Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlightquote:Op zondag 30 juni 2013 12:22 schreef µ het volgende:
Is er iemand eigenlijk ontevreden met zijn/haar e-reader?
Oh dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind mijn kindle 3g nog prima voldoen. Met verlichting zou het inderdaad helemaal perfect zijn. Ze zijn nu bijna allemaal touchscreen denk ik?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlight
Ik lees meestal in bed zonder bril en tik altijd even op scherm met puntje van mijn neusquote:Op zondag 30 juni 2013 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Bij de Kobo kun je dat instellen, dus links op het scherm tikken om een pagina verder te gaan ipv aan de rechterkant. En swipen hoeft niet, een minimaal tikje is voldoende.
dat kun je bij de Kindle helaas niet instellen. Tikken kan ook ja, maar dat lost mijn linkshandige-probleem niet opquote:Op zondag 30 juni 2013 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Bij de Kobo kun je dat instellen, dus links op het scherm tikken om een pagina verder te gaan ipv aan de rechterkant. En swipen hoeft niet, een minimaal tikje is voldoende.
Kijk. Dit soort dingen vind ik fijn om te weten! Heb er namelijk over gedacht mijn 3g in te ruilen voor zo'n paperwhite. Maar niet doen dus.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlight
quote:Op zondag 30 juni 2013 18:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik lees meestal in bed zonder bril en tik altijd even op scherm met puntje van mijn neus
Ze claimen van wel. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:35 schreef Biancavia het volgende:
Dus je kunt wel inzoomen op pdf's met de Kobo? Ik kreeg het niet voor elkaar.
ga voor jezelf uitmaken of je er een wil met licht of zonderquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:24 schreef utrecht1970 het volgende:
hallo,
Ik ga dit weekend een ereader aanschaffen. Iemand tips voor een merk en andere dingen waar ik op moet letten.
je zou kunnen beginnen met het lezen van deze fijne reeksquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben echt nog volledig blanco op e-reader gebied. Wat is e-ink?
Met e-ink leest een e-reader net zoals een echt boek, dus rustiger voor je ogen. Maar als het donker is, kun je dus niks lezen. Dan heb je tegenwoordig wel een paar modellen met een soort ingebouwde backlight, waardoor je in het donker toch kunt lezen zonder dat het pijn gaat doen aan je ogen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben echt nog volledig blanco op e-reader gebied. Wat is e-ink?
maar dat is gebruikers afhankelijk of het fijn is in gebruik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met e-ink leest een e-reader net zoals een echt boek, dus rustiger voor je ogen. Maar als het donker is, kun je dus niks lezen. Dan heb je tegenwoordig wel een paar modellen met een soort ingebouwde backlight, waardoor je in het donker toch kunt lezen zonder dat het pijn gaat doen aan je ogen.
De meest verkochte types op dit moment zijn de BeBook, de Kindle, die van Sony en de Kobo.
Toch hoor ik wel veel mensen zeggen dat ze e-ink wel veel fijner vinden dan bijvoorbeeld een tablet of telefoonscherm. Het leest gewoon heel lekker. Ik zal ook zeker e-ink aanraden en ik weet niet hoe ereaders zonder e-ink zijn qua batterij duur? Met e-ink hoef je in ieder geval heel lang (wat zal het zijn, 2 maanden?) niet op te ladenquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dat is gebruikers afhankelijk of het fijn is in gebruik.
naast de bovengenoemde heeft Icarus en iRiver ook ereaders die net zo goed in gebruik zijn
zeker, ik heb ook alleen maar e-inkquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Toch hoor ik wel veel mensen zeggen dat ze e-ink wel veel fijner vinden dan bijvoorbeeld een tablet of telefoonscherm. Het leest gewoon heel lekker. Ik zal ook zeker e-ink aanraden.
Jup en voor een paar euro heb je een lampje op ebay die je op je hoesje kan klikken.. én als je een normaal boek leest heb je ook een lamp nodigquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
zeker, ik heb ook alleen maar e-ink
maar ik zou zelf geen backlight aanraden, vind het totaal niet prettig in gebruik, en zo heb ik al meer mensen gehoord
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |