Daarbij zijn er fysiek al genoeg verschillen op te noemen tussen homo en hetero-sex. Verder dient elk mens ongeacht geloof, seksuele overtuiging of wat nog meer als mens behandeld te worden. Echter homo's moeten ook accepteren dat niet iedereen het met hun levensstijl eens zal zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Vooral alleen op dat laatste reageren.
Ik had het niet over de fysieke verschillen wat betreft seks, want die zie je over het algemeen niet middenin de stad. Niet iedereen is het ook eens met bejaarden in scootmobielen maar toch worden homo's eerder en vaker in elkaar geslagen en uitgescholden. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:40 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Daarbij zijn er fysiek al genoeg verschillen op te noemen tussen homo en hetero-sex. Verder dient elk mens ongeacht geloof, seksuele overtuiging of wat nog meer als mens behandeld te worden. Echter homo's moeten ook accepteren dat niet iedereen het met hun levensstijl eens zal zijn.
Volgens mij valt het wel mee, maar wordt er meer aandacht aan aanvallen op homo's gegeven. Als je daarentegen statistieken hebt, die jouw mening onderbouwen, dan heb je een punt. Echter denk ik dat het altijd geweldsmisdrijven gemiddeld niet vaker op homo's plaatsvinden. Denk dat vooral beeldvorming hier een rol in speelt .... dat het blijkbaar erger is voor sommige als het gericht is op homo's.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik had het niet over de fysieke verschillen wat betreft seks, want die zie je over het algemeen niet middenin de stad. Niet iedereen is het ook eens met bejaarden in scootmobielen maar toch worden homo's eerder en vaker in elkaar geslagen en uitgescholden. Dat is het probleem.
Is het naroepen van homo's door jongeren al een misdrijf? En is het storend en vervelend en stigmatiserend?quote:Op donderdag 8 november 2012 15:52 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee, maar wordt er meer aandacht aan aanvallen op homo's gegeven. Als je daarentegen statistieken hebt, die jouw mening onderbouwen, dan heb je een punt. Echter denk ik dat het altijd geweldsmisdrijven gemiddeld niet vaker op homo's plaatsvinden. Denk dat vooral beeldvorming hier een rol in speelt .... dat het blijkbaar erger is voor sommige als het gericht is op homo's.
Is het ook een misdrijf als homo's bijvoorbeeld moslims of Christenen naroepen of beledigen? De acties van homo's richting andersdenkenden wordt nogal eens makkelijk over het hoofd gezien. Of ook de intolerante houding tegen andersdenkenden.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Is het naroepen van homo's door jongeren al een misdrijf? En is het storend en vervelend en stigmatiserend?
Andersdenkenden is wel lekker ruim opgevat, in principe zijn homo's ook andersdenkenden, toch?quote:Op donderdag 8 november 2012 16:05 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Is het ook een misdrijf als homo's bijvoorbeeld moslims of Christenen naroepen of beledigen? De acties van homo's richting andersdenkenden wordt nogal eens makkelijk over het hoofd gezien. Of ook de intolerante houding tegen andersdenkenden.
Ja. Echter betekent dat niet dat zij daarom niet kunnen discrimineren of zeer intolerant kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Andersdenkenden is wel lekker ruim opgevat, in principe zijn homo's ook andersdenkenden, toch?
Andersom ook niet dus.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:10 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Ja. Echter betekent dat niet dat zij daarom niet kunnen discrimineren of zeer intolerant kunnen zijn.
Verschil is dat homo's niet per sé of helemaal niet op hetero's afgeven, Bij religies heerst er vaak het beeld van ongelovigen die verkeerd bezig zouden zijn. Er is al haat van 1 kant.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:05 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Is het ook een misdrijf als homo's bijvoorbeeld moslims of Christenen naroepen of beledigen? De acties van homo's richting andersdenkenden wordt nogal eens makkelijk over het hoofd gezien. Of ook de intolerante houding tegen andersdenkenden.
Dat was mijn punt (indirect) dus ook. Homo's willen niet dat andere zo richting hun zijn, dus dan moeten ze die shit ook niet vervolgens flikken.quote:
Dat is kort gezegd bull shit! Ik merk juist van homo's dat ze sneller heel intolerant en soms zelfs agressief kunnen zijn als het om geloof gaat.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:21 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Verschil is dat homo's niet per sé of helemaal niet op hetero's afgeven, Bij religies heerst er vaak het beeld van ongelovigen die verkeerd bezig zouden zijn. Er is al haat van 1 kant.
Dat is het probleem hier toch helemaal niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:21 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Dat was mijn punt (indirect) dus ook. Homo's willen niet dat andere zo richting hun zijn, dus dan moeten ze die shit ook niet vervolgens flikken.
Dit.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:21 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Verschil is dat homo's niet per sé of helemaal niet op hetero's afgeven, Bij religies heerst er vaak het beeld van ongelovigen die verkeerd bezig zouden zijn. Er is al haat van 1 kant.
Dat kan ik me heel goed voorstellen als je nagaat wat gelovigen (niet alle nee..) tegen homosexualiteit hebben.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:22 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Dat is kort gezegd bull shit! Ik merk juist van homo's dat ze sneller heel intolerant en soms zelfs agressief kunnen zijn als het om geloof gaat.
Ook niet als ze opzichtig hand in hand lopen en staan te kussen?quote:Op donderdag 8 november 2012 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik kan erg slecht tegen 'nichten', maar zal nooit een homo in zijn gezicht onheus bejegenen.
Dat doen hetero's toch ook wel eens...quote:Op donderdag 8 november 2012 16:36 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Ook niet als ze opzichtig hand in hand lopen en staan te kussen?
Dat kan gewoon niet vind ik.
Klopt, en dat is normaal. Is gewoon provoceren wat ze doen.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat doen hetero's toch ook wel eens...
dat vind ik ook niet erg fijn om te zien, maar om daar nu iemand voor onheus te bejegenen...quote:Op donderdag 8 november 2012 16:36 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Ook niet als ze opzichtig hand in hand lopen en staan te kussen?
Dat kan gewoon niet vind ik.
quote:Op donderdag 8 november 2012 16:38 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Klopt, en dat is normaal. Is gewoon provoceren wat ze doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |