oh! wat voor spul hadden ze? en ben je binnenkort weer hier in de buurt dan? Ik vind die dubbele broden wel fijn en koekjes of dingen zoals paneermeel ofzo, van die basics. Misschien ligt hier ook wel zoiets, eens kijken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh Mignonne, ik zag bij Appie dat ze heel veel glutenvrije dingen in de 35% bak hadden liggen met best nog goede houdbaarheid. Word je daar blij van als ik zulks meeneem en opstuur? of zeg je van laatmaar.
Ik moest het even terugzoeken, bij kinderen geldt dat 1 kind per 2700 de diagnose coeliakie heeft. De verwachting is dat de werkelijke prevalentie van coeliakie 1 per 198 is. Dat betekent dat er voor ieder kind met gediagnosticeerde coeliakie, er 7 rondlopen die geen diagnose hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je door je alertheid een relatief vroege diagnose hebt en er een hoop potentieel leed mee voorkomt. Of is het niet ongewoon vroeg?
En sodeju, ik wist niet dat je het op latere leeftijd alsnog kunt krijgen.
Koekjes met chocola hadden ze sowieso. 3 pakken ofzo. voor de rest zag ik zo niks, maar I keep it in the gate.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:00 schreef mignonne het volgende:
En daar zijn we weerhier weer verder.
[..]
oh! wat voor spul hadden ze? en ben je binnenkort weer hier in de buurt dan? Ik vind die dubbele broden wel fijn en koekjes of dingen zoals paneermeel ofzo, van die basics. Misschien ligt hier ook wel zoiets, eens kijken.
haha ja daar heb je ook wel weer een puntquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef mignonne het volgende:
ohja daar was ook weer een theorie over toch? Dat je kind dan een boterham naar binnen gaat proppen die ie eigk helemaal niet hoeft om maar dat ene snoepje te kunnen eten
ach, voor alles is wel wat te zeggen. Mijn moeder moest wel heel hard lachen een paar jaar geleden, ik was met haar op vakantie in Marokko, daar eten ze ook flensjes bij het ontbijt. Ik heb daar keurig mn stokbroodje met ei naar binnen zitten proppen voordat ik een flensje met honing nam"goedzo, heb ik je toch goed opgevoed zo"
ik had er niet eens bij stil gestaan
Ik denk dat dat ook een heel belangrijke factor is, in hoeverre kinderen doen wat ze doen puur omdat je dat wil of controleert, en in hoeverre ze het doen omdat ze het zélf ook echt belangrijk vinden en het belang ervan geïnternaliseerd hebben. Nu is dit een heel ander onderwerp, maar ik kom in mijn onderzoek met regelmaat kinderen tegen die uit de Koran en Bijbel lezen omdat ze dat zelf écht belangrijk vinden. En die blijven dat dus zelfs tijdens de tumultueuze puberjaren doen als allerlei andere tijdsbestedingen lonken. Wonderlijk blijf ik het vinden. En eigenlijk ook heel logisch.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
altijd weer boeiend, de eetdiscussie.... ik ben ook voorstander voor gezond en gevarieerd eten. Maar ik heb ook meerdere wetenschappelijke onderzoeken gelezen, waarin juist benadrukt wordt het uitsluiten van snoep/koek/vet en dergelijke uit het dieet, zorgt voor overgewicht op latere leeftijd. Iets psychisch ofzo; als de controle van de ouders er dan niet meer is...
(ben niet zo goed in het verwoorden van zulke dingen....).
wat dacht je van 13, als de supermarkt lokt en je zakgeld brandt in je zak.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vergeet dan wel in die discussie steeds dat het hier dreumessen betreft. S heeft de eerste twee jaar nauwelijks suiker gehad (geen koek, snoep en chocolademelk of appelsapdingen). En R in elk geval het eerste jaar nauwelijkjs. Daarna ook weinig, maar die zag zijn zus ermee en dat was wel wat lastiger. ;-)
Maar wat een wereld van verschil het dan alweer is eigenlijk als ze 4,5 en bijna 3 zijn ondertussen.
zeker belangrijk!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook een heel belangrijke factor is, in hoeverre kinderen doen wat ze doen puur omdat je dat wil of controleert, en in hoeverre ze het doen omdat ze het zélf ook echt belangrijk vinden en het belang ervan geïnternaliseerd hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel weer een nieuwe afspraak gemaakt bij de allergoloog i.v.m. een flinke allergische reactie van Larissa, en ik moet een afspraak weer maken bij de dermatoloog. Gelukkig kan ik beide afspraken vooruitschuiven naar januari. Eventjes gewoon samen thuis zijn en leuke dingen doen in plaats van onderzoekje hier en daarNiet dat ik niet dankbaar ben hoor, dat er naar ons geluisterd wordt!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ik vind het toch wel wat gek dat daar zo vaak zo hysterisch over gedaan wordt, die lijntjesquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:11 schreef danic het volgende:
Eva blieft geen water, dus daar gaat altijd wat diksap in. Verder drinkt ze pakjes sap, wicky, roosvicee, soms appelsap. 'S ochtends zo'n 250 á 300 cc karnemelk. Ook met een beetje diksap...
Binnenkort eens thee proberen weer. Dat wilde ze nooit, maar pas dronk ze ineens van mijn thee. Alleen zit daar suiker in, dus ik hoop dat ze het zonder ook wil.
Verder eet ze 's ochtends 2 boterhammen (of 1 en een plak ontbijtkoek als ze geen tweede boterham wilt). Tussendoor fruit, ze lust niet alles, maar het meeste gaat er wel in.
Lunch 1 boterham. Tussendoor een koek, denk aan liga, nijntjekoek, rijstewafel. Eventueel nog een doosje rozijntjes. Dat is hier het "snoep".
Tijdens boodschappen doen krijgt ze van de medewerkers van de ah meestal een stuk fruit en een plakje worst, wat ze met smaak eet.
Als zedan eens per eeuwigheid een spekje krijgt bij de jumbo vind ik dat prima.
Avondeten eet ze altijd, ene keer meer dan de andere keer, maar het is nog nooit gebeurd dat ze niet at *afklopt*.
En toch liepen ze bij 14 maanden bij het cb te piepen dat haar lijntje afboog en dat als ze bij de volgende afspraak geen stijgende lijn, ze wilden kijken hoe haar voedingspatroon kan worden aangepast.
Nou staat die afspraak morgenochtend en ik vrees dat het lijntje nou niet ineens een spurt omhoog zal trekken. Sterker nog, volgens mij zit ze midden in een groeispurt, dus weer lang en dun.
Ach, ze doet het hartstikke goed, dus zal me verder worst zij,. Ik kijk naar haar en niet meer zo naar het lijntje.
We gaan het morgen zien.
hehe als ik naar B. kijk vind ik onze meiskes grootquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:02 schreef danic het volgende:
Zou dat lucht kunnen zijn mignonne? Ik weet niet of dat één van de allergische reacties kan zijn? Want das niet fijn nee (understatement).
Maar ik maak me idd niet meer druk erom. Ja, eva was een flinke bij de geboorte en zat (even uit mijn hoofd) op de +1 en zit nu net onder de -1 lijn. Maar haar beide ouders waren ielepielige kinderen, dus ook niet raar.
Komt dus helemaal goed later als ik zo naar ons kijk, meh...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |