Het was al bekend dat er veel uitvreters zitten tussen de taxichauffeurs, maar dit bericht bevestigd dat er hard ingegrepen moet worden in die sector.quote:UTRECHT - Omdat een vrouw de ritprijs niet kon betalen, heeft een taxichauffeur haar zaterdagavond mishandeld.
De vrouw raakte bewusteloos en moest naar het ziekenhuis. Dat meldde de politie zondag.
De 29-jarige vrouw had een taxi gepakt vanaf Amersfoort naar Utrecht. Eenmaal in de Domstad kwam zij erachter dat ze niet genoeg geld op zak had.
Daarover ontstond een conflict met de chauffeur van de taxi, die haar vervolgens begon te slaan. Ze werd uiteindelijk op de Balijelaan bewusteloos gevonden door een passant.
De politie zoekt getuigen, de taxichauffeur is nog niet gevonden.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ouw-bewusteloos.html
Bron: http://www.nujij.nl/algem(...)vrouw.19835965.lynkx
Zit een positieve kant aan. Hoe meer media-aandacht, hoe eerder er nieuwe strengere regels komen voor die sector.quote:
Er is al zat media-aandacht geweest voor die gasten, altijd is er wat, maar er verandert niks hoor.quote:Op zondag 4 november 2012 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zit een positieve kant aan. Hoe meer media-aandacht, hoe eerder er nieuwe strengere regels komen voor die sector.
Nee instappen en het niet kunnen betalen...quote:
Dat klopt. We zullen zien. Hopelijk pakken ze hem snel op.quote:Op zondag 4 november 2012 13:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Er is al zat media-aandacht geweest voor die gasten, altijd is er wat, maar er verandert niks hoor.
Ook hier zullen mensen drie dagen schande van spreken, dan volgt er een item op hart van Nederland, en dan maakt niemand zich er meer druk om.
Ook een punt, maar na al dat media-aandacht hebben ze een slecht imago. Dat er ingegrepen moet worden in de taxisector daar kan niemand meer omheen na al die artikelen in de media.quote:Op zondag 4 november 2012 13:07 schreef Travel. het volgende:
Mwah, kortzichtige conclusie. Chauffeur is nog niet verhoord. Misschien begon zij wel eerst met slaan? Verhaal is nu helemaal gebaseerd op haar verklaring.
De vrouw zat ook verkeerd, maar volgens het artikel heeft de chauffeur daarna geweld gebruikt. Als dat klopt, dan moet de chauffeur gestraft worden en misschien wel uit zijn ambt gezet worden. Zulke mensen moet je niet laten rijden als je het mij vraagt. Geweld weegt zwaarder, dan dat iemand niet genoeg geld heeft om je te betalen. Geweld is niet proportioneel in dat geval.quote:Op zondag 4 november 2012 13:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Ja zeg ze had ook vooraf kunnen vragen wat het moest kosten.
ja en? als iemand mij slaat mag ik hem daarna tot pulp slaan?quote:Op zondag 4 november 2012 13:07 schreef Travel. het volgende:
Mwah, kortzichtige conclusie. Chauffeur is nog niet verhoord. Misschien begon zij wel eerst met slaan? Verhaal is nu helemaal gebaseerd op haar verklaring.
omdat ze die niet draagt misschien?quote:Op zondag 4 november 2012 13:09 schreef Meloewa het volgende:
Wauw waarom gaf ze niet haar goude ring of zo
Niet tot pulp, maar je mag je wel verdedigen volgens het Nederlands recht. Alleen je moet niet te ver gaan in je noodweer.quote:Op zondag 4 november 2012 13:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en? als iemand mij slaat mag ik hem daarna tot pulp slaan?
En dus ook niet iemand bewusteloos op de weg achterlaten inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 13:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet tot pulp, maar je mag je wel verdedigen volgens het Nederlands recht. Alleen je moet niet te ver gaan in je noodweer.
nee precies en mijn punt is dat ie dus wel te ver is gegaan als je het mij vraagtquote:Op zondag 4 november 2012 13:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet tot pulp, maar je mag je wel verdedigen volgens het Nederlands recht. Alleen je moet niet te ver gaan in je noodweer.
Inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 13:14 schreef Staal het volgende:
[..]
En dus ook niet iemand bewusteloos op de weg achterlaten inderdaad.
Dat speelt ook mee. Ik denk dat hij 'zware mishandeling' aan zijn broek krijgt.quote:Op zondag 4 november 2012 13:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee precies en mijn punt is dat ie dus wel te ver is gegaan als je het mij vraagt
ik was er niet bij natuurlijk, maar het stukje man-vrouw geeft voor mij ook al aan dat de man (waarschijnlijk) sterker is en dat ie zich dat moet realiseren als ie haar gaat slaan
ook al sloeg zij eerst
Hij was sterker, zoveel is zeker.quote:Op zondag 4 november 2012 13:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee precies en mijn punt is dat ie dus wel te ver is gegaan als je het mij vraagt
ik was er niet bij natuurlijk, maar het stukje man-vrouw geeft voor mij ook al aan dat de man (waarschijnlijk) sterker is en dat ie zich dat moet realiseren als ie haar gaat slaan
ook al sloeg zij eerst
Volgens het artikel had ze te weinig geld om de hele rit te betalen. Ze had moeten vragen hoeveel het kost, dus ook zij zit fout. Maar geweld is zelden goed te praten. De taxichauffeur had inderdaad zoals dude1960 al in zijn vorige post zei bijvoorbeeld naar het politiebureau kunnen doorrijden of na de dichtsbijzijnde pinautomaat. Genoeg andere oplossingen. Geweld was totaal niet nodig.quote:Op zondag 4 november 2012 13:18 schreef jcdragon het volgende:
Zij kon het geld toch ook later pinnen. Of kon ze het helemaal niet betalen? Ik wil wel het hele verhaal weten.
Ja ik denk dat het wel een aso wijf was, die zichzelf te goed vond voor de trein. Als je geen 100 E op zak hebt dan vraag je toch ook even hoeveel geld het ongeveer kost...quote:Op zondag 4 november 2012 13:18 schreef jcdragon het volgende:
Zij kon het geld toch ook later pinnen. Of kon ze het helemaal niet betalen? Ik wil wel het hele verhaal weten.
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen?quote:
Doet de politie niks aan, been there done that. Mag je fijn onderling oplossen.quote:Op zondag 4 november 2012 13:18 schreef dude1960 het volgende:
Christus man, rij dan gewoon direct door naar het politiebureau.
Is niet van belang, maar is nog vrij jong, ja. Zelfs dat is subjectief. Als je 50 bent, dan is een 29-jarige jong. Ben je 15, dan is het oud. Verder ontopic.quote:
Het staat in de topic titel, blijkbaar is het heel erg van belang.quote:Op zondag 4 november 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Is niet van belang, maar is nog vrij jong, ja.
Ik ken de leeftijd van de chauffeur niet, maar verder niet van belang.quote:Op zondag 4 november 2012 13:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het staat in de topic titel, blijkbaar is het heel erg van belang.
Waarom staat er eigenlijk niet 'Middelbare taxichauffeur slaat jonge vrouw bewusteloos'?
Serieus? Tsja ik hoor dit de laatste tijd wel vaker... Met andere woorden, je kunt gewoon in een taxi gaan zitten, niet betalen en de chauffeur kan je niks maken. Tenzij hij het recht natuurlijk in eigen hand gaat nemen, want dat is het enige recht dat er dan nog is.quote:Op zondag 4 november 2012 13:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Doet de politie niks aan, been there done that. Mag je fijn onderling oplossen.
Waarom is het feit dat het meisje 'jong' is dan wel van belang?quote:Op zondag 4 november 2012 13:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ken de leeftijd van de chauffeur niet, maar verder niet van belang.
Aan de idiote prijzen mag wel wat worden gedaan ja.quote:Op zondag 4 november 2012 13:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat klopt. We zullen zien. Hopelijk pakken ze hem snel op.
[..]
Ook een punt, maar na al dat media-aandacht hebben ze een slecht imago. Dat er ingegrepen moet worden in de taxisector daar kan niemand meer omheen na al die artikelen in de media.
Nee. Maar ik weet niet wat er precies is gebeurd. Dus graag eerst het andere verhaal aanhoren.quote:Op zondag 4 november 2012 13:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en? als iemand mij slaat mag ik hem daarna tot pulp slaan?
Wil je hier serieus een discussie over gaan houden? Zeg het maar, jij bent mod he?quote:Op zondag 4 november 2012 13:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
Wie weet heeft die taxichauffeur op zijn laatste beetje kracht het ziekenhuis gered na mishandeld te zijn door haar. En dat zij bewusteloos is betekent niet dat hij sterker is, ik kan ook een krachtpatser 1 klap geven tegen ze hoofd zodat ie bewusteloos raakt maar als we zouden vechten verlies ik het waarschijnlijk wel
Is allebei niet van belang. Gaat mij er meer om dat de taxisector verrot is en dit artikel op nu.nl maakt dat imago alleen maar nog zwarter. Uiteindelijk hebben ze er zichzelf mee als er daadwerkelijk een keer wordt overgegaan op nog strengere regelgeving.quote:Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom is het feit dat het meisje 'jong' is dan wel van belang?
Verder, eerst maar eens het verhaal van de taxichauffeur afwachten voor we hem veroordelen...
Tja, taxi is puur nood voor de meeste mensen. Als je echt haast hebt, dan is het een goede oplossing. Maar doorgaans gewoon de trein nemen, wat al duur genoeg is.quote:Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef Travel. het volgende:
[..]
Aan de idiote prijzen mag wel wat worden gedaan ja.
Taxichauffeur?quote:Op zondag 4 november 2012 13:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Doet de politie niks aan, been there done that. Mag je fijn onderling oplossen.
Klopt, ga niet fietsen met dit weer.quote:Op zondag 4 november 2012 13:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Is allebei niet van belang. Gaat mij er meer om dat de taxisector verrot is en dit artikel op nu.nl maakt dat imago alleen maar nog zwarter. Uiteindelijk hebben ze er zichzelf mee als er daadwerkelijk een keer wordt overgegaan op nog strengere regelgeving.
[..]
Tja, taxi is puur nood voor de meeste mensen. Als je echt haast hebt, dan is het een goede oplossing. Maar doorgaans gewoon de trein nemen, wat al duur genoeg is.
Doe ik vaak genoeg hoor. Zelfs een uur in de regen fietsen op de zondag als ik ergens naar toe moet.quote:Op zondag 4 november 2012 13:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Klopt, ga niet fietsen met dit weer.
Op basis van één incident, waarvan je de feiten niet kent, noem je de hele taxisector verrot?quote:Op zondag 4 november 2012 13:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Is allebei niet van belang. Gaat mij er meer om dat de taxisector verrot is en dit artikel op nu.nl maakt dat imago alleen maar nog zwarter. Uiteindelijk hebben ze er zichzelf mee als er daadwerkelijk een keer wordt overgegaan op nog strengere regelgeving.
Je bent gek.quote:Op zondag 4 november 2012 13:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Doe ik vaak genoeg hoor. Zelfs een uur in de regen fietsen op de zondag als ik ergens naar toe moet.
Daarom vragen taxichauffeurs (mits ze het niet vertrouwen) om een voorschot als ze een langere rit makenquote:Op zondag 4 november 2012 13:42 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Serieus? Tsja ik hoor dit de laatste tijd wel vaker... Met andere woorden, je kunt gewoon in een taxi gaan zitten, niet betalen en de chauffeur kan je niks maken. Tenzij hij het recht natuurlijk in eigen hand gaat nemen, want dat is het enige recht dat er dan nog is.
Waarom liet die taxichauffeur haar geen schuldbekentenis ondertekenen? Zoals ze bij het tankstation doen wanneer je hebt getankt en blijkt dat je niet genoeg geld hebt om te betalen.quote:Op zondag 4 november 2012 13:09 schreef Meloewa het volgende:
Wauw waarom gaf ze niet haar goude ring of zo
Wat heeft modschap hiermee te makenquote:Op zondag 4 november 2012 13:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Wil je hier serieus een discussie over gaan houden? Zeg het maar, jij bent mod he?
Dat klopt niet. Op basis van vele artikelen en al een aantal jaren de artikelen die kranten publiceren over wanordelijkheden in die sector trek ik de conclusie dat er veel gespuis taxi rijdt. Dit is niet de eerste keer dat er geweld wordt gebruikt tegen een klant. Zijn vele voorbeelden te vinden waarbij een klant lens wordt geslagen door een taxichauffeur.quote:Op zondag 4 november 2012 13:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Op basis van één incident, waarvan je de feiten niet kent, noem je de hele taxisector verrot?
Kan zijn. Regen doet mij niet zoveel. Als ik ergens naar toe moet, dan moet het stormen voordat ik thuis blijf of ga betalen voor het OV.quote:
Gratis OV hier. 's Nachts lekker chillen in taxi met zijn allen.quote:Op zondag 4 november 2012 13:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kan zijn. Regen doet mij niet zoveel. Als ik ergens naar toe moet, dan moet het stormen voordat ik thuis blijf of ga betalen voor het OV.
Dus de duizenden taxi ritten die afgelopen nacht wel goed zijn gegaan winnen het niet van dit ene bericht? Die 20,30 misschien wel 100 berichten die negatief waren zijn voor jou voldoende om een hele sector zwart te maken?quote:Op zondag 4 november 2012 13:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Op basis van vele artikelen en al een aantal jaren de artikelen die kranten publiceren over wanordelijkheden in die sector trek ik de conclusie dat er veel gespuis taxi rijdt. Dit is niet de eerste keer dat er geweld wordt gebruikt tegen een klant. Zijn vele voorbeelden te vinden waarbij een klant lens wordt geslagen door een taxichauffeur.
Die luxe heb ik niet in het weekend. Alleen doordeweeks is mijn studentenov geldig.quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef Travel. het volgende:
[..]
Gratis OV hier. 's Nachts lekker chillen in taxi met zijn allen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |