abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:29:35 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118901375
TILLIGTE - De familie van de 20-jarige Tim Ribberink uit het Twentse Tilligte heeft aangifte gedaan tegen een nog onbekend persoon die onder diens naam valse verklaringen op internet heeft gezet.

Tim kon het niet meer aan dat hij zijn hele leven lang werd gepest en buitengesloten en stapte zelf uit het leven.

De nabestaanden stapten naar de politie. De ouders willen dat wordt uitgezocht wie tot tweemaal toe onder naam van Tim berichten heeft gezet op een speciale recensiewebsite voor horecagelegenheden. De eerste keer gebeurde dat in 2010, waarbij lasterlijke zaken werden verklaard over Tims werkgever, ijssalon Happy Days. De tweede keer, deze zomer, schilderde de anonieme schrijver Tim af als „een loser en een homo”.

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_pester_Tim__.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:29:54 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118901400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen reden, maar ik zorg er bij mijn eigen kinderen ook voor dat ze verzorgd naar school gaan. Omdat ik vind omdat het zo hoort, maar ook pesten zit op dat moment in je achterhoofd.

Als ouder heb je wel de plicht (vind ik) om je kind daar op die manier voor proberen te hoeden.
Wat is netjes? Sommige gezinnen hebben amper wat te makken.. In mijn lagere schooltijd werd je al gepest als je geen dure merkkleding droeg. Was een school in een redelijk normale wijk (ik bedoel: niet in een wijk waar alleen maar rijken woonden). Had je geen merkkleding werd je gepest, want je droeg "Wibra-kleding".

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-11-2012 19:37:08 ]
pi_118901465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen reden, maar ik zorg er bij mijn eigen kinderen ook voor dat ze verzorgd naar school gaan. Omdat ik vind omdat het zo hoort, maar ook pesten zit op dat moment in je achterhoofd.

Als ouder heb je wel de plicht (vind ik) om je kind daar op die manier voor proberen te hoeden.
verzorgd - ja natuurlijk. En dat hoort, zoals je zelf al zegt, ook zo. (verzorgd, as in: dagelijks douchen enzo) True. Alleen je hoeft maar een bril te hebben, scheel te zien, geen goede motoriek hebben (en dus niet mee kunnen komen met sporten) etc en je bent voer voor pesters.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:57 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118901652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Apotheose het volgende:

[..]

verzorgd - ja natuurlijk. En dat hoort, zoals je zelf al zegt, ook zo. (verzorgd, as in: dagelijks douchen enzo) True. Alleen je hoeft maar een bril te hebben, scheel te zien, geen goede motoriek hebben (en dus niet mee kunnen komen met sporten) etc en je bent voer voor pesters.
Precies.
pi_118901791
quote:

[..]

Ja, maar hoe wil je dat aanpakken? Het enige wat je kan doen, lijkt me, is de kinderen die te ver doorslaan in het pesten een ferme tik te verkopen, maarja, dat mag niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 19:38:52 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118901949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is netjes? Sommige gezinnen hebben amper wat te makken.. In mijn lagere schooltijd werd je al gepest als je geen dure merkkleding droeg. Was een school in een redelijk normale wijk (ik bedoel: niet in een wijk waar alleen maar rijken woonden). Had je geen merkkleding werd je gepest, want je droeg "Wibra-kleding".
Check
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:42:18 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118902166
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, maar hoe wil je dat aanpakken? Het enige wat je kan doen, lijkt me, is de kinderen die te ver doorslaan in het pesten een ferme tik te verkopen, maarja, dat mag niet.
Uitleggen wat het met anderen doet? Als leraar wellicht zelfs de rest van dat uur oid de pester "pesten" om hem te laten voelen wat het met de gepeste doet? Met de hele klas op weerbaarheidstraining> Ik heb ook niet echt een oplossing. Maar er (series) over praten, en kinderen/mensen ervan doordringen dat het GEEN onschuldig vermaak is, maar juist heel veel psychische schade kan aanrichten lijkt me wel wenselijk..
pi_118902241
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

als ouders zijnde? Je kunt zo weinig, denk ik... School inlichten, is wat mijn ouders hebben gedaan toen ik werd gepest. Maar dan is het aan de school en als die weinig doen.. tsja.. Die ferme tik kun je niet doen want dan ben je zelf de schuldige. :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uitleggen wat het met anderen doet? Als leraar wellicht zelfs de rest van dat uur oid de pester "pesten" om hem te laten voelen wat het met de gepeste doet? Met de hele klas op weerbaarheidstraining> Ik heb ook niet echt een oplossing. Maar er (series) over praten, en kinderen/mensen ervan doordringen dat het GEEN onschuldig vermaak is, maar juist heel veel psychische schade kan aanrichten lijkt me wel wenselijk..
en dit idd.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:45:48 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118902375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:43 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als ouders zijnde? Je kunt zo weinig, denk ik... School inlichten, is wat mijn ouders hebben gedaan toen ik werd gepest. Maar dan is het aan de school en als die weinig doen.. tsja.. Die ferme tik kun je niet doen want dan ben je zelf de schuldige. :N

[..]

en dit idd.

Helaas werkt dat vaak averechts (in mijn tijd iig wel). Gepeste werd nog harder gepest of zelfs fysiek aangevallen als "wraak" voor het "klikken"
pi_118902609
quote:

[..]

Ik denk niet dat dat het gewenste effect heeft. Alles wat wel effect heeft mag niet. De leraar mag de pester niet pesten, uitleggen wat het doet heeft weinig zin, praten ook niet. Ik zou oprecht niet weten wat er aan gedaan zou kunnen worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118902640
quote:

[..]

Toen mijn dochter in de brugklas zat, kreeg de gehele klas gedurende een kwartaal, verplicht en als extra vak, zelfverdediging.

Daarmee voorkom je geen pesten, maar je kunt kinderen wel wat meer zelfvertrouwen geven op deze manier.
pi_118902732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Helaas werkt dat vaak averechts (in mijn tijd iig wel). Gepeste werd nog harder gepest of zelfs fysiek aangevallen als "wraak" voor het "klikken"
ja can imagine. Maar in het 3e jaar van voortgezet onderwijs hebben mn ouders het met mn mentor er over gehad. Weet niet eens meer hoe en wat ie er aan heeft gedaan :') Vast de tijd verdrongen :') Hij heeft het bespreekbaar gemaakt in de les. Gewoon zo tussen neus en lippen door. Niet omdat ik gepest werd ofzo. Maar het pesten werd er niet erger op... Nu heb je ook nog dat internet waar de pesters heel makkelijk na schooltijd nog ff door kunnen gaan treiteren.

Die zelfverdedigingslessen vind ik een goed initiatief. Mentaal en fysiek sterker worden. :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:53:45 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118902892
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat het gewenste effect heeft. Alles wat wel effect heeft mag niet. De leraar mag de pester niet pesten, uitleggen wat het doet heeft weinig zin, praten ook niet. Ik zou oprecht niet weten wat er aan gedaan zou kunnen worden.
Ik vind dat zelfs veel mensen hier er erg luchtig over denken (en die kunnen niet ALLEMAAL 12 zijn toch?). Daarom reageer ik nu al twee avonden. Ik vind het echt heel belangrijk dat mensen (ook kinderen weten) welke ernstige gevolgen pesten kan hebben. En volgens mij kun je in rollenspellen prima ook aan kinderen duidelijk maken dat pesten niet grappig is.
pi_118902947
quote:

[..]

Mijn oudste is begaafd (qua iq 2 punten van hoogbegaafd) en staat daardoor anders in het leven dan het gemiddelde kind. Vroeger werd hij vaak boos, dat was frustratie. En jaaa, voor pesters natuurlijk prachtig om het uit te lokken. Omdat ook zijn zusje de klos was én we nog twee kinderen hadden die nog een hele basisschooltijd voor zich hadden, zijn we van school gewisseld. En ook hier zijn er nog pesterijen maar hij kan het allemaal wel wat beter hebben. Kan er door zijn intelligentie ook bovenstaan; ik heb hem nl maar verteld dat het iets is om trots op te zijn, dat het iets is waar hij evenmin iets aan kan doen dan aan het feit dat hij bijv linkshandig is, komt wel weer als hij nog wat ouder is. Dus in dat opzicht heb ik er wel vertrouwen in dat dit hem niet breekt.
Maar als hij dan verteld dat hij na de gymles maar niet of zo laat mogelijk gaat douchen omdat hij bang is dat ze wat zeggen over hoe hij eruit ziet, of dat er een jongen is die steeds tegen hem opbotst en vraagt of hij ruziezoekt ("nee, niet met jou", zegt hij braaf maar het is intimiderend natuurlijk), breekt mijn hart :'( Heb hem gisteren ook nog maar op het hart gedrukt het altijd te vertellen als hij gepest wordt. Ook als hij denkt dat papa en mama er dan verdrietig van worden of zich dan zorgen maken.
Don't you love her madly?
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:54:58 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118902980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Toen mijn dochter in de brugklas zat, kreeg de gehele klas gedurende een kwartaal, verplicht en als extra vak, zelfverdediging.

Daarmee voorkom je geen pesten, maar je kunt kinderen wel wat meer zelfvertrouwen geven op deze manier.
Goed van die school, al lijkt het me idd niet werken tegen pesten.
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2012 @ 19:55:53 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118903036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:54 schreef Lovechild het volgende:
Mijn oudste is begaafd (qua iq 2 punten van hoogbegaafd) en staat daardoor anders in het leven dan het gemiddelde kind. Vroeger werd hij vaak boos, dat was frustratie. En jaaa, voor pesters natuurlijk prachtig om het uit te lokken.
Aha zo'n kind dus.

pi_118903060
quote:
Doodgepest, letterlijk. De twintigjarige Tim Ribberink uit het Twentse Tilligte pleegde zelfmoord omdat hij langdurig zou zijn gepest. De gebeurtenis brengt nu een nationale discussie op gang: helpen de campagnes (van bijvoorbeeld SIRE) tegen pesten wel, wat kan er worden gedaan om dit in de toekomst te voorkomen? Is dit wel te voorkomen, of is pesten van alle tijden?

De ouders van de Tim man die donderdag zelfmoord pleegde omdat hij werd gepest hebben bij de politie een melding gedaan over een nog onbekende persoon.

Het probleem lijkt groot. Het 1V Jongerenpanel deed onderzoek. De conclusie: meer dan de helft (52%) van de jongeren die gepest is op de middelbare school stelt dat de leraar en/of de school op de hoogte was, maar weinig tot niets deed.

EenVandaag spreekt met psycholoog en pestdeskundige Bob van der Meer. We spraken ook met twee oud-klasgenoten van Tim. Tim's ouders lieten vandaag in een verklaring weten dat ze niet afwisten van de pesterijen die hun zoon onderging. EenVandaag-redacteur Lammert de Bruin:
Ouders Tim; We hopen slechts dat de pesters nadenken over de consequenties van hun gedrag en dat media aandacht geven aan het probleem
http://www.eenvandaag.nl/(...)_over_pesten_op_gang
pi_118903107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Hier op school in groep 8 "Kom op voor jezelf". Weerbaarheidstraining voor de middelbare school. Compleet met zelfverdediging, een plankje doorslaan en examen :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:57:22 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118903109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:51 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja can imagine. Maar in het 3e jaar van voortgezet onderwijs hebben mn ouders het met mn mentor er over gehad. Weet niet eens meer hoe en wat ie er aan heeft gedaan :') Vast de tijd verdrongen :') Hij heeft het bespreekbaar gemaakt in de les. Gewoon zo tussen neus en lippen door. Niet omdat ik gepest werd ofzo. Maar het pesten werd er niet erger op... Nu heb je ook nog dat internet waar de pesters heel makkelijk na schooltijd nog ff door kunnen gaan treiteren.

Die zelfverdedigingslessen vind ik een goed initiatief. Mentaal en fysiek sterker worden. :)
Ja vreselijk, ook door mobieltjes trouwens (waren er in mijn schooltijd ook nog niet. Ja, ik ben stokoud :P ). Wat dat betreft hebben gepesten het een stuk zwaarder gekregen.
pi_118903166
quote:

[..]

Mijn oudste is begaafd (qua iq 2 punten van hoogbegaafd) en staat daardoor anders in het leven dan het gemiddelde kind. Vroeger werd hij vaak boos, dat was frustratie. En jaaa, voor pesters natuurlijk prachtig om het uit te lokken. Omdat ook zijn zusje de klos was én we nog twee kinderen hadden die nog een hele basisschooltijd voor zich hadden, zijn we van school gewisseld. En ook hier zijn er nog pesterijen maar hij kan het allemaal wel wat beter hebben. Kan er door zijn intelligentie ook bovenstaan; ik heb hem nl maar verteld dat het iets is om trots op te zijn, dat het iets is waar hij evenmin iets aan kan doen dan aan het feit dat hij bijv linkshandig is, komt wel weer als hij nog wat ouder is. Dus in dat opzicht heb ik er wel vertrouwen in dat dit hem niet breekt.
Maar als hij dan verteld dat hij na de gymles maar niet of zo laat mogelijk gaat douchen omdat hij bang is dat ze wat zeggen over hoe hij eruit ziet, of dat er een jongen is die steeds tegen hem opbotst en vraagt of hij ruziezoekt ("nee, niet met jou", zegt hij braaf maar het is intimiderend natuurlijk), breekt mijn hart :'( Heb hem gisteren ook nog maar op het hart gedrukt het altijd te vertellen als hij gepest wordt. Ook als hij denkt dat papa en mama er dan verdrietig van worden of zich dan zorgen maken.
Maar dat is nogal een tegenstrijdig advies, wat je hem geeft. Aan de ene kant zeg je dat hij er maar boven moet staan, en aan de andere kant zeg je dat hij het vooral moet vertellen aan jou. Als hij het vertelt aan jou, staat hij er dus niet boven, en voldoet hij niet aan jouw verwachting. Hoe dan ook zal hij dat als een falen interpreteren. De kans is groot, dat hij het om die reden juist niet zal vertellen, of alleen een heel klein gedeelte wat niet te zwaar zal wegen.
pi_118903168
quote:

[..]

Ik ben ook zo'n kind. Je moet goed op zijn schoolprestaties letten. Zodra het minder wordt moet je actie gaan ondernemen. Je moet voorkomen dat hij net als mij volledig in de put gaat zitten en niks meer wil doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118903223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed van die school, al lijkt het me idd niet werken tegen pesten.
Het is wel de opzet van die verplichte lessen, maar de praktijk heeft uitgewezen dat het niet dat effect heeft. Juist in die brugklas was mijn dochter slachtoffer van vele pesterijen.
pi_118903239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Aha zo'n kind dus.

[ afbeelding ]
Euh...tot nu toe ervaren we het nog niet heel erg als een drama ;)
Hij heeft er (nog) niet heel veel last van omdat we het tnt maar bendrukken als iets bijzonders. En dan langzamerhand daar ook weer de juiste lessen over meegeven ("als je intelligent bent, wil dat niet zeggen dat je ook slim bent").
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:01:57 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118903348
quote:

[..]

Mijn hart breekt een beetje als ik het lees. Voor je kinderen (met name betreffend zoontje) en voor jullie, en door de liefde die uit je post spreekt.

Lijkt me vreselijk als je kind dat overkomt.. Je houdt vreselijk veel van je kind en wil je kind beschermen..
pi_118903371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar dat is nogal een tegenstrijdig advies, wat je hem geeft. Aan de ene kant zeg je dat hij er maar boven moet staan, en aan de andere kant zeg je dat hij het vooral moet vertellen aan jou. Als hij het vertelt aan jou, staat hij er dus niet boven, en voldoet hij niet aan jouw verwachting. Hoe dan ook zal hij dat als een falen interpreteren. De kans is groot, dat hij het om die reden juist niet zal vertellen, of alleen een heel klein gedeelte wat niet te zwaar zal wegen.
Euh....nee, ik zeg nooit dat hij er boven moet staan! Ik moet even teruglezen wat ik zeg dat dat uit mijn verhaal naar voren komt...
We praten er veel over en dan merk ik dat hij er, in mijn ogen, op een goede manier mee om kan gaan. Dan denk ik "hij komt er wel" maar of dat zo is moet maar blijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')