abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2012 @ 15:48:58 #256
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118981671
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

Kromme vergelijking, want jouw buurman mag zijn vrouw niet de hersens inslaan. Jij vanzelfsprekend ook niet, dus.

De vraag hier is of een fundamentalist wél mag zeggen en schrijven wat -ie wil (het antwoord is in 999 van de 1000 gevallen ja) en of een columnist dat ook mag. Kennelijk mag die dat minder vaak, want er is altijd wel weer iemand die er aanstoot aan neemt.
Jij stelt dat omdat een fundamentalist kwetsende dingen zegt, Koelman dat dus blijkbaar ook mag.

Mijn punt is dat het één niet uit het ander volgt. Als fundamentalisten kwetsend zijn betekent dat nog niet dat je daar zelf aan mee moet gaan doen. Dan moet je dat verbieden, niet zelf mee gaan lopen doen.
pi_118981680
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:46 schreef Boldface het volgende:
De vraag hier is of een fundamentalist wél mag zeggen en schrijven wat -ie wil (het antwoord is in 999 van de 1000 gevallen ja) en of een columnist dat ook mag. Kennelijk mag die dat minder vaak, want er is altijd wel weer iemand die er aanstoot aan neemt.
Luuk Koelman mag dat ook, alleen heeft de Metro er voor gekozen om de column in te trekken. En ook dat mag.
pi_118981693
Alles mag.
pi_118981705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je blijft maar hét belangrijkste missen en dat is de familie Ribberink hier ook ongewild bij betrokken wordt, want de column is niet voor niets op hun verzoek verwijderd.

Heeft de familie Ribberink ook iets grofs gedaan tegen Koelman of zo?
Er wordt dagelijks volop geschreven over mensen die in de publiciteit treden. Bekende Nederlanders lezen dagelijks dingen over zichzelf. Deze familie is uiteraard geen Bekende Nederlander, maar zocht wél zelf de publiciteit.

Ik zou het trouwens met je eens zijn als er echt saillante privédetails in de tekst zouden staan, maar dat is niet het geval. Het is pure fictie. Ik gaf daarom ook het voorbeeld van de column van Youp van't Hek, waarin Beatrix ook "ongewild" wordt betrokken.
pi_118981746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:15 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Smakeloosheid is tegenwoordig de norm in Nederland
pi_118981842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je als een afwijking van wat definieert. Heb je ook 'een afwijking' als je roodharig bent?

Ja... je wijkt dan af van het gemiddelde maar hetzelfde geld dan ook voor het hebben van blond haar en blauw ogen.

Het woord afwijking is natuurlijk zo gekozen omdat het afdoen van homoseksualiteit als een 'ziekte' veel mensen te ver gaat. Maar veel mensen zullen wel aanvoelen dat dit er feitelijk mee bedoelt wordt.
Alles wat afwijkt van het gemiddelde is een afwijking. Of je dat positief of negatief ziet of dat het je geen flikker boeit, da's jouw zaak.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:53:58 #262
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118981868
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Er wordt dagelijks volop geschreven over mensen die in de publiciteit treden. Bekende Nederlanders lezen dagelijks dingen over zichzelf. Deze familie is uiteraard geen Bekende Nederlander, maar zocht wél zelf de publiciteit.

Ik zou het trouwens met je eens zijn als er echt saillante privédetails in de tekst zouden staan, maar dat is niet het geval. Het is pure fictie. Ik gaf daarom ook het voorbeeld van de column van Youp van't Hek, waarin Beatrix ook "ongewild" wordt betrokken.
Ook al staan er geen privédetails in. Zeggen dat je had gewild dat Tim gecastreerd was en dan subtiel in een zin erna zeggen. 'oh nee, daarvoor is het nu te laat'. Dan duik je wel in de privésfeer van een familie die net hun kind verloren hebben. Dat is heel pijnlijk. En kwalijk te nemen.

En heeft niets met christenfundi's te maken, waar de tekst toch eigenlijk om zou moeten draaien.
pi_118981905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk misstanden aan zou willen pakken had hij dit wellicht kunnen bespreken met de ouders van Tim Ribberink. Deze column is nu niets meer of minder dan een persoonlijke rant richting mevrouw de Haas. Dat mag, maar om er dan de dood van een jongen bij te betrekken die hier helemaal niets mee te maken had maakt het nogal ongepast.
Ik ben het met je eens dat het voor de nabestaanden nogal vervelend over kan komen dat hij zijn punt probeert te maken over de rug van 'hun Tim'.

Wat dat betreft vind ik het terecht dat het stuk is verwijdert op verzoek van de familie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_118981951
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, met welk doel?

Dat Christenen er rare meningen op nahouden moge duidelijk zijn, maar Tim heeft zelfmoord gepleegd omdat hij gepest werd naar het schijnt. Dat heeft weinig uit te maken met een of andere fundamentalistische roeptoeter vrouw die er niks mee te maken heeft. Dan 'gebruik' je gewoon die jongen voor je eigen agenda, en gezien de 'versheid' van wat er gebeurt is kan dat wel onsmakelijk genoemd worden.

Niemand trekt in twijfel dat die vrouw er middeleeuwse gedachten op nahoud, maar dat kan je ook wel anders duidelijk maken, zonder Tim of z'n ouders erbij te betrekken.
Waarom is het doel van Koelman zo belangrijk? Hij schreef een column, hij heeft er vast iets mee beoogd. Ik heb er voor mezelf wel wat uitgehaald... een ander misschien niet: pech gehad. Koelman linkt twee zaken aan elkaar. En ja, dat mag je onsmakelijk vinden, maar dat is wat anders dan de vraag of het daarom ook maar verboden moet worden.

Toen het dak van het FC Twente-stadion door een bouwfout instortte, vonden twee bouwvakkers de dood. De oorzaak was, zoals gezegd, een fout tijdens de bouw. Maar volgens bepaalde mensen was het een straf van God. Die haalden er van alles bij... de verderfelijkheid van voetbal, enzovoort.

Werd de column verboden? Is de schrijver vervolgd of gedwongen om de tekst offline te halen? Hoe zou het geweest zijn voor de nabestaanden van die bouwvakkers? Of dacht je soms dat die twee jongens geen familie en vrienden hadden?

Mensen zeggen en schrijven soms smakeloze dingen. Als de gelovige het mag - als die heel ver gezocht dat stadiondak wil linken aan moreel verval - dan mag Koelman ook heel ver gezocht de pesters van Tim linken aan uitlatingen van Orban-de Haas.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:56:17 #265
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118981987
Als alle FOK!kers een column hadden hadden we dit gezeik elke seconde.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_118982095
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben het eens een keer met je eens.
( unicum?)
Schuift dit nog wat dan? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als mensen dat 'mogen' (en ja, dat 'mag' allemaal) betekent dat nog niet dat iets ook 'net of 'ethisch' is...

en dat is nu net het punt..

Wat die idiote roonskatkoliek zwamt over homo's of abortus-plegende mensen is gewoon niet net en beledigend voor de betreffende individueen..

maar, als je dat afkeurt, kun je hetzelfde van meneer Koelman niet opeens 'moet ook kunnen' vinden (of ontkennen dat het gewoon kwetsend en beledigend is), omdat je dan eigenlijk juist het punt om die column te schrijven weghaalt, namelijk zijn verontwaardiging over wat die rare roomskatholiek allemaal denkt te mogen zeggen...
Leuk verhaal, alleen de laatste drie woorden zijn fout. Het is niet "denkt te mogen", het mag gewoon. Ze doen dat en ze komen er ongestraft mee weg. En ze houden ook niet op. Precies daarom vind ik dat Koelman gewoon moet kunnen schrijven wat hij wil, hoe smakeloos of on-ethisch ook.
pi_118982162
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Waarom is het doel van Koelman zo belangrijk? Hij schreef een column, hij heeft er vast iets mee beoogd. Ik heb er voor mezelf wel wat uitgehaald... een ander misschien niet: pech gehad. Koelman linkt twee zaken aan elkaar. En ja, dat mag je onsmakelijk vinden, maar dat is wat anders dan de vraag of het daarom ook maar verboden moet worden.

Toen het dak van het FC Twente-stadion door een bouwfout instortte, vonden twee bouwvakkers de dood. De oorzaak was, zoals gezegd, een fout tijdens de bouw. Maar volgens bepaalde mensen was het een straf van God. Die haalden er van alles bij... de verderfelijkheid van voetbal, enzovoort.

Werd de column verboden? Is de schrijver vervolgd of gedwongen om de tekst offline te halen? Hoe zou het geweest zijn voor de nabestaanden van die bouwvakkers? Of dacht je soms dat die twee jongens geen familie en vrienden hadden?

Mensen zeggen en schrijven soms smakeloze dingen. Als de gelovige het mag - als die heel ver gezocht dat stadiondak wil linken aan moreel verval - dan mag Koelman ook heel ver gezocht de pesters van Tim linken aan uitlatingen van Orban-de Haas.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Maar er is nergens gezegd dat Luuk Koelman dit niet mág. De Metro heeft er alleen voor gekozen om de column uit hun krant te verwijderen omdat ze vonden dat dat teveel tegen het zere been van de betreffende familie aan schopte. Dat doen ze wellicht uit commerciële overwegingen en anders (hopelijk) uit ethische.
pi_118982254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben die ouders het recht om te bepalen hoe ze rouwen.

Net zoals ik het ranzig mag vinden dat ze van hun overleden zoon een speelbal van de media hebben gemaakt.
dat moet je bij de media leggen en niet bij hen. of het nu al dan niet terecht is, zij hebben zeker wel het recht om het waarom van de zelfmoord van hun zoon ter sprake te brengen in een rouwadvertentie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118982263
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
Als ik iemand doodwens doe ik dat vanuit een slechte, egoïstische intentie. Ik wens dan namelijk niet meer geconfronteerd te willen worden met wat ik zie. Iemand genezing toewensen doe ik vanuit de intentie dat ik wens dat het beter met de ander gaat.
Jouw intentie is niet relevant. Je (foutieve) gedachte is relevant. En die is dat homoseksualiteit moet worden tegegaan.

quote:

Maar nog nooit met een woord gerept heeft over homo's of over Tim. Het was hem dus niet zozeer te doen om misstanden aan de orde te stellen, maar meer om duidelijk te maken hoe belachelijk hij mevrouw de Haas vindt.
Ah, je begint de column te snappen, zie ik... ^O^

quote:

Maar met welk doel dan? Welke discussie is er nu aan de gang die wellicht iets positiefs teweeg kan brengen m.b.t. de houding naar homo's?
Religieuze hypocrisie aan de kaak stellen, fundamentalisten te kijk zetten, draagvlak voor homoseksualiteit vergroten, of - schrik niet - gewoon vermaak. Gewoon om bij te (glim)lachen.
pi_118982325
Waarom moet draagvlak van homoseksualiteit worden vergroot?
pi_118982327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:41 schreef Ulx het volgende:
Homoseksualiteit is trouwens ook een afwijking. Ga nou niet doen alsof iets wat zeven op de honderd mensen aangaat normaal is.
... zegt iemand met een blauw oog als user icon. Slechts 2 procent van de wereldbevolking (2 op de honderd dus) heeft blauwe ogen. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:45 schreef Jovatov het volgende:
Dat maakt het nog niet gepast.
Er zijn wel meer dingen niet gepast.
  donderdag 8 november 2012 @ 16:05:26 #272
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118982357
Volgens mij ben ik het in essentie wel met je eens Boldface. Iedereen moet mogen zeggen wat hij wil.
Maar dat betekent niet dat het ook goed is om alles te zeggen en alles te plaatsen.

En als je het dan toch plaatst moet je niet gaan zeuren als mensen het ongepast of onethisch vinden. Want dat is ook weer hun recht om dat zo te vinden. En als Metro/Koelman iets beter hadden nagedacht hadden ze dit ook wel kunnen zien aankomen.

Ik vind het te prijzen aan Metro dat ze de column naar wens van familie van Tim eraf hebben gehaald.

Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Deze column past in die laatste categorie.
pi_118982369
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:04 schreef Boldface het volgende:

[..]

... zegt iemand met een blauw oog als user icon. Slechts 2 procent van de wereldbevolking (2 op de honderd dus) heeft blauwe ogen. _O-

En het aantal mensen met 1 oogbal als hoofd is helemaal schrikbarend laag/
pi_118982486
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
Niet meegekregen.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mariska_Orb%C3%A1n-de_Haas (en zie ook de links, waar een link naar de P&W-uitzending van twee weken geleden staat)

quote:

Dat klimaat had ook bestaan als mevrouw de Haas zelf lesbisch was. Overigens vraag ik me af in hoeverre katholieken de mening van mevrouw de Haas delen. Wellicht zijn het haar laatste stuiptrekkingen, binnen katholiek Nederland wordt over het algemeen nog iets progressiever gedacht dan binnen de christelijke kringen.
Ik schreef het woordje "conservatief" er niet voor niets bij. Ik schreef eerder in dit topic al dat veel Nederlandse katholieken weinig op hebben met de conservatieve koers die vanuit Vaticaanstad wordt gepredikt. Orban-de Haas is wél zo'n conservatief figuur. En ze vertegenwoordigt een bepaalde achterban.

quote:
Het is feitelijk ook een afwijking. En daarmee blijft het ook een reden om iemand te pesten. Daar verander je niet zoveel aan ben ik bang.
Graag nog veel meer van zulke columns, Luuk en consorten. Er is nog een boel werk te doen.
pi_118982584
De column is trouwens nog steeds te lezen op de site van Metro:

http://readmetro.com/nl/holland/metro-holland/download/20121108/
pi_118982601
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

. En ze vertegenwoordigt een bepaalde achterban.

En die achterban moet dan....wat...precies....wegens hun mening?
pi_118982605
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:03 schreef Boldface het volgende:
Jouw intentie is niet relevant. Je (foutieve) gedachte is relevant. En die is dat homoseksualiteit moet worden tegegaan.
Als ik een refo iemand genezing hoor toewensen glimlach ik er om, als ik een refo een homo hoor doodverwensen spreek ik hem daarop aan. :Y)

quote:
Ah, je begint de column te snappen, zie ik... ^O^
En daarmee ook de reden dat de Metro heeft besloten de column in te trekken.

quote:
Religieuze hypocrisie aan de kaak stellen, fundamentalisten te kijk zetten, draagvlak voor homoseksualiteit vergroten, of - schrik niet - gewoon vermaak. Gewoon om bij te (glim)lachen.
Laten we deze column dan maar in de laatste categorie gooien, Luuk Koelman bellen en hem vertellen dat het goed bedoeld was maar niet zo goed uit de verf kwam en die stiekem best wel een jolige knikker is alleen niet iedereen er om kan lachen. Probleem opgelost.
pi_118982661
ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk
pi_118982694
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mariska_Orb%C3%A1n-de_Haas (en zie ook de links, waar een link naar de P&W-uitzending van twee weken geleden staat)
Thx. ^O^

quote:
Ik schreef het woordje "conservatief" er niet voor niets bij. Ik schreef eerder in dit topic al dat veel Nederlandse katholieken weinig op hebben met de conservatieve koers die vanuit Vaticaanstad wordt gepredikt. Orban-de Haas is wél zo'n conservatief figuur. En ze vertegenwoordigt een bepaalde achterban.
Die niet bijzonder groot zal zijn. :)

quote:
Graag nog veel meer van zulke columns, Luuk en consorten. Er is nog een boel werk te doen.
Ja, stel je voor dat mensen vinden dat homoseksualiteit feitelijk ook echt een afwijking is. Die moeten toch nog eens even flink op hun lange tenen getrapt worden!
pi_118983968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
Die niet bijzonder groot zal zijn. :)
Groot genoeg om gehoord te worden en aandacht te krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, stel je voor dat mensen vinden dat homoseksualiteit feitelijk ook echt een afwijking is. Die moeten toch nog eens even flink op hun lange tenen getrapt worden!
Al die mensen mogen nadenken over de vraag wat hun bekrompen opvatting teweeg brengt of kan brengen bij jongeren in hun eigen omgeving. Het zal jouw onzekere broertje, neefje of buurjongen van 14 maar zijn, die jou stellig hoort verkondigen dat homoseksualiteit een afwijking is....

Nee, dat zal zijn gemoedstoestand ten goede komen. ^O^ Dat zal bevorderend werken. Daar zal -ie blij en vrolijk van worden.

Conservatieve (religieuze) homofoben beweeg je niet van de ene op de andere dag naar een toleranter standpunt. Het gaat om hoe de 'gematigde massa' denkt. En zolang de opvatting van 'afwijking' nog ruim aanwezig is, is er nog een lange weg te gaan. Voordat jouw broertje, neefje of buurjongen zichzelf durft te zijn.

Ik vind het soort "redelijkheid" dat jij tentoonspreidt, juist gevaarlijk.
pi_118984007
Maar het is toch ook gewoon een afwijking?

Dat iedereen een negatieve connotatie bij het woord afwijking heeft is eerder een probleem. Ik zou homoseksualiteit niet als norm willen stellen, dus wat dat betreft geen enkel punt als mensen dat afwijkend gedrag noemen. De conclusie eraan verbinden dat het daarom slecht, verderfelijk, e.d. is is des te meer kwalijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118984036
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:48 schreef Boldface het volgende:
Het lijkt er op dat je het zelf groter maakt dan het is.

quote:
Al die mensen mogen nadenken over de vraag wat hun bekrompen opvatting teweeg brengt of kan brengen bij jongeren in hun eigen omgeving. Het zal jouw onzekere broertje, neefje of buurjongen van 14 maar zijn, die jou stellig hoort verkondigen dat homoseksualiteit een afwijking is....
Dat jij het woord 'afwijking' invult met allerlei negatieve waardeoordelen lijkt me in de eerste plaats vooral jouw probleem.

quote:
:D

Het lijkt erop dat jij nog wel wat columns kan gebruiken t.b.v. je relativeringsvermogen.
pi_118984064
Xa1pt, we zijn het griezelig veel eens in dit topic.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118984163
Sterke column, misschien wat goedkoop, maar een duidelijk punt. Mensen die dit walgelijk vinden zouden wat vaker een boek moeten lezen.
-nee-
pi_118984249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
Het lijkt er op dat je het zelf groter maakt dan het is.
Nou nee, het lijkt me meer een feitelijke weergave. Het gaat om een dame die enige bekendheid geniet en meerdere openbare (tv-)optredens heeft gehad. Het is niet iemand waar we tot vandaag nog nooit van hadden gehoord.

quote:
Dat jij het woord 'afwijking' invult met allerlei negatieve waardeoordelen lijkt me in de eerste plaats vooral jouw probleem.
Nee, het is niet mijn probleem. Het gaat erom wat zo'n kwalificatie teweeg brengt bij onzekere jongens en meisjes die merken wat hun seksuele geaardheid is. Het is wat mij betreft vooral een probleem dat een variatie zonodig als "afwijking" moet worden betiteld en de andere, meer voorkomende variatie als "normaal". Doen we met blauwe en bruine ogen ook niet.

quote:

:D
Het lijkt erop dat jij nog wel wat columns kan gebruiken om t.b.v. je relativeringsvermogen.
Er valt zeker nog wel het nodige te zeggen, vooral wat pseudo-tolerantie betreft.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:01:45 #286
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_118984435
Aperij
Say what?
pi_118984643
De hondsberoerde schrijfstijl van de columnist is trouwens wel een goede reden hem het recht zijn misbaskels in een krant te publiceren te ontnemen.
pi_118984876
quote:
9s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
Xa1pt, we zijn het griezelig veel eens in dit topic.
Ja wat is deze, ben je niet helemaal lekker vandaag?
pi_118985014
Ik heb een sterke mening over Mariska Orbán-de Haas, maar ik denk dat ik een ban te pakken heb als ik die hier volledig uitspreek. Laat ik dan subtiel zijn en zeggen dat ik haar voor 48 uur ondersteboven zou ophangen boven een smeulend vuurtje en zodra ik mijn behoefte moet doen...(vult u zelf maar verder in)

})
People assume too much.
pi_118985024
quote:
8s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja wat is deze, ben je niet helemaal lekker vandaag?
Ik denk het. :@
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118985060
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:48 schreef Boldface het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat zal zijn gemoedstoestand ten goede komen. ^O^ Dat zal bevorderend werken. Daar zal -ie blij en vrolijk van worden.

Conservatieve (religieuze) homofoben beweeg je niet van de ene op de andere dag naar een toleranter standpunt. Het gaat om hoe de 'gematigde massa' denkt. En zolang de opvatting van 'afwijking' nog ruim aanwezig is, is er nog een lange weg te gaan. Voordat jouw broertje, neefje of buurjongen zichzelf durft te zijn.

Volgensmij snap je het niet echt he, dit incident en de homofobie van de kerk en aanhangers hebben in dit geval geen enkel verband.
pi_118985640
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:56 schreef Boldface het volgende:
Nou nee, het lijkt me meer een feitelijke weergave. Het gaat om een dame die enige bekendheid geniet en meerdere openbare (tv-)optredens heeft gehad. Het is niet iemand waar we tot vandaag nog nooit van hadden gehoord.
Dat zegt nog steeds helemaal niets over haar vermeende invloed.

quote:
Nee, het is niet mijn probleem. Het gaat erom wat zo'n kwalificatie teweeg brengt bij onzekere jongens en meisjes die merken wat hun seksuele geaardheid is. Het is wat mij betreft vooral een probleem dat een variatie zonodig als "afwijking" moet worden betiteld en de andere, meer voorkomende variatie als "normaal". Doen we met blauwe en bruine ogen ook niet.
Dan moet je wat doen aan die onzekerheid. Ik vind het pas gevaarlijk als we homoseksualiteit geen afwijking meer zouden mogen noemen om onzekere, gevoelige mensen in bescherming te nemen. Je doet wat dat betreft erg denken aan een gelovige met lange tenen.
pi_118985759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
Ik denk het. :@
Voel je misschien niet, maar dat ben je wel hoor, hihi. :@
  donderdag 8 november 2012 @ 17:44:02 #294
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118985791
Ik wacht met smart op zijn ontslag.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118985811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voel je misschien niet, maar dat ben je wel hoor, hihi. :@
Ik ben sowieso afwijkend.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118986036
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wacht met smart op zijn ontslag.
waarom? iedereen mag toch schrijven wat ie wil. staat los van of je het ermee eens bent.
There are only 151 Pokémon.
pi_118986132
Nee die stel simpele zielen die de beste man nu met de dood bedreigen :')
Dan snap je duidelijk de insteek van de column niet :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 8 november 2012 @ 18:02:44 #298
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118986374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:52 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

waarom? iedereen mag toch schrijven wat ie wil. staat los van of je het ermee eens bent.
Maar om nou op deze manier over de recente zelfmoord van een jongen te schrijven?
Daar moet je als krant niet mee geässocieerd willen worden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118986586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:21 schreef freeeman het volgende:

[..]

Volgensmij snap je het niet echt he, dit incident en de homofobie van de kerk en aanhangers hebben in dit geval geen enkel verband.
Ik denk dat er indirect wel degelijk een verband is. En het staat een columnist vrij om zo'n verband te leggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zegt nog steeds helemaal niets over haar vermeende invloed.

[..]

Dan moet je wat doen aan die onzekerheid. Ik vind het pas gevaarlijk als we homoseksualiteit geen afwijking meer zouden mogen noemen om onzekere, gevoelige mensen in bescherming te nemen. Je doet wat dat betreft erg denken aan een gelovige met lange tenen.
Ze is een publiek persoon die enige bekendheid geniet, hoofdredacteur is van een katholiek blad en op Twitter 4.000 volgers heeft. Haar invloed is dus niet enorm, maar er is wel enige invloed en bekendheid in het spel.

Religie is een keuze en alleen daarom al niet te vergelijken met seksuele geaardheid. Die mensen hoeven trouwens niet in bescherming te worden genomen; ze moeten alleen niet voordurend het label "abnormaal" opgesteld krijgen door de pseudo-tolerante goegemeenschap.
pi_118987291
:r :r
Life is Music
pi_118987505
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:10 schreef Boldface het volgende:

[..]Ze is een publiek persoon die enige bekendheid geniet, hoofdredacteur is van een katholiek blad en op Twitter 4.000 volgers heeft. Haar invloed is dus niet enorm, maar er is wel enige invloed en bekendheid in het spel.
Nou, dan zal het nu wel uit zijn met de pret voor haar, want Koelman heeft meer volgers die allemaal braaf doen wat hij zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')