dagelijks verplaatst in een plastic citroen en daarvoor geen mrb betaald wel.quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:
[..]
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Wekelijks gebruik? Ik vraag me echt af of jij überhaupt een oldtimer hebt.quote:Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef Fer het volgende:
Schijnbaar is het lastig voor mensen te begrijpen dat ik puur op het gebruik wil wijzen.
Dagelijks gebruik = MRB betalen
Wekelijks gebruik = ook MRB betalen
Incidenteel gebruik = Korting op de MRB
er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.
Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.quote:
In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?quote:Op zondag 11 november 2012 14:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.
Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.quote:Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef T42 het volgende:
[..]
ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.
Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.
Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)quote:
Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houdenquote:Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.
En hoe ga je dit controleren, o professor?quote:Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)
Fuck, wat zijn golf 2 rijders dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |