abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119081552
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:15 schreef kabouter1986 het volgende:
01: Bedrijfstak: Ziekenhuis
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: MBO-V
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 144 uren
07: 13e maand:Ja
08: Bruto maand salaris: 2324 excl ORT.
09: Netto maand salaris: 1980 incl ORT
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Er is veel mogelijk via een meerkeuze systeem waardoor belasting technisch voordeel te halen is bij aantal zaken
13: Tevreden?: Ja, net nieuw begonnen bij huidige werkgever, denk dat ik er nog wel een jaar zit. Salaris zal komende jaren nog verder stijgen tot uit mijn hoofd max +- 2700 bruto.
Dacht dat de zorg weinig verdiende. Niet slecht hoor. :)
  zondag 11 november 2012 @ 13:31:40 #52
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119081755
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 13:25 schreef KatyM het volgende:

[..]

ORT betekent wel dat je bijna om het weekend moet werken. Verder hebben ook de avonddiensten/nachtdiensten erg veel impact op je sociale leven. Naast de voordelen van de ORT, zonder ORT verdiend het aardig maar niet goed, heb je ook flinke nadelen. (vooral die weekenden).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119082342
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:31 schreef gohan16 het volgende:

[..]

ORT betekent wel dat je bijna om het weekend moet werken. Verder hebben ook de avonddiensten/nachtdiensten erg veel impact op je sociale leven. Naast de voordelen van de ORT, zonder ORT verdiend het aardig maar niet goed, heb je ook flinke nadelen. (vooral die weekenden).
Noem me dan een contact gestoorde of anders maar ik vind het juist heerlijk die onregelmatigheid. Maar mijn vrouw vindt het soms wat minder. Aan de andere kant ben ik hoofdkost winnaar en dan valt het nog best tegen hoor het salaris, vooral zonder ORT valt het vies tegen.
pi_119114879
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

WTF :{ Wat een verschil tussen bruto en netto.
Ik mag dan wel parttime werken, maar de leaseauto wordt natuurlijk wel voor de volle 100% bijgeteld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_119115159
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:50 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Noem me dan een contact gestoorde of anders maar ik vind het juist heerlijk die onregelmatigheid. Maar mijn vrouw vindt het soms wat minder. Aan de andere kant ben ik hoofdkost winnaar en dan valt het nog best tegen hoor het salaris, vooral zonder ORT valt het vies tegen.
Lijkt mij persoonlijk ook heerlijk, niks contact gestoord.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119196914
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lijkt mij persoonlijk ook heerlijk, niks contact gestoord.
Is de bonus waar je het eerder over had in dit topic al binnen? Zo ja, care to share? Ben benieuwd hoe de bonussen zijn in de City dit jaar ;)
pi_119198342
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 13:25 schreef KatyM het volgende:

[..]

Vergeet die max niet, dat is maar 2700. Met die nachtdiensten erbij. Fuck that. :')
pi_119199239
Tja je kan werk doen waar je bakken met geld mee verdien, of werk doen wat je ook echt leuk vindt.

Ik vind 2700 echt niet weinig, maar dat komt omdat ik het misschien helemaal niet gewend ben. Ik ben altijd maar een salaris van 1000 a 1100 euro netto gewend :') Ik wil me wel laten omscholen omdat ik wat ik doe niet meer leuk vind.
pi_119202607
01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: invalleerkracht
03: Opleiding? pabo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: wisselend
06: Aantal vakantiedagen: geen idee hoeveel precies
07: 13e maand:Ja
08: Bruto maand salaris: 2200 ongeveer
09: Netto maand salaris: 1800 (bij fulltime werken)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: ongeveer 1 jaar
12: Goodies: -
13: Tevreden?: mwh, geen kans op een vaste baan
pi_119205157
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Tja je kan werk doen waar je bakken met geld mee verdien, of werk doen wat je ook echt leuk vindt.

Ik vind 2700 echt niet weinig, maar dat komt omdat ik het misschien helemaal niet gewend ben. Ik ben altijd maar een salaris van 1000 a 1100 euro netto gewend :') Ik wil me wel laten omscholen omdat ik wat ik doe niet meer leuk vind.
2700 bruto is opzich ook niet weinig. Het probleem is dat sommige dingen in Nederland (niet alleen Nederland) vrij duur zijn. Het gaat om kleine dingen als een broodje van 4-5 euro tussendoor, tot grotere zaken als het aanschaffen van een betrouwbare auto of het kopen van een huis. Je zal dan toch zuinig moeten omgaan met wat je binnen krijgt. Ik moet het doen, met laat ik zeggen grofweg het dubbele, maar als het gaat om uitgaves vind ik niet dat ik ruim leef. Ik kan goed leven, zonder kopzorgen e.d., maar echt ruim is het niet. Ik vind het eerder een normaal salaris om van te leven, helaas heeft niet iedereen het geluk om zo'n salaris te krijgen. Laat staan dat je met de helft moet doen.
pi_119228335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

2700 bruto is opzich ook niet weinig. Het probleem is dat sommige dingen in Nederland (niet alleen Nederland) vrij duur zijn. Het gaat om kleine dingen als een broodje van 4-5 euro tussendoor, tot grotere zaken als het aanschaffen van een betrouwbare auto of het kopen van een huis. Je zal dan toch zuinig moeten omgaan met wat je binnen krijgt. Ik moet het doen, met laat ik zeggen grofweg het dubbele, maar als het gaat om uitgaves vind ik niet dat ik ruim leef. Ik kan goed leven, zonder kopzorgen e.d., maar echt ruim is het niet. Ik vind het eerder een normaal salaris om van te leven, helaas heeft niet iedereen het geluk om zo'n salaris te krijgen. Laat staan dat je met de helft moet doen.
En vergeet vooral de vaste lasten niet, gemeentebelastingen en dergelijke. Die worden er per jaar ook niet goedkoper op. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn, ondanks ze hard werken voor hun geld ( en net boven of op het minimum zitten )het op een gegeven moment in de problemen kunnen komen.
pi_119228373
Hoera, ik krijg vanaf januari loonsverhoging. Ik moet alleen nog gaan bekvechten of het 1, 2, of 3,5 procent wordt. Ik vraag me alleen af of ik met alle maatregelen die er aan zitten te komen ook netto er iets op vooruit ga.

Situatie nu
01: Bedrijfstak: Wegenbouw
02: Functie: Directievoerder/opzichter
03: Opleiding: MTS Weg en waterbouw
04: Leeftijd: 41
05: Aantal uren per week: tussen de 40 en 50
06: Aantal vakantiedagen: 31
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris: 3400
09: Netto maand salaris: 2030
10: Overuren betaald: Nee. Wel tijd voor tijd
11: Werkervaring: ongeveer 16 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak, laptop, Een ouwe Nokia, waar je alleen mee kan bellen en sms-en, maar onverwoestbaar is.
13: Tevreden?: Ja.
pi_119230461
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:30 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Is de bonus waar je het eerder over had in dit topic al binnen? Zo ja, care to share? Ben benieuwd hoe de bonussen zijn in de City dit jaar ;)
Bonussen in de City varieren gigantisch, sommige sector doen het goed en andere slecht. Momenteel bij ons dus wat meer investering in de toekomst, wat je ziet in de salarissen. Geen stijging dus dit jaar van mijn basis, en een bonus van 125%.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_119230763
quote:

[..]

2700 euro is gewoon bovenmodaal.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119230844
quote:

[..]

De fout die veel mensen maken is dat ze bij een hoger salaris direct een groot huis nemen met een grote auto. Dat is namelijk status :')

Deze materiele "status" zorgt direct voor enorme hoge vaste lasten waardoor zaken als een vakantie ,uit eten en andere zaken meteen lastiger worden.

Als je goed wilt leven in Nederland moet je gewoon zorgen dat je vaste lasten zo laag mogelijk zijn.
Waarom dat grootte huis nemen en die grootte auto. Je word er echt niet gelukkiger van.

Waar je wel gelukkiger van wordt? Ervaringen, niet materie. Helaas lijkt men dat in dit land massaal te vergeten.
pi_119230880
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De fout die veel mensen maken is dat ze bij een hoger salaris direct een groot huis nemen met een grote auto. Dat is namelijk status :')

Deze materiele "status" zorgt direct voor enorme hoge vaste lasten waardoor zaken als een vakantie ,uit eten en andere zaken meteen lastiger worden.

Als je goed wilt leven in Nederland moet je gewoon zorgen dat je vaste lasten zo laag mogelijk zijn.
Waarom dat grootte huis nemen en die grootte auto. Je word er echt niet gelukkiger van.

Waar je wel gelukkiger van wordt? Ervaringen, niet materie. Helaas lijkt men dat in dit land massaal te vergeten.

Van een vrijstaand huis zou ik in vergelijking met een rijtjeshuis wel gelukkiger worden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 10:27:18 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119230931
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die fout wordt inderdaad door een hoop mensen gemaakt, en dat zijn ook veelal de mensen die in de problemen zitten nu met hun huis.

Je zou je vaste lasten op moeten tellen die je nu hebt. Dan de lasten die daarbij gaan komen als je een huis hebt. Dan je sparen erbij optellen en nog een buffer om leuke dingen te doen, en dat moet je van je besteedbare inkomen afhalen. Van het resultaat haal je ook nog de HRA af (want die moet je niet nodig hebben en het uiteindelijke bedrag moet minimaal 0 zijn, maar het liefst > 0.

Maar ja, dan kunnen heel veel mensen w.s. geen huis kopen, laat staan een groot huis omdat dat net wat toffer is dan een iets kleiner huis.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119230949
quote:
19s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Van een vrijstaand huis zou ik in vergelijking met een rijtjeshuis wel gelukkiger worden.
Dat denk je ;). Net zoals veel mensen denken dat ze gelukkig worden van een nieuwe iphone of een grotere auto :')!

Na een jaar is dat vrijstaande huis net zo gewoon als het rijtjeshuis waar je uit kwam. Tuurlijk geeft het meer gemakken en wat meer vrijheid, maar in essentie zal je er echt niet gelukkiger van worden.

Waar je wel gelukkig van wordt: Dat je regelmatig dingen kan ga doen, vaak op vakantie kan. Ik zou absoluut ongelukkiger zijn als ik groter zou gaan wonen (wat financieel mogelijk is) maar alle extra's en "doe" dingen zou moet laten. Ik blijf bij mijn motto ik wil best groter wonen maar dan wil ik niet meer betalen dan dat ik nu doe, ook niet als ik in de de toekomst 2x zoveel ga verdienen.

Ik vind het altijd grappig als deze materiele ""status" typetjes zich altijd afvragen waar wij het altijd allemaal van doen. Tja... mijn hobbie is om de vaste lasten zo laag mogelijk te houden en dan houd je simpelweg veel geld over :)
pi_119230989
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat denk je ;). Net zoals veel mensen denken dat ze gelukkig worden van een nieuwe iphone of een grotere auto :')!

Na een jaar is dat vrijstaande huis net zo gewoon als het rijtjeshuis waar je uit kwam. Tuurlijk geeft het meer gemakken en wat meer vrijheid, maar in essentie zal je er echt niet gelukkiger van worden.

Waar je wel gelukkig van wordt: Dat je regelmatig dingen kan ga doen, vaak op vakantie kan. Ik zou absoluut ongelukkiger zijn als ik groter zou gaan wonen (wat financieel mogelijk is) maar alle extra's en "doe" dingen zou moet laten.
Ik ben het met je eens, maar het is persoonlijk. Mijn vader wordt bijvoorbeeld echt niet blij met vakanties of reizen, die wil gewoon lekker in de polder met zijn beesten bezig zijn. Vakantie doet hij wel voor de familie, maar na een week moet hij echt weer terug.

Hetzelfde geldt voor dat vrijstaande huis, sommige mensen worden daar alleen al gelukkig van, die hebben juist weer geen "ervaringen" nodig.
pi_119231053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar het is persoonlijk. Mijn vader wordt bijvoorbeeld echt niet blij met vakanties of reizen, die wil gewoon lekker in de polder met zijn beesten bezig zijn. Vakantie doet hij wel voor de familie, maar na een week moet hij echt weer terug.

Hetzelfde geldt voor dat vrijstaande huis, sommige mensen worden daar alleen al gelukkig van, die hebben juist weer geen "ervaringen" nodig.
Een vrijstaand huis nemen omdat je met beesten in de buitenlucht bezig wilt zijn is wel degelijk een ervaring. Hierbij staat de ervaring centraal en niet de materie.

Ik denk dat bij 9vd10 mensen in een vrijstaande vinex woning dit de reden niet is om groot te gaan wonen ;)

Wat ben ik toch blij met mijn rijtjescontainer *;

De lease auto ook net omgewisseld voor een 14% B-segmenter, dit jaar weer lekker een keer extra op vakantie van het bespaarde geld :)
pi_119231101
01: Bedrijfstak: IT detachering
02: Functie: Developer
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 +2 als ik een jaar niet ziek ben geweest
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3600
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: keuze tussen tijd-voor-tijd of uitbetalen
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: lease-auto, laptop, telefoonvergoeding, bonus tot 1 maandsalaris, pensioen 100% betaald door werkgever
13: Tevreden?: werk blijft werk....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 10:37:46 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119231245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een vrijstaand huis nemen omdat je met beesten in de buitenlucht bezig wilt zijn is wel degelijk een ervaring. Hierbij staat de ervaring centraal en niet de materie.

Ik denk dat bij 9vd10 mensen in een vrijstaande vinex woning dit de reden niet is om groot te gaan wonen ;)

Wat ben ik toch blij met mijn rijtjescontainer *;

De lease auto ook net omgewisseld voor een 14% B-segmenter, dit jaar weer lekker een keer extra op vakantie van het bespaarde geld :)
Het kopen van een vakantie zou je ook kunnen zien als materialisme volgens sommige mensen. Ik koop wel graag dingen zonder dat ik er over na hoef te denken of ik dat wel kan betalen. Of dat nou een vakantie, een horloge, of wat dan ook is.

Dat kunnen doen zonder je achter je oor te hoeven krabben vind ik persoonlijk heerlijk (even los van dat ik op vakantie vindt ook heerlijk vindt)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119231962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waar je wel gelukkig van wordt: Dat je regelmatig dingen kan ga doen, vaak op vakantie kan. Ik zou absoluut ongelukkiger zijn als ik groter zou gaan wonen (wat financieel mogelijk is) maar alle extra's en "doe" dingen zou moet laten. Ik blijf bij mijn motto ik wil best groter wonen maar dan wil ik niet meer betalen dan dat ik nu doe, ook niet als ik in de de toekomst 2x zoveel ga verdienen.

Ik vind het altijd grappig als deze materiele ""status" typetjes zich altijd afvragen waar wij het altijd allemaal van doen. Tja... mijn hobbie is om de vaste lasten zo laag mogelijk te houden en dan houd je simpelweg veel geld over :)

Dat denk je? Jij kunt toch niet bepalen waar iemand anders gelukkig van wordt? Ik moet er niet aan denken om in een rijtjeswoning te wonen. Ik woon in het buitengebied aan een riviertje met hemelsbreed 100 meter verderop pas het volgende huis. Dat geeft echt een enorm gevoel van vrijheid kan ik je vertellen.
pi_119235008
quote:
19s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:58 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat denk je? Jij kunt toch niet bepalen waar iemand anders gelukkig van wordt? Ik moet er niet aan denken om in een rijtjeswoning te wonen. Ik woon in het buitengebied aan een riviertje met hemelsbreed 100 meter verderop pas het volgende huis. Dat geeft echt een enorm gevoel van vrijheid kan ik je vertellen.
Ach, er zijn altijd mensen die liever andere mensen "materialistisch" noemen, zodat ze dat zelf vooral niet zijn. Veel vakanties vinden sommigen mensen weer materialistisch, anderen vinden merkkleding materialiastisch, etc... Mensen veroordelen is sowieso wat triest, maar Revolution lijkt er gelukkig van te worden en dat is prima voor hem/haar.
pi_119235232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, er zijn altijd mensen die liever andere mensen "materialistisch" noemen, zodat ze dat zelf vooral niet zijn. Veel vakanties vinden sommigen mensen weer materialistisch, anderen vinden merkkleding materialiastisch, etc... Mensen veroordelen is sowieso wat triest, maar Revolution lijkt er gelukkig van te worden en dat is prima voor hem/haar.
Dat is heel fijn voor hem of haar. Maar Revolution moet natuurlijk niet voor andere gaan bepalen wat geluk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')