abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118926516
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...

Maar die huisregels moet je met een paar kilo zout nemen :+
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118926541
Welke banksters hebben er nog meer geld nodig?

SNS en ING trekken het niet maar hoe zit het met Rabobank.

Zij zijn toch wel een beetje de grote zeepbelfinancier van NL toch?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 10:06:46 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118926571
Je bent echt een kneus Xeno. Hou nou eens een keer op met je getroll man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118926582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
Je bent echt een kneus Xeno. Hou nou eens een keer op met je getroll man.
Werk jij voor een bank?
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 10:08:49 #5
16180 crew  CoolGuy
pi_118926623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Werk jij voor een bank?
Is er iets mis met je geheugen? Die vraag heb je al een keer gesteld, en ook antwoord op gekregen.

Stop gewoon met je getroll.
pi_118926740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is er iets mis met je geheugen? Die vraag heb je al een keer gesteld, en ook antwoord op gekregen.

Stop gewoon met je getroll.
De staat van onze banken is wel degelijk van belang voor de huizenmarkt, wie denk jij dat het feestje immers moet gaan financieren? De buitenlandse banken zijn grotendeels vertrokken omdat ze de Nederlandse markt als zeer risicovol beschouwen.

Maar goed.... niets aan de hand natuurlijk. Moet je als hypotheekgever maar eens soortgelijke voorstellen gaan doen bij je hypotheeknemer als SNS nu aan de belastingbetaler doet :X

Hup... gewoon het faillissement in met die toko, probleem opgelost.
pi_118926783
Banken failliet laten gaan en dan denken dat het probleem opgelost is. Dan ben je of ontzettend dom of......nee, ik weet het zeker, dan ben je echt ontzettend dom.
pi_118926960
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Banken failliet laten gaan en dan denken dat het probleem opgelost is. Dan ben je of ontzettend dom of......nee, ik weet het zeker, dan ben je echt ontzettend dom.
Waarom niet? Is de gebruikelijke methode voor bedrijven die de werkelijke welvaart creeren.

Waarom een uitzondering maken voor banken die domme dingen hebben gedaan? Begrijp jezelf wel dat in een kapitalistisch systeem je faillissementen nodig hebt om de rotte appels te verwijderen?
Bank gaat failliet... rotte appels worden gesaneerd en een partij neemt de handel over om het nogmaals te proberen.... hopelijk met meer succes deze keer.

De verantwoordelijke bestuurders die er een zooitje van gemaakt hebben kunnen dan lekker naar het UWV voor de nodige zelfreflectie :W
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 10:22:19 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_118927008
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom niet? Is de gebruikelijke methode voor bedrijven die de werkelijke welvaart creeren.

Waarom een uitzondering maken voor banken die domme dingen hebben gedaan? Begrijp jezelf wel dat in een kapitalistisch systeem je faillissementen nodig hebt om de rotte appels te verwijderen?
Bank gaat failliet... rotte appels worden gesaneerd en een partij neemt de handel over om het nogmaals te proberen.... hopelijk met meer succes deze keer.

De verantwoordelijke bestuurders die er een zooitje van gemaakt hebben kunnen dan lekker naar het UWV voor de nodige zelfreflectie :W
Misschien wordt het voor jou tijd om wat aan zelfreflectie te doen. Na die jaren trollen hier is het daar wel tijd voor :W
pi_118927046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Misschien wordt het voor jou tijd om wat aan zelfreflectie te doen. Na die jaren trollen hier is het daar wel tijd voor :W
Graag inhoudelijk reageren i.p.v. trollen ^O^
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 november 2012 @ 10:25:40 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118927096
Blijkbaar zijn er mensen die er niet mee om kunnen gaan op een fatsoenlijke manier.
Topic gaat dan ook dicht tot nader order en dat kan lang duren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 november 2012 @ 15:46:37 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_119019439
Laatste kans!
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_119030567
En dan is het opeens heel stil hier. Niemand niksmeer te klagen over. Ach men is bezig dingen te veranderen. Hypotheken kunnen weer wel met NHG meegenomen worden. Restschulden 5 jaar met RA aftrekbaar. Mischien heel mischien komt het nog goed met de huizenmarkt. Helaas voor de starters alleen nog maar anuitair of lineair aftrekbaar.

Ik vraag me af wat onze nieuwbakken regering maandag weer uit hun hoed tovert. Tot die tijd weer radiostilte maar nog altijd roddels in het struikgewas.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119035781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:30 schreef Tikbalang het volgende:
Helaas voor de starters..
Voordeel is wel dat de komende generatie niet tot zn oren in de schulden zitten.
pi_119035989
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119040984
Beste heren (en dames),

Later we het gesprek dit keer constuctief houden.

Vriendelijke groeten,
Een vastgoed miljonair (ja nog steeds)
pi_119041278
Om opnieuw een construfief gesprek een wendig te geven... Ik vraag mij af (als Belg)...

Is er een website waar ik de gemiddelde grondprijs vind per m2 in de Nederlandsche gemeenten?
pi_119041605
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:32 schreef Emu het volgende:
Later we het gesprek dit keer constuctief houden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:39 schreef Emu het volgende:
Om opnieuw een construfief gesprek een wendig te geven
quote:
Is er een website waar ik de gemiddelde grondprijs vind per m2 in de Nederlandsche gemeenten?
Ja, maar begin eens bij http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=constructief&lang=nn

Erg constructief zijn je 2 posts namelijk niet. (En dan heb ik het niet over je spelling)
pi_119047827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:03 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat de komende generatie niet tot zn oren in de schulden zitten.
Dan zou ik de aankomende generatie willen meegeven, "ga nooit trouwen in gemeenschap van goederen". Ikzelf wel gedaan koste me 45k en dat met 50% aflossen. Met volledig aflossen was het 70k geworden en had ik nou dieper in de schulden gezeten. Uiteindelijk is het wel een mes wat aan 2 kanten snijd. En ook al hoef ik niet verplicht af te lossen maar over 15 jaar hoop ik nog maar een minimale schuld over te houden. Een beetje schuld hebben op je huis is namelijk niet erg.
pi_119072328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:10 schreef Tikbalang het volgende:
Dan zou ik de aankomende generatie willen meegeven, "ga nooit trouwen in gemeenschap van goederen".
Dat moet ieder voor zich bepalen, maar mijn voorkeur heeft het ook overigens niet.

quote:
Ikzelf wel gedaan koste me 45k en dat met 50% aflossen. Met volledig aflossen was het 70k geworden en had ik nou dieper in de schulden gezeten. Uiteindelijk is het wel een mes wat aan 2 kanten snijd.
Maar dit stukje begrijp ik niet. Hoe komt dat verschil tussen 45K en 70K tot stand m.b.t. 50% aflossen en 100% aflossen?
  zondag 11 november 2012 @ 19:08:06 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119095219
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:39 schreef Emu het volgende:
Om opnieuw een construfief gesprek een wendig te geven... Ik vraag mij af (als Belg)...

Grondprijzen zijn dalende momenteel
300 a 350 schijnt betaald te worden
voor 100 M2 tussenwoning 30.000 tot 40.000 ex BTW

Ze geven nu wat meer kavels uit, dan maakt het niet uit

http://gemeentewerken.nl/bouw/grondprijs-gemeenten-omlaag

quote:
Gemeenten verkopen hun bouwkavels voor een lagere vierkante meterprijs dan vorig jaar. Die voorzichtige conclusie valt te trekken uit de gemiddelde prijs van kavels die het Kadaster registreert.

In juli 2011 vroegen gemeenten nog gemiddeld 400 euro per vierkante meter bouwkavel. In juli 2012 is die prijs gezakt naar ongeveer 360 euro. Daarmee lijkt een trend te zijn ingezet die voorlopig nog wel zal blijven doorgaan. Door de daling van de grondprijs die gemeenten rekenen, zullen ook nieuwbouwhuizen iets goedkoper kunnen worden. De stijgende kavelprijzen van de afgelopen jaren maakte de concurrentiekracht van nieuwbouwhuizen er niet beter op. Opgeteld bij een vraagstagnatie vanwege de recessie, is de woningmarkt flink op slot komen

De daling van de grondprijs gaat gepaard met een stijging van het aantal beschikbare kavels de afgelopen maanden.
Was het aantal beschikbare kavels in januari nog 1100, in juli was dat gestegen naar 1250.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119095267
het is niet echt super echte marktwerking maar blijkbaar zien ze zelf ook in dat veel x iets minder meer is dan weinig x veel
pi_119095664
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar dit stukje begrijp ik niet. Hoe komt dat verschil tussen 45K en 70K tot stand m.b.t. 50% aflossen en 100% aflossen?
Even waardestijging niet meegerekend. 50% aflos gaf mee dat ik 25k aan mijn ex moest betalen. 100% aflossing gaf mee dat ik 50k aan mijn ex had moeten betalen. Nu had ik het geld gewoon uitgegeven aan andere dingen.
  zondag 11 november 2012 @ 19:18:20 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119095677
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het is niet echt super echte marktwerking maar blijkbaar zien ze zelf ook in dat veel x iets minder meer is dan weinig x veel
komt wel meer , gemeentes hebben bakken geld nodig en daar zit nog heel veel geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119095724
ik denk dat gemeentes financieel hervormd gaan worden, opgaan in grotere gemeentes en alles in stilte wordt weggewerkt (uiteindelijk mag de burger de schuldenberg van de gemeenten betalen uiteraard)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')