abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118931893
Naar mijn zoektocht naar een energie+gas leverancier word ik misleid door de vele negatieve reacties.

Mijn situatie:
Verhuizing naar appartement van 65 m2, bouw: 2002. bewoond door 2 personen.
Gem. huishouden(2 pers) in appartement verbruikt : 3150kwh en 1300 m3 gas.(volgens:http://www.energieleveran(...)deld-energieverbruik )
Nu ben ik zeker geen optimist, dus schroef ik dit bij naar: 3350 kwh en 1500 m3 gas.

Wat is nu mijn doel: Graag uw reactie over de huidige energie+ gas leverancier met eventueel tips over welke maatschappij ik is beter moet bekijken.

Schroom vooral niet een positieve reactie te geven( graag even reden+ maatschappij ( en als je tijd hebt: situatie+ verbruik aangeven)

Mijn dank is groot
pi_118936412
Van de lokale / regionale provider en dan via www.United Consumers.com.

Gegarandeerd altijd onder de prijs per kuub etc.
Voor een particulier scheelt dat een paar tientjes per jaar.
Vaste kosten zijn bij allen vergelijkbaar zoals energiebelasting, transport etc.

Öf gaan hoppen, wat mensen doen om geld te verdienen.
Die reacties komen ook nog. _O-
  woensdag 7 november 2012 @ 16:45:21 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_118941456
quote:
3s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:53 schreef Martinous het volgende:
Naar mijn zoektocht naar een energie+gas leverancier word ik misleid door de vele negatieve reacties.
Dat is ook niet zo raar. Als energieleverancier kun je het alleen maar verkeerd doen. Als een normaal voorschotbedrag in rekening wordt gebracht, en ook de eindafrekening klopt, gaan weinig mensen een positieve reactie geven op internet. Dit wordt namelijk (terecht) als normaal beschouwd. Een negatieve reactie geef je veel sneller af. En bij alle leveranciers gaat er wel eens iets mis.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:02:38 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_118942281
Ik heb ten tijde van mijn verhuizing via www.gaslicht.com de goedkoopste opgezocht, op basis van mijn verwachte verbruik. Door een welkomstpremie was dat in mijn geval Eneco. Overstap is goed gegaan, nog geen eindafrekening gehad, die komt in februari. Begin volgend jaar maar eens kijken of ik na het einde van het contract weer overstap naar een andere leverancier. Toen ik nog huurde regelde mijn huisbaas g/w/l, dus geen ervaringen met anderen.
pi_118946494
EnergieDirect. Via gaslicht site. Welkomstkorting van ¤310,- Volgend jaar weer overstappen. Mijd Oxxio en NLEnergie/NEM.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:25:17 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_118950678
Ik woon pas sinds maart dit jaar op mijn huidige adres, dus ik heb nog geen afdoende inzage in mijn energie+gasrekening-kosten van dit jaar. Ik heb mijn maandbedrag laag gezet (op 85 pleuro per maand - al is het maar omdat ik liever zelf rente trek dan dat ik dat de Eneco laat doen, eventueel bijbetalen neem ik op de koop toe), maar ik wacht dus eerst even de winter + afrekening af over een geheel jaar voordat ik een overstap-beslissing neem. Is dat slim of dom? (serieuze vraag ;))
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_118951079
Hangt van je huidige contact af. Zit je er aan vast voor langere tijd of per maand opzegbaar?? Wat zijn je tarieven? Etc.

Ik neem aan dat je je verbruik kunt schatten; voer die schatting eens in op gaslicht.com en kijk wat er uit rolt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:54:19 #8
323439 HetKlusKonijn
pi_118952510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef blomke het volgende:
Hangt van je huidige contact af. Zit je er aan vast voor langere tijd of per maand opzegbaar?? Wat zijn je tarieven? Etc.

Ik neem aan dat je je verbruik kunt schatten; voer die schatting eens in op gaslicht.com en kijk wat er uit rolt.
Nou ik kan mijn verbruik pas schatten als we hier ook een echte winter achter de rug hebben denk ik zo. Van pak 'em beet mei tot oktober stook ik helemaal niet of nauwelijks, en ik woon hier pas sinds maart, dus tsja... even afwachten dus maar op de eerstvolgende afrekening.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_118953501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nou ik kan mijn verbruik pas schatten als we hier ook een echte winter achter de rug hebben denk ik zo. Van pak 'em beet mei tot oktober stook ik helemaal niet of nauwelijks, en ik woon hier pas sinds maart, dus tsja... even afwachten dus maar op de eerstvolgende afrekening.
Er is een rekenmodel dat per (kalender)maand vrij nauwkeurig vastlegt in een
% wat het verbruik is.
Het wordt ook gehanteerd door de energiemij'en.
Ms dat een fokker weet wat ik bedoel.

/ mobiel, en op oude comp ooit opgeslagen.
bron: een fokpost van jaren geleden.
pi_118953655
Ik woon in een appartement van 62m2 uit 2003 met 2 personen.

Vorig jaar heb ik 11.000kWh verstookt.
Dit jaar zit ik rond de 10.000kWh.

Ik heb geen gasaansluiting hier, dus alles elektrisch. Tevens dus ook geen enkel idee wat 1500m3 gas kost.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:35:49 #11
323439 HetKlusKonijn
pi_118955495
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er is een rekenmodel dat per (kalender)maand vrij nauwkeurig vastlegt in een
% wat het verbruik is.
Het wordt ook gehanteerd door de energiemij'en.
Ms dat een fokker weet wat ik bedoel.

/ mobiel, en op oude comp ooit opgeslagen.
bron: een fokpost van jaren geleden.
Het probleem met dat soort rekenmodellen is dat ze uitgaan van een 'standaard' verbruik.
Dat is ook precies de reden waarom ik de eerste inschatting door de Eneco van mijn verbruik (120 euro per maand volgens hun, 85 euro per maand volgens mij :P) weigerde en lager heb laten stellen - ik ben nog van het ouderwetsche soort dat een wollen TRUI aantrekt als ze het koud krijgt, ipv klakkeloos de verwarming hoger te draaien, en daarom heb ik dus niet veel fiductie in dergelijke schattingen. Ik ken zat mensen die het normaal vinden om in februari nog rond te lopen in zogenaamd 'sexy buiktruitjes'. Ik krijg al rugpijn als ik eraan denk. ;)

Vandaar ook dat ik eea moeilijk vind in te schatten alvorens er op zijn minst een heel jaar voorbij is. Je verbruik van mei-oktober geeft nauwelijks een indicatie over je werkelijke verbruik gedurende een geheel jaar, dus inclusief een mogelijk koude winter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')