Freeze is geen probleem, dat kost geen AP. En inderdaad maar 10 Apoc, maar eigenlijk nooit dat ik langer dan een halve seconde zonder zit omdat er dus continu crits binnen komen, vooral door de chain reaction. Sowieso is een single enemy wat meer opletten, zorgen dat je behalve freeze niet alle over elkaar heen cast en lukraak op de knoppen aan het rammen bent dan kom ik ook nooit zonder te zitten. Maar single gaat wel trager dan dat ik er een groepje omheen heb staan ja.quote:Op maandag 12 november 2012 20:43 schreef Egberts het volgende:
[..]
je hebt maar 10 apoc of is je gear niet up to date?
Ik heb met mijn 19 apoc soms al moeite om zat Ap te krijgen om te blijven casten, hoe doe je dat tegen single enemies?
Toch wel leuk om zo builts te zien die ergens op elkaar lijken en tegelijk toch weer veel verschillen.
Hmm ik heb nu alle buffs van Tal rasha's. Ook de belt erbij. Met dank aan de gast die m'n chantando's voor 11 mil en m'n oculus voor 32 mil heeft gekocht ^^quote:Op maandag 12 november 2012 22:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Jeuj door de 100k dps grens gebeukt met mn buffswel maar 22k hp
ik ga nieuwe boots en belt scoren. 2900 int is misschien wat overkill
. Unbuffed heb ik nu 74k dps.
Met 4 freeze Wizards moet MPL10 ook wel te doen zijn, ook binnen een redelijke tijd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:35 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hmm ik heb nu alle buffs van Tal rasha's. Ook de belt erbij. Met dank aan de gast die m'n chantando's voor 11 mil en m'n oculus voor 32 mil heeft gekocht ^^
Maar nu 14 AP per sec erbij. over een uurtje de rest van m'n nieuwe gear binnen, ben heel benieuwd hoe hoog ik ga komen met m'n damage. 100k moet makkelijk haalbaar zijn, maar dan wel met 60k HP![]()
Edit: GRRRRRR outbid op m'n amulet op het laatste moment en die lul heeft er meer dan 30 mil tegen aan gesmeten![]()
Moet 't nu doen met maar 40K hp
Keywarden act 2 ging redelijk snel neer. Keywarden act 4 was wel irritant en dropte dat fucking plan nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met 4 freeze Wizards moet MPL10 ook wel te doen zijn, ook binnen een redelijke tijd.
MPL6 is inderdaad een cakewalk, maar ubers en keywarden act II zijn een ander verhaal.
Ik blijf het raar vinden dat Act 2 zo'n probleem is, en act 3 daarna een walk in the park is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met 4 freeze Wizards moet MPL10 ook wel te doen zijn, ook binnen een redelijke tijd.
MPL6 is inderdaad een cakewalk, maar ubers en keywarden act II zijn een ander verhaal.
Act 2 is ook een walk in the park. Alleen de damage spikes van de keywarden zijn extreem. Daar kan mijn wizard niet tegen.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat Act 2 zo'n probleem is, en act 3 daarna een walk in the park is.
Ach, ik heb nooit zo de behoefte om een optimale tijd / warden ratio te halen. Wij lopen vaak een bepaald gebied even door voor 3/4 stacks en gaan dan warden zoeken. Kom je hem gelijk tegen, dan haal je ergens anders even stacks.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:52 schreef jackson het volgende:
Wat ik nooit snap is dat mensen eerst 5 stack gaan halen en dan pas die Warden gaan zoeken. Zoek eerst die Warden op en kijk dan hoeveel stacks je nog moet. Zelfs figuren die de halve dag niks anders doen en paragon lvl 30+ zijn lijken dit nog niet te snappen.
Same here, en alle elites brengen wat op, dus meer is altijd leuk.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, ik heb nooit zo de behoefte om een optimale tijd / warden ratio te halen. Wij lopen vaak een bepaald gebied even door voor 3/4 stacks en gaan dan warden zoeken. Kom je hem gelijk tegen, dan haal je ergens anders even stacks.
Zelfde principe dus... Maar eerst 5 stacks halen begrijp ik nooit zo, zeker niet in act2, daar lopen altijd veel elites in dat Warden gebied. Overigens heb ik ook nooit haast maar onnodig kapot gaan is soms niet fijn met mijn Wizzard.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, ik heb nooit zo de behoefte om een optimale tijd / warden ratio te halen. Wij lopen vaak een bepaald gebied even door voor 3/4 stacks en gaan dan warden zoeken. Kom je hem gelijk tegen, dan haal je ergens anders even stacks.
Ach ja, dan hoef je niet weer ergens anders heen te lopen als je de warden tegenkomt.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef jackson het volgende:
[..]
Zelfde principe dus... Maar eerst 5 stacks halen begrijp ik nooit zo, zeker niet in act2, daar lopen altijd veel elites in dat Warden gebied. Overigens heb ik ook nooit haast maar onnodig kapot gaan is soms niet fijn met mijn Wizzard.
Dat dus. Voor de verandering is een keer act 2 ipv de hele tijd act 3 maar het ging wel erg soepeltjes op MP6. Ik heb net trouwens even act 4 op Mp1 gespeeld. Da's gewoon niet grappig meer zo simpel. Ik snap nu wel waarom mensen zeggen dat je het beste op MP lvl 0 kan farmen, alles is in een klap dood. Zelfs Leablo had ik minder dan 5 min voor nodig. Denk dat 't zelfs maar 2-3 min was, phase 2 ging helemaal snel geen shadow clone of wat dan ook gewoon constant frozen en daarna ff snel het karwei afmaken. Zo fucking easy... Maar als je gaat kijken naar tempo waarop je er doorheen ploegt en dus dingen vind en de hogere MF door hoger MP denk ik dat je inderdaad effectiever bent op MP0. Alleen is er geen zak aanquote:Op woensdag 14 november 2012 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Act 2 is ook een walk in the park. Alleen de damage spikes van de keywarden zijn extreem. Daar kan mijn wizard niet tegen.
Gisteren met harlon op MPL6 gespeeld in Act II, en mijn HP is nooit in gevaar geweest. Zelfs niet toen ik opzettelijk in een molten explosie bleef staan.
Klopt wel ja. Alles instant dood, enkel AOE spells gebruiken om er zsm doorheen te gaan, maar saai als de pest.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat dus. Voor de verandering is een keer act 2 ipv de hele tijd act 3 maar het ging wel erg soepeltjes op MP6. Ik heb net trouwens even act 4 op Mp1 gespeeld. Da's gewoon niet grappig meer zo simpel. Ik snap nu wel waarom mensen zeggen dat je het beste op MP lvl 0 kan farmen, alles is in een klap dood. Zelfs Leablo had ik minder dan 5 min voor nodig. Denk dat 't zelfs maar 2-3 min was, phase 2 ging helemaal snel geen shadow clone of wat dan ook gewoon constant frozen en daarna ff snel het karwei afmaken. Zo fucking easy... Maar als je gaat kijken naar tempo waarop je er doorheen ploegt en dus dingen vind en de hogere MF door hoger MP denk ik dat je inderdaad effectiever bent op MP0. Alleen is er geen zak aan
Ik gebruik liever spells met een grote AOE en het liefste ranged.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Klopt wel ja. Alles instant dood, enkel AOE spells gebruiken om er zsm doorheen te gaan, maar saai als de pest.
Mijn melee wizard is het daarmee eens. Maar voor snelle runs heb je toch echt wel ranged nodig, daarom speel ik dan liever met mijn WD die alleen maar ranged spells gebruikt.quote:
Mwoah, dat zou ik niet direct aannemen. Je moet een balans vinden tussen snelheid en MP level.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat dus. Voor de verandering is een keer act 2 ipv de hele tijd act 3 maar het ging wel erg soepeltjes op MP6. Ik heb net trouwens even act 4 op Mp1 gespeeld. Da's gewoon niet grappig meer zo simpel. Ik snap nu wel waarom mensen zeggen dat je het beste op MP lvl 0 kan farmen, alles is in een klap dood. Zelfs Leablo had ik minder dan 5 min voor nodig. Denk dat 't zelfs maar 2-3 min was, phase 2 ging helemaal snel geen shadow clone of wat dan ook gewoon constant frozen en daarna ff snel het karwei afmaken. Zo fucking easy... Maar als je gaat kijken naar tempo waarop je er doorheen ploegt en dus dingen vind en de hogere MF door hoger MP denk ik dat je inderdaad effectiever bent op MP0. Alleen is er geen zak aan
Ik heb net m'n monk op 60 nu, maar ik moet altijd wel weer erg wennen wanneer ik schakel tussen Monk en DH.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:26 schreef Pvoesss het volgende:
Hehehe ik speel ook melee met wiz als ik met mijn wiz speel.
Ik kan gewoon niet ranged spelen
Daar heb ik gelukkig zo mijn methodes voor. Mijn WD en Wiz kan ik nu op dezelfde manier spelen.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb net m'n monk op 60 nu, maar ik moet altijd wel weer erg wennen wanneer ik schakel tussen Monk en DH.
Haha, dat ligt bij Monk en DH toch wat lastiger. Of ik moet een ranged monk of tank DH gaan maken, maar die zijn beiden toch beduidend minder effectief.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar heb ik gelukkig zo mijn methodes voor. Mijn WD en Wiz kan ik nu op dezelfde manier spelen.
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik gebruik liever spells met een grote AOE en het liefste ranged.
Alle spells hebben een AOE.![]()
Helaas wel. Maar ik irriteer me er aan dat het verkeerd gebruikt wordt. AOE = Area of Effect, en dat heeft gewoon elke spell...quote:
AOE (area of effect) gebruikt men om te omschrijven dat het een spel is die dmg doet op een gebied.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helaas wel. Maar ik irriteer me er aan dat het verkeerd gebruikt wordt. AOE = Area of Effect, en dat heeft gewoon elke spell...
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Area of effect geeft aan dat een spell een bepaald gebied als target heeft. Een spell kan ook een specifieke vijand in plaats van een gebied als doelwit hebben. Daarom wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen single-target spells / skills een AoE spells / skills.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helaas wel. Maar ik irriteer me er aan dat het verkeerd gebruikt wordt. AOE = Area of Effect, en dat heeft gewoon elke spell...
Lijkt me inderdaad ook! Eens dusquote:Op donderdag 15 november 2012 11:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Area of effect geeft aan dat een spell een bepaald gebied als target heeft. Een spell kan ook een specifieke vijand in plaats van een gebied als doelwit hebben. Daarom wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen single-target spells / skills een AoE spells / skills.
Ja ze hebben het uitgerekend, in geen enkel geval was het voor een item run interessanter om de MP hoger te zetten dan 3 en dat ging er dan vanuit dat je ruim meer dan 250K dps deed, onder de 150K dps was hoger dan MP0 niet meer efficiënt. Inclusief volledige wiskundige berekeningen etc. Voor een keyfarm gold dan weer dan des te hoger het MP des te beter.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, dat zou ik niet direct aannemen. Je moet een balans vinden tussen snelheid en MP level.
Het schiet natuurlijk niet op als je 10 minuten nodig hebt om een pack neer te krijgen.
Hogere MP biedt echter wel een aantal andere voordelen m.b.t. items:
-Bonus MF
-Bonus item drop
Ook die bonus item drop zorgt voor een behoorlijke toename van het aantal legends / sets dat je vindt volgens mij.
Ik heb zelf geen zin om het allemaal uit te gaan rekenen, maar er zijn vast mensen die hier een poging toe gedaan hebben.
ST AoEquote:Op donderdag 15 november 2012 11:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus een skill met een AoE van 20 yard maar die slechts aan 1 target damage kan doen, waar valt dat dan onder?
En ja, die skill bestaat, dat heet storm armor. Die kan elke keer toch echt maar 1 target raken.
Waar is die berekening te vinden? Is die 150k dps buffed? Ben wel benieuwd want mijn mf runs mogen wel iets effectiever.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:58 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja ze hebben het uitgerekend, in geen enkel geval was het voor een item run interessanter om de MP hoger te zetten dan 3 en dat ging er dan vanuit dat je ruim meer dan 250K dps deed, onder de 150K dps was hoger dan MP0 niet meer efficiënt. Inclusief volledige wiskundige berekeningen etc. Voor een keyfarm gold dan weer dan des te hoger het MP des te beter.
In principe zouden alleen de termen MP (monster power) en paragon nieuw moeten zijn. De rest van de termen zijn niet nieuw. Maar misschien zijn het wel termen die alleen diablo-addicten gebruikenquote:Op donderdag 15 november 2012 13:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
Als ik dit zo lees is er fucking veel veranderd sinds ik gestopt ben, want veel termen zijn nieuw voor me.
Daar mis ik nog steeds het bonus item in. Puur vanuit het perspectief van MF is het met hoge paragon / gear weinig zinvol inderdaad.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:13 schreef Harlon het volgende:
hier Al komt het er eigenlijk op neer: des te hoger je paragon/MF gear des te lager wil je het MP level hebben. Tenzij je echt tot de godly DPS'rs behoort is alles boven 4 de moeite niet waard. Voor WW barbs werkt het anders, omdat je op een te laat MP je berserk niet aan kan houden, die hebben meestal MP4 nodig. In dat draadje gaan ze overigens niet in op hoeveel DPS exact, die waarden las ik op het d3 forum. Maar in die link hebben ze het gewoon mathematisch onderzocht![]()
Ja en uber bosses, die is ook nieuw.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:09 schreef Timm-E het volgende:
[..]
In principe zouden alleen de termen MP (monster power) en paragon nieuw moeten zijn. De rest van de termen zijn niet nieuw. Maar misschien zijn het wel termen die alleen diablo-addicten gebruiken.
Maar je hebt wel gelijk dat er dingen veranderd zijn. Ik zou zeggen, check de 1.0.4 en 1.0.5 patch notes even.
Ik ruik iets, maar wat? ....quote:Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja en uber bosses, die is ook nieuw.
En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Oja hoe kon ik die vergeten... Maar inderdaad, nu is er een iets grotere kans op goede gear-drops dus dat AH-campen hoeft niet meer en er zijn nu gewoon meer dingen te doen.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja en uber bosses, die is ook nieuw.
En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Ja wat je zegt klopt hoor, en ik ben destijds ook een HC char begonnen maar die ging op lvl 59 dood doordat de server opeens een lagspike van 30 seconden had, daarna had ik 't wel gehad met het spel. Ik zal het denk pas weer vanaf de expension oppakken.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Oja hoe kon ik die vergeten... Maar inderdaad, nu is er een iets grotere kans op goede gear-drops dus dat AH-campen hoeft niet meer en er zijn nu gewoon meer dingen te doen.
En je moet het ook gewoon leuk maken voor jezelf. Als je het saai begint te worden, verander dan iets in je build of ga een andere class levelen. Of begin een HC-char. Ik verveel me nog niet in ieder geval.
Ja, er is eindelijk fatsoenlijke end-game content.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja en uber bosses, die is ook nieuw.
En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Ik gok dat hij het niet had over kritiek op Diablo / Blizzard, maar over je niet al te bescheiden post.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Salt_Seafood het volgende:
@Egberts moest je huilen van mijn post jongen? Fanboy
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik gok dat hij het niet had over kritiek op Diablo / Blizzard, maar over je niet al te bescheiden post.
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Salt_Seafood het volgende:
@Egberts moest je huilen van mijn post jongen? Fanboy
Nou dat klinkt in ieder geval een stuk beter, nu is er tenminste end-game (en nog redelijke leuk uitdagende zo te horen), dat in tegenstelling tot het geheel ontbreken ervan bij releasequote:Op donderdag 15 november 2012 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, er is eindelijk fatsoenlijke end-game content.
Je hebt nu al 100 'paragon levels'. Dat zijn levels die je per stuk een kleine stat boost en 3% gf/mf geven.
Daarnaast heb je MP level dat van 0 t/m 10 gaat (0 = uit), waarbij de monsters op hogere MP steeds sterker worden, maar je ook meer GF / MF / Exp en kans op extra item drops krijgt.
Ubers zijn nog weer een toevoeging waarbij je eerst 3 keys moet farmen, dan 3 organs van überbosses moet krijgen (voor elke überboss portal heb je de 3 verschillende keys nodig) en tenslotte een ring kunt craften met 35% bonus exp, leuke vuurbal chance voor normal / nightmare / hell, 170-200 main stat + 4 random properties.
Coole boy, doet je niets.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Nou dat klinkt in ieder geval een stuk beter, nu is er tenminste end-game (en nog redelijke leuk uitdagende zo te horen), dat in tegenstelling tot het geheel ontbreken ervan bij release
En zo arrogant was mijn post echt niet, alleen dat ik inferno als een van de eerste gecleared had hier, nou nou..
Dat bepalen wij welquote:Op donderdag 15 november 2012 14:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
En zo arrogant was mijn post echt niet
quote:
hoe bedoel je bonus item? Krijg je bij een hoger MP level automatisch bonus items? want dat hebben ze niet meegenomen in de berekeningen idd. Net trouwens nog even een Natalya's cloack, grand vizier en een burning axe of sankis gevonden.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar mis ik nog steeds het bonus item in. Puur vanuit het perspectief van MF is het met hoge paragon / gear weinig zinvol inderdaad.
De MP levels leveren van 0 t/m 100% (op MP10) kans op een extra item op van elk monster. Dat vergroot natuurlijk de kans op legends / sets behoorlijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef Harlon het volgende:
[..]
hoe bedoel je bonus item? Krijg je bij een hoger MP level automatisch bonus items? want dat hebben ze niet meegenomen in de berekeningen idd. Net trouwens nog even een Natalya's cloack, grand vizier en een burning axe of sankis gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |