abonnement Unibet Coolblue
pi_119232387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Helaas wel. Maar ik irriteer me er aan dat het verkeerd gebruikt wordt. AOE = Area of Effect, en dat heeft gewoon elke spell...
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Area of effect geeft aan dat een spell een bepaald gebied als target heeft. Een spell kan ook een specifieke vijand in plaats van een gebied als doelwit hebben. Daarom wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen single-target spells / skills een AoE spells / skills.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 november 2012 @ 11:50:11 #277
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_119233598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Area of effect geeft aan dat een spell een bepaald gebied als target heeft. Een spell kan ook een specifieke vijand in plaats van een gebied als doelwit hebben. Daarom wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen single-target spells / skills een AoE spells / skills.
Lijkt me inderdaad ook! Eens dus :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_119233862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, dat zou ik niet direct aannemen. Je moet een balans vinden tussen snelheid en MP level.
Het schiet natuurlijk niet op als je 10 minuten nodig hebt om een pack neer te krijgen.
Hogere MP biedt echter wel een aantal andere voordelen m.b.t. items:
-Bonus MF
-Bonus item drop

Ook die bonus item drop zorgt voor een behoorlijke toename van het aantal legends / sets dat je vindt volgens mij.

Ik heb zelf geen zin om het allemaal uit te gaan rekenen, maar er zijn vast mensen die hier een poging toe gedaan hebben.
Ja ze hebben het uitgerekend, in geen enkel geval was het voor een item run interessanter om de MP hoger te zetten dan 3 en dat ging er dan vanuit dat je ruim meer dan 250K dps deed, onder de 150K dps was hoger dan MP0 niet meer efficiënt. Inclusief volledige wiskundige berekeningen etc. Voor een keyfarm gold dan weer dan des te hoger het MP des te beter.

Ik kon net trouwens ff hard lachen :D Ik dacht laat ik voor de grap weer ff met die kut DH van me verder gaan, ff beetje aankutten in Act 1. Eerste pack dat neergaat dropped slorak's madness _O- _O- _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_119233872
Dus een skill met een AoE van 20 yard maar die slechts aan 1 target damage kan doen, waar valt dat dan onder?

En ja, die skill bestaat, dat heet storm armor. Die kan elke keer toch echt maar 1 target raken. ;)
pi_119233988
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus een skill met een AoE van 20 yard maar die slechts aan 1 target damage kan doen, waar valt dat dan onder?

En ja, die skill bestaat, dat heet storm armor. Die kan elke keer toch echt maar 1 target raken. ;)
ST AoE
Maar ik geloof dat het eerder onder single target skill valt, waarbij het AoE element enkel simpelweg range is. Dus Ranged ST
pi_119234004
Overigens realiseer ik me nu net dat er op die slorak's magic missile ipv twister zit. That one goes to the smith :{
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_119234668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ja ze hebben het uitgerekend, in geen enkel geval was het voor een item run interessanter om de MP hoger te zetten dan 3 en dat ging er dan vanuit dat je ruim meer dan 250K dps deed, onder de 150K dps was hoger dan MP0 niet meer efficiënt. Inclusief volledige wiskundige berekeningen etc. Voor een keyfarm gold dan weer dan des te hoger het MP des te beter.

Waar is die berekening te vinden? Is die 150k dps buffed? Ben wel benieuwd want mijn mf runs mogen wel iets effectiever.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_119236030
hier Al komt het er eigenlijk op neer: des te hoger je paragon/MF gear des te lager wil je het MP level hebben. Tenzij je echt tot de godly DPS'rs behoort is alles boven 4 de moeite niet waard. Voor WW barbs werkt het anders, omdat je op een te laat MP je berserk niet aan kan houden, die hebben meestal MP4 nodig. In dat draadje gaan ze overigens niet in op hoeveel DPS exact, die waarden las ik op het d3 forum. Maar in die link hebben ze het gewoon mathematisch onderzocht :)
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 15 november 2012 @ 13:26:50 #284
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_119236453
Als ik dit zo lees is er fucking veel veranderd sinds ik gestopt ben, want veel termen zijn nieuw voor me.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_119237835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
Als ik dit zo lees is er fucking veel veranderd sinds ik gestopt ben, want veel termen zijn nieuw voor me.
In principe zouden alleen de termen MP (monster power) en paragon nieuw moeten zijn. De rest van de termen zijn niet nieuw. Maar misschien zijn het wel termen die alleen diablo-addicten gebruiken ;).

Maar je hebt wel gelijk dat er dingen veranderd zijn. Ik zou zeggen, check de 1.0.4 en 1.0.5 patch notes even ;).
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_119238051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:13 schreef Harlon het volgende:
hier Al komt het er eigenlijk op neer: des te hoger je paragon/MF gear des te lager wil je het MP level hebben. Tenzij je echt tot de godly DPS'rs behoort is alles boven 4 de moeite niet waard. Voor WW barbs werkt het anders, omdat je op een te laat MP je berserk niet aan kan houden, die hebben meestal MP4 nodig. In dat draadje gaan ze overigens niet in op hoeveel DPS exact, die waarden las ik op het d3 forum. Maar in die link hebben ze het gewoon mathematisch onderzocht :)
Daar mis ik nog steeds het bonus item in. Puur vanuit het perspectief van MF is het met hoge paragon / gear weinig zinvol inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 november 2012 @ 14:20:15 #287
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_119238198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:09 schreef Timm-E het volgende:

[..]

In principe zouden alleen de termen MP (monster power) en paragon nieuw moeten zijn. De rest van de termen zijn niet nieuw. Maar misschien zijn het wel termen die alleen diablo-addicten gebruiken ;).

Maar je hebt wel gelijk dat er dingen veranderd zijn. Ik zou zeggen, check de 1.0.4 en 1.0.5 patch notes even ;).
Ja en uber bosses, die is ook nieuw.

En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_119238564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ja en uber bosses, die is ook nieuw.

En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Ik ruik iets, maar wat? ....
pi_119238649
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ja en uber bosses, die is ook nieuw.

En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Oja hoe kon ik die vergeten... Maar inderdaad, nu is er een iets grotere kans op goede gear-drops dus dat AH-campen hoeft niet meer en er zijn nu gewoon meer dingen te doen.

En je moet het ook gewoon leuk maken voor jezelf. Als je het saai begint te worden, verander dan iets in je build of ga een andere class levelen. Of begin een HC-char. Ik verveel me nog niet in ieder geval.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  donderdag 15 november 2012 @ 14:35:33 #290
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_119238753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Oja hoe kon ik die vergeten... Maar inderdaad, nu is er een iets grotere kans op goede gear-drops dus dat AH-campen hoeft niet meer en er zijn nu gewoon meer dingen te doen.

En je moet het ook gewoon leuk maken voor jezelf. Als je het saai begint te worden, verander dan iets in je build of ga een andere class levelen. Of begin een HC-char. Ik verveel me nog niet in ieder geval.
Ja wat je zegt klopt hoor, en ik ben destijds ook een HC char begonnen maar die ging op lvl 59 dood doordat de server opeens een lagspike van 30 seconden had, daarna had ik 't wel gehad met het spel. Ik zal het denk pas weer vanaf de expension oppakken.

@Egberts moest je huilen van mijn post jongen? Fanboy :')
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_119238994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ja en uber bosses, die is ook nieuw.

En ik was addict, was de eerste hier die inferno gecleared had maar daarna was er geen reet te doen en daarbij t grote nadeel dat goede gear alleen te vinden was via AH en niet via grinden (0.0000000000001% kans) en dus zat ik de AH te campen en dat was wel leuk maar toen ik inferno makkelijk aan kon (nog voor de nerf) was er eigenlijk ook geen reden meer om dat te doen.
Ja, er is eindelijk fatsoenlijke end-game content. :P
Je hebt nu al 100 'paragon levels'. Dat zijn levels die je per stuk een kleine stat boost en 3% gf/mf geven.
Daarnaast heb je MP level dat van 0 t/m 10 gaat (0 = uit), waarbij de monsters op hogere MP steeds sterker worden, maar je ook meer GF / MF / Exp en kans op extra item drops krijgt.
Ubers zijn nog weer een toevoeging waarbij je eerst 3 keys moet farmen, dan 3 organs van überbosses moet krijgen (voor elke überboss portal heb je de 3 verschillende keys nodig) en tenslotte een ring kunt craften met 35% bonus exp, leuke vuurbal chance voor normal / nightmare / hell, 170-200 main stat + 4 random properties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_119239026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Salt_Seafood het volgende:
@Egberts moest je huilen van mijn post jongen? Fanboy :')
Ik gok dat hij het niet had over kritiek op Diablo / Blizzard, maar over je niet al te bescheiden post.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_119239043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik gok dat hij het niet had over kritiek op Diablo / Blizzard, maar over je niet al te bescheiden post.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:48:28 #294
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_119239144
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Salt_Seafood het volgende:
@Egberts moest je huilen van mijn post jongen? Fanboy :')
_O-, ouwe inferno eindbaas. Mooi dat je het zelf niet snapt :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 15 november 2012 @ 14:52:49 #295
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_119239302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, er is eindelijk fatsoenlijke end-game content. :P
Je hebt nu al 100 'paragon levels'. Dat zijn levels die je per stuk een kleine stat boost en 3% gf/mf geven.
Daarnaast heb je MP level dat van 0 t/m 10 gaat (0 = uit), waarbij de monsters op hogere MP steeds sterker worden, maar je ook meer GF / MF / Exp en kans op extra item drops krijgt.
Ubers zijn nog weer een toevoeging waarbij je eerst 3 keys moet farmen, dan 3 organs van überbosses moet krijgen (voor elke überboss portal heb je de 3 verschillende keys nodig) en tenslotte een ring kunt craften met 35% bonus exp, leuke vuurbal chance voor normal / nightmare / hell, 170-200 main stat + 4 random properties.
Nou dat klinkt in ieder geval een stuk beter, nu is er tenminste end-game (en nog redelijke leuk uitdagende zo te horen), dat in tegenstelling tot het geheel ontbreken ervan bij release :')

En zo arrogant was mijn post echt niet, alleen dat ik inferno als een van de eerste gecleared had hier, nou nou..
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_119239417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:52 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Nou dat klinkt in ieder geval een stuk beter, nu is er tenminste end-game (en nog redelijke leuk uitdagende zo te horen), dat in tegenstelling tot het geheel ontbreken ervan bij release :')

En zo arrogant was mijn post echt niet, alleen dat ik inferno als een van de eerste gecleared had hier, nou nou..
Coole boy, doet je niets. :7
  donderdag 15 november 2012 @ 14:58:16 #297
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_119239501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
En zo arrogant was mijn post echt niet
Dat bepalen wij wel 8-)

:7
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 15 november 2012 @ 14:59:05 #298
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_119239531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:56 schreef Murdera het volgende:

[..]

Coole boy, doet je niets. :7
:')
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_119244240
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar mis ik nog steeds het bonus item in. Puur vanuit het perspectief van MF is het met hoge paragon / gear weinig zinvol inderdaad.
hoe bedoel je bonus item? Krijg je bij een hoger MP level automatisch bonus items? want dat hebben ze niet meegenomen in de berekeningen idd. Net trouwens nog even een Natalya's cloack, grand vizier en een burning axe of sankis gevonden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_119244709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef Harlon het volgende:

[..]

hoe bedoel je bonus item? Krijg je bij een hoger MP level automatisch bonus items? want dat hebben ze niet meegenomen in de berekeningen idd. Net trouwens nog even een Natalya's cloack, grand vizier en een burning axe of sankis gevonden.
De MP levels leveren van 0 t/m 100% (op MP10) kans op een extra item op van elk monster. Dat vergroot natuurlijk de kans op legends / sets behoorlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')