quote:
Op woensdag 5 december 2012 01:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:Sommige hier vergeten dat je lichaam niet per dag werkt. Als je de ene dag iets meer kcals dan gepland eet, dan kun je die de volgende dag 'compenseren'.
Een voorbeeld van mij: ik ben twee weken terug naar de mac geweest en daar heb ik 2000kcals teveel gegeten (gepland). Op die hele dag heb ik 4000kcals gegeten (gepland). De volgende twee dagen heb ik per dag twee uur cardio gedaan waarin ik 1000kcals per sessie verbrand heb. Zodoende heb ik die kcals gecompenseerd. De dagen erna heb ik alsnog vet verloren.
Hoi Yuri,
Ik ben het uiteraard met je eens dat je lichaam niet per dag werkt en dat je over een langere termijn moet kijken of je al dan niet een kcal deficit hebt.
Maar wat ik wel wil zeggen met mijn posting, is dat mensen soms onderschatten wat sport doet met je energiebehoefte. En dat het niet 'raar' is of een 'tekort aan zelfdiscipline' als je snaaidrang krijgt omdat je 2800 kcal verbrand terwijl je er misschien maar 1800 tot je neemt die dag vanuit het oogpunt "jamaar mijn gemiddelde is toch rond de 2300 dus 500 kcal daaronder moet toch voldoende zijn voor me?".
Natuurlijk gaat het om het eindtotaal onder de streep, maar je kunt het jezelf een stuk makkelijker maken door je inname mee te laten bewegen met je verbruik.