Dat werkt goed inderdaad, als ze er al eventjes staan kunnen ze vaak wel redelijk inschatten bij wie ze de meeste kans hebben. En aangezien ze toch niet iedereen aan kunnen spreken richten ze zich op die groep. Logisch, is wel zo efficient.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het valt me doorgaans op dat als jij er een bepaalde houding op na houdt, eentje waarvan het duidelijk is dat ze al niet bij je moeten komen met het gezeik dat je veel minder last hebt van collectanten.
Ik doe ook wat voor het goede doel, vrijwillig, maar ik val er tenminste geen anderen mee lastigquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:37 schreef Robijn48 het volgende:
Ik heb bewondering voor collectanten. Zij doen toch maar wat voor het goede doel, vrijwillig.
Wat is daar de reden van?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor collectanten aan de deur doe ik meestal gewoon niet open.
Ik doe ook nooit open voor collectanten (er vanuitgaande dat ik tijdig in de gaten heb dat het een collectant is). Voor mij is de reden dat ik ze toch niets ga geven, dus heeft het geen enkele zin om de deur open te doen.quote:
je bent gewoon een democraatquote:
Dan doe je de deur niet meer open. Simpel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik doe ook wat voor het goede doel, vrijwillig, maar ik val er tenminste geen anderen mee lastig
Ik kan niet altijd zien wie er aanbelt, helaas.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan doe je de deur niet meer open. Simpel.
Plak een briefje op de deur: Collectanten niet welkom.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Oké, mijn tegenzet is dat de bel de komende weken tussen 6 en 8 's avonds, uit gaat. Ben er even helemaal kláár mee.
Scheelt jou toch ook tijd? Als je dat ziet kun je gelijk weer doorlopen in plaats van een verhaaltje afsteken voor niks.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik loop zelf voor het KWF en vind het echt asociaal als mensen die overduidelijk thuis zijn, wel de moeite nemen om door de gordijnen te kijken, maar niet eens de deur op willen maken
Ik heb jarenlang voor de Hartstichting gelopen, en buiten enkele aso's heb ik toch altijd goed opgehaaldquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik loop zelf voor het KWF en vind het echt asociaal als mensen die overduidelijk thuis zijn, wel de moeite nemen om door de gordijnen te kijken, maar niet eens de deur op willen maken
Wat is de toegevoegde waarde van het toch de deur open doen als we toch niets gaan geven? Geen enkele, kost jou alleen maar tijd om te wachten op iets wat je toch niet gaat krijgen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Want je bent verplicht om voor iedereen maar de deur te openen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Deur opendoen om te zeggen dat je door moet lopen, is dat leuker?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik ook, daar hoor je mij niet over klagen. Het gaat me meer om de mentaliteit tegenover vrijwilligers die door stromende regen nog iets doen voor de samenleving.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang voor de Hartstichting gelopen, en buiten enkele aso's heb ik toch altijd goed opgehaald
Dan zijn ze gelijk aso?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang voor de Hartstichting gelopen, en buiten enkele aso's heb ik toch altijd goed opgehaald
Je hebt altijd enkel lui ertussen die niet willen, nou, hun goed recht.
Wat is het gemiddelde bedrag dat iemand geeft? (uitgaande van enkel mensen die geven)quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik ook, daar hoor je mij niet over klagen. Het gaat me meer om de mentaliteit tegenover vrijwilligers die door stromende regen nog iets doen voor de samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |