abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119350251
Ovulatie testen hoeven volgens mij helemaal niet donkerder te worden als de controle. Het gaat er veel meer om dat je een paar dagen rond de ovulatie test, en dat vervolgens een paar maanden herhaalt. Je ziet dan precies hoe donker je ovulatie testen wel of niet worden. Het donkerste punt is dan je piek punt en "vlak" voor je ovulatie.

Bij iedereen worden de testen op een iets ander tempo donkerder, de intensiteit verschilt ook, en het tempo waarmee je hormonen vervolgens weer afnemen ook. De duidelijke streep maar niet donkerder dan de teststreep kan de piek zijn, maar die kan ook nog morgen pas komen, of hij was al geweest en morgen is je test weer heel ligt.

De sensitest had iig in de uitleg ook duidelijk staan dat een verloop van lichte streepjes maandelijks ook gewoon een goede cyclus kan aangeven.

Zodra je een streep ziet wil je de dag daarna weer kijken en de streep tov de vorige dag vergelijken. Het kan werken om de strips te bewaren met 'n datum erbij, of iets hygiënischer telkens een foto maken. Na een paar keer zie je heel goed elke maand de streepjes donkerder worden, en vervolgens weer lichter. Afhankelijk van je cyclus kost het wat meer of wat minder werk om je eigen piek te vinden.
pi_119350342
Oksel :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119350379
Oksel :*
pi_119351317
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:05 schreef Oksel het volgende:
Hier nu officieel een jaar geen 2e streepje.

Schiet nog niet echt op :(
Hier ook weer niet gelukt, 10 mnd nu :(
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_119352999
Dames met 1 streepje: grrr :( ;(

@Papillion, thnx voor je uitgebreide reactie. Ik ben nu eigenlijk niet zozeer aan het testen voor mijn cyclus, maar ik heb een paar weken terug de diagnose pco aan 1 eierstok gehad en heb toen een kuurtje Primolut gekregen om een menstruatie op te wekken na een half jaar.
Omdat ik nu graag in de gaten wil houden of ik uit mezelf een eisprong heb of niet, heb ik dus een set ovulatietesten gekocht... Als het raak zou zijn is het mooi meegenomen, maar het is nog niet de hoofdreden. Dat die van het kruidvat niet zo goed beoordeeld worden is balen, maar ik heb ff niks anders voorhanden. We zullen de komende paar dagen wel zien hoe ze kleuren....
pi_119374236
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:05 schreef Oksel het volgende:
Hier nu officieel een jaar geen 2e streepje.

Schiet nog niet echt op :(
Jeetje... Dat is wel al een tijdje...
* Zomerzon01 *klaagt niet dat het na 3 pogingen nog niet raak is.

Zandsculptuur ga jij voor ons de streepjesregen in gang zetten?!

Hier weer goed geklust dit weekend en vandaag een beetje ongesteldheidsgevoel, dus wie weet...
Nu weer twee weken wachten voordat we kunnen testen...
Oost west, mij best.
pi_119374357
Zand, wanneer ga je testen? O-)
pi_119378611
Oksel en SDM wat balen!

Ik mag zondag testen. Probeer de mogelijke aanwijzingen te negeren om teleurstelling te voorkomen. Heb er geen voor gevoel over. Heb af en toe bandenpijn als ik opsta van de bank en gister ging ik niezen en toen had echt een venijnige steek. Verder soms een beetje een misselijk gevoel. En pijnlijke borsten niet constant maar duidelijk aanwezig. Ach we zullen t zien....
pi_119379383
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:52 schreef L0t.. het volgende:
Zand, wanneer ga je testen? O-)
Ik weet het niet. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben en er best een beetje verdrietig van word. Ik heb eigenlijk ook geen idee wanneer mijn nod zal zijn ivm de miskraam. Ik denk morgen, maar misschien houdt mijn lijf me wel voor de gek. Misschien dat ik vanmiddag even langs de kruidvat ga voor 2x5 testen en dan wacht tot morgen. Of woensdag. Of vanmiddag. Stom wachtbankje :').
pi_119386158
Cheez, lastig! Ik zou 'm bewaren en morgen en overmorgen nog eens testen met hetzelfde merk, zien wat er gebeurt.

SDM, Oksel :(

Martine, klinkt wel spannend, afwachten dus!

Zand, *kusje* ik snap je wel. Je wilt dat het raak is en tegelijkertijd begint dan de spanning weer, en de onzekerheid.

Hier hopelijk komend weekend weer een eisprong. Hadden dit weekend een feestje en m'n schoonmoeder wierp de hele tijd van die blikken toen ze zag dat ik niet dronk. Was wel grappig :).
Home is where the O+ is...
pi_119400821
Waarom drink je niet dan, Cwen?
Hier nog geen nieuws :P.
pi_119409784
Ik was de BOB :D
  maandag 19 november 2012 @ 23:41:01 #188
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_119411765
Oksel, wij zijn na een jaar naar de gyn verwezen door onze huisarts/verloskundige. Daaruit bleek dat ik zelden een natuurlijke eisprong heb. Clomid zorgde er voor dat alles goed liep (en ik een monster werd) maar na drie maanden was ik zwanger. Zegt natuurlijk niet dat dit voor jou ook geldt, maar volgens mij is het advies, na 12 maanden niet zwanger, eens kijken bij de gynaecoloog. Kan geen kwaad immers.
pi_119415916
Helaas negatief getest. Maar ook niks wat op ongi ( :P ) wijst. Raar lichaam -O- .
pi_119416398
stom! -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119418861
Zand :(

Maar afwachten dus! Geduld is de sleutel ;).
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:26:37 #192
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119419362
Zo, *weer even bijgelezen is* :s) . Hoop dat ik iedereen een beetje meeneem nu.

Cheez, ik ben benieuwd hoe ze verkleuren. Ik heb overigens (nog) geen ervaring met ovulatietesten dus ik kan weinig zinnigs zeggen ;).

Mweh SDM en Oksel. Al dat gewacht is en blijft super ruk -O- :* .

Zomerzon.. Duimen draaien hoor! Irritant hè, dat wachten..

Martine, ik heb uiteindelijk maar de klachten die ik had eens opgesomd, om te kijken of sommige dingen iedere maand terugkwamen en waarschijnlijk toch met ongesteld zijn/worden te maken hadden. Dat voorkomt wel teleurstellingen. Was een tip van een vriendin van me.

Cwen, haha! Zelfs hier snapte ik al niet waarom je dan niet dronk. BOB kwam al niet eens meer bij me op :9 .

Argh, Zand -O- .

Hier verder geen nieuws. Eisprong zou volgens de planning gisteren geweest moeten zijn, maar mijn cyclus is de laatste tijd steeds wat langer, dus ik kan er niet echt meer wat aan vastknopen. Ovulatietesten wil ik eigenlijk nog niet echt aan beginnen, alhoewel ik wel een beetje gek word van dat wachtbankje en daarom misschien toch wel wat meer inzicht zou willen hebben :@ :X . Ik klap momenteel wel qua hormonen overigens alle kanten op :+ .
pi_119422228
Nou, heb nu toch wat krampen, dus ik denk dat ik toch ongesteld ga worden. Het goede nieuws is dus dat alles weer werkt na de mk. En dadelijk heb ik een échte nod, ipv een goknod ;). We gaan gewoon weer voor ronde 2 = raak ;) *O*!
pi_119425044
Balen zand, hoopte dat je gevoel het goed zal hebben.
Hopelijk volgende ronde meer succes, het is al een geruststelling als alles weer werkt hè? :*
E.
pi_119431049
Balen zand, maar alles kan nog :D. *(valse) hoop schept
pi_119434016
Nouja, er is nog niets te merken verder, dus het kan idd nog ;).

Ik had bedacht dat als het de volgende ronde raak zou zijn, we een heel leuk kerstcadeautje zouden krijgen. Romantisch O+.
pi_119454994
Jammer dat je geen 2 streepjes hebt Zand, maar misschien is het gewoon te vroeg. Ga je vrijdag nog een poging doen als je niet ongesteld wordt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:05 schreef zandsculptuur het volgende:
Nouja, er is nog niets te merken verder, dus het kan idd nog ;).

Ik had bedacht dat als het de volgende ronde raak zou zijn, we een heel leuk kerstcadeautje zouden krijgen. Romantisch O+.
Dan kan je inderdaad als kado voor jezelf 2 streepjes geven. Haha.
Als het de vorige keer raak was geweest hadden we het met Sint of Kerst kunnen vertellen aan iedereen. (Afhankelijk van hoe snel ik opzwel.) Dus dat was voor de ouders en broer en zus ook een leuk kado geweest. Maar als het nu raak is ben ik met kerst nog maar 7,5 week dus dat is wat snel om het al te vertellen. Maar als je zoiets vertelt is het altijd een kadootje natuurlijk.

Nog een weekje wachten om te testen...
Oost west, mij best.
pi_119458732
Ja, vrijdag weer testen als het dan nog nodig is ;) .

Vorige zwangerschap hebben we trouwens met 8 weken aan onze familie verteld (ik paste toen al niet meer goed in mijn gewone broeken!). Ik vond het erg prettig dat zij er van af wisten toen het mis ging. De volgende keer wil ik het denk ik weer zo doen, of misschien ouders & schoonouders al eerder vertellen, en de rest v/d familie pas na de 1e echo.
pi_119465801
Waarom wachten met vertellen? Net wat zand zegt: het is prettig dat ze het al wisten voordat ze hoorden dat het mis ging. Stel dat, dan kun je wel wat steun gebruiken lijkt me en heb je niks aan "oh was je zwanger dan???". Het kan altijd mis gaan, ook na 12 weken.
pi_119465971
Mee eens, ik wil het ook vrij vroefg vertellen. Als ik deze ronde zwanger zou worden zou ik met kerst bijna 7 weken zijn, lijkt me een mooi cadeautje :D.

Eisprong komt er volgens mij weer aan, of heeft iemand toevallig een blik mooie mannen hier in de buurt opengetrokken? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')