abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 11:35:05 #1
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_118841494
hoi! ik ben jaaf. een sportieve knul van 21 jaar.
'hoi jaaf'
ik moet vrijdag naar het ziekenhuis.. voor een ingreep en die moet helaas onder narcose.
nu vraag ik mij af.. wat is jullie ervaring met narcose?

ik vind het maar niks, ben eigenlijk als de dood voor het ziekenhuis. al met al kom ik er vaker dan dat ik wil. maar gelukkig kan het meestal met een ruggenprik of met morphine geregeld worden.

stelt iemand me even gerust??
  maandag 5 november 2012 @ 11:38:18 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_118841597
Enige ervaring die ik heb gaat alweer terug naar toen ik 5 was. Volgens mij een goedje op de buitenkant van mijn hand met een pleister erover. Duurde iets van paar seconden en ik sliep. Kan ook met iets inademen of een spuitje. Je bent meestal binnen een paar seconden weg en word heel gelukkig maar een beetje verward wakker.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 5 november 2012 @ 11:38:42 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118841608
Niks mis mee, lekker een tukkie doen en klaar.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_118841609
Niks aan het handje. Gewoon flink ademhalen door dat masker en je bent een paar uur out ^O^
pi_118841669
Tja, is spannend kan ik me zo voorstellen. De keren dat ik onder narcose ging (amandelen, buisjes en oren en besnijden) weet ik allemaal niks meer van. Sterkte.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 11:40:44 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_118841677
Waar ben je precies ongerust over? Het onder narcose gaan is zo gebeurd, voor je het weet ben je weg. Bij mij moest er één keer nog extra narcosemiddel toegediend worden, ik raak niet zo snel onder blijkbaar, maar dat was verder ook niet naar of zo.

Bij het ontwaken heb ik bij 1 operatie wel moeten overgeven, bij de andere 2 niet.

Eerlijk gezegd ben ik banger voor een ruggenprik dan voor volledige narcose.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Niks aan het handje. Gewoon flink ademhalen door dat masker en je bent een paar uur out ^O^
Ik kreeg helemaal geen masker, tenminste, niet toen ik nog wakker was. Infuus en daar werd het narcosemiddel in gespoten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 5 november 2012 @ 11:41:58 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841726
Als het goed is, komt de anesthesist van tevoren met je praten.

In mijn geval klonk het 'zo, daar ga je' en daar ging ik. En het volgende was in horten en stoten wakker worden op de uitslaapkamer. Ik vond het erg meevallen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118841754
quote:
99s.gif Op maandag 5 november 2012 11:40 schreef Karina het volgende:
Waar ben je precies ongerust over? Het onder narcose gaan is zo gebeurd, voor je het weet ben je weg. Bij mij moest er één keer nog extra narcosemiddel toegediend worden, ik raak niet zo snel onder blijkbaar, maar dat was verder ook niet naar of zo.

Bij het ontwaken heb ik bij 1 operatie wel moeten overgeven, bij de andere 2 niet.

Eerlijk gezegd ben ik banger voor een ruggenprik dan voor volledige narcoes.

[..]

Ik kreeg helemaal geen masker, tenminste, niet toen ik nog wakker was. Infuus en daar werd het narcosemiddel in gespoten.
Ik had ook een infuus, maar moest ook nog door een zuurstofmasker heen ademen. Dacht dat het altijd zo ging :)
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 11:44:04 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_118841802
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik had ook een infuus, maar moest ook nog door een zuurstofmasker heen ademen. Dacht dat het altijd zo ging :)
Volgens mij heb ik dat wel ooit bij het verwijderen van mijn amandelen gehad, maar dat was geen algehele verdoving. Toen werkte de narcose trouwens ook niet helemaal goed :{ Bij de tandarts heb ik dat ook weleens gehad bij trekken van kiezen... Maar ik ga ervan uit dat dat bij TS niet gaat gebeuren :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 11:44:06 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118841805
Hou je vast aan wat ze hier boven zeggen. Ik ben zelf panisch voor narcose en dat ook al heel vaak gehad, dus ik zal je niet gerust kunnen stellen ben ik bang. Hoe dan ook, het is wel zo voorbij.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 5 november 2012 @ 11:44:24 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118841814
gaat via je infuus, en je krijgt niet eens de tijd om van 10 to 1 te tellen meestal laten ze je iets positiefs vertellen en daarna word je weer wakker
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118841854
viel erg mee.
meerdere malen meegemaakt, (bewust, niet als kind bedoel ik) en het gaat echt razendsnel, dat hele 'terugtellen vanaf 10' haal je echt niet, je komt nauwelijks bij de 9 of de 8.
het gaat redelijk relaxt, wordt ingespoten in een infuus, vooraf praat degene die het toedient nog wel even met je en na het ontwaken is het eigenlijk een beetje afwachten of je er beroerd van wordt of niet. dat is erg persoonlijk en valt vooraf eigenlijk niet echt in te schatten en is voor iedereen verschillend. het wakker worden is ook voor iedereen verschillend: ik ben altijd vrij vlot wakker en ook klaarwakker (aanspreekbaar), anderen doen er langer over.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 5 november 2012 @ 11:46:17 #13
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_118841869
angst is eigenlijk gekomen door een film.
de film AWAKE.. sinds dien ben ik zo bang voor narcose dat ik dit eigenlijk nooit zou willen..

maar als ik het lees, valt het reuze mee!
pi_118841933
het valt echt mee. je denkt waarschijnlijk achteraf ook wel 'was dat nou alles?"
niet in enge films geloven.
men doet echt wel moeite om je een beetje rustig te houden en op je gemak te stellen en de anesthesist praat ook even met je, meestal. en als je vragen hebt ter plekke: gewoon stellen of even zeggen dat je zenuwachtig bent, vinden ze heus niet raar of erg.
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:37 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118841934
Niks aan het handje. Je krijgt een masker en je moet diep ademhalen. Daarna wordt je slaperig en ben je zó weg. Voordat je het weet ben je weer wakker en is alles achter het handje. Niks om je zorgen over te maken.

Het is wel normaal dat je zenuwachtig bent. De arts die je onder narcose brengt zal ook tegen je praten. Tegen mij was dat 'diep ademhalen' en keek hem even aan, werd slaperig en sliep 2 seconden later.
  maandag 5 november 2012 @ 11:49:43 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841972
Geen enge verhalen gaan googelen, hoor! Dan maak je jezelf alleen maar nerveus.

Is het poliklinisch of word je ook opgenomen?
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:26 #17
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_118842065
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Lienekien het volgende:
Geen enge verhalen gaan googelen, hoor! Dan maak je jezelf alleen maar nerveus.

Is het poliklinisch of word je ook opgenomen?
dag opnamen. als het goed is mag ik in de avond weer naar huis.
hoelang duurt het voor de narcose uitgewerkt is? met de prik weet ik dat het soms lang duurt voor ik weer kan plassen etc..
  maandag 5 november 2012 @ 11:54:04 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118842128
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef JaafkeGB het volgende:

[..]

dag opnamen. als het goed is mag ik in de avond weer naar huis.
hoelang duurt het voor de narcose uitgewerkt is? met de prik weet ik dat het soms lang duurt voor ik weer kan plassen etc..
Hoe korter, hoe sneller uitgewerkt.

Ik had een vochtinfuus, dus dat plassen kwam wel.
pi_118842154
Lekker man narcose, 1x gehad, het allereerste gevoel toen ik weer wakker werd, heerlijk. Het duurde maar heel eventjes, toen was ik mij weer bewust van de omgeving en de reden dat ik daar lag, maar de allereerste gedachte toen ik wakker werd: damn, ik heb nog nooit zo lekker geslapen :)
pi_118842473
Begin dit jaar moest ik voor een operatie ook onder narcose, vooraf was ik redelijk zenuwachtig, daarom kreeg ik een pilletje om wat rustiger te worden.
Bij mij werd de narcose toegediend via een infuus, in de operatiezaal eerst nog even kort met de chirurg en anesthesist gesproken. Ik hoorde de anesthesist nog zeggen weltru..... en toen "sliep" ik.
Ongeveer anderhalf tot 2 uur later weer wakker en het gevoel alsof ik heerlijk geslapen had.

Het vervelendste van de hele narcose /operatie was het prikje van infuus.
pi_118843809
Wel grappig dat sommige mensen zich voelden alsof ze heerlijk geslapen hadden. Ik had er echt een heel ander idee bij dan slaap. Bij slapen heb je nog wel een idee van hoe veel tijd er voorbij is gegaan, dat had ik bij narcose echt totaal niet :') En idd, je telt terug, komt tot ongeveer 9 :+, en vervolgens word je weer wakker. Niks aan! :)
pi_118843852
gevoel van slapen had ik ook zeker niet, wel gewoon van 'stukje gemist' .
vond ik eigenlijk ook niet prettig voelen, ik was echt even iets kwijt, nl de tijd dat ik onder zeil was en dat vond ik echt totaal niet vergelijkbaar met het gevoel geslapen te hebben.
pi_118845956
Nog nooit gehad, maar het lijkt me heel vreemd, niet eng. Gewoon het idee dat iemand wat in je spuit, en dat je dan voelt dat je in slaap valt... vaaag... 8)7
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_118846080
Ik kreeg de laatste paar keer een zuurstofmasker. Ik heb zo hard gelachen dat ik niet eens meer terug kon tellen. Goed spul, dat zuurstof :7
pi_118846140
Bij mij ging het prima, ik weet niet eens meer of het via infuus of masker ging :D
Ik moest aan iets leuks denken en terugtellen, volgens mij heb ik maar de 7 gehaald ofzo. Direct daarna (voor mijn gevoel dan) werd ik hortend en stotend wakker in de verkoever en zei allemaal rare dingen :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')