quote:
"Amerika" is het hele continent. Ik neem aan dat je de USA bedoeld. Er zijn mentaliteits verschillen hoor. Elke staat heeft wel z'n eigen gezicht.
Maar ik vind het ook niet echt je van het, hoor. Dat kliekjes gedoe op school bv

En toch ook wel veel homofobia, hoewel ik daar persoonlijk niet zo'n last van heb. En ook niet gehad.
En dat vreselijk irritante buitenproportionele patriotisme. Overal die vlag. Dat "wij hebben alles beter en groter".
Ik pas ook nergens bij als kleurling, want niet zwart genoeg, geen hispanic, geen aziaat en al helemaal niet blank. Dus ik trek meest op met andere mixjes en indianen eigenlijk. Dat was op school ook zo. Maar goed daar merk je dan als toerist niet zoveel van.
Ik wil graag weer naar Brazilie,. maar ik vind daar het leed weer zo moeilijk, de straatkinderen, de mishandeling van vrouwen, kinderen dieren, de machocultuur...
Er is overal wel wat, eigenlijk. Ik weet het gewoon ook even niet meer, maar ik zit hier nog een paar maanden.
En ja ik kan de G zeggen en de R hoewel er soms een Gooise R insluipt.
Maar ik heb wel een bepaalde tongval. Mijn ex moeder had het snel opgegeven met proberen dat te verbeteren...
Ik gebruik wel ouderwets Nederlands, ik zie op het forum woorden voorbij komen die ik zelf niet geleerd heb. Ik zie ook veel "veramerikaanste" woorden/uitdrukkingen.
In Brazilie heb ik dat ook, dat er weer andere woorden gebruikt worden. Tja, taal leeft.
En voor de Amerikanen spreek ik weer te Brittish, de Britten vinden het juist weer bijna Amerikaans. Schiet mij maar lek.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cavalinho op 02-11-2012 23:30:23 ]
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel