Dus als je ambtenaar bent of in de zorg werkt, werk je eigenlijk niet echtquote:Op maandag 5 november 2012 18:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
65+-------------------3000000
Ambtenaren-------1000000
Zorg------------------1500000
Werkenden--------6500000
Bijstand---------------350000
WAO/Wajong--------750000
WW.--------------------400000
Kinderen------------3000000
Totaal--------------16500000
Je wordt betaald met het geld van de werkenden Je onttrekt aan de economie in plaats van dat je eraan toevoegt. In een vrije markt zouden de mensen in de zorg wel onder de werkenden vallen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als je ambtenaar bent of in de zorg werkt, werk je eigenlijk niet echt
Volledig mee eens.quote:Op maandag 5 november 2012 19:24 schreef CafeRoker het volgende:
Kleinschalig. Laat vakmensen van 55, die groep die evenmin aan de bak komt, kleinschalig jongeren een vak bijbrengen. Dat werkt veel beter dan het treurige fenomeen dat ROC heet.
Zo gebeurde het al in de sprookjes van Grimm. Niks mis mee.quote:
Sure. Ik ga er veel meer op achteruit volgens de rekenmodules.quote:Op maandag 5 november 2012 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
De mensen gaan er maximaal 4% op achteruit, behalve echte VVD ers, die gaan er op vooruit met 52% naar 49% belasting
Opmerkelijk dat hij -4% ondertussen al als een geruststelling ziet. Als het niet zo triest was zou het grappig zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
De mensen gaan er maximaal 4% op achteruit, behalve echte VVD ers, die gaan er op vooruit met 52% naar 49% belasting
Ik verdiende in 2005 meer netto dan nuquote:Op maandag 5 november 2012 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure. Ik ga er veel meer op achteruit volgens de rekenmodules.
triest niet? En wat heeft de roverheid ermee gedaan? Opgefeest..quote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verdiende in 2005 meer netto dan nu
en ben er 10% bruto op vooruit gegaan
Als het bier dat ze ervan gekocht hadden ook mijn kant opgekomen was kon ik er nog wel mee levenquote:Op maandag 5 november 2012 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
triest niet? En wat heeft de roverheid ermee gedaan? Opgefeest..
Het lijkt me nogal onzinnig om te bepalen of wat iemand doet als werk telt afhankelijk van wie hem betaalt. Dient geen ander doel dan uithollen van het begrip 'werk'.quote:Op maandag 5 november 2012 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je wordt betaald met het geld van de werkenden Je onttrekt aan de economie in plaats van dat je eraan toevoegt. In een vrije markt zouden de mensen in de zorg wel onder de werkenden vallen.
Geldt dat niet voor praktisch iedereen?quote:Op maandag 5 november 2012 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je wordt betaald met het geld van de werkenden Je onttrekt aan de economie in plaats van dat je eraan toevoegt. In een vrije markt zouden de mensen in de zorg wel onder de werkenden vallen.
Binnen de groep van burgers die ik de werkenden noem wordt door onderlinge handel en arbeid waarde gecreëerd. Deze waarde wordt afgeroomd door een organisatie die de staat het een herverdeeld. De staat zelf voegt dus geen waarde toe maar neemt die af en herverdeeld die. Voor dat herverdelen zijn heel veel mensen nodig die aan dat afgenomen geld waarde onttrekken. Zouden deze mensen dat niet doen dan zouden ze samen met de werkenden waarde kunnen toevoegen aan de economie.quote:Op maandag 5 november 2012 21:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor praktisch iedereen?
Precies. Laat de politie, rechterlijke macht, sociale zaken en economische zaken maar over aan de banken en het grootkapitaal.quote:Op maandag 5 november 2012 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle ambtenaren kunnen worden ontslagen, want ze voegen geen waarde toe. Alles kan privaat georganiseerd worden. Ik ben voor 0 ambtenaren. dus opheffen die hele overheid, laat philips, shell en dsm het land maar runnen!
Zeker alleen de overheid voert ze slecht en duur uit.quote:Op maandag 5 november 2012 22:41 schreef boxdrie het volgende:
Onzinnige redenatie. Zelfs als het waar is dat de staat sommige diensten te duur produceert betekent nog niet dat die diensten geen enkele waarde zouden produceren en je ze zomaar kunt wegcijferen. Veel van die diensten zijn volkomen essentieel.
Waarom zouden we dat niet zelf doen? Waarom is er volgens jou alleen maar de keuze tussen de staat en beursgenoteerde bedrijven?quote:Op maandag 5 november 2012 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle ambtenaren kunnen worden ontslagen, want ze voegen geen waarde toe. Alles kan privaat georganiseerd worden. Ik ben voor 0 ambtenaren. dus opheffen die hele overheid, laat philips, shell en dsm het land maar runnen! )maarnietheus'
Bhfh is een trolquote:Op dinsdag 6 november 2012 05:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat niet zelf doen? Waarom is er volgens jou alleen maar de keuze tussen de staat en beursgenoteerde bedrijven?
Een paar. Ik zit niet te wachten op een ambtenaar die een weegschaaltje onder mijn gat houdt als ik zit te schijten om te kijken of ik wel een modale drol draai.quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, een anarchie is geen reële optie dus zijn er ambtenaren nodig.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, een anarchie is geen reële optie dus zijn er ambtenaren nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |