ik erger me zelf ook nog het meest aan de eerste optie ja. Dat sommige boeken digitaal duurder zijn dan de paperbacks.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Ben ik het mee eens. Een beetje zoals Louis C.K. het eerder deed: "Comedian Louis C.K. was annoyed that he never saw a royalty check from sales of his standup specials through traditional outlets like DVD or iTunes. So he produced his own recent special, sold it online directly to fans for $5 -- and made a cool million in just 10 days.".quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
Jij koopt al je boeken?quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Dat vind ik ook inderdaad idiote dingen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?quote:Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.
De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.
En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.
De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.
En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP.
Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.
En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips.
Nee, ik heb nog geen lampje. Beneden heb ik geen lampje nodig, heb een heerlijk led-leeslampje bij de bankquote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:
[..]
Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.
Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijzequote:Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes
Ligt aan de prijs. Meestal de paperback, die zijn bijna altijd ongeveer even duur als de Kindle-versie. Als de paperback één of twee euro duurder is koop ik nog altijd liever de paperback, dan heb je toch iets tastbaars.quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP.
Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.
En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |