abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:22:39 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119047958
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:37:18 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119048146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
censuur :O
pi_119048168
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
idd. mensen die ondertiteling nodig hebben om te verkondigen dat NL, NL niet meer is. :')
Ja en dan hoor je tussendoor nog woorden als BELAHSTING en DEMOCHRATIE haha :P

Schorsen moet minstens 3 maanden (wil je geen MRB betalen).
Facts don't care about your feelings
pi_119048305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Je slaat weer eens door.
60 dagenkaart met DigID koppeling is prima te doen en gaat er ook komen. Dat voorkomt misbruik.
Verzamelaars en liefhebbers kunnen de weg nog op als het mooi weer is of bij een meeting, klassieker rally, puzzeltocht of andere happening en "misbruikers" niet.

Gelukkig zit jij niet in Den Haag en hebben liefhebbers schijt aan jouw mening.

En nogmaals: sinds wanneer ben jij zo betrokken bij het milieu?
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:50:43 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119048349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik vind 60 dagen best krap, om een auto (zeker een oldtimer) in goede conditie te houden moet 'ie sowieso 1x per week rijden, tel daarbij wat clubdagen en beurzen bij op en je schiet binnen no time over de 60 dagen heen. :P

In other news: paniek in Marrakech van het noorden! :D

Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:00:12 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119048512
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Van de 34 (!!!) oude Mercedessen (190D, 240D, 250D, dat soort types) bij mij in de (kleine!) buurt staan er nu opeens al 5 te koop :')
Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:04:17 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119048582
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
Als ik met de hond wandel, kom ik dagelijks langs een G-klasse in zeer goede staat. Van een ouder echtpaar. Schitterende wagen idd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119050990
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119051101
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie helaas nog geen duidelijke prijsdaling bij de G-Klasse.
Mooie 300 diesel met nwe. carrosserie op oud chassis voor weinig. :9
evengoed worden ze voor die hoge prijzen in de regel ik ben niet met het specifieke type bekend erg slecht verkocht. Het lijkt de huizenmarkt wel :+
  Forum Admin zaterdag 10 november 2012 @ 13:04:27 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_119051150
Staan hier nu ook bijzonder veel oude MRB-vrije gebakjes te koop :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_119051746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind 60 dagen helemaal niet zo gek.
Kan je om de week een weekendje tuffen.
Je mag altijd meer rijden, en betalen

NB.
Het is niet nodig iedere week te rijden om je auto in goede conditie te houden. Als je gaat rijden moet je genoeg kms. maken om het ding door en door warm te stoken, tm de uitlaat dus.
Voor de meeste auto's is dat een ritje tussen de 30 en 100 km.
Naar mijn ervaring is 1 keer per maand een vlotte/goede rit dan ruim voldoende.
Voor de motor (mits in goede conditie) is het niet heel spannend, maar wat dacht je van silent blocs en andere ophangingsrubbers? En bijvoorbeeld remklauwen etc? :P
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:33:31 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119051885
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.

[ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 10-11-2012 13:49:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119051962
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119052948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
Merk niets negatiefs aan mijn gebakje. Staat soms 2 maanden achter elkaar stil; en van begin nov. tot eind mrt.
Maar die staat wel onder een lakentje in een vorstvrije/verwarmde ruimte met luchtdroger.

Dat scheelt nogal. :P Mijn Volvo 244 had na 3 maanden stilstand buiten gewoon vastzittende achterremklauwen (die nota bene vlak ervoor waren vervangen door gloednieuwe). Nu was 't na een paar keer remmen al meteen los (uiteraard even getest of het niet meer aanliep en ze écht los waren), maar goed was anders. :P

De witte 240 die ik onlangs van stalling had gehaald na 3 jaar had gelukkig nergens last van, al hebben de rubbers van de ophanging merkbaar wel ietwat geleden. :P
pi_119054645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt!
Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
pi_119054866
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
dat zou nu echt de meest ongelukkige oplossing voor het probleem zijn aangezien heel veel verzamelaars er meer dan 1 hebben. Met oldtimer motoren heb je dat nog meer.
pi_119059074
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.

Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.

De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.

Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:54:05 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059118
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 dagen kaart wordt natuurlijk een administratieve rompslomp. Daarbij koop ik dan ergens een kenteken erbij om 120 dagen te hebben. 60 is best weinig, zeker 's zomers.
liever niet maar altijd beter dan belasting betalen ;)
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.

maar ik kom al uit op 300 dagen
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:54:59 #119
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059163
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn auto staat 6 maanden per jaar stil en start na 6 maanden na 1 keer (duurt wel ietsjes langer aangezien de benzine weer naar voren moet).
ik stond net nog stil... benzine meter defect jeej
pi_119059179
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)



Wie weet een goedkope spuiter? :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:55:50 #121
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059186
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel simpele oplossing: deze ontheffing kun je voor maar één auto aanvragen.
niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:58:25 #122
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.

Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.

De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.

Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:59:17 #123
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119059258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)

[ afbeelding ]

Wie weet een goedkope spuiter? :P
waar? pm me maar eens
pi_119059283
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef T42 het volgende:

[..]

niet erg schrijf ik auto naar vriendin, broertje, vader, moeder, oma en opa over. klaar
Precies, zo gepiept.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep net ook ff te planken met m'n E23. Spinnende wielen bij het stoplicht. Start ook in één keer, maar moet wel steeds de accu loskoppelen want die laadt niet op. Motorisch als een zonnetje :)

[ afbeelding ]

Wie weet een goedkope spuiter? :P
Als je zelf veel doet kun je veel besparen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119059444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:54 schreef T42 het volgende:

[..]

liever niet maar altijd beter dan belasting betalen ;)
via telefoon. zou kunnen. kan geheel automatisch.
en bijv weekenden vrijstelling. (kun je gewoon naar meetings zonder dat het je dag kost)
en dan kun je nog 60 werkdagen gebruiken bijvoorbeeld.

maar ik kom al uit op 300 dagen
ik zou er niet van uit gaan dat die kaart gratis wordt. Hooguit goedkoper dan normale wegenbelasting en waarschijnlijk gewoon 1 tarief los van het gewicht.
pi_119059749
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:26:53 #127
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_119059935
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
Kan ook met digid :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:52:23 #128
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119060807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDW ;) dat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
pi_119061580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:52 schreef T42 het volgende:

[..]

je kunt ook je kenteken inleveren is gratis en dan als je weer gaat rijden ff herkeuren bij RDW ;) dat is alleen niet gratis maar je kunt bij lang schorsen het uitrekenen
Ik wist niet dat dat nog steeds kon, ik dacht dat ze langdurige stilstand juist door die schorsingsregeling wilden voorkomen vanwege problemen uit het verleden met slapende kentekens.. Daar ga ik eens achteraan!
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:14:12 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119061621
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:19 schreef CafeRoker het volgende:
Zojuist een volstrekt nutteloze 50 euro bij de bruna achtergelaten om twee schorsingen met een jaartje te verlengen. :{
betalen om je voortuig niet te gebruiken
pi_119070790
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
pi_119071588
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan? :P
pi_119071755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat dat in veel (kerkelijke) gemeentes kan? :P
Rijden daar geen auto's op Zondag?
pi_119071830
Alleen de beige volvo's, op en neer naar de kerk.
Facts don't care about your feelings
pi_119072006
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
pi_119072055
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
pi_119072197
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bij ons in het dorp doen we het op de kkk dag, maar da's naar zaterdag verhuisd dus nee, het is niet altijd op zondag!
Ok vooruit dan Zaterdag er ook bij.
Op die manier is het voor de echte liefhebbers geen probleem en zijn al de dagelijkse import niet meer interessant.
pi_119072970
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet. :P Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel. :P

In het weekend met oldtimers rijden vind ik wel een goed idee, da's in België ook zo (al heb je daar ook nog een tweede oldtimerregeling waardoor je altijd mag rijden maar wel een jaarlijkse keuring hebt).
pi_119073130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:54 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Maar niet in kerkelijke gemeenten, dat mag daar immers niet. :P Of je wil vervloekt worden en eeuwig branden in de hel. :P
Daarom de Zaterdag er ook bij, lijkt me meer dan genoeg voor de echte liefhebbers.
Kan de oldtimer 1x of 2x per week rijden en wordt je op werkdagen rijdend gesignaleerd dan is het met terugwerkende kracht WB aftikken.
pi_119077683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wel. Het doel was: a. belastingvrije tokkies die hun auto dagelijks gebruiken te belasten, en b. meer geld binnen te harken voor de Staat.
Als daarvoor in de plaats een administratief gedrocht komt, kopen de tokkies er 5 auto's bij in het buitenland, en heeft de Staat weer een ministerie extra nodig om toezicht te houden op de naleving van deze regel wat het netto-effect hiervan een kostenverhoging maakt! Plus dat de 10-20% van de vervuiling van het wegverkeer gewoon uit de 0.5% oude wrakken biljft komen.
Een 60-dagen-regeling bestaat al: dat heet schorsen.
Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.

Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.

Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
.
pi_119078068
10 of 20 dagen is extreem weinig. Ik weet niet of jij een oldtimer rijdt maar als ik vrije tijd heb en het is lekker weer dan pak ik mijn scheurijzer hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119078267
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit is BS. Het rijdend houden en door de apk halen van 5 wrakken kost echt wel meer dan die MRB aan besparing oplevert.

Trouwens 60 dagen komt nog van de campers, zodat die alleen in de zomer ermee konden rijden en hiervoor ook deel MRB betaalden ofzo en door het extreem hoge gewicht en diesel is dat vaak nog een hoop.

Liever het aantal dagen terug naar 10 of 20, lijkt met zat voor ECHTE oldtimers en hobbyvoertuigen. Zoveel mooie weekenden hebben toch weer niet in NL.
Voor de APK ben je er vaak al 2 kwijt.
pi_119078482
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
.
pi_119078514
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:08 schreef Fer het volgende:
Mijn oldtimer is helaas niet MRB vrij, maar dan nog rijd ik er max 20 dagen in het jaar mee. Tis dan ook een cabrio. Eerlijk gezegd hoop ik ieder geval een op dergelijk soort regeling, zodat ik iemands perfect onderhouden daily 560SEC kan overnemen voor een prikkie ;-)
Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm? :')

Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
pi_119078567
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dus omdat jij minder rijdt is dat ook gelijk de meest logische norm? :')

Ik vind je eigenlijk juist geen liefhebber. Een liefhebber rijdt met z'n auto ipv hem alleen maar te poetsen.
Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.

Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fer op 11-11-2012 11:19:48 ]
.
pi_119079879
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik hem poets? Komt gewoon doordat ik er niet zoveel tijd voor heb en mijn lease-daily mijn geen benzine kost.

Maar komt erop neer, ik heb liever een regeling voor de weinig rijden, dan dat er straks geen regeling komt omdat ze een weekend-auto weer teveel km;s vinden maken. Het enige nut wat een regeling moet zijn het behouden van ons rijdend erfgoed. Voor een leuke hobby moet je gewoon lappen.
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
pi_119080078
heerlijk al die persoonlijke belangen.
pi_119080331
Ik vind het niet zo gek dat mensen die veel met hun oldtimer rijden (>6000 kilometer per jaar?) gewoon MRB betalen. Die dingen nemen deel aan het verkeer, belasten het milieu et cetera. Het enige probleem is dat er een paar haken en ogen vastzitten aan het jaarlijks controleren van de kilometerstand.
pi_119080348
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
  zondag 11 november 2012 @ 13:39:44 #150
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119081965
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
en de weekend meetings? heb er elke maar al 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')