zoals het er nu uit ziet zakken die flink in 2014...quote:Op woensdag 7 november 2012 23:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb trouwens wel de indruk dat de (vraag)prijzen voor goede exemplaren de afgelopen jaren enorm zijn gestegen.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 8 november 2012 00:55 schreef T42 het volgende:
[..]
zoals het er nu uit ziet zakken die flink in 2014...
Met dat gewicht echt nietquote:Op donderdag 8 november 2012 00:55 schreef T42 het volgende:
[..]
zoals het er nu uit ziet zakken die flink in 2014...
Wat moet ik verstaan onder orgineel? Zijn er ook replica's?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:31 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel ze kosten hangt af van wat je wilt: wil je een echt oude, orginele eend uit de jaren '50 dan kost dat natuurlijk wat meer dan een Eend uit 1988 die misschien wel goed, maar verre van orgineel is. Aangezien ik zelf niet bezig ben met Eendjes (ver)kopen weet ik niet wat de prijzen ongeveer zijn. Je zal dus zelf even moeten kijken. Waar je het meest op moet letten is roest aan de carosserie en roest aan het chassis. Dat is niet onherstelbaar, maar kost wel de nodige euro's. Een chassis kan je legaal (laten) vervangen, maar lat je goed voorlichten omdat je Eend dan opnieuw gekeurd moet worden door de RDW in verband met het inslaan van het chassisnummer.
En het verbruik hangt af van je rechter voet. Trap je daarmee het pedaal tot de bodem om me te komen met het verkeer op de snelweg (een Eend met 602cc motor heeft maar 29pk, dat is meteen de meest zware, krachtige (...) motor die ooit in een Eend geleverd is) dan is de kans dat je 1:20 haalt nul. Dan zal het eerder 1:15 zijn.
Er rijdt ook in Nederland een 2cv rond met een motorfietsblok erinquote:Op donderdag 8 november 2012 09:36 schreef the-it het volgende:
[..]
Wat moet ik verstaan onder orgineel? Zijn er ook replica's?
Oh vanwege de oldtimer vrijstelling. Ik kan me idd niet voorstellen dat dat tientje per maand de doorslag geeft.quote:
Een Eend is behoorlijk modulair dus je kunt wel bepaalde uitvoeringen faken, ribbelmotorkap, suicide doors e.d. niet echt een replica want er zit nog behoorlijk wat verschil in, maar qua looks kom je een heel eind.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:36 schreef the-it het volgende:
[..]
Voor dat geld p/j rij je ook een modernere grotere benzine autoquote:
Niet-orginele onderdelen er in geschroefd. B.v. onderdelen van een later bouwjaar die anders zijn. De eerste Eendjes hadden een motor van 435cc. De laatsten een motor van 602cc. Je kan zo'n 435cc motor vervangen door een motor van 602cc, maar dan is je eend niet meer orgineel.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:36 schreef the-it het volgende:
[..]
kan nog groter van een visa tochquote:Op donderdag 8 november 2012 19:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Niet-orginele onderdelen er in geschroefd. B.v. onderdelen van een later bouwjaar die anders zijn. De eerste Eendjes hadden een motor van 435cc. De laatsten een motor van 602cc. Je kan zo'n 435cc motor vervangen door een motor van 602cc, maar dan is je eend niet meer orgineel.
En elke 100km een nieuwe versnellingsbak er in.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef densmee het volgende:
busa blok erin en gaan met dat apparaat
nee vbak en blok zijn een bij een hayabusa,quote:Op donderdag 8 november 2012 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
En elke 100km een nieuwe versnellingsbak er in.
Dat isquote:Op donderdag 8 november 2012 20:29 schreef densmee het volgende:
[..]
nee vbak en blok zijn een bij een hayabusa,
dus ketting aandrijving op achteras, geen diff nodig
A) vrij simpelquote:Op donderdag 8 november 2012 20:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat is
A) erg moeilijk om te bouwen
B) gaat stuk omdat er geen diff in zit
GS blokquote:Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef T42 het volgende:
[..]
kan nog groter van een visa toch
maar er zijn paar bedrijfjes die eendjes electrisch maken met minimale aanpassingen.
Hehe, is het DM-mechanisme dood ?quote:
quote:Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef densmee het volgende:
busa blok erin en gaan met dat apparaat
ik heb ook nog wel eendjes gezien met het GS motorblok erin ( 4 cilinder boxer)quote:Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef T42 het volgende:
[..]
kan nog groter van een visa toch
maar er zijn paar bedrijfjes die eendjes electrisch maken met minimale aanpassingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |