abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 13:47:27 #1
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_118846328

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  maandag 5 november 2012 @ 15:49:28 #2
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118850968
De directie van PostNL is een kwaadaardige bende in mijn ogen. Lieden als Bakker en Koorstra hebben maar lekker makkelijk het zinkende schip verlaten, iets dat grotendeels door henzelf is veroorzaakt.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_118854222
Het is een kwestie van tijd eer PostNL over de kop gaat...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_118863380
PostNL kreeg afgelopen kwartaal ruim 10 procent minder post te verwerken dan een jaar eerder. Dit kwam volgens Verhagen vooral omdat fysieke post wordt vervangen door e-mail. De problemen rond de bezorging hebben PostNL volgens haar geen klanten gekost. ^O^ :') _O-
pi_118865884
@KatrienDuck Mijn tc is op vakantie, dus zal wel wat horen als hij terug is. :)
pi_118866960
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
PostNL kreeg afgelopen kwartaal ruim 10 procent minder post te verwerken dan een jaar eerder. Dit kwam volgens Verhagen vooral omdat fysieke post wordt vervangen door e-mail. De problemen rond de bezorging hebben PostNL volgens haar geen klanten gekost. ^O^ :') _O-
Alsof het een het ander uitsluit! Het is goed mogelijk dat klanten versneld hun post hebben gedigitaliseerd (vooral bedrijven) uit onvrede over de bezorgkwaliteit.

En wat te denken van die ziekenhuizen die zelf maar de spoedeisende post zijn gaan bezorgen? Dat heeft toch ook volume gekost?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_118870160
Ze zijn echt helemaal van de pot gerukt.

quote:
"We gaan ons best doen om de kerstkaarten allemaal op tijd te bezorgen, maar u moet zich voorstellen dat er in een kerst- en nieuwjaarsperiode altijd veel meer post is, en dat heeft altijd wat impact op kwaliteit. Dus ook dit jaar," aldus Bos.
Wat is dit nou voor instelling. :') 8)7 :|W :N En alle jaren hiervoor dan rond kerst?
Ook die debiel laatst bij KASSA die alle problemen op het bordje legde van de postbezorgers.
Heeft die vent wel door dat wij steeds de hete kastanjes uit het vuur moeten halen als alles weer eens fout loopt.
Kijk eens in de spiegel ongelooflijke dropstaven. Jullie helpen een bedrijf naar de klote!
pi_118871203
Hoorde vanavond op TV ook zo'n mooie uitspraak van de top: ''Pas wanneer in het voorjaar de bezorgkwaliteit op orde is, gaan we verder met reorganiseren.''

Oftewel: op het moment dat het volgens de 'cijfers' (lees; 95%) weer op tijd komt, gaan ze meteen verder met de reorganisatie. Oftewel wanneer alles weer goed is gaan ze meteen daarna het weer slecht maken... 8)7
pi_118879069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:23 schreef Deezertje het volgende:
Hoorde vanavond op TV ook zo'n mooie uitspraak van de top: ''Pas wanneer in het voorjaar de bezorgkwaliteit op orde is, gaan we verder met reorganiseren.''

Oftewel: op het moment dat het volgens de 'cijfers' (lees; 95%) weer op tijd komt, gaan ze meteen verder met de reorganisatie. Oftewel wanneer alles weer goed is gaan ze meteen daarna het weer slecht maken... 8)7
Dat zie je verkeerd. Op het moment dat alles weer goed gaat, gaan ze alles nog verder "verbeteren".
pi_118879117
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is een kwestie van tijd eer PostNL over de kop gaat...
Ik ben alleen bang dat ze ons de mee de diepte in gaan slepen.

Het bedrijf wordt gewoon steeds verder uitgekleed totdat er niks meer over is en het opgaat in het niets.
pi_118881173
Enige optie tot overleven is denk ik Sandd overnemen. Maar die klanten zitten daar júist voor de prijs, dus dan moeten de tarieven ook omlaag. Sandd heeft wederom bevestigd alleen maar geïnteresseerd te zijn in zakelijke partijpost, lekker goedkoop, geen verplichting volgens de wet, geen brievenbussen legen etc. Gewoon twee dagen per week bezorgen, bezorgers dienen als opslagdepot en sorteren het ook nog...

Mijn voorspelling: PostNL brengt straks (na aanpassing wet) alleen nog op de piekdagen rond. Eventueel krijgen bezorgers thuis de post en sorteren dat op daldagen zodat ze op de piekdagen meteen kunnen bezorgen. Hopelijk heb ik ze niet op ideeën gebracht...
pi_118882371
Het probleem zit hem vooral in de CAO enzovoorts. Anders het PostNL allang de constructie van Sandd overgenomen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:56:05 #13
189430 Anonymousz
pi_118903045
Ik hoorde vandaag dat ik van ma t/m za moet werken (17 december t/m 22 december en maandag 24 december)
pi_118903369
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:56 schreef Anonymousz het volgende:
Ik hoorde vandaag dat ik van ma t/m za moet werken (17 december t/m 22 december en maandag 24 december)
Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:03:55 #15
189430 Anonymousz
pi_118903456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:02 schreef Selestha het volgende:

[..]

Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?
klopt maar ik hoorde van mijn baas dat het verplicht is :?
pi_118903672
Ha daar ging het hier laatst ook al over. Bij ons was het altijd een verzoek, maar bij andere collega's hier op fok bleek dat niet zo. In ieder geval staat in het blaadje idd dat afgesproken is dat dit op vrijwillige basis zal zijn!

Dus @Anonymousz: blaadje onder de neus van je baas duwen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_118903680
Lekker handig weer die tegenstrijdigheden. Nou ja, 24 december wil ik op zich best werken, maar de 31ste echt nier.
pi_118906233
Ik vind het niet erg om ma. 24 dec. te werken, ik wou alleen dat hier de winkels op zondag open waren, dan kon ik dan m'n boodschappen doen. Maar ja, daar hoef ik niet op te rekenen. :?
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 20:58:08 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118906405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:55 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het niet erg om ma. 24 dec. te werken, ik wou alleen dat hier de winkels op zondag open waren, dan kon ik dan m'n boodschappen doen. Maar ja, daar hoef ik niet op te rekenen. :?
Jumbo Euroborg in Groningen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 20:58:56 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118906459
Maar goed het werken op 31 december vind ik juist heerlijk. Heb het in de afgelopen jaren steevast gedaan en nooit problemen ondervonden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118906870
Postnl :')
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen. :') Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..

Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
pi_118908795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Stefanovic83 het volgende:
Postnl :')
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen. :') Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..

Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
En wat voor gepruts is er dan gebeurd?
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:39:17 #23
189430 Anonymousz
pi_118909124
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha daar ging het hier laatst ook al over. Bij ons was het altijd een verzoek, maar bij andere collega's hier op fok bleek dat niet zo. In ieder geval staat in het blaadje idd dat afgesproken is dat dit op vrijwillige basis zal zijn!

Dus @Anonymousz: blaadje onder de neus van je baas duwen ;)
:D
pi_118913116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef gridjuh het volgende:

[..]

En wat voor gepruts is er dan gebeurd?
fouten op het afhaalbericht. De barcode was met haast onleesbaar handschrift opgeschreven (3-4 letters waarvan je maar moest gokken wat het was) en in plaats van mijn naam, was de naam van de afzender er op gezet. De afhaallocatie was ook meer onleesbaar gepriegel dan leesbaar handschrift. En omdat die naam me niet bekend voorkwam dacht ik dat het gewoon een verkeerd bezorgd pakketje was ofzo. Online kon ik het ook niet nakijken dankzij die onleesbare barcode.
Afijn, ik kon er dus niets mee doen, en later bleek het mijn bestelling te zijn.
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:50:32 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118914967
Dus je besteld iets uit Estland, maar dan komt de naam van de verzender je niet bekend voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')