Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Ja en dan hoor je tussendoor nog woorden als BELAHSTING en DEMOCHRATIE hahaquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is.
Je slaat weer eens door.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koopquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen.
In other news: paniek in Marrakech van het noorden!
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop
Als ik met de hond wandel, kom ik dagelijks langs een G-klasse in zeer goede staat. Van een ouder echtpaar. Schitterende wagen idd.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig.
evengoed worden ze voor die hoge prijzen in de regel ik ben niet met het specifieke type bekend erg slecht verkocht. Het lijkt de huizenmarkt welquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig.
Voor de motor (mits in goede conditie) is het niet heel spannend, maar wat dacht je van silent blocs en andere ophangingsrubbers? En bijvoorbeeld remklauwen etc?quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen
NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
Dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt!
dat zou nu echt de meest ongelukkige oplossing voor het probleem zijn aangezien heel veel verzamelaars er meer dan 1 hebben. Met oldtimer motoren heb je dat nog meer.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
liever niet maar altijd beter dan belasting betalenquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
ik stond net nog stil... benzine meter defect jeejquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaarquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
waar? pm me maar eensquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje
[ afbeelding ]
Wie weet een goedkope spuiter?
Precies, zo gepiept.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef T42 het volgende:
[..]
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
Als je zelf veel doet kun je veel besparenquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje
[ afbeelding ]
Wie weet een goedkope spuiter?
ik zou er niet van uit gaan dat die kaart gratis wordt. Hooguit goedkoper dan normale wegenbelasting en waarschijnlijk gewoon 1 tarief los van het gewicht.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:54 schreef T42 het volgende:
[..]
liever niet maar altijd beter dan belasting betalen
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.
maar ik kom al uit op 300 dagen
Kan ook met digidquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDWquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
Ik wist niet dat dat nog steeds kon, ik dacht dat ze langdurige stilstand juist door die schorsingsregeling wilden voorkomen vanwege problemen uit het verleden met slapende kentekens.. Daar ga ik eens achteraan!quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:52 schreef T42 het volgende:
[..]
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDWdat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
betalen om je voortuig niet te gebruikenquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen.
Rijden daar geen auto's op Zondag?quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan?
Ok vooruit dan Zaterdag er ook bij.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Daarom de Zaterdag er ook bij, lijkt me meer dan genoeg voor de echte liefhebbers.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet.Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel.
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Voor de APK ben je er vaak al 2 kwijt.quote:Op zondag 11 november 2012 10:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.
Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.
Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm?quote:Op zondag 11 november 2012 11:08 schreef Fer het volgende:
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.quote:Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm?
Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.quote:Op zondag 11 november 2012 11:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.
Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.quote:Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
en de weekend meetings? heb er elke maar al 1quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |