SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2012 14:19 schreef keesfietst het volgende:
Ik rij met zo'n 900 lumen-setje van eBay. Is iets zwakker dan een gemiddelde autokoplamp maar veel sterker dan die dure paupersetjes van de fietswinkels hier. Achter zo'n goedkoop lichtje van een paar euro.
Zeker op donkere boerenweggetjes waar ik veel rij vind ik het prettig om 100 meter voor me te zien. Af en toe krijg ik wel groot licht van auto's maar liever dat dan dat ik voor m'n kloten gereden wordt. Kostte rond de drie tientjes.
Iets in deze richting dus: http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item5d3536647e
Zo ziet die van mij er ook uit. Punt is wel dat verblinding bij tegenliggers er ook voor kan zorgen dat je juist voor je kloten wordt gereden.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:19 schreef keesfietst het volgende:
Ik rij met zo'n 900 lumen-setje van eBay. Is iets zwakker dan een gemiddelde autokoplamp maar veel sterker dan die dure paupersetjes van de fietswinkels hier. Achter zo'n goedkoop lichtje van een paar euro.
Zeker op donkere boerenweggetjes waar ik veel rij vind ik het prettig om 100 meter voor me te zien. Af en toe krijg ik wel groot licht van auto's maar liever dat dan dat ik voor m'n kloten gereden wordt. Kostte rond de drie tientjes.
Iets in deze richting dus: http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item5d3536647e
Ik las ergens dat die dealextreme lampen ook in Nederland al verboden zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, sommige lampjes hebben erg veel strooilicht en schijnen hoog. Zo ook die dealextreme lampen. In Duitsland hebben ze een specifieke maatstaf (StVZO-Zulassung) waarmee wordt aangegeven of een lampje toegestaan is op de openbare weg. Veel fietsspecifieke verlichting voldoet hier niet aan, bijv. ook niet populaire Sigma lampen.
Op mijn DX lamp heb ik een ander venster gezet dat het strooilicht naar boven sterk vermindert. De bundel wordt daarmee breder ipv rond en ik heb 'm zo gedraaid dat de berm nog iets meer verlicht wordt dan de linkerkant van de weg (zoals ook autoverlichting is afgesteld).
[..]
Zo ziet die van mij er ook uit. Punt is wel dat verblinding bij tegenliggers er ook voor kan zorgen dat je juist voor je kloten wordt gereden.
Ik rij op wegen waar lantaarns/verkeer zijn met het dimlicht, alleen op de donkere wegen zet ik 'm op volle stand (en dat is dan ook echt nodig anders haal je hier zo een nat pak).quote:Op donderdag 8 november 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, sommige lampjes hebben erg veel strooilicht en schijnen hoog. Zo ook die dealextreme lampen. In Duitsland hebben ze een specifieke maatstaf (StVZO-Zulassung) waarmee wordt aangegeven of een lampje toegestaan is op de openbare weg. Veel fietsspecifieke verlichting voldoet hier niet aan, bijv. ook niet populaire Sigma lampen.
Op mijn DX lamp heb ik een ander venster gezet dat het strooilicht naar boven sterk vermindert. De bundel wordt daarmee breder ipv rond en ik heb 'm zo gedraaid dat de berm nog iets meer verlicht wordt dan de linkerkant van de weg (zoals ook autoverlichting is afgesteld).
[..]
Zo ziet die van mij er ook uit. Punt is wel dat verblinding bij tegenliggers er ook voor kan zorgen dat je juist voor je kloten wordt gereden.
Voor jouw man maakt het niet uit of hij in het donker of overdag fietstquote:Op donderdag 8 november 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ze staan naar beneden gericht zodat we de weg zien. Gezien worden zit ook wel goed. Het is veel licht maar mijn man is slecht ziend en ik ben nachtblind. Toch wilde ik het proberen en met deze verlichting gaat het goed.
Achter hebben we ook van die simpele lampjes.
Mooi frame idd, staal zo te zien?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooi frame zeg:
[ afbeelding ]
Alleen wielen zijn te opzichtig. Als al zo hoog moeten de stickers d'r af.
Klopt. Volgens het stukje op road.cc gaan we de komende jaren een staal revival zien.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi frame idd, staal zo te zien?
Mooi, kan ik tweedehands een superlicht carbonnen frameset kopen op MP, want al die gadgetfreaks moeten weer iets nieuws.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Klopt. Volgens het stukje op road.cc gaan we de komende jaren een staal revival zien.
quote:Op donderdag 8 november 2012 14:22 schreef keesfietst het volgende:
Laatste post uit vorige topic:
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor, maar zou het voor jullie beiden niet veel veiliger zijn om 's avonds met de pootjes op de bank gewoon een fles wijn open te trekken, of samen natuurlijk wat anders te doen waarbij niet zoveel licht eigenlijk wel lekker is, in plaats van iedere automobilist een hartverzakking te bezorgen.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
mijn man is slecht ziend en ik ben nachtblind
Je gaat niet met kinderen en hoeft geen duur zwembad, 4 sterren en vermaak? Dan la ferme noemie, gerund door een Engelse dame. Toen ik 2 weken geleden in de Alpen was hebben we er ook gestaan, mijn vaste stek als ik in Bourg d oisans ben. T is in les sables, 4 km vanaf Bourg aan de grote weg.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:28 schreef cafca het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een goede camping in de buurt van de Alpe d'Huez?
quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor, maar zou het voor jullie beiden niet veel veiliger zijn om 's avonds met de pootjes op de bank gewoon een fles wijn open te trekken, of samen natuurlijk wat anders te doen waarbij niet zoveel licht eigenlijk wel lekker is, in plaats van iedere automobilist een hartverzakking te bezorgen.
Ja, laten we allemaal binnen gaan zitten. Stel je voor dat je doet wat je leuk vind.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor, maar zou het voor jullie beiden niet veel veiliger zijn om 's avonds met de pootjes op de bank gewoon een fles wijn open te trekken, of samen natuurlijk wat anders te doen waarbij niet zoveel licht eigenlijk wel lekker is, in plaats van iedere automobilist een hartverzakking te bezorgen.
Ik stel voor dat jij en andere automobilerende piepersnijers 's avonds de wagen binnen laten, zodat CG + man, en recreatief wielrennend Nederland de wegen des vaderlands zonder gevaar van accident onveilig kan maken.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef buzz1291 het volgende:
Ben ik helemaal met je eens Kaas. Maar het gebeurt wel eens (gelukkig niet zo vaak) dat ik pas in het donker uit Duitsland of Frankrijk terugkom, en dan moet ik toch over een paar onverlichte wegen zonder vrijliggende fietspaden om thuis te komen. Maar voor de rest raak ik die auto zo weinig mogelijk aan.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij en andere automobilerende piepersnijers 's avonds de wagen binnen laten, zodat CG + man, en recreatief wielrennend Nederland de wegen des vaderlands zonder gevaar van accident onveilig kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |