abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118976995
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Correct, de enigen die dat doen in die gemeenschappen zijn jongeren, en die doen dat heus niet vanuit Christelijke oogpunten. De echt gelovige ouderen die kijken je schuins aan, denken dat je naar de hel gaat, en noem maar op, maar ze gaan je echt niet voluit pesten. Maar he, recht op die mening mogen ze hebben, ik heb ook een mening over hun leven dus who cares.
Neuh, die hopen zoals je zelf al zegt dat je geneest en zullen voor je bidden. Maar daar blijft het ook bij. Ze doen er geen vlieg kwaad mee. Tenzij je er middenin opgroeit, dan wordt het wel een ander verhaal.
pi_118977057
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie de publiciteit zoekt, kan een hoop geschreeuw verwachten.

De hysterische reacties op de column door "serieuze" kranten en andere media (zie bijvoorbeeld AD of NRC) zijn minstens even laag en sensatiebewust als de column zelf.
ach hou toch op. "wie publiciteit zoekt, kan een hoop geschreeuw verwachten". die mensen mogen helemaal zelf weten of en hoe ze een rouwadvertentie zetten. simpel genoeg. echt he, ik blijf me erover verbazen hoe mensen vinden dat ze zich mogen bemoeien met andermans rouw. en ja; het is een persoonlijke kwestie voor me. toen mijn jongste overleed hebben wij juist geen advertenties gedaan en namen anderen het op zich om dat vervolgens wel te doen. aan de andere kant van het land, want ze voelden zich niet zielig genoeg ofzo. punt van mijn verhaal: die ouders mogen het helemaal zelf weten en de rest van het land moet zn kop houden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118977084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, die hopen zoals je zelf al zegt dat je geneest en zullen voor je bidden. Maar daar blijft het ook bij. Ze doen er geen vlieg kwaad mee. Tenzij je er middenin opgroeit, dan wordt het wel een ander verhaal.
Mja, maar ze zullen nooit iets schrijven waarin ze beweren dat homo's gecastreerd moeten worden of maar moeten sterven.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:50:15 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118977109
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook helemaal niet relevant. Het is namelijk een satirische column, er staat niet zoiets boven als "reconstructie".

[..]

Hij schrijft niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim. Hij schrijft een column voor lezers van de Metro (en inmiddels ook de rest van Nederland). De inhoud van de column is dus ook niet gericht aan de ouders van Tim, maar stelt de herhaaldelijk vertoonde houding van Orban-de Haas aan de kaak: de vrouw die als moeder zo goed weet wat goed is voor andere moeders.
Oh ja, Metro is een besloten dagblad dat alleen kan worden gelezen door een super select groepje mensen. Het is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat de ouders van Tim de brief onder ogen zullen krijgen :')

Maar hey, als ze de brief dan toch onder ogen krijgen, ondanks die zeeeeeeeeeer kleine kans, dan moeten ze gewoon even relativeren he. Ik bedoel, ondanks dat het wellicht pijnlijk is om zoiets te lezen, zou het eigenlijk geen pijn moeten doen omdat het in werkelijkheid niet aan hun gericht is en omdat het is bedoeld om een totaal ander onderwerp aan de kaak te stellen. De dood van zoon Tim is hierbij alleen even 'geleend' :') .
Krekker is de bom!
pi_118977118
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als je het verschil niet kan zien tussen een Koefnoen parodie of deze column dan is discussie sowieso verspilde moeite.
Er is feitelijk geen verschil, behalve het medium (TV versus krant). Het principe komt exact overeen: de maker kruipt in de huid van. Zo zie je CDA-politici voor gek staan bij Linda de Mol, zo zie je Orban-de Haas een bizarre brief schrijven.

Al het andere dat er met de haren wordt bijgesleept, is slechts een moreel oordeel dat mensen menen te moeten vellen. Ik zeg op mijn beurt: leer er maar mee leven dat columnisten altijd de grens zullen opzoeken. En ja - soms zullen ze iets opschrijven wat anderen als smakeloos ervaren.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:50:40 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118977133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat meer om uitlatingen in de media (zoals die van De Haas) waardoor er een algemeen klimaat kan ontstaan waarin het een goed idee wordt gevonden om (vermeende) homo's te pesten. Als iemand vaak genoeg hoort dat homo's minder waard zijn, en als daar in de media op dat moment niet afkeurend op wordt gereageerd (wegens recht op vrije meningsuiting en shit), dan kan die persoon bij het tegenkomen van een (vermeende) homo wel eens gaan denken dat die minderwaardig is en dat het pesten van zo'n persoon geen probleem is.

Volgens mij is dat wat Boldface probeert duidelijk te maken. Het gaat niet om Christenen die homo's doodwensen, maar om het toestaan van dat soort uitingen, waardoor een bepaald beeld kan ontstaan dat pesten tot gevolg heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 november 2012 @ 13:51:38 #132
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118977177
quote:

[..]

Nee, maar dat is ook helemaal niet relevant. Het is namelijk een satirische column, er staat niet zoiets boven als "reconstructie".

[..]

Hij schrijft niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim. Hij schrijft een column voor lezers van de Metro (en inmiddels ook de rest van Nederland). De inhoud van de column is dus ook niet gericht aan de ouders van Tim, maar stelt de herhaaldelijk vertoonde houding van Orban-de Haas aan de kaak: de vrouw die als moeder zo goed weet wat goed is voor andere moeders.
Dat het niet werkelijk een brief aan de moeder is maakt niet dat hij die situatie/actuele gebeurtenis gebruikt. Hij gebruikt die situatie wel, namelijk, zoals je zegt, om een houding van Orban-de Haas aan de kaak stellen. Dat noem ik geen gebruiken, maar misbruiken. Want die houding kan je ook prima op een andere manier aan de kaak stellen.
pi_118977270
Ik krijg er een beetje een vieze smaak van in mijn mond...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118977295
quote:

[..]

Dat is in zoverre relevant dat Luuk Koelman deze column heeft geschreven om een standpunt, mening of houding aan de kaak te stellen. Als niemand dat standpunt of die mening deelt vervalt daarmee ook meteen de boodschap van de column en blijven er wat stromannetjes over.
pi_118977343
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:50 schreef Boldface het volgende:
Al het andere dat er met de haren wordt bijgesleept, is slechts een moreel oordeel dat mensen menen te moeten vellen. Ik zeg op mijn beurt: leer er maar mee leven dat columnisten altijd de grens zullen opzoeken. En ja - soms zullen ze iets opschrijven wat anderen als smakeloos ervaren.
Iets smakeloos opschrijven is prima, maar als het feitelijk onjuist is kun je maar gewoon beter niets opschrijven.
pi_118977376
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is toch - zoals je zelf al aangeeft - de bedoeling om de houding danwel standpunten van christen-extremisten aan de kaak te stellen? Als de column in kwestie dan níet het standpunt van christen-extremisten ("homo's mogen dood") bevat kun je het gerust een misser noemen.
"Homo's mogen / moeten dood" is dan ook niet een standpunt dat dergelijke christenen uitdragen. Ze kiezen liever voor "genezing" van jongeren die "worstelen" met homoseksuele gevoelens. Eerder dit jaar nog uitgebreid in het nieuws geweest, die genezingssessies...
pi_118977437
quote:

[..]

Er is feitelijk geen verschil, behalve het medium (TV versus krant). Het principe komt exact overeen: de maker kruipt in de huid van. Zo zie je CDA-politici voor gek staan bij Linda de Mol, zo zie je Orban-de Haas een bizarre brief schrijven.

dus jij vindt dat je alles maar moet kunnen zeggen en schrijven?
  donderdag 8 november 2012 @ 14:00:18 #138
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118977531
quote:

[..]

Prima als columnisten grenzen opzoeken.

Maar dat is geen vrijbrief om, als daadwerkelijk grenzen overschreden worden, met de handen omhoog te gaan staan en te zeggen dat men er nu eenmaal moet mee leren leven.
pi_118977532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het gaat meer om uitlatingen in de media (zoals die van De Haas) waardoor er een algemeen klimaat kan ontstaan waarin het een goed idee wordt gevonden om (vermeende) homo's te pesten. Als iemand vaak genoeg hoort dat homo's minder waard zijn, en als daar in de media op dat moment niet afkeurend op wordt gereageerd (wegens recht op vrije meningsuiting en shit), dan kan die persoon bij het tegenkomen van een (vermeende) homo wel eens gaan denken dat die minderwaardig is en dat het pesten van zo'n persoon geen probleem is.
Oh, die uitlatingen mogen of moeten zelfs aan de kaak gesteld worden. Maar wat Luuk Koelman hier doet is net doen alsof christen-extremisten (waaronder mevrouw de Haas) gezegd hebben dat homo's dood mogen en daar als het even kan nog wel even een steentje aan bij zouden dragen. Onzin, want er zijn geen christenen die homo's doodwensen.

quote:
Volgens mij is dat wat Boldface probeert duidelijk te maken. Het gaat niet om Christenen die homo's doodwensen, maar om het toestaan van dat soort uitingen, waardoor een bepaald beeld kan ontstaan dat pesten tot gevolg heeft.
quote:
De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden en reden is om mensen de dood in te pesten.
Die discussie willen voeren is prima, doe ik graag aan mee, maar doe dat dan niet over de rug van een jongen die net zelfmoord heeft gepleegd en laat stromannen dan achterwege. Daar schiet je namelijk niets mee op, dat blijkt ook hier.
pi_118977567
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

"Homo's mogen / moeten dood" is dan ook niet een standpunt dat dergelijke christenen uitdragen. Ze kiezen liever voor "genezing" van jongeren die "worstelen" met homoseksuele gevoelens. Eerder dit jaar nog uitgebreid in het nieuws geweest, die genezingssessies...
Ja en?
Wil je nu beweren dat zulke religieuzen rationeel zijn? Dat die de haas helemaal spoort?
Goed dat mensen daartegen in gaan maar dan jezelf bedienen van dezelfde grove wijze als je tegenstander doet?

Koelman had beter moeten weten, hij zit nu op een lager niveau dan wat hij denkt te bestrijden.
pi_118977610
iemand al gequote wat de ouders zelf er van vinden?

quote:
De ouders van Ribberink laten weten dat ieder woord dat aan de column van Koelman gespendeerd wordt, er een te veel is. Verder willen ze er niet op ingaan. Wel bedanken ze in een donderdag verstuurde verklaring de media voor de 'respectvolle wijze' waarop is omgegaan met de situatie rondom de dood van hun zoon. "Het is goed te merken dat het thema pesten de aandacht krijgt die het verdient", schrijven zij.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118977666
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

o, dus moet je het niet serieus nemen en mag je alles zeggen?

ik vind het nu juist erg 'laf' om opeens een uitvlucht te zoeken _niet_ achter een bepaalde argumentatie te gaan staan en nét te doen alsof het niet serieus genomen moet worden...

Ik denk juist dat Columns als ze een goede punt maken juist zeer serieus te nemen opinie-vormende elementen kunnen zijn, maar ben de mening dat Koelman (die ik verdere rg bewonder) hier de plank misslaat doordat hij een erg 'makkelijke' insteek neemt en hierbij overziet dat de dingen waar hij zich 'inmengt' ..

namelijk de uitlatingen (over private en persoonlijke aangelegenheden van andere mensen ) van zulk een extreme abortus- en homoseksuelen-basher als die vrouw maar ook die zaak rondom de ouders van die aan zelfmood overleden jongen zich niet lenen om 'eventjes lekker een punt te willen maken' met een komische column.
Ik vel geen oordeel over hoe serieus mensen dit moeten nemen. Een column is in elk geval niet bedoeld om letterlijk als waarheid gezien te worden, zo veel is zeker.

Ook deze column kan, ondanks de gekozen vorm, prima bijdragen aan opinievorming. De column stelt mensen in staat om zich te verdiepen in eerdere uitlatingen van Orban-de Haas en ook in de motieven van de pestkoppen die Tim het leven zuur hebben gemaakt.

Hoewel hij een privé-gebeurtenis aangrijpt, zijn het geen privé-aangelegenheden die in de column aan bod komen. Het is een fictief verhaal, het berust niet op waarheid. De auteur gebruikt informatie die openbaar is, om tot zijn verhaal te komen. Zo benut hij het gegeven dat de pestkoppen Tim steeds pakten omdat ze hem kennelijk "een loser en een homo" vonden. Ook zijn door andere mensen uitlatingen gedaan in de media over Tim en hoe hij was.

De column is ook niet komisch bedoeld; weer zo'n rare misvatting. Deze column is meer soort satire met bittere bijsmaak. En let wel: Orban-de Haas is degene die in het verleden met privé-gebeurtenissen aan de haal ging in een open brief, namelijk de miskramen van Hennis-Plasgheart.
pi_118977687
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

"Homo's mogen / moeten dood" is dan ook niet een standpunt dat dergelijke christenen uitdragen.
My point exactly. En daarmee vervalt het hele recht van Luuk Koelman om in zijn column net te doen alsof dat wel zo is.
quote:
Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen.
pi_118977725
Metro en koelman zijn laffe minderwaardige kakkerlakken:

quote:
Op verzoek van de familie van Tim Ribberink heeft de Metro-redactie de column van Luuk Koelman verwijderd van www.metronieuws.nl.

Over de inhoud van de column doet Metro geen mededelingen. Metro-columnisten schrijven op eigen titel en niet op die van de krant.
quote:
Marije van 't Hoog, eindredacteur bij Metro, laat weten dat Koelman in zijn columns 'de vrijheid heeft om alles te schrijven binnen de grenzen van de wet'. Ze vindt niet dat in de column de grenzen van het fatsoen worden overschreden. "Het is een satirische column. Er is ook geen enkele discussie geweest of dit stuk wel of niet zou worden geplaatst."
die mongooltjes hadden zelf niet kunnen bedenken dat dit slecht viel, dat dit zeer grof was?

En dan heel laf opeens de column weg halen nadat de nabestaanden gaan klagen.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:05:51 #145
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118977788
Goed dat ze hem alsnog verwijderd hebben.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:06:05 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118977796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, die uitlatingen mogen of moeten zelfs aan de kaak gesteld worden. Maar wat Luuk Koelman hier doet is net doen alsof christen-extremisten (waaronder mevrouw de Haas) gezegd hebben dat homo's dood mogen en daar als het even kan nog wel even een steentje aan bij zouden dragen. Onzin, want er zijn geen christenen die homo's doodwensen.

[..]

[..]

Die discussie willen voeren is prima, doe ik graag aan mee, maar doe dat dan niet over de rug van een jongen die net zelfmoord heeft gepleegd en laat stromannen dan achterwege. Daar schiet je namelijk niets mee op, dat blijkt ook hier.
Daar ben ik het mee eens, ik vond alleen dat een beetje te veel op een specifiek geval werd ingegaan, dus ik dacht, ik verduidelijk het even.

Ik vind ook dat deze column, in deze vorm, zijn doel nogal voorbij schiet (zeg maar met een paar kilometer). Want hier merk je het ook al, het echte punt wordt totaal genegeerd, da's jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118977817
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:05 schreef Jovatov het volgende:
wel laf door eerst te zeggen dat je er achter staat en dit wel fatsoenlijk is.
pi_118977858
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:05 schreef Jovatov het volgende:
Waarom?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118977875
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:02 schreef Boldface het volgende:

De auteur gebruikt informatie die openbaar is, om tot zijn verhaal te komen.
(...)
bedoel je hiermee dat die rare rooms-katholieke dame ok alles mag roepen over anderen die wel of niet voor abortus zouden _mogen_ zijn volgens haar?
of hoe zij persoonlijk denkt over homoseksualiteit als waardeoordeel op andere personen betrekken?

jouw 'rechtvaardiging' voor Koelman's tekst kan je evengoed omvormen tot 'die rare enge roomskatholieke dame moet dat dus ook maar allemaal zo mogen zeggen, immers Koelman mocht dat ook'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 8 november 2012 @ 14:08:22 #150
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118977914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een ongepaste en onnodige column was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')