SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meet!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van dat naar een ufo manquote:
Te oud denk ik.quote:
Das simpel gezegd..quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Doe eens wat muziek met een baglama.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Doe eens wat muziek met een baglama.
Heeyyyyy, deze is mooi!quote:
Nice, staat zelfs op Spotify.quote:
JFM komt toch niet? En Levo ook niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:19 schreef xminator het volgende:
Qua mensen die hem ingevuld hebben? Ja.
Alleen:
JFM
Isetmyfriendsonfire
Levolution
Hebben zich aangemeld zonder data doortegeven.
Lekker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:25 schreef Ambipur het volgende:
Hoe vind je dit? Het is wel Koerdisch.
Ze hebben zich aangemeld maar niet ingevuld (lurkers), dacht dat JFM misschien wel zou komen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
JFM komt toch niet? En Levo ook niet?
Zoek dan even op Dugun Erzincan ofzo. Dit is onze stijl namelijk. Ken geen andere Turkse provincies die dit kennen.quote:
Die stem..... Wat mooi dit!quote:
Eh... Deze?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:32 schreef xminator het volgende:
Je had zo een grappige koerdische zanger die dan zo iets zong: ie ie ie aa a a a aaaaaa oeee oee oeee.
Heel raar allemaal met dansje erbij enzo. Kan iemand die vinden?
Nee nee dit klinkt nog normaal, die man waar ik het over heb had zo een grote neus allesquote:
Wat doe je nou man... Nou ik ga mijn avond vullen met dit opzoeken ipv mijn was en mijn zooi op te ruimen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee nee dit klinkt nog normaal, die man waar ik het over heb had zo een grote neus alles. En dat was gewoon komisch.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee nee dit klinkt nog normaal, die man waar ik het over heb had zo een grote neus alles. En dat was gewoon komisch.
Er staat Tjeerd in de TT.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:28 schreef Julis het volgende:
[..]
Er staat linksboven Sinan. Whehe, dit is wel heel erg 'kiro"![]()
.
Bu neeee... Dit is niet eens Koerdischquote:
Hahha! Ik had hem toevallig ook net gevonden:quote:
Ohhh Koerdische Tarkan. Mijn held.quote:
Wat dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bu neeee... Dit is niet eens Koerdisch
Volgens mij is dit gewoon Kirmance Koerdisch.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Misschien oordeel ik te snel.. Ik herken alleen KirmanceDat is wat zachter.
Neee, zeker weten niet. Dit is Kirmance:quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Volgens mij is dit gewoon Kirmance Koerdisch.
Ik hou het op geen idee. Mijn ouders en iedereen spreekt Kirmance en we zijn van Xormekan stam. Ik spreek het helaas niet, alleen basiswoorden en scheldwoorden.quote:
Deze is mooier:quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Ben normaal niet zo van de Koerdische muziek, maar deze is wel mooi...
Sorani. Daar ga ik op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:49 schreef Bilge het volgende:
Hij komt uit een dorp bij şırnak, tivor
Weet niet welk dialect ze daar spreken.
Aha, oke.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:49 schreef Bilge het volgende:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:49 schreef Bilge het volgende:
quote:ünlü death vocal, kurdish hard metal yorumcusu tivorlu ismail
Neeuh, vind dat zo lelijk.. Ben meer hiervan, maar je moet hiervan houden, tis wat mystiek.quote:
Sorani wordt voor zover ik het weet niet gesproken in TR. Tivorlu Ismail spreekt waarschijnlijk gewoon Kirmanci maar het kan best zijn dat het liedje in Sorani is aangezien het origineel van een Iraaks-Koerdische zanger is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sorani. Daar ga ik op.Als ik het goed schrijf.
Dit is al de vierde keer in een maand dat ik te ernstig/ serieus wordt genoemd. Ik begin een patroon te doorzien.quote:
Moet je eens youtuben naar death vocal.quote:
+quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorani wordt voor zover ik het weet niet gesproken in TR. Tivorlu Ismail spreekt waarschijnlijk gewoon Kirmanci maar het kan best zijn dat het liedje in Sorani is aangezien het origineel van een Iraaks-Koerdische zanger is.
Mooi.quote:
Nee, wordt wel gesproken. Ik ken er een paar die dat spreken, maar die wonen idd tegen de grens van Irak etc aan..quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorani wordt voor zover ik het weet niet gesproken in TR. Tivorlu Ismail spreekt waarschijnlijk gewoon Kirmanci maar het kan best zijn dat het liedje in Sorani is aangezien het origineel van een Iraaks-Koerdische zanger is.
Dan zijn het hoogstwaarschijnlijk recente Koerdische immigranten (vluchtelingen van Saddam's regime destijds). Sorani wordt traditioneel gezien niet gesproken in TR.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, wordt wel gesproken. Ik ken er een paar die dat spreken, maar die wonen idd tegen de grens van Irak etc aan..Alevieten spreken Kirmance in ieder geval.
Wiki can suck my balls.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
+
Ciwan Haco zingt in het Kurmanci volgens Wiki.
Sorry, ik kon het even niet meer aan. Ik tril nog een beetje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Och lieverd, werd het je te Koerdisch
Neeeeee, laat ons niet in de steek.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vet genegeerd jonge.Doei dan enzo
Ja je moet gewoon even gezellig joinen ipv. hallo te zeggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vet genegeerd jonge.Doei dan enzo
Alevieten spreken niet alleen Kurmance. Alevieten zijn geen etnische groep en er bestaan Zazaki en Kurmanci sprekende Alevieten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, wordt wel gesproken. Ik ken er een paar die dat spreken, maar die wonen idd tegen de grens van Irak etc aan..Alevieten spreken Kirmance in ieder geval.
Sst, jij hebt het IQ van een gehandicapte. Praat niet alsof je er iets vanaf weet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alevieten spreken niet alleen Kurmance. Alevieten zijn geen etnische groep en er bestaan Zazaki en Kurmanci sprekende Alevieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat er in Turkije koerden zijn met meerdere dialecten. De Koerden waar ik het over had, Diyarbakirlilar etc, ik versta ze niet. Mijn moeder herkent wel enkele woorden, maar begrijpen doet ze het niet. Ik ken het wel genoeg de klanken etc te herkennen, dit is niet de taal die mijn ouders spreken en die spreken toch echt Kurmance.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wiki is niet correct volgens jou? Waarom niet?
Ik moet mijn bedoeling verduidelijken denk ik.. Ik pleeg ayrim hierzo. Met Alevieten doel ik meer op hen uit Erzincan en Dersim.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alevieten spreken niet alleen Kurmance. Alevieten zijn geen etnische groep en er bestaan Zazaki en Kurmanci sprekende Alevieten.
Och lieverd, toch. Rustig maar, hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Sorry, ik kon het even niet meer aan. Ik tril nog een beetje.
Ik zei nog alles goed,uit liefde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja je moet gewoon even gezellig joinen ipv. hallo te zeggen.
Mensen die hallo en doei zeggen op een forum
hoe was je tentamen?quote:
Ik kom uit Erzincan en heb enorme moeite het dialect van een Denizlili te verstaan.. Doch spreek ik Turks en de eerdergenoemde dame ook..quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:07 schreef Bilge het volgende:
De verschillende Koerdische dialecten wijken zo van elkaar af, dat de een de ander niet kan verstaan. Waarom schaart men die 'dialecten' dan onder de noemer 'Koerdische taal' en beschouwt men ze niet als verschillende talen?
Dat is een goede vraag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:07 schreef Bilge het volgende:
De verschillende Koerdische dialecten wijken zo van elkaar af, dat de een de ander niet kan verstaan. Waarom schaart men die 'dialecten' dan onder de noemer 'Koerdische taal' en beschouwt men ze niet als verschillende talen?
Ehm.... Ik hoop&denk net een 6je..quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:07 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
hoe was je tentamen?
Goed,druk! Eerste studiepunten stromen binnen
Baci, waar heb jij het over? Ik heb het over de taal waarin Ciwan Haco zijn liedjes zingt: Kurmanci. Op Wikipedia staat gewoon dat Ciwan Haco in het Kurmanci zingt.. en aangezien het liedje van Tivorlu Ismail van Ciwan Haco komt, is het lied wel degelijk gezongen in het Kurmanci en dus geen Sorani. Dus ik snap niet waarom je nu begint te praten over de verschillende Koerdische dialecten in TR.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat er in Turkije koerden zijn met meerdere dialecten. De Koerden waar ik het over had, Diyarbakirlilar etc, ik versta ze niet. Mijn moeder herkent wel enkele woorden, maar begrijpen doet ze het niet. Ik ken het wel genoeg de klanken etc te herkennen, dit is niet de taal die mijn ouders spreken en die spreken toch echt Kurmance.
In die regio's wordt gewoon Zazaki gesproken, ook onder de Alevieten.quote:Ik moet mijn bedoeling verduidelijken denk ik.. Ik pleeg ayrim hierzo. Met Alevieten doel ik meer op hen uit Erzincan en Dersim.
Inchallah!quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ehm.... Ik hoop&denk net een 6je..dat was mijn insteek ook. Heb jij ook tentamens, of?
Als jij op deze wijze een discussie voert, gaat het niet werken he.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Baci, waar heb jij het over? Ik heb het over de taal waarin Ciwan Haco zijn liedjes zingt: Kurmanci. Op Wikipedia staat gewoon dat Ciwan Haco in het Kurmanci zingt.. en aangezien het liedje van Tivorlu Ismail van Ciwan Haco komt, is het lied wel degelijk gezongen in het Kurmanci en dus geen Sorani. Dus ik snap niet waarom je nu begint te praten over de verschillende Koerdische dialecten in TR.![]()
En zoals eerder gezegd; Sorani wordt niet gesproken in TR op een paar recente Koerdische immigranten/vluchtelingen na. Kurmanci en Zazaki zijn de dialecten in TR (Zazaki is officieel gezien geen Koerdisch dialect, maar dat terzijde).
[..]
In die regio's wordt gewoon Zazaki gesproken, ook onder de Alevieten.
Politiek.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:07 schreef Bilge het volgende:
Divide and conquer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:08 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
(om de koerden tegen moet te komen)
Ik val jou niet persoonlijk aan, beledig je niet etc. Dus, wat is je probleem? Moet ik je een aai over de bol geven na iedere zin ofzo?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als jij op deze wijze een discussie voert, gaat het niet werken he.
Wij spreken geen Zaza. Hoe vaak moet ik dat herhalen.
Je hebt gelijk, staat ook zo verkeerd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Divide and conquer.![]()
Het is trouwens 'tegemoet komen'.![]()
quote:The regions where Zazaki is spoken in Turkey. (With three main dialect areas; Dersim, Palu-Bingol, and Siverek), diasporic in Kars, Sarız, Aksaray, and Taraz)
Als je de behoefte voelt een aai over mijn bol te geven, dan mag dat, hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik val jou niet persoonlijk aan, beledig je niet etc. Dus, wat is je probleem? Moet ik je een aai over de bol geven na iedere zin ofzo?
En wie heeft het over jou?
Rauw.quote:
Hmm, not bad. Vroeg meer in de trant van liedjes waarbij je een brok in de keel krijgt, bij dat gedichtje/liedje van gebeurt het steeds weer.quote:
Er bestaan Zazaki sprekende Koerdische Alevieten. Dat jij er niet een bent, betekent niet dat ze niet bestaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als je de behoefte voelt een aai over mijn bol te geven, dan mag dat, hoor.
Je hebt het over alevieten en ik ben alevi. Dus dan lijkt het mij logisch, toch.
Het labeltje 'Koerdisch' om de taal van de Koerden te beschrijven is bij mijn weten vrij recent toegepast. Daarvoor werd het uitsluitend gebruikt om de etniciteit en de cultuur te benoemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:07 schreef Bilge het volgende:
Ik ook bij deze. Ik kan er nooit genoeg van krijgen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Hmm, not bad. Vroeg meer in de trant van liedjes waarbij je een brok in de keel krijgt, bij dat gedichtje/liedje van gebeurt het steeds weer.
Ik kan je ook bronnen tonen, waarin voor Dersim Kirmanci als gesproken taal staat.. Je hebt je er blijkbaar in verdiept, prima. Maar dan weet je ook dat wat Bron 1 zegt, weerlegt kan worden met hetgeen Bron 2 beweert.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je ook bronnen tonen, waarin voor Dersim Kirmanci als gesproken taal staat.. Je hebt je er blijkbaar in verdiept, prima. Maar dan weet je ook dat wat Bron 1 zegt, weerlegt kan worden met hetgeen Bron 2 beweert.
Ik praat vanuit mijn eigen beleving. Wij spreken Kurmanci, Aksaray Zazaca en in Diyarbakir God mag weten wat. Wij verstaan hen niet, zij verstaan ons niet.
Deze twee:quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef xminator het volgende:
Getirin rakiyi, efkarlandim. Kunnen liedjes bij jullie emoties teweegbrengen(neem aan van wel), welke liedje brengt bij jullie veel emoties op?
Lieverd, wij gaan het hier niet eens over worden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]![]()
Oke Ambi.![]()
(En ik wist trouwens niet dat je Koerdisch was)
Join de wij zijn echt niet koerdisch partij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lieverd, wij gaan het hier niet eens over worden...
Wb Koerdisch zijn: In mijn familie twee partijen: Wij zijn Koerdisch en Partij Wij zijn echt niet Koerdisch.. Heb geen idee en eerlijk, maakt mij niet zo uit, wat we nu precies zijn.
Xje toch.. Je weet dat niet elke Koerd achter een onafhankelijk Koerdistan staat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Join de wij zijn echt niet koerdisch partij.
Ik heb niets tegen Koerden, alleen tegen pkk-sympathisanten heb ik een aversie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Xje toch.. Je weet dat niet elke Koerd achter een onafhankelijk Koerdistan staat?
Heb 0,0 met PKK. Het ook 0,0 met de in Turkije heersende nationalisme.. Hang er dus gezellig tussen in.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Koerden, alleen tegen pkk-sympathisanten.
Ik snap je goede bedoelingen, maar ik vind niet dat je die twee gelijk kunt trekken. Het Turks nationalisme is niet racistisch, het Koerdische nationalisme wel. Deze foto, geschoten tijdens de laatste MHP-verkiezing, illustreert dat:quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb 0,0 met PKK. Het ook 0,0 met de in Turkije heersende nationalisme.. Hang er dus gezellig tussen in.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb 0,0 met PKK. Het ook 0,0 met de in Turkije heersende nationalisme.. Hang er dus gezellig tussen in.
Pardon... Turkije is een en al rascime.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik snap je goede bedoelingen, maar ik vind niet dat je die twee gelijk kunt trekken. Het Turks nationalisme is niet racistisch, het Koerdische nationalisme wel. Deze foto, geschoten tijdens de laatste MHP-verkiezing, illustreert dat:
[ afbeelding ]
http://www.ensonhaber.com(...)kurt-2012-11-05.html
De woordvoerder van de MHP is een Arabische Turk...
Niet erkend in Iran bedoel je?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef Bortecinem het volgende:
Oh Bilge, de taal waarin dit lied wordt gezongen is officieel geen Turks, he?
Ik geef ruiterlijk toe dat Turkije racistische elementen heeft gekend en in mindere mate nog steeds kent, maar die zijn allemaal toe te schrijven op het conto van republikeinen (CHP), niet MHP. De republikeinen zijn elitair en wilden de Islam en Koerden wegassimileren (daarom vind ik het ook zo vreemd dat alle Aleviler automatisch op CHP stemmen).quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pardon... Turkije is een en al rascime.
Nee, het wordt beschouwd als een aparte taal: Azeri.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet erkend in Iran bedoel je?
Flaams ken ik ook niet nee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het wordt beschouwd als een aparte taal: Azeri.
Flaams is ook een prachtig voorbeeld. Wat is Flaams nou weer voor taal? Het is gewoon Nederlands.
Alevieten voelen zich niet één met Koerden, dat ten eerste. Ten tweede, zijn alevieten seculier, dus dat zou moeten verklaren dat ze op CHP stemmen. Verder kent Turkije geen echte alternatief voor de CHP stemmende Aleviet. MHP is geen optie (hoewel ik er wel één ken, uit het dorp in TR...). AKP is zeker geen optie, na deze lovende woorden: http://vaktizamaninda.com(...)irli-olsun-dedi.htmlquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat Turkije racistische elementen heeft gekend en in mindere mate nog steeds kent, maar die zijn allemaal toe te schrijven op het conto van republikeinen (CHP), niet MHP. De republikeinen zijn elitair en wilden de Islam en Koerden wegassimileren (daarom vind ik het ook zo vreemd dat alle Aleviler op CHP stemmen).
Mijn grote fascinatie voor mieren gaat niet gepaard met seksuele verlangens.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mijn grote fascinatie voor mieren gaat niet gepaard met seksuele verlangens.
Ik begrijp de bedoeling van deze zin niet... Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:40 schreef Ambipur het volgende:
Ik geef ruiterlijk toe dat Turkije racistische elementen heeft gekend en in mindere mate nog steeds kent, maar die zijn allemaal toe te schrijven op het conto van republikeinen (CHP), niet MHP
Nee, je fascinatie voor X en Weis wel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mijn grote fascinatie voor mieren gaat niet gepaard met seksuele verlangens.
Het Vlaams is ook geen aparte taal, maar een verzamelnaam voor de verschillende Nederlandse dialecten (die ook erg van elkaar kunnen verschillen trouwens) die in België gesproken worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het wordt beschouwd als een aparte taal: Azeri.
Flaams is ook een prachtig voorbeeld. Wat is Flaams nou weer voor taal? Het is gewoon Nederlands.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, je fascinatie voor X en Weis wel.
Uit jouw opmerkingen maak ik op dat je homofobe neigingen hebt, waarom is dat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, je fascinatie voor X en Weis wel.
Jaloers man..quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Uit jouw opmerkingen maak ik op dat je homofobe neigingen hebt, waarom is dat?
Ik heb love voor al mijn broeders. Zolang het Turkse bloed door je aderen stroomt, zal het mijne door mijn zwellichamen stromen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef xminator het volgende:
[..]![]()
Waarom ik en niet zG.
Plus bromance
Waarom noemen de Turken uit TR onze taal Flemenkce dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het Vlaams is ook geen aparte taal, maar een verzamelnaam voor de verschillende Nederlandse dialecten (die ook erg van elkaar kunnen verschillen trouwens) die in België gesproken worden.
De geloofsverschillen was ik even vergeten. Tijdens het Ottomaanse Rijk schijnt dat een hele issue te zijn geweest, wat de keuze voor CHP verklaart. Jammer dat dat 'wij-zij'-denken nog steeds leeft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alevieten voelen zich niet één met Koerden, dat ten eerste. Ten tweede, zijn alevieten seculier, dus dat zou moeten verklaren dat ze op CHP stemmen. Verder kent Turkije geen echte alternatief voor de CHP stemmende Aleviet. MHP is geen optie (hoewel ik er wel één ken, uit het dorp in TR...). AKP is zeker geen optie, na deze lovende woorden: http://vaktizamaninda.com(...)irli-olsun-dedi.html
Turkije kent nog steeds rascisme op het gebied van geloofsovertuiging.. Jij ervaart het niet, dus jij kent het niet. Ik, ik woon niet eens in Turkije, heb het daar zelfs mogen beschouwen, toen mijn tante bespuugd werd door een Haci, omdat zij een Zulfikar droeg. Tfoeeeee, Aleviler Erzincani basmi$ zei hij toen. Terwijl 'wij' er toch eerder waren.
Verder zegt Madimak meeerrrr dan voldoende, over hoe Turkije omgaat met Alevieten.
Als je naar de Turkse politieke geschiedenis van de afgelopen 100 jaar kijkt, zie je dat seculiere Kemalisten de bevolking wilden omvormen tot een soort West-Europeanen, terwijl de rechtse regeringen, vooral jegens de onderdrukking van religieuze uitingen, juist de beperkingen hebben opgeheven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik begrijp de bedoeling van deze zin niet... Hoe kom je hierbij?
Ik vind het ook maar een vreemde benaming. Hier staat er wat over, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal...quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom noemen de Turken uit TR onze taal Flemenkce dan?
(Ik dacht altijd dat 'Vlaams' de officiele landstaal van Belgie was. Ik kan mij nog herinneren dat een Belgische user op een ander forum zich er zo aan ergerde wanneer mensen 'Vlaams' zeiden ipv 'Nederlands' - vooral Amerikanen, vandaar dus. Excuses.).
Een sogger.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:56 schreef Bilge het volgende:
Hoe noem je iemand die internetdiscussies voert over onderwerpen waar hij nauwelijks verstand van heeft terwijl bakken met huiswerk aan het wachten zijn?
eenBilgequote:Op dinsdag 6 november 2012 23:56 schreef Bilge het volgende:
Hoe noem je iemand die internetdiscussies voert over onderwerpen waar hij nauwelijks verstand van heeft terwijl bakken met huiswerk aan het wachten zijn?
Aleviler hebben geen warme band met het Ottomaans Rijk, gezien zij ook toen vervolgd zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:51 schreef Bilge het volgende:
[..]
De geloofsverschillen was ik even vergeten. Tijdens het Ottomaanse Rijk schijnt dat een hele issue te zijn geweest, wat de keuze voor CHP verklaart. Jammer dat dat 'wij-zij'-denken nog steeds leeft.
[..]
Als je naar de Turkse politieke geschiedenis van de afgelopen 100 jaar kijkt, zie je dat seculiere Kemalisten de bevolking wilden omvormen tot een soort West-Europeanen, terwijl de rechtse regeringen, vooral jegens de onderdrukking van religieuze uitingen, juist de beperkingen hebben opgeheven.
Een studie-ontwijkend-gedrag-vertonende Fokker?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:56 schreef Bilge het volgende:
quote:
quote:
Alledrie goedgerekend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een studie-ontwijkend-gedrag-vertonende Fokker?
Ik zal me nader inlezen over de positie van de MHP in de clash tussen Alevieten en Soennieten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Aleviler hebben geen warme band met het Ottomaans Rijk, gezien zij ook toen vervolgd zijn.
Wat betreft je laatste alinea... Nope, gaat er bij mij niet in.
Connectie met MHP.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Mara%C5%9F_Katliam%C4%B1
Connectie met BDP + MHP:
(check de beelden eens op de vingertjes..)
En er zijn vast ook connecties met Ataturk etc.
Wij/zij gevoel doe ik niet aan. Soenniet is voor mij van dezelfde waarde als een aleviet.
Succes! Er zijn nog een paar andere 'katliamlar'... Ik ken deze twee dan toevallig goed, maar over de anderen weet ik het fijne er ook niet van..quote:Op woensdag 7 november 2012 00:00 schreef Bilge het volgende:
[..]
[..]
[..]
Alledrie goedgerekend.
[..]
Ik zal me nader inlezen over de positie van de MHP in de clash tussen Alevieten en Soennieten.
Iets zegt me, dat zijn telefoon niet aan zal staan...quote:Op woensdag 7 november 2012 00:06 schreef xminator het volgende:
Nu je weissman zegt, zal ik hem wakker bellen
Waarom specifiek Weiss? Zat hij nog op MSN?quote:Op woensdag 7 november 2012 00:05 schreef Ambipur het volgende:
Deze link is voor Weis, zodat hij een rotochtend tegemoet gaat
http://www.volkskrant.nl/(...)gen-door-Skype.dhtml
Moet mijzelf inhouden om het tegendeel te bewijzen.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Iets zegt me, dat zijn telefoon niet aan zal staan...
quote:Op woensdag 7 november 2012 00:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarom specifiek Weiss? Zat hij nog op MSN?
quote:Op maandag 5 november 2012 18:49 schreef Weissman het volgende:
'MSN Messenger stopt'
Mijn hosselskillz wat doe je
Ja!! Ik mis Turkije!quote:Op woensdag 7 november 2012 00:06 schreef Karzai het volgende:
Jullie gaan wel diep he? Valt er nog wat te lachen in Turkije
Doe even.. Hebben we iets te lachen, zo voor ik mijn bedje in ga.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Moet mijzelf inhouden om het tegendeel te bewijzen.
Oh je neemt het op om ons mee te laten genietenquote:Op woensdag 7 november 2012 00:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Doe even.. Hebben we iets te lachen, zo voor ik mijn bedje in ga.
X... Hadi...... Zal ik 'm anders ff bellen..quote:Op woensdag 7 november 2012 00:12 schreef xminator het volgende:
Nee, nee is zielig. Uyusunda buyusun ablasi.
Je bent vast vergeten je gehoorapparaat in te doen, daarom klonk ik zo.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou, laat maar. Je stem klinkt als een boru.
Iedere telefoon, toch? Sorry, moest ophangen, geen BTG, jwt. Jij mag mij ook bellen.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:26 schreef xminator het volgende:
Goed idee, kan een iphone dat organiseren? Heb heel wat belminuten over en wijzig van provider over een weekje.
Wacht met smart op je..quote:Op woensdag 7 november 2012 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Dalijk. Ik ga nu eerst een cuppa soup drinken.
Uh... De naam zegt het toch al..quote:Op woensdag 7 november 2012 00:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een conference call?
Nee Ambi heeft een bijverdienste gevonden, schijnt populair te zijn.quote:
20 die zijn over het algemeen wel makkelijkquote:Op woensdag 7 november 2012 00:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Godsamme zeg! Proberen te hosselen bij 20 jarigen..... 't lukt me niet meer.
Heeft een lage caffeinegehalte.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:39 schreef xminator het volgende:
Ja, thee is caffeine.
Mja, van redbull krijg ik slaap bijvZ
Ik ooowk! Dan ben jij waarschijnlijk net als ik gevoelig voor suiker. Ik ga bijv ook KO na baklava.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:39 schreef xminator het volgende:
Ja, thee is caffeine.
Mja, van redbull krijg ik slaap bijvZ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou er niet van om tweede keuze te zijn.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:49 schreef Ambipur het volgende:
Als TM me nou zijn nummer gaf, had ik hem gebeld... Maar hij vindt mij geen geschikt meisje
X dan maar..
Oke oke! Je bent mn eerste keus!quote:Op woensdag 7 november 2012 00:58 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik hou er niet van om tweede keuze te zijn., bel iemand anders maar ofzo.
Ik ben maar saai, hoor. Je gaat je vervelen. Ik denk dat xminator onderhoudender gezelschap is.quote:Op woensdag 7 november 2012 00:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, tijdens de Meet is mijn volledige aandacht bij jou.
Wat heb jij toch met mij?quote:Op woensdag 7 november 2012 01:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ambi zegt altijd dat ze gaat slapen en twee uur later zit ze er nog.
Liefde is uren naar elkaar kunnen kijken zonder een woordje te zeggen, kuiltje in je wangen analyseren, je glimlach bekijken en zwoel in je ogen kijken.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben maar saai, hoor. Je gaat je vervelen.
Je bent al erg moe zie ik. Ik raad je aan om echt te gaan slapen zodat die rare gedachten kunnen rusten.quote:
Je kunt de volgende x eens beginnen met hoi Ambi.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je bent al erg moe zie ik. Ik raad je aan om echt te gaan slapen zodat die rare gedachten kunnen rusten.
Kolay gelequote:Op woensdag 7 november 2012 01:10 schreef xminator het volgende:
Het is leuk geweest, heb hele dag geen flikker uitgevoerd. Ik ga nu hard aan de slag.
Kendinize iyi bakin, Allaha yakin olun.
Ik hou van expressionisme!quote:Op woensdag 7 november 2012 01:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb de finishing touch erop gelegd.
[ afbeelding ]
Werkelijk? Mijn nichtje van tien doet 't beter.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hou van expressionisme!
Was een grapje natuurlijk. Maar dat ik (sommige) expressionistische kunst wel kan waarderen, klopt wel.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Werkelijk? Mijn nichtje van tien doet 't beter.
quote:Op woensdag 7 november 2012 01:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hou van expressionisme!
Voetballen, korfballen, volleyballen, handballen, batmintonballen, basketballen en nog vééél meer. Koel he, hihihi.quote:
quote:Op woensdag 7 november 2012 02:00 schreef Ayca het volgende:
Hihi, ballen.bahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooien tekening, iets meer detail en ik print hem uit en hang hem op in mijn kamer. Foto plaats ik hier danquote:Op woensdag 7 november 2012 01:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Levo is mieren aan het zoeken.
Diegene die er niet op staan.
quote:Op woensdag 7 november 2012 02:00 schreef Ayca het volgende:
Hihi, ballen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet gekeken trouwens.
If not now, then when.
Je zal het hiermee moeten doen mi mang. De eerste versie is altijd het meeste waard. Pure emoties vertaald naar virtueel papier.quote:Op woensdag 7 november 2012 02:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Mooien tekening, iets meer detail en ik print hem uit en hang hem op in mijn kamer. Foto plaats ik hier dan
Shit, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 02:25 schreef xminator het volgende:
Wacht eens even je bent wiessman vergeten, zonder hem erop is het niet waard om ut uitteprinten.
lolquote:Op woensdag 7 november 2012 03:05 schreef xminator het volgende:
Zulks een behulpzaam jongeman die wiess, helpt mij bij oefeningen om fit te worden..
The amount of gayness in this topic is too damn high, insert nigger meme.
Ooh. Ik dacht dat je morgen toets had.quote:
Ik vond dit eerst ook zo verwarrend. Ik ging uit van 'Nederlands' (de hoofdtaal) is 'Hollandaca'. Wat er in België werd gesproken noemde ik de ene keer Felemenkçe en de andere keer Flamanca.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar een vreemde benaming. Hier staat er wat over, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal...
http://tr.wikipedia.org/w(...)art.C4.B1.C5.9Fmalar
Nederlands is dus Felemenkçe, maar het Nederlands dat in Nederland gesproken wordt, wordt Hollandaca genoemd, terwijl het Nederlands dat in België gesproken wordt Flamanca wordt genoemd.
Maar de officiële taal van België is dus inderdaad Nederlands (niet Vlaams), naast Frans en Duits uiteraard.
En je hoeft geen excuses aan te bieden, hoor.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, in het Turks is dat een beetje raar geregeld. De taal die in dit gebied (Nederland en België) wordt gesproken, wordt Felemenkçe genoemd. En daaronder heb je dan twee hoofddialecten: Hollandaca in Nederland, Flamanca in België.
En ik vind het systeem maar maf. De helft stemt voor, de andere helft tegen. Het is telkens zo. Interessant ook dat het niet om het aantal stemmen (popular vote) gaat, maar om het aantal kiesmannen. 538 in totaal, je moet er 270 behalen om te winnen.quote:Barack Obama
49.7%
54,425,549
303 electoral votes
Mitt Romney
48.8%
53,466,516
206 electoral votes
TS.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, dat sowieso. Ook de reden waarom Europa (en de algehele wereld met uitzondering van Israël) pro-Obama is.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:14 schreef Ambipur het volgende:
Of het nu wat voorstelt of niet, de rest v/d wereld heeft last van ze.. Dus dan liever Obama, dan zo'n achtergesteld typje
Hangi dingil buna kandi?quote:Op woensdag 7 november 2012 08:21 schreef Weissman het volgende:
Firtinamsin benim, sen estikce ben titrerim...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.dezeen.com/201(...)e-by-jakub-szczesny/.
En hoe denk je dat het in TR gaat? Vind je t systeen hier logisch dan?quote:Op woensdag 7 november 2012 08:15 schreef zarGon het volgende:
http://www.google.com/elections/ed/us/results.
[..]
En ik vind het systeem maar maf. De helft stemt voor, de andere helft tegen. Het is telkens zo. Interessant ook dat het niet om het aantal stemmen (popular vote) gaat, maar om het aantal kiesmannen. 538 in totaal, je moet er 270 behalen om te winnen.
Op wat doel je precies?quote:Op woensdag 7 november 2012 08:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En hoe denk je dat het in TR gaat? Vind je t systeen hier logisch dan?
Btw: de geur van net gewassen haar. Yam.
quote:Op woensdag 7 november 2012 01:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier komt het op neer, inderdaad. Ik ben dan weer benieuwd waar de Ottomanen de benaming 'Felemenk' voor 'de Nederlanden' vandaan hebben, want in het Nederlands ben ik iets vergelijkbaars nooit tegengekomen. Misschien overgenomen van een ander volk dat betreffende gebied zo noemde, zoals de Turken de naam voor Griekenland, Yunanistan (land van de Ioniërs), bijvoorbeeld hebben overgenomen van de Perzen.quote:Op woensdag 7 november 2012 06:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vond dit eerst ook zo verwarrend. Ik ging uit van 'Nederlands' (de hoofdtaal) is 'Hollandaca'. Wat er in België werd gesproken noemde ik de ene keer Felemenkçe en de andere keer Flamanca..
Volgens mij zit het zo:
De Turkse term 'Felemenk' is vooral een historische term voor 'de Nederlanden'. Die term duidde het gebied de Lage Landen aan. De huidige Benelux (Nederland, België, Luxemburg) en stukje noorden van Frankrijk (en klein stukje westen van Duitslans geloof ik). Het oude 'Verenigd Koninkrijk der Nederlanden' dus. Dat volk werd dus 'Felemenkler' genoemd en sprak 'Felemenkçe'. Overkoepelende term, en vooral 'historisch', dus.
• Felemenkçe staat gelijk aan de term 'Nederlands' (de algehele taal, niet Nederland-Nederlands).
• Hollandaca = Nederland-Nederlands (ook wel gewoon de alledaagse 'Nederlands').
• Flamanca = Vlaams (België-Nederlands).
In België spreekt men Vlaams, maar het Vlaams is geen officiële taalbenaming. Het wordt niet als een aparte taal gezien, maar valt onder het Nederlands. Daarom spreken ze in België officieel 'Nederlands'. Vlaams kun je zien als Belgisch-Nederlands en/of Zuid-Nederlands.
Je kunt het vergelijken met Cyprus-Turks. Wordt gesproken in Noord-Cyrus en is ietwat anders dan het Turks in Turkije. Maar alsnog is 'Turks' de officiële taal in Noord-Cyprus.
De termen 'Nederlands' en 'Turks' duiden twee dingen aan:
- de Nederlandse taal en de Turkse taal (het communicatiesysteem) - maakt mogelijk.
- hetgeen in een gebied wordt gesproken - wordt gebruikt.
(Veroorzaakt het misverstand...)
Hm.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hier komt het op neer, inderdaad. Ik ben dan weer benieuwd waar de Ottomanen de benaming 'Felemenk' voor 'de Nederlanden' vandaan hebben, want in het Nederlands ben ik iets vergelijkbaars nooit tegengekomen. Misschien overgenomen van een ander volk dat betreffende gebied zo noemde, zoals de Turken de naam voor Griekenland, Yunanistan (land van de Ioniërs), bijvoorbeeld hebben overgenomen van de Perzen.
Niet helemaal. Koninkrijk Holland, Nederland onder de Fransen.quote:'Holland' voor 'Nederland' is ook al zo'n onjuiste benaming, aangezien het historisch gezien alleen de provincies Noord- en Zuid-Holland omvat.
Schuif maar aan,maar neem zG en Weiss mee en zeytin en peynirliquote:Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef xminator het volgende:
Ik heb nog nooit bagels gegeten in mijn leven, mis ik wat?
Mwah. Lijken op elkaar, maar hebben een ander effect.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:27 schreef Ambipur het volgende:
Bagels zijn de gejatte versie van een simit!
quote:Op woensdag 7 november 2012 10:27 schreef Ambipur het volgende:
Bagels zijn de gejatte versie van een simit!
En cay?quote:Op woensdag 7 november 2012 10:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Schuif maar aan,maar neem zG en Weiss mee en zeytin en peynirli
Ik was het woordje Beyaz vergeten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:31 schreef xminator het volgende:
[..]
En cay?
(je bent op de juiste richting maar het is peynir als je het over kaas alleen hebt en je zegt peynirli als je het over iets hebt met kaas dus broodje kaas is peynirli ekmek)
Ah, kijk, ik zie het al...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm.
Op de website van TDK lees ik dit:
[ afbeelding ]
Zoeken naar "felemengi" levert helaas weinig op op Google.
[..]
Niet helemaal. Koninkrijk Holland, Nederland onder de Fransen.
Hoogstwaarschijnlijk dus overgenomen van de Italianen of Spanjaarden.quote:Veelal door Spanjaarden, Italianen en soms ook door Engelsen werden de Nederlanden aangeduid met "Vlaanderen". In de omgang met hen noemde men zich dan ook wel Vlaming, ook al was men buiten dit graafschap geboren. Met het toenemende belang van Brabant heeft dit hertogdom deze rol ook wel gespeeld, maar nooit in dezelfde mate. Tot in de achttiende eeuw was Vlaanderen een veel gebruikte benaming voor de Nederlanden als geheel.
Bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)ge_Landen#Vlaanderen
Iedereen uitnodigen voor ontbijt, maar mij niet...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:31 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]Doen alsof allles een Turkse uitvinding is.
Omnomnom. Ik heb nog wel beyaz peynirli liggenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:37 schreef xminator het volgende:
Maar als je peynir alleen zegt is het voldoende, want beyaz peynir is hoofdkaas in Turkije.
Cappuccino dan?
Wilde jou en TM privacy geven hier.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Iedereen uitnodigen voor ontbijt, maar mij niet...
Dat durft TM toch niet aan man.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:40 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wilde jou en TM privacy geven hier.
Serieus, agzim sulandiquote:Op woensdag 7 november 2012 10:41 schreef xminator het volgende:
.
Heb honger, kom eraan. Heb je ook salatalik?
Ambi, simit sarayi
wat is salatalik?quote:Op woensdag 7 november 2012 10:41 schreef xminator het volgende:
.
Ambi, simit sarayi
Ben je er wel eens geweest? Zo te lezen zitten ze in Nederland alleen nog maar in Rotterdam en Den Haag. Wil er nog wel 'ns heen. Türkiye'de gitmek nasip olmadi daha.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:41 schreef xminator het volgende:
.
Ambi, simit sarayi
Tomaat, komkommer enzoquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
wat is salatalik?
Wij hebben een Simit hier in Rotterdam
Ligt eraan hoe je het maaktquote:Op woensdag 7 november 2012 10:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is Turkse cay een stuk sterker dan normaal?
Aah ik kon het al uit het woordje halen maar dacht, voor de zekerheid.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Tomaat, komkommer enzo.
I know, ik ga er elke keer heen als ik in rotterdam ben. Die simit met olijven en kaas.
Aber naturlich, als student heb je een OV kaart. Daar moet je wel gebruik van maken!quote:Op woensdag 7 november 2012 10:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Zo te lezen zitten ze in Nederland alleen nog maar in Rotterdam en Den Haag. Wil er nog wel 'ns heen. Türkiye'de gitmek nasip olmadi daha.
Grappig, dat heb ik ook nog nooit gegetenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Aah ik kon het al uit het woordje halen maar dacht, voor de zekerheid.![]()
Ik heb een enorme enorme zwak voor falafel.
Nee joh, voor Nederlandse doen zijn ze juist goedkoop.quote:
Ah, oké, ik zal het eens checken wanneer ik weer eens in Rotterdam ben.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
TM die van rotterdam is vlakbij het consulaat.
Ik breng je welquote:Op woensdag 7 november 2012 10:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ah, oké, ik zal het eens checken wanneer ik weer eens in Rotterdam ben.
Voor Nederlands doen, ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee joh, voor Nederlandse doen zijn ze juist goedkoop.
Ga maar naar een nederlandse tentje en bestel daar een broodje gezond met mozarella, aubergine enzo daar betaal je makkelijk 5/6 euro ofzo voor. Bij SS is dat 3 euro ofzo?
Ja maar je gaat toch ook niet de prijzen van een Turks restaurant hier vergelijken met dat van Turkije?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor Nederlandse doen, ja.. Voor Turkse doen niet.
. Net zoals de La Place, daar eet je toch niet.
. Subway ook, maar goed, daar kan ik nog begrip voor tonen.
Al ben je stinkend rijk, zulke criminele bedragen geven aan ekmek is gewoon günah.quote:
Simit sarayi is echt goedkoop...quote:Op woensdag 7 november 2012 11:02 schreef zarGon het volgende:
[..].
Heeft daar weinig mee te maken. Ik vind het gewoon teringduur.
Vergelijk dan even een Turks restaurant en een Nederlands restaurant hier in Nederland met elkaar. Dan ligt het ook nog eens aan de luxe etc.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja maar je gaat toch ook niet de prijzen van een Turks restaurant hier vergelijken met dat van Turkije?
In Turkije eet je hetzelfde voor vier euro (en veel lekkerder) en hier betaal je dan 12 euro.
Waarom? Heu?quote:Heb je nog mail gestuurd voor die laptop?
Amsterdam heb je die tentjes in overvloed, alleen dan betaal je 6 euro voor bordje kuru.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:03 schreef Levolution het volgende:
Birde dogru dürüst yemekleri olsa...
Ik heb niet altijd zin in brood. Soms wil ik eens op een middag çorba, kuru fasulye, dat soort meuk. Is nergens verkrijgbaar.
Waarom is het zo duur dan? me no understand, just breadquote:Op woensdag 7 november 2012 11:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vergelijk dan even een Turks restaurant en een Nederlands restaurant hier in Nederland met elkaar. Dan ligt het ook nog eens aan de luxe etc.
Simit Sarayı is lekker, eerlijk is eerlijk. Maar het kost wel veel.
[..]
Waarom? Heu?
"Echt goedkoop"? Really?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Simit sarayi is echt goedkoop...
Tentjes zoals sitarbucks zijn duur, beetje 6 euro voor koffie alleen betalen.
Wel! Bij mij thuisquote:Op woensdag 7 november 2012 11:03 schreef Levolution het volgende:
Birde dogru dürüst yemekleri olsa...
Ik heb niet altijd zin in brood. Soms wil ik eens op een middag çorba, kuru fasulye, dat soort meuk. Is nergens verkrijgbaar.
Omdat het ook een plek voor sosyete (jetset in het Nederlands geloof ik) is. Of nou ja, mensen die zich graag zo voelen. Moet je eens op de mensen letten die je daar vaak ziet.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom is het zo duur dan? me no understand, just bread
[ afbeelding ]
Oke niet echt goedkoop, maar gewoon heel schappelijke prijzen.quote:
Zie ik nu pas.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:06 schreef xminator het volgende:
[..]
zG is jouw bestelling niet geannuleerd?
6 euro voor zoiets, utanmiyorlar man. Deze gerechten ownen juist door hun simpelheid en dat ze in bulk gemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:06 schreef xminator het volgende:
[..]
Amsterdam heb je die tentjes in overvloed, alleen dan betaal je 6 euro voor bordje kuru.
Ev yapimi kuru fasulye beats that shit..
zG is jouw bestelling niet geannuleerd?
Jij koopt dan ook meteen het goedkoopste en het eenvoudigste. Simit kost bij de bakker 50 cent? Daar kost het geloof ik 90 cent? (Was 70 of 75 of zo.)quote:Op woensdag 7 november 2012 11:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Oke niet echt goedkoop, maar gewoon heel schappelijke prijzen.
Koop 2 simit, 1 cay en je zit vol voor onder de 3 euro. Is toch niet duur? Simit zijn lekker en ze komen helemaal vanuit Turkije hé.
Ik heb ze gestuurd van:quote:Op woensdag 7 november 2012 11:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zie ik nu pas.. Hahahahaha.
Wat heb je ze gestuurd dan?
Eerst pics om zeker te zijn dat ik niet bij een 56-jarige man thuiskom.quote:
Stuur je mail eens door naar mij... Ik wil 'm ook sturen.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:13 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik heb ze gestuurd van:
Zemmels, we hebben een overeenkomst.
Nu is mijn mail doorgestuurd naar een andere afdeling, krijg waarschijnlijk cadeaubon of een vervangende gelijkwaardige laptop voor die prijs.
Nee ik koop die simit met olijven en kaas erin of pogcaquote:Op woensdag 7 november 2012 11:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij koopt dan ook meteen het goedkoopste en het eenvoudigste. Simit kost bij de bakker 50 cent? Daar kost het geloof ik 90 cent? (Was 70 of 75 of zo.)
Al kwam het van Mars.
Jumbo in Groningen heeft soms simit, die is echt smaakloos.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee ik koop die simit met olijven en kaas erin of pogcaplus een simit erbij omdat altijd lekker is van daar.
Simit bij bakker 50 cent, minder lekker, geen zit mogelijkheid.
Plus nog wat drinken... (Çay is ook nog eens goedkoper dan de andere drankjes.) Hoeveel betaal je dan?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee ik koop die simit met olijven en kaas erin of pogcaplus een simit erbij omdat altijd lekker is van daar.
Simit bij bakker 50 cent, minder lekker, geen zit mogelijkheid.
quote:Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jumbo in Groningen heeft soms simit, die is echt smaakloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |