abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 13:53:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_118846562
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik zei in het vorige topic:

Tien minuten gesprekken zijn hier al geweest :)

Hier vanaf kwart over acht de deur open trouwens :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118846958
Tien minuten gesprekken nog niet gehad...
Hier is vanaf kwart over 8 de juf/meester in de klas, dan kan je ze ook al de klas in brengen, half 9 beginnen ze.
Fake it till you make it...
pi_118848071
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
pi_118961601
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
  donderdag 8 november 2012 @ 12:44:47 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:04 schreef Stiemie het volgende:
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
In groep 2 moet je 15 letters kennen, herkennen, schrijven en dergelijke :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118974885
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:52:30 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
Wettelijk gezien zijn het er 15 ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975117
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:58:46 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975188
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
Ik gok dat in de wet staat dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat die voorwaarden ergens anders vastliggen, maar je snapt wel wat ik bedoel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975266
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
  donderdag 8 november 2012 @ 13:01:56 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975296
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
Naar boven afwijken zal geen probleem zijn, naar beneden krijg je problemen met de inspectie gok ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975382
Ik weet dat er individuele gevallen zijn die wel eerder over gingen dan de standaard eis. Maar daar was dan de verwachting dat ze het in zouden lopen in het begin van volgend jaar. En dat gebeurde dan ook.
Bijv kind dat in alles goed meeliep of voor, alleen in taal een stuk achter. Dat hebben ze naar groep 3 gestuurd en daar liep ze halverwege het jaar alweer bij.
  donderdag 8 november 2012 @ 16:53:16 #13
386633 Adnap
I love Life !
pi_118984145
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_118984325
Haai !
Hier gaan we van SO naar PW naar Hoofdstuktoets. Mannen doen beide retegoed hun best alleen moet de jongste wel even leren dat huiswerk echt huiswerk is en dat je dat niet afraffelt. Maar goed dat komt ook wel weer goed.

tien minuten gesprekken zijn hier begeleid door de schoolbel, dus nooit langer dan 10 minuten.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_118984356
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
Fleur succes !!!

Maud wat ben je een kanjer en een kleuter ?? dat ben je niet meer als je in groep 3 zit hoor !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 17:10:05 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118984687
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 19:56:47 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991144
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:00:56 #18
13151 crew  Rewimo
pi_118991350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:02:03 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991401
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:03:08 #20
13151 crew  Rewimo
pi_118991458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:02 schreef lady-wrb het volgende:
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
Ah, is dat het hem? :D Die van mij is nu even groot als ik :o 1,64 dus (ze hebben mij gisteren gemeten)
pi_118991475
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:04:14 #22
13151 crew  Rewimo
pi_118991520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
Dat is goed nieuws *G*
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:04:49 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:07:27 #24
13151 crew  Rewimo
pi_118991698
Ja zeg, daar kan ie wel even rekening mee houden }:|
  zaterdag 10 november 2012 @ 06:20:18 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_119046820
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')