Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.quote:Op zondag 11 november 2012 14:13 schreef T42 het volgende:
[..]
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)
nummer? bron?quote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef T42 het volgende:
[..]
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...
Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Als je op een mooie zondag over een n-weg rijdt niet, zie ik je iedere zondag wordt het al minder. En sta je doordeweeks in de file dan zeg ik volmondig ja.quote:Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En iemand anders buurman verwezenlijkt prestigeprojecten, zo is er altijd iemand het slachtoffer.
Ik vind het ook jammer hoor maar ik vind het ook wel raar dat er nu mensen gaan vingerwijzen. Ik merk nu dat velen vinden dat ik met mijn 280ce één van die mensen was die het door zogenaamd misbruik van de regeling, voor de anderen verpest heeft.
En dat geldt logischerwijs niet voor mensen met een opengezaagde BMW 3-serie.quote:Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Niks mis met een oude mercedes. Maar als je er 1 hebt omdat je graag goedkoop een grote luxe auto wil rijden dat mag je gewoon MRB aftikken.
moet ik wel vertellen dat een fort t model ooit ook geen oldtimer of klassieker was... maar een stuk schrootquote:Op zondag 11 november 2012 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.
een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.
Is je auto een gebruiksartikel, betaal de normale belasting.
Neveneffect is dat we weer heel vlug van die ouwe muk afzijn op de weg.
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.quote:Op zondag 11 november 2012 14:06 schreef Fer het volgende:
De MRB vrijstelling is puur en alleen bedoeld voor het behoudt van rijdend erfgoed en niet meer.
Niet voor krenten in een oude duitse stinkdiesel, niet voor mensen die de mrb van een grote luxe auto kunnen betalen. Niet voor mensen die zo nodig goedkoop een grote tereinwagen of bus willen rijden. En zeker niet voor mensen die 3 of 4 wrakken bij hun buren voor de deur parkeren onder het mom van hobby.
ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.
Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
Zeker, ik reageerde voornamelijk op de beperking van 10 of 20 dagen. 60 is een mooi aantal. En persoonlijk ga ik er van uit dat die kaart niet eens gratis is maar gewoon minder kost dan de volle wegenbelasting, maar waarschijnlijk wel een vast bedrag. Het gevolg daarvan is dat een unimog op diesel ook nog betaalbaar is voor incidenteel gebruik.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.
ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineelquote:
Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.quote:Op zondag 11 november 2012 14:23 schreef T42 het volgende:
[..]
ik vind het een lelijke auto en geen oldtimer zo dan? vind dat een T ford gewoon belasting moet betalen omdat hij geen eens 160km kan orgineel
Mooi of niet. Als je dit soort auto's dagelijks gebruikt vind ik dat MRB een normale zaak is. Hou oud een auto of hoe mooi hij is doet er dan niet toe.quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:
[..]
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Dat jij 100 kevers in een hal bewaard zal me rotzorg zijn, maar dat je je dagelijks verplaatst in een plastic citroen en daarvoor geen mrb betaald wel.quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef T42 het volgende:
[..]
das jou mening ik vind mijn vrakken wel mooi.
Wekelijks gebruik? Ik vraag me echt af of jij überhaupt een oldtimer hebt.quote:Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef Fer het volgende:
Schijnbaar is het lastig voor mensen te begrijpen dat ik puur op het gebruik wil wijzen.
Dagelijks gebruik = MRB betalen
Wekelijks gebruik = ook MRB betalen
Incidenteel gebruik = Korting op de MRB
er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.quote:Op zondag 11 november 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan passen die meetings zich maar aan. De oldtimerregeling mag niet meer misbruikt worden door mensen die een goedkope auto willen voor woon-werkverkeer.
Je kunt de ontheffing natuurlijk ook al op vrijdag vanaf 15:00 laten starten.
Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.quote:
In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?quote:Op zondag 11 november 2012 14:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele probleem man. Die oude shit uit duitsland met nieuwe kentekens die onder oldtimer vallen en gratis rondrijden.
Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.quote:Op zondag 11 november 2012 14:21 schreef T42 het volgende:
[..]
ah dan zijn ze niet rendabel meer... kosten zijn niet niks weet je... grootste nederlandse kever meeting is dit jaar ook al niet doorgegaan.
Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.
Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)quote:
Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houdenquote:Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.
En hoe ga je dit controleren, o professor?quote:Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Meerdere keren per week hele jaar. (uitzondering als ge op vakantie bent dus zoals met een nieuwe bak)
Fuck, wat zijn golf 2 rijders dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |