abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2012 @ 07:23:57 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_118966775

quote:
Explosie bij energieleverancier Electrabel in Nijmegen

In Nijmegen is bij energieleverancier Electrabel een ontploffing geweest in een ketel van de stroomcentrale. Er zijn geen gewonden of vermisten, melden de politie en de gemeente Nijmegen. Ook zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen.

Volgens een medewerker van het bedrijf was er net een wisseling van de ploegendienst aan de gang, waardoor er niemand in het ontplofte compartiment aanwezig was. Alle medewerkers zaten in een controleruimte toen de explosie gebeurde.
Beschadigd

Er kwam meteen veel stoom uit de ketel, die gebruikt wordt bij de opwekking van elektriciteit. Dat veroorzaakte een hard suizend geluid dat in de wijde omgeving was te horen.

Het gebouw is flink beschadigd. Een deel van de zijkant van de centrale is weggeblazen, zegt verslaggever Matthijs Holtrop. Ook komt er stoom uit het dak van het gebouw. De elektriciteitscentrale is inmiddels afgesloten.
Ontruiming

Over het hele terrein ligt isolatiemateriaal op de grond. Bedrijven in de omgeving zijn ontruimd en bouwwerkzaamheden aan de nieuwe Waalbrug zijn stilgelegd. De eerdere waarschuwing om ramen en deuren dicht te houden is ingetrokken.
Ik hoor allerlei berichten, op Twitter enzo, dat de oudste stad van Nederland zonet door een enorme explosie is verwoest. Zijn er getuigen die dit kunnen bevestigen?

[ Bericht 44% gewijzigd door Frutsel op 08-11-2012 09:49:14 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_118966786
wtf?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118966795
07:23:4908-11-1208BRANPRIO 1 Haven bij Electrabel Centrale 268-0907-01 WEURTSEWEG 460 NIJMEGEN BR Industrie (GRIP: 1) (OPS BR: zeer groot) ROEPNAAM 9664 4131 4231 0211
pi_118966812
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68422.0

quote:
Dit klinkt echt heel fout! Wat een explosie!!! En nog steeds een vreselijk lawaai uit die hoek
pi_118966817
NIJMEGEN - Bij elekticiteitscentrale GDF Suez is donderdagochtend even na zeven uur een zware explosie voorgedaan.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.

Explosie bij Elektrabel Nijmegen
pi_118966830
Zware explosie elektriciteitscentrale Nijmegen

NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

De politie heeft de omgeving afgezet en bouwvakkers die werken aan de nieuwe stadsbrug weggestuurd van het bouwterrein. Vanwege het enorme geraas dragen de bouwvakkers hun oorbeschermers. het lawaai is te vergelijken met dat van een startende straaljafger op enkele meters afstand en is kilometers ver te horen.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

De politie heeft de omgeving afgezet en bouwvakkers die werken aan de nieuwe stadsbrug weggestuurd van het bouwterrein. Vanwege het enorme geraas dragen de bouwvakkers hun oorbeschermers. het lawaai is te vergelijken met dat van een startende straaljafger op enkele meters afstand en is kilometers ver te horen.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.]NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.

[ Bericht 74% gewijzigd door heiden6 op 08-11-2012 07:38:20 ]
pi_118966833
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118966845
http://www2.nijmegen.nl/wonen/ontwikkeling/stadsbrug

Schijnt beeld te geven via een webcam.
pi_118966858
Ik heb een filmpje op whatsapp gekregen van een mattie terplaatse
pi_118966872
In Nijmegen is nog stroom :'). Het klinkt een beetje alsof je constant naast een straaljager zit :').
pi_118966876
10 over 7 een enorme knal en zwarte rook, daarna een zwaar sissend geluid dat langzaam minder werd en nu helemaal weg is. Ik gok op een veiligheidsklep van de stoomketel die er uit geknald is.
Wie dit leest is gek
pi_118966888
http://www2.nijmegen.nl/wonen/ontwikkeling/stadsbrug

Nu kan je het zien, het beeld wisselt om de zoveel tijd.

Ik zie in elk geval geen grote vlammen, zal wel meevallen?
  Overall beste user 2022 donderdag 8 november 2012 @ 07:40:27 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_118966892
Jammer dat het geen kerncentrale was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118966894
Mhh niks gehoord maar ik was dan ook in wageningen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_118966900
pi_118966920
Subtiele TT trouwens, werk je bij De Telegraaf? :P
pi_118966922
Vanuit de Biezen klinkt het alsof ik naast de snelweg woon. Niets te zien want mijn ramen wijzen de verkeerde kant op.
pi_118966948

er zou een gat van 30 bij 30 meter in de zijwand van de hal zitten. Je kijkt naar binnen.

EDIT: of kijk je gewoon tegen een kleiner gebouw aan?
Wie dit leest is gek
pi_118966962
Iets zegt me dat we over een tijdje even geen rookpluim meer gaan zien. Mijn horizon van Nijmegen, wat doe je?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_118966969
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]

er zou een gat van 30 bij 30 meter in de zijwand van de hal zitten. Je kijkt naar binnen.

30x30? :{
pi_118966973
quote:
9s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:47 schreef Pheno het volgende:
Iets zegt me dat we over een tijdje even geen rookpluim meer gaan zien. Mijn horizon van Nijmegen, wat doe je?
Dat. Mijn baken vertelt me dat ik bijna thuis ben ;( ;)
pi_118966983
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_118966986
Schrok van de knal net.
pi_118966993
quote:
Wilde ook net posten :{
pi_118966999
pi_118967006
Wie dit leest is gek
pi_118967007
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]

pi_118967019
Het was toch al geen mooi ding :P.
pi_118967023
Het gat zit aan de kant van de stad want de schoorsteen staat aan de kant van Weurt
Wie dit leest is gek
pi_118967032
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het gat zit aan de kant van de stad want de schoorsteen staat aan de kant van Weurt
Ik zag het net te laat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')