abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118974915
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:10 schreef woid het volgende:
[ afbeelding ]

bedenk je eigen tekst bij het plaatje
Ik zag die foto ook op nu.nl, dacht precies hetzelfde :')
Shine bright like a diamond.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:12:26 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118975661
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:51 schreef June. het volgende:

[..]

Ik zag die foto ook op nu.nl, dacht precies hetzelfde :')
Mission accomplished? :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 8 november 2012 @ 13:18:35 #203
215628 woid
let's get Friendly
pi_118975871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mission accomplished? :P
:Y
pi_118978954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:30 schreef woid het volgende:

[..]

mijn god dat fabeltje is allang achterhaald...
alleen als je dagelijks aan grote hoeveelheden wordt bloodgesteld, zou het schadelijk kunnen zijn....
als je goed leest staaat er mogelijk kankerverwekkend(zeer kleine kans)

het is geen glaswol. keramische wol...
🐱
  donderdag 8 november 2012 @ 14:37:19 #205
215628 woid
let's get Friendly
pi_118979056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:33 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

als je goed leest staaat er mogelijk kankerverwekkend(zeer kleine kans)

het is geen glaswol. keramische wol...
je zegt:

"... dus daarom niet oppakken. en zeker niet mee spelen."
en dat is onzin.
je kan het rustig bij wijze van spreke in je bed leggen. er gebeurt niets.
ben niet de enige intussen die dat zegt.
pi_118979128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:37 schreef woid het volgende:

[..]

je zegt:

en dat is onzin.
ik wil geen keramische wol in mijn bed hebben liggen :o is geen steenwol, Maar dat zullen de zogenaamde experts wel beter weten...
🐱
  donderdag 8 november 2012 @ 14:44:35 #207
215628 woid
let's get Friendly
pi_118979298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:39 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

ik wil geen keramische wol in mijn bed hebben liggen :o is geen steenwol, Maar dat zullen de zogenaamde experts wel beter weten...
je wilt dat niet eens in je bed... jeetje.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:45:17 #208
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_118979319
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:37 schreef woid het volgende:

[..]

je zegt:

en dat is onzin.
De nieuwste inzichten mbt isolatie materiaal in ketel installaties zijn dat deze vezels zich nadat ze langdurig blootgesteld zijn aan hoge temperaturen soms toch gaan gedragen als asbest achtige vezels...

Nieuw isolatie materiaal is wel ongevaarlijk overigens.

Edit: Het gaat om steenwol aan de buitenkant van het gebouw daar, dat is inderdaad ongevaarlijk.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:09:30 #209
14320 TR08
pi_118991789
Update van GDF Suez/Electrabel:

quote:
Incident Centrale Gelderland te Nijmegen
Vanochtend om 07.10 uur is een stoompijp geklapt in de centrale van GDF SUEZ Energie Nederland in Nijmegen. Hierdoor is een gat geslagen in het dak van het ketelgebouw. Door dit gat ontsnapt onder hoge druk stoom, wat met geluid gepaard gaat. Er is geen sprake van brand.
Er zijn geen slachtoffers gevallen bij het incident en er worden geen mensen vermist. Op dit moment vindt nader onderzoek plaats naar de reden en gevolgen van de ontploffing. De brandweer heeft de omgeving afgezet voor verder onderzoek. Een klein team is inmiddels bezig de installatie te monitoren en te controleren. De brandweer heeft ondertussen het afgezette gebied teruggebracht tot de centrale zelf.

vrijdag 9 november 2012 @ 11:29:23 #210
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_119010513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan mij ook voorstellen dat er iets mis is gegaan bij het opstoken van een ketel, dat er een explosie heeft plaatsgevonden in de verbrandingsruimte. Want het lijkt mij dat enkel een gescheurde drukleiding niet de druk in het gebouw ineens dusdanig kan verhogen om het dak eraf te blazen.
Ik zou verwachten dat er dan een explosieklep in de leiding zit met een ruim genoeg gedimensioneerde ventilatie naar buiten, zodat het dak en de muur er niet af hoeven...

Maar ook dát gaat wel eens fout, ik heb tot twee maal toe de geluidsdemper van een afblaasleiding voorbij zien vliegen... (en dat is toch écht niet lullig bemeten)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_119010788
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ntrale-nijmegen.html

Vaker incidenten bij stroomcentrale Nijmegen
AMSTERDAM - De stroomcentrale in Nijmegen waar donderdag een ontploffing veel schade aanrichtte is de afgelopen jaren vaker getroffen door incidenten.
Ontploffing bij Electrabel Nijmegen
Fotoserie

Dat schrijft het AD vrijdag.

De centrale van het Belgische bedrijf Electrabel zorgde donderdag voor opschudding in Nijmegen en omgeving toen een pijp met stoom onder hoge druk sprong.

Daarbij werden delen van het dak en de gevel weggeblazen. Het ging gepaard met een harde knal, waarop een fluitend geluid volgde.

Het was niet de eerste keer dat de hulpdiensten moesten uitrukken naar de centrale. Zo moest de centrale in januari 2011 uit voorzorg worden ontruimd omdat een brandervloer in brand vloog door een lekke leiding. Dit incident herhaalde zich een jaar later.

Tragisch ongeval

In april 2012 was er een explosie in een houtstofsilo bij de centrale, waarna de brandweer drie dagen bezig was om het vuur met water en schuim te bestrijden.

Eerder dat jaar werd de centrale getroffen door een tragisch ongeval, toen een 60-jarige medewerker omkwam door een val van een gebouw naast het ketelhuis.

Onderzoek

De provincie Gelderland heeft de centrale sinds 2011 12 keer gecontroleerd, waarbij geen noemenswaardige problemen werden aangetroffen.

De Onderzoeksraad voor de Veiligheid besluit begin volgende week over een grootschalig onderzoek naar een mogelijk structureel veiligheidsprobleem. "De raad komt dinsdag bijeen en dan komt dit incident zeker aan bod", laat een woordvoerder aan NU.nl weten.

12 controles in 2 jaar door onze overheid, dat vind ik nogal veel, vooral als er telkens geen noemenswaardige problemen worden geconstateerd.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:49:49 #212
14320 TR08
pi_119011231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:29 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik zou verwachten dat er dan een explosieklep in de leiding zit met een ruim genoeg gedimensioneerde ventilatie naar buiten, zodat het dak en de muur er niet af hoeven...

Maar ook dát gaat wel eens fout, ik heb tot twee maal toe de geluidsdemper van een afblaasleiding voorbij zien vliegen... (en dat is toch écht niet lullig bemeten)
Die stoomleidingen hebben allemaal veiligheden (wat jij explosieklep noemt). De uitlaat dempers van de veiligheden kun je wel zien op het dak. Dat zijn die ronde cilinders die "op steeltjes" op het dak staan.

Probleem is nu alleen dat er "iets" is gebeurt waardoor iets bezweken is voordat de veiligheid open ging. Wat dat precies geweest is moet nog blijken. Pas als je weet wat voor onderdeel bezweken is kun je ook gaan kijken naar het waarom.

Dat stoom van tegen de 200 Bar zo ver expandeert dat er gaten in de muur geslagen worden en de explosieluiken van het dak open gaan is niet raar.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:56:58 #213
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_119011496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:29 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

De bedoeling van stoomleidingen is dat ze zo sterk gekozen zijn dat de de druk makkelijk aankunnen. Daar zijn allerlei normen voor vastgelegd in de stoomwet. Maar er kunnen natuurlijk scheuren in een leiding komen door metaalmoeheid die door een regelmatige röntgencontrole ondervangen behoort te zijn.
De grootste mechanische belasting ontstaat bij het op druk brengen van koude leidingen. Dan heb je effecten als uitflashen van de stoom, waterslag en lekke pakkingen door het krimpen/uitzetten.

Wie dit leest is gek
pi_119013124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

12 controles in 2 jaar door onze overheid, dat vind ik nogal veel, vooral als er telkens geen noemenswaardige problemen worden geconstateerd.
Dan vraag ik me af waar die 'inspecteurs' naar kijken? Of de formuliertjes wel zijn ingevuld en ondertekend? Of gelasten ze inderdaad een onderzoek?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:06:23 #215
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119020084
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:03 schreef TR08 het volgende:
http://www.gdfsuez.nl/

[..]

Gebroken stoomleiding dus...zoals ik al zei.
Nou congrats, wondermens.
"Er lekt stoom uit een pijp, OH DAN IS HET VAST GEEN GEBROKEN STOOMPIJP!!!11"

:')
We zullen zien, zei de blinde.
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:17:14 #216
14320 TR08
pi_119026938
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:06 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Nou congrats, wondermens.
"Er lekt stoom uit een pijp, OH DAN IS HET VAST GEEN GEBROKEN STOOMPIJP!!!11"

:')
Daar kun je wel lekker zo over doen...maar de eerste berichten waren dat de ketel zelf lek was. Of de stoom uit een van de ketel zelf lekt of uit een van de aangesloten leidingen maakt nogal uit voor het type schade dat je hebt en de risico's die daaruit volgen voor de centrale, de mensen in de centrale en de omgeving.

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de materie voor je doet alsof je weet waar je het over hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')