SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik vrijgezel ben, ben ik blij dat er niemand meer aan mijn lijf hoeft te zitten, dat ik mentaal vrij ben en dat ik mezelf weer helemaal ontdek. Het liefste wil ik gewoon nooit meer een relatie en al helemaal nooit meer een seksleven. Ik weet dat dit een ongezonde gedachte is, alleen ik vraag me af in hoeverre ik er wat aan moet doen. Als vrijgezel heb ik ineens rust in mijn hoofd, ben ik mezelf en ik ben heel erg gelukkig. Anderzijds weet ik ook niet wat ik moet doen wanneer ik een relatie krijg met iemand, als ik verliefd word... Ik weet niet wat een gezonde keuze is nu, heeft iemand advies? Daarbij vraag ik me ook sterk af of ik a-seksueel ben (geworden), het is allemaal verwarrend...
Ditquote:Op maandag 5 november 2012 18:58 schreef mirjammajrim het volgende:
Hopelijk kom je snel een keer een lieve kerel tegen die samen met jou ontdekt wat fijne seks is, en die het juist stimuleert om dingen voor jezelf te doen.
Het komt wel goed meis
Je moet gewoon de goede mannen uitzoeken. Misschien zijn dat voor jou wel een beetje de "kneusjes" omdat je andere mannen gewoon bent. Dus moet je je eigen verwachtingspatroon ook wat aanpassen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet dat mannen niet "de vijand" zijn, alleen alle mannen die ik dichtbij heb gehad (vader, broer, vriendje) waren agressief en grensoverschrijdend naar mij. Bij mijn ex heb ik op den duur zijn neus gebroken omdat hij zijn hand hief naar mij, omdat het de enige manier was om een grens duidelijk te maken (durfde ik dat ook maar op seksueel gebied).
En ik heb wel mannelijke vrienden, al houd ik ze snel op afstand, ik ga veel met ze om maar emotioneel kunnen ze niet bij me komen. Er is er maar een die dichtbij staat (ooit in een dronkenbui veel te veel verteld en hij heeft toen tot mijn verbazing heel lief en voorzichtig gereageerd en is nu een van mijn beste vrienden).
Ik wil wel goed met mannen om kunnen gaan, maar ik weet gewoon niet goed hoe.
Hiervoor had ik enkel relaties met vrouwen gehad, wat alles toch wat gemakkelijker maakt. Al weet ik wel dat al mijn relaties nogal ongezond waren.
Zoals ik eigenlijk al zei: kies een rustig type.quote:Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik geef toe dat ik vaak relaties begin die spannend en wild zijn, met alle nadelen van dien. Alleen deze relatie heeft lang geduurd en was gewoon te heftig en te wild.
Eigenlijk was deze relatie heel erg goed voor me, het heeft me beschadigd, pijn gedaan en me laten inzien waarom ik dat doe. En nu ik weet waarom, kan ik er ook wat aan veranderen.
En mannen die in het begin agressief zijn wijs ik de deur wel. Het probleem met mijn ex was dat hij een enorme charmeur was die heel snel mijn zwakke kanten kende. Dus zodra hij een grens een beetje overgaan was, kwam er een schattige tegenprestatie zodat ik niet weg ging (of ging hij huilen dat hij me niet kwijt wilde). Mannen die openlijk agressief zijn komen niet in mijn buurt, mannen die het verhuld zijn en je een schuldgevoel geven wel.
Al was ik bij deze relatie ook zo verbaasd dat iemand voor me viel dat ik erin ben gedoken zonder na te denken. Inmiddels houd ik meer van mezelf (hoe narcistisch) en heb ik liever een goed iets dan zoiets.
Ik hoop voor je dat je er nu een positieve draai aan kan geven.quote:Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik geef toe dat ik vaak relaties begin die spannend en wild zijn, met alle nadelen van dien. Alleen deze relatie heeft lang geduurd en was gewoon te heftig en te wild.
Eigenlijk was deze relatie heel erg goed voor me, het heeft me beschadigd, pijn gedaan en me laten inzien waarom ik dat doe. En nu ik weet waarom, kan ik er ook wat aan veranderen.
En mannen die in het begin agressief zijn wijs ik de deur wel. Het probleem met mijn ex was dat hij een enorme charmeur was die heel snel mijn zwakke kanten kende. Dus zodra hij een grens een beetje overgaan was, kwam er een schattige tegenprestatie zodat ik niet weg ging (of ging hij huilen dat hij me niet kwijt wilde). Mannen die openlijk agressief zijn komen niet in mijn buurt, mannen die het verhuld zijn en je een schuldgevoel geven wel.
Al was ik bij deze relatie ook zo verbaasd dat iemand voor me viel dat ik erin ben gedoken zonder na te denken. Inmiddels houd ik meer van mezelf (hoe narcistisch) en heb ik liever een goed iets dan zoiets.
Dit.quote:Op maandag 5 november 2012 19:13 schreef DarkAccountant het volgende:
Je zal ooit wel weer de behoefte voelen om een vriend te hebben. Maar zoek er dan een lieve uit. Uit jouw verhaal komt veel agressie en angst naar boven, er zijn ook ontzettend veel mannen die daar geen behoefte aan hebben.
Nu doe je alsof mannen je "vijand" zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Zoek jezelf een goed "exemplaar".
Wel als ik niet de kans krijg om te ontspannen. Dan verkramp ik geheel, dus daar ook.quote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Gokje hoor, maar had je last van vaginisme? Die indruk krijg ik van je OP.
Is het dan niet een goed idee om eens naar een seksuoloog te gaan?quote:Op maandag 5 november 2012 21:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel als ik niet de kans krijg om te ontspannen. Dan verkramp ik geheel, dus daar ook.
(maar goed, met uitscheuren kreeg mijn ex h'm er wil in).
Misschien tegen de tijd dat ik überhaupt weer aan relaties toe ben. Op dit moment wil ik niemand aan mijn lijf hebben. Op dit moment zou ik er niet voor open staan en enkel over mijn eigen grenzen walsen. Al weet ik wel dat dit voor mij een eerste stap zou zijn als ik weer aan relaties toe benquote:Op maandag 5 november 2012 21:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Is het dan niet een goed idee om eens naar een seksuoloog te gaan?Die kan waarschijnlijk een hoop helpen.
Dank je welquote:Op maandag 5 november 2012 21:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een vreselijke lamzak was die ex van jou.
Als je dat objectief leest is het compleet logisch dat je opgelucht voelt en er geen zin meer in hebt.
Aan de andere kant komt dat uiteraard door hij jou behandelde, meer als een sex voorwerp en duidelijk exact het tegenovergestelde wat je nodig hebt.
Niks mis met sex in een relatie uiteraard, dat lijkt me ook normaal, maar wat hij deed is gewoon verkrachting en strafbaar.
Damn ik kan me niet eens voorstellen dat ik als man een meisje zo zou behandelen.
Ik hou er juist van om te verwennen en te vertroetelen, maar okay ik ben zelf ook jarenlang misbruikt als kind (en mishandeld en van alles en nogwat) dus tja ik herken wel bepaalde gedachtes en gevoelens.
Nou nu zoveel jaar later heb ik idd nog wel last van bepaalde dingen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
En tja... de beste jongen op aard is het ook niet. En iedereen om me heen is opgelucht dat het uit is tussen ons. Het is gewoon heel erg jammer dat mijn zwakke plekken zo gemakkelijk te vinden zijn en vertroetelen kon hij ook (al was daarvoor meestal een kleine ramp geschied of had hij er een in petto).
Het is jammer dat een dergelijk verleden zo moeilijk is om los te laten Ik denk er altijd overheen te zijn, maar als puntje bij paaltje komt, valt dat behoorlijk tegen. Maar dat zou jij dan ook wel herkennen....
quote:Op maandag 5 november 2012 18:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi Allemaal,
Op dit moment zit ik met een "probleem". Sinds ongeveer drie maanden is de relatie met mijn ex uit (en hoe langer het uit is hoe meer ik denk godzijdank). Al met al was het een slechte relatie waarin ik al mijn grenzen liet overschrijden en eigenlijk min of meer moest hopen dat hij eerlijk tegen mij was, negatieve reacties kreeg als ik iets voor mezelf deed en tja... op den duur wist ik gewoon haast niet meer wie ik was.
Kleine uitleg:Mooi verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik vrijgezel ben, ben ik blij dat er niemand meer aan mijn lijf hoeft te zitten, dat ik mentaal vrij ben en dat ik mezelf weer helemaal ontdek. Het liefste wil ik gewoon nooit meer een relatie en al helemaal nooit meer een seksleven. Ik weet dat dit een ongezonde gedachte is, alleen ik vraag me af in hoeverre ik er wat aan moet doen. Als vrijgezel heb ik ineens rust in mijn hoofd, ben ik mezelf en ik ben heel erg gelukkig. Anderzijds weet ik ook niet wat ik moet doen wanneer ik een relatie krijg met iemand, als ik verliefd word... Ik weet niet wat een gezonde keuze is nu, heeft iemand advies? Daarbij vraag ik me ook sterk af of ik a-seksueel ben (geworden), het is allemaal verwarrend...
Daten?![]()
Die herken ik zeker. Ik heb heel lang last gehad van destructieve gedragingen gewoon omdat ik mezelf niet kon uitstaan. Daarom ben ik die relatie ook begonnen. Alleen nu ik het uit heb durven maken en merk dat mensen mij oké vinden en het niet oké vinden hoe ik behandeld werd (en behalve een weten ze niet eens van dit), merk ik dat ik er ook mag zijn (al heb ik nog amper zelfvertrouwen en haat ik mezelf, maar goed).quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou nu zoveel jaar later heb ik idd nog wel last van bepaalde dingen.
Onzekerheid/laag zelfvertrouwen.
Een mens kan alleen zichzelf eenzaam maken, denk ik... Tenminste, ik zoek gewoon erg veel contact omdat ik niet eenzaam wil zijn. Al betekend dat ook wel eens dat je teleurgesteld wordt of dat je toch niet de steun kan krijgen die je wenst.quote:Heb dan ook angststoornissen eraan overgehouden.
Maar goed its not easy when you're alone denk ik dan of als je denkt iets te hebben en dat blijkt niet helemaal zo te zijn.
Ik ben heel erg willekeurig geworden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die herken ik zeker. Ik heb heel lang last gehad van destructieve gedragingen gewoon omdat ik mezelf niet kon uitstaan. Daarom ben ik die relatie ook begonnen. Alleen nu ik het uit heb durven maken en merk dat mensen mij oké vinden en het niet oké vinden hoe ik behandeld werd (en behalve een weten ze niet eens van dit), merk ik dat ik er ook mag zijn (al heb ik nog amper zelfvertrouwen en haat ik mezelf, maar goed).
Ik hoop dat je ook zekerder wordt. Onzekerheid is soms zo slopend (vind ik wel).
[..]
Een mens kan alleen zichzelf eenzaam maken, denk ik... Tenminste, ik zoek gewoon erg veel contact omdat ik niet eenzaam wil zijn. Al betekend dat ook wel eens dat je teleurgesteld wordt of dat je toch niet de steun kan krijgen die je wenst.
Ik snap je gevoel wel dat je er nu op dit moment niet aan wil werken, maar juist nu is het belangrijk. Vanaf een achtergrond van misbruik heb je een andere ontwikkeling meegemaakt met seks. Je hebt dan geen ruimte gehad om je eigen seksualiteit te ontwikkelen en te ontdekken op jouw voorwaarden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien tegen de tijd dat ik überhaupt weer aan relaties toe ben. Op dit moment wil ik niemand aan mijn lijf hebben. Op dit moment zou ik er niet voor open staan en enkel over mijn eigen grenzen walsen. Al weet ik wel dat dit voor mij een eerste stap zou zijn als ik weer aan relaties toe ben
quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:34 schreef Lillian_88 het volgende:
Wat een walgelijke vent. Ik word gewoon misselijk als ik dit lees, ja jij hebt 't misschien wel (Deels) toegestaan, maar 't klinkt alsnog naar verkrachting. Hij had 0,0 respect voor jou en je grenzen. Gatverdamme.
Ik denk niet dat het de seks is maar dat je gewoon emotionele problemen hebt wanneer iemand te dicht in "je buurt" komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben heel blij dat ik ondanks alles toch wel een mensenmens ben gebleven. Al "klagen" vrienden soms dat ik, wanneer er iets is, emotioneel compleet onbereikbaar ben (en dat vinden ze maar niks). Pas als iets opgelost is en ik er emotioneel niet meer bij betrokken ben, wil ik vertellen wat er was en hoe ik me voelde en hoe het opgelost is. Soms is dat een beetje lastig.
Op dit punt denk ik overigens serieus dat ik a-seksueel ben. Ik vind seks naar, pijnlijk en vervelend. Seks is iets voor de ander, niet voor mij. En ik weet dat ik ooit bij een seksuoloog aan moet gaan kloppen daarvoor, maar het roept op dit moment alleen maar weerstand op. Tegen een dergelijk persoon zou ik op dit moment niks anders kunnen zeggen dan dat ik seks haat, en dat ik nooit meer iemand aan m'n lijf wil hebben. Daar kan zo'n persoon ook niks mee, lijkt me.
En alleen al het feit dat zo iemand je helpt met uitzoeken met wat jij fijn vindt, hoe wil zo'n persoon dat doen dan?
Al ben ik me er ook heel goed van bewust dat, wanneer ik ooit weer een relatie wil, ik daarbij toch echt hulp moet zoeken. Anders loopt of de relatie stuk of ik kom weer in de situatie dat iemand wel neemt wat hij wilt.
Ik ben rustig, geef veel en vraag weinig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:48 schreef gehotseflotst het volgende:
Jij verdient een vent die rekening houdt met wat je is overkomen, die rustig aan doet en die stopt als jij dat van hem vraagtZo'n kerel loopt heus wel ergens rond, maar neem eerst inderdaad wat tijd om een en ander voor jezelf te verwerken en op een rijtje te zetten - het heeft niet zo'n haast.
Nee, je bent niet a-seksueel. A-seksueel is als je geen behoefte hebt aan seks en het niets tot bijna niets met je doet. Als je seks lastig, naar en vervelend vindt, dan ben je getraumatiseerd. Dat is gezien jouw achtergrond volkomen normaal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit punt denk ik overigens serieus dat ik a-seksueel ben. Ik vind seks naar, pijnlijk en vervelend. Seks is iets voor de ander, niet voor mij. En ik weet dat ik ooit bij een seksuoloog aan moet gaan kloppen daarvoor, maar het roept op dit moment alleen maar weerstand op. Tegen een dergelijk persoon zou ik op dit moment niks anders kunnen zeggen dan dat ik seks haat, en dat ik nooit meer iemand aan m'n lijf wil hebben. Daar kan zo'n persoon ook niks mee, lijkt me.
En alleen al het feit dat zo iemand je helpt met uitzoeken met wat jij fijn vindt, hoe wil zo'n persoon dat doen dan?
Al ben ik me er ook heel goed van bewust dat, wanneer ik ooit weer een relatie wil, ik daarbij toch echt hulp moet zoeken. Anders loopt of de relatie stuk of ik kom weer in de situatie dat iemand wel neemt wat hij wilt.
Het ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre het geven en nemen in balans is. Te weinig vragen of te veel geven is natuurlijk ook niet goedquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ben rustig, geef veel en vraag weinig.
Maar ik kan je vertellen dat word lang niet zo gewaardeerd door het vrouwelijk geslacht als ik/je zou denken.
Uiteindelijk lijk ik niet iemand te zijn om voor te vechten of er echt voor te gaan ongeacht wat anderen ervan zullen denken. (ja er is meer verhaal hier achter uiteraard maar dit is niet mijn topic)
Ach man lazer op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ben rustig, geef veel en vraag weinig.
Maar ik kan je vertellen dat word lang niet zo gewaardeerd door het vrouwelijk geslacht als ik/je zou denken.
Uiteindelijk lijk ik niet iemand te zijn om voor te vechten of er echt voor te gaan ongeacht wat anderen ervan zullen denken. (ja er is meer verhaal hier achter uiteraard maar dit is niet mijn topic)
Dus tja ik geloof dat TS op dit moment meer baat heeft bij eigenlijk maar zichzelf vrij laten zijn.
Ze moet zichzelf vinden en het klinkt ook alsof TS nooit haar verleden verwerkt heeft.
Wat uiteraard komt door die ex onder andere die je zo ploep weer terug in het diepe van je verleden gegooid heeft.
Damn ik kan er pissig over worden. (ja kom maar met desmilies hoor)
wat is dat nou weer voor een bullshit reactie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ach man lazer op.
Zelfs in een topic als dit nog de miskende nobele ridder spelen. Jij mag ook wel aan jezelf gaan werken denk ik.
Bullshit reactie? Het is toch zo? Jij komt hier zielig de onbegrepen prins uithangen. Ga aan jezelf werken man, dan krijg je wellicht nog eens een meisje. Maar dat eeuwige oh ik ben zo'n goedzak gelul wordt geen gleuf nat van. Nu niet, nooit niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor een bullshit reactie.
Apatisch much?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |