Heb zelf o.a. de CX300 II, moet zeggen dat het nog altijd de meest fijne dopjes zijn van alle dopjes die ik tot nu toe heb gehad wat betreft fit. De CX300 II zit gewoon echt heel lekker voor mijn kleine oren.
De Brainwavz R1 zijn ook echt wel de moeite waard, maar moet tot nu toe (heb ze nu ergens 15 uur gebruikt) toegeven dat ik de M2 fijner vind qua fit. Wat betreft geluid zijn de R1 echter wel heerlijk, goede duidelijke sound met een redelijke bass, niet zo over-aanwezig zoals de CX300 / CX300 II (waardoor ik die nog altijd top vind om mee te sporten, blijven goed zitten en bass zorgt voor net iets meer power bij het sporten...) of Beta Brainwavz.
De Alpha Brainwavz en Awei 800 / 900 zijn vooral de moeite waard wat betreft prijs / kwaliteit verhouding (alhoewel de Alpha's nu een stuk duurder zijn geworden...). Stukken beter ten opzichte van alle 4 Kanen (KM92, EC5, KM95, MD52) sets en de Xkdun (of hoe die meuk ook heette). Ook vind ik nog altijd de PL30 van SoundMagic erg lekker klinken, goed helder echt een prachtige weergave voor de prijs.Mooie dopjes voor een avondje muziek luisteren.
Ik had ook nog ooit ene Kanen setje welke ik echt heerlijk vond zitten, de sound was dan wel een stuk minder, maar deze is stuk gegaan en geen idee welk nummer deze hadden... Waren wit en vrij compact.
Wat geluid betreft is het voor mij persoonlijk ongeveer deze top 5:
1 Brainwavz R1
2 Sennheiser CX300 II
3 SoundMagic PL30
4 MeElec M9
5 Brainwavz M2
Heb dus ook nog eens MeElecs uit USA meegenomen toen ik daar was, zaten ook goed wat betreft fit en sound, maar de CX300 II zitten wat mij betreft toch fijner.. Al met al moet ik toch zeggen dat het qua oordoppen op prijs verhouding heel goed shoppen is in China, zolang je maar de 'grotere' merken koopt en niet direct voor de goedkoopste in zee gaat. (alhoewel we natuurlijk altijd mensen nodig hebben die voor de 'nieuwe' dopjes gaan :-).)
Owjah... Sinds mijn komst in dit topic, al een heeeeeele tijd terug (ondanks mn hoeveelheid posts) heb ik er dus 32 dopjes bij gekocht