abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118779776
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_118779796
Die TT! Mag 'm zeker niet veranderen naar 'met chocolate chip cookies en pizza' :+
Ja doei.
pi_118779816
No you won't!

Heb net mijn Engels afgestoft :')
pi_118779821
Maar wat een leuk huis!!!! O+
pi_118779836
Ook leuk dat de wolf z'n eigen toilet heeft :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118779868
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:09 schreef Ml-etje het volgende:
Maar wat een leuk huis!!!! O+
Wel K&W potentie hè? O+

We kunnen (en gaan) er ook zo in zoals 't nu is (nou ja, met vloeren etc.), gordijnen gaan we wel veranderen, DIRECT :'), en dan langzaamaan klussen. Enige waar echt veel nadenkwerk in gaat ziten vooraf is de keuken: ik wil een zespitter, maar die past niet op de huidige plek, máár we willen de prachtige kastjes ook niet slopen. Dus, daar kan wel wat K&W-hulp in gaan zitten! :P
Ja doei.
pi_118779899
Klaar voor vandaag! Presentatie klaar en huis schoon. Ga denk ik rustig aan doen vanavond, want ben na gisteravond beetje schor.. Vanochtend klonk ik het eerste uur als een schorre barry white :')
pi_118779902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wel K&W potentie hè? O+

We kunnen (en gaan) er ook zo in zoals 't nu is (nou ja, met vloeren etc.), gordijnen gaan we wel veranderen, DIRECT :'), en dan langzaamaan klussen. Enige waar echt veel nadenkwerk in gaat ziten vooraf is de keuken: ik wil een zespitter, maar die past niet op de huidige plek, máár we willen de prachtige kastjes ook niet slopen. Dus, daar kan wel wat K&W-hulp in gaan zitten! :P
Dat je van die kastjes afblijft idd :o
Neem je een aga? O+
En die gordijnen, typisch Engels :D
pi_118779940
Als MoBlo een Aga neemt kan ze die wereldreis wel op d'r buik schrijven.
Dure krengen! En ze stoken ook gansch niet goedkoop :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118779974
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef sigme het volgende:
:D het laatste valt mee ligt eraan of je hem goed instelt enz.
pi_118780016
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef sigme het volgende:
Dattum! :P

Nee, daar moet wat denkwerk in gaan zitten inderdaad. De kastjes O+ O+ Dat is een van de dingen waar ik écht meteen verliefd op werd. We hebben nog een soort van ruimte over in de keuken (waar de vorige eigenaren een soort eethoekje hadden) waar het ZOU KUNNEN, maar dan moet er aardig wat omgelegd worden aan afzuiging en gas (gas voor een fornuis moet sowieso aangelegd worden wel, want er zit nu een electrisch/keramisch fornuis in), en daar hadden we ook de koelkast/vaatwasser eventueel bedacht. Dus, we moeten even zien hoe of wat.
Ja doei.
pi_118780062
Gasleidingen aanpassen door een professional laten doen! Ook niet op beknibbelen!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118780092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef V1z0R het volgende:
Gasleidingen aanpassen door een professional laten doen! Ook niet op beknibbelen!
Yup, daar wagen we ons inderdaad ook niet aan. Sowieso meot er ook nog een afvoerleiding ergens worden doorgetrokken, maar die moet dan door de oudste muren van 't huis heen (huis is uit ongeveer 1890) dus dat moet ook goed gebeuren. Dus we gaan voorzichtig te werk, en ook niet alles METEEN :+ we hebben de tijd!
Ja doei.
pi_118780103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D het laatste valt mee ligt eraan of je hem goed instelt enz.
Voor zover ik weet was het rond de 2000 kuub/jaar. Dat is vier(!)maal zoveel als mijn gewone jaarlijkse gasverbruik :D. Nou zou het ding dan ook m'n huis in een keer meeverwarmen, maar dan nog.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118780147
^O^ Mo
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was het rond de 2000 kuub/jaar. Dat is vier(!)maal zoveel als mijn gewone jaarlijkse gasverbruik :D. Nou zou het ding dan ook m'n huis in een keer meeverwarmen, maar dan nog.
Hoe is het eigenlijk met jullie klusproject?
pi_118780159
Oh, en in de woonkamer komt zoiets:

Ja doei.
pi_118780160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef V1z0R het volgende:
Nou...

Ik heb net de rekening ontvangen. Voor een heeeeeeel lullig stukje werk.
160 euro.

En dan heeft die lul m'n wicu gekneld :X. Reken maar dat ik die bon bewaar voor de verzekering.
pi_118780224
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:23 schreef V1z0R het volgende:
^O^ Mo

[..]

Hoe is het eigenlijk met jullie klusproject?
Nou, daar is dus net de loodgieter langsgeweest :D.
Nu staat er weer een werkende gaskachel.

Verder is tedergeliefde bezig de elektriek op de bovenverdieping te herstellen, dan kan er daarna beneden verder gewerkt worden met een kacheltje en pauzes met een kopje koffie en een gemagnetrond hapje.

Heb zojuist 10 meter zwarte krimpkous besteld, daar gaan we de (in het zicht blijvende) pvcleidingen in verhullen.
pi_118780329
De cheeseburgers van de Jumbo zijn niet lekker /tip

*topic gevonden heeft*
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou...

Ik heb net de rekening ontvangen. Voor een heeeeeeel lullig stukje werk.
160 euro.

En dan heeft die lul m'n wicu gekneld :X. Reken maar dat ik die bon bewaar voor de verzekering.
Da's het kutte, vaak moeilijk een goede te vinden die ook echt verstand er van heeft en meedenkt over hoe het eruit moet gaan zien.
Zo een niet-meer-zo'n vriend in m'n vorige koopwoning bezig gehad...

Laatste keer geweest dat ik bekenden waar ik het werk niet van ken aan de slag heb laten gaan.
pi_118780367
Ohhh mo, doe mij ook eens per PM een link van jullie huis! En ook van de prijs, voor als we nog emigratieplannen krijgen als het hier de spuigaten uitloopt qua regeringsplannen :P Kan ik uitrekenen of we onze woning in de kakbuurt (hoi Vik :W ) kunnen inruilen voor een schattige engelse cottage, met een hond voor de mini O+
pi_118780397
Done! :+
Ja doei.
pi_118780436
Niet om jou of zo Lau, maar Piet Lut met kromme knieën want ben ik flauw van het gezeur om het regeerakkoord...
  Vis een optie? zaterdag 3 november 2012 @ 18:40:35 #23
70532 loveli
N
pi_118780641
Nou durf ik er niet meer over te klagen...
crap in = crap out
pi_118780721
Ja V1z, maar waar het mij om gaat (cultuurbezuinigingen), daar is nog helemaal niet over gezeurd! Al dat andere gezeur raakt mij toch niet, als toekomstige arme sloeber :+ .
pi_118781027
RABLE RABLE RABLE!

Zou een duizend pagina dikke foliant kunnen schrijven met m'n ergernissen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')