abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118951569
Hallo!

Tijdens een heerlijke trip in Spanje heb ik een oud mijnbouwcomplex "ontdekt" (verlaten rond 1987 gezien de aanwezige kalenders en kranten) prachtige dingen gezien, een ingericht ziekenhuisje met medicijnen en inventaris aanwezig. Een kamer vol op elkaar gegooide laarzen (Tsjernobyl stijl), magazijnen vol inventaris met nette labels en een voorraad gloeilampen waar greenpeace bang van zou worden.

Vreemd genoeg ook het volgende: http://www.filedump.net/index.php?pic=blancoversie1352314778.jpg

Een doos met een voor mij verwarrend opschrift maar ook in duidelijk engels "Nobel's explosives company"

In de door zaten worsten (met de lengte van de doos) net zoals in deze link: http://www.oricaminingser...ed_explosives/dynomit/549

Ik herkende de worsten laatst ineens op Discovery channel en kom er daarom nu op terug.

Maar ik kan niet aan het label op de doos achterhalen of het daadwerkelijk explosieven zijn.

Mocht het wel zo zijn dan kan ik dus vrij eenvoudig 10 of 12 dozen zware explosieven ophalen.

Natuurlijk kan het ook een tube onschuldig smeervet zijn van Nobels explosives company.

Nouja, welke expert kan mij helpen?

Het ligt er al jaren en het ligt er waarschijnlijk nog (foto is genomen in 2010), ik heb mogelijke adressen gewist voor de onwaarschijnlijke situatie dat het echt explosieven zijn, dan wil ik de locatie graag geheim houden en doorgeven aan de politie.
pi_118952270
:X
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_118952368
Afblijven, sommige explosieven kunnen na jaren ontzettend instabiel worden. Uit dynamiet kan nitroglycerine zweten geloof ik.
Maar explosieven zal men nooit zo verpakken, en er zouden overal labels op moeten zitten.

[ Bericht 27% gewijzigd door Adfundum op 07-11-2012 20:57:30 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 7 november 2012 @ 20:54:51 #4
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118952553
die dozen zit volgens mij een soort vulling in die uitzet om bepaalde gaten / structuren te dichten of verstevigen.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:55:04 #5
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118952574
de foto die werkt heb ik het over
pi_118952733
Heb je geen foto van de inhoud? Aan de dozen te zien is het in ieder geval geen explosieven oid.
pi_118952798
Schijnt dat je dat spul altijd even moet verwarmen als het zo lang onder de grond heeft gelegen.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:05:34 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_118953384
Waarom zou 'Nobel's explosives company' haar dynamiet verpakken in dozen van een bedrijf dat brandblusmiddelen en resins maakt? Goed verhaal...

[ Bericht 1% gewijzigd door Nibb-it op 07-11-2012 21:12:37 ]
pi_118954444
Dit is het;

POLYESTER RESIN CARTRIDGES: They produce, together with a catalyst, a high resistance material that is used to fix anchor bolts, to shore up the ceiling of mine galleries or to consolidate slopes.
pi_118983989
Top!

Vreemd dat er Nobels explosive company op de doos staat. Fijn dat het niks gevaarlijks is. Mocht het echt explosief zijn dan zouden er logischerwijs ook wel waarschuwingstekens op de doos moeten staan (denk ik? is is dat alleen in films?)

Harde_mepper:
Hoe weet je dat het dit soort spullen zijn? Gewoon voor de zekerheid
pi_118986902
Als je nu eens de spaanse tekst op de doos had vertaald (bijv. met google translate) was het je denk ik al een stuk duidelijker. Daarnaast staat er overduidelijk "capsulas de resina" op, en dat zegt al genoeg, geen explosief.

Daarnaast zou (als het volgens de juiste richtlijnen en regelgeving geproduceerd is) er inderdaad waarschuwingstexten en symbolen op de dozen staan, mocht er iets gevaarlijks in zitten. Daarnaast had het zeer waarschijnlijk niet in een kartonnen doos gezeten...
V10
pi_118997112
Gefeliciteerd, je hebt een paar dozen chemische ankers gevonden!

Misschien moet je thuis nog wat lomps aan de muur hangen, daar kun je het prima voor gebruiken...
pi_119000509
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:46 schreef AchJa het volgende:
Gefeliciteerd, je hebt een paar dozen chemische ankers gevonden!

Misschien moet je thuis nog wat lomps aan de muur hangen, daar kun je het prima voor gebruiken...
Een groot slot bv. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')