abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118804771

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review

[ Bericht 6% gewijzigd door µ op 04-11-2012 14:22:13 ]
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:09:18 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118805451
Dat e-reader plaatje O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118805494
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:09 schreef Maraca het volgende:
Dat e-reader plaatje O+
*O*.

Ook de TT maar even veranderd :s)
జ్ఞ‌ా
pi_118805564
Ik mis de oude TT. ;(

Maar het plaatje in de OP is ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118805615
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik mis de oude TT. ;(
"eBook hot or not", really? :+.
quote:
Maar het plaatje in de OP is ^O^
Yay :s).
జ్ఞ‌ా
pi_118805658
Op zich vond ik het wel een interessante discussie; de ethiek achter het downloaden van e-books zonder ervoor te betalen. Is dit verantwoord? En lidmaatschap van een bibliotheek, heeft dat invloed op je antwoord?
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:17:15 #7
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118805729
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
O)))
pi_118805737
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
జ్ఞ‌ా
pi_118805751
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Tap tap tap
pi_118805793
quote:
4s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
ik erger me zelf ook nog het meest aan de eerste optie ja. Dat sommige boeken digitaal duurder zijn dan de paperbacks.
Tap tap tap
pi_118805848
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
Ben ik het mee eens. Een beetje zoals Louis C.K. het eerder deed: "Comedian Louis C.K. was annoyed that he never saw a royalty check from sales of his standup specials through traditional outlets like DVD or iTunes. So he produced his own recent special, sold it online directly to fans for $5 -- and made a cool million in just 10 days.".

Ik heb die show toen gekocht, omdat het makkelijk, snel en drm-vrij was.
జ్ఞ‌ా
pi_118805863
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Jij koopt al je boeken? :)
జ్ఞ‌ా
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 14:21:49 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118805932
quote:
Dat vind ik ook inderdaad idiote dingen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 november 2012 @ 14:22:15 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118805951
Mijn e-reader bevat een deel gekochte e-books, gedownloade e-books en gedownloade e-books / wetenschappelijke artikelen waarvan ik de papieren versie heb gekocht. Mijn gekochte e-books zal ik dan weer niet op internet gooien.
pi_118805982
quote:
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.

De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.

En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 14:23:39 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118806006
Idd, mooi plaatje in de OP :).

Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.

En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 4 november 2012 @ 14:24:09 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806026
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.

De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.

Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
pi_118806027
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.
జ్ఞ‌ా
pi_118806058
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:

Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.

Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.

Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
జ్ఞ‌ా
pi_118806114
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:20 schreef µ het volgende:

[..]

Jij koopt al je boeken? :)
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes :P
Tap tap tap
  zondag 4 november 2012 @ 14:26:56 #21
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118806136
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:

[..]

Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.

Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
Nee, ik heb nog geen lampje. Beneden heb ik geen lampje nodig, heb een heerlijk led-leeslampje bij de bank O+. Maar voor in bed wil ik toch een lampje :). Ik heb een Sony PRS-T1. Hoeft niet persé een echt Sony lampje te zijn, als hij maar makkelijk en zonder slijtplekken te maken }:| op en van mijn e-reader kan :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118806171
Puur uit interesse:

1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:27:51 #23
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118806172
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes :P
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijze :). Maar ja, meningen verschillen.
pi_118806173
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
Ligt aan de prijs. Meestal de paperback, die zijn bijna altijd ongeveer even duur als de Kindle-versie. Als de paperback één of twee euro duurder is koop ik nog altijd liever de paperback, dan heb je toch iets tastbaars.

Overigens heb ik sinds ik mijn Kindle heb heel veel boeken gedownload van auteurs die al een tijdje dood zijn. Daar ga ik dan niet voor betalen, copyright of niet (hoewel de uitgever uiteraard ook werk heeft gehad aan het digitaliseren van het boek).
  zondag 4 november 2012 @ 14:27:56 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806175
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:

Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.

Lightwedge Verso Arc Light

Voordeel is dat hij in te klappen is en de hoes dus gewoon dicht kan. Nu moet ik ook veel artikelen 'breed' lezen omdat het geen ePubs zijn maar pdf's en ook dat gaat prima. Hij blijft stevig zitten en geeft ook op zijn zij goed en duidelijk licht. Ook is hij via de USB kabel op te laden dus geen gedoe met batterijen. Ben er helemaal weg van. Het licht is perfect O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')