ja why not?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Rensjebree het volgende:
Tellen zelfbouw mediaplayers ook mee?
Ik neem aan dat je streamen bedoeld. Meestal kun je 720p via draadloos netwerk versturen van pc/netwerk schijf naar mediaspeler ook afhankelijk van de apparaten in je netwerk / snelheid dradloos netwerk. Een 1080p werkt meestal niet.quote:Op zondag 9 december 2012 06:05 schreef capricia het volgende:
Kun je full HD ook stremmen? Of lukt dat nog niet?
Dune heeft toch ook wel instapmodellen van rond de honderd euro? Ik heb de Smart B1 (met ingebouwde bluray player) en de HD TV 101 (ter grootte van een pakje sigaretten, voor op de slaapkamer). Dus je hoeft zeker niet met ingebouwde hdd te hebben, ze hebben ook andere modellen.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:30 schreef Harde_Harry het volgende:
Popcorn Hour en Dune zijn ook veruit de duurste mediaplayers. Zit nog in dubio welk type het wordt!
Deze is er op het moment alleen voor iPhone/iPad. Voor android is nog in ontwikkeling gok ik zo. Popcornhour heeft daarentegen meteen voor beide OS een app gereleased.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Ik weet dat Dune IP control heeft (control via netwerk, dus ook vanaf je phone/tablet), maar ik weet niet of het al zover is dat je ook de index/folders etc kan zien.
Fanart, bedoel je daarmee de album covers en achtergronden als je door je films heen bladert? Dat werkt bij mij namelijk prima!quote:Op maandag 5 november 2012 16:03 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds enkele weken een raspberry PI met hierop XBMC. In principe werkt het allemaal vrij aardig maar soms haperen de films een beetje en er zit natuurlijk geen fanart bij de rasspberry ,aangezien hij dit grafisch niet kan bolwerken.
Mijn vraag is dan ook: Is er voor een budget rond de 150 euro een HTPC te bouwen? Of wellicht iets met een zbox o.i.d.?
XBMC vind ik overigens prima. Werkt perfect, baal bij de raspberry alleen van het feit dat deze geen fanart kan aangeven (grafisch gezien)
Mvg,
Nick
Net even in de appstore gekeken voor android, en kijk eens :pquote:Op donderdag 13 december 2012 08:55 schreef Harde_Harry het volgende:
[..]
Deze is er op het moment alleen voor iPhone/iPad. Voor android is nog in ontwikkeling gok ik zo. Popcornhour heeft daarentegen meteen voor beide OS een app gereleased.
Verder zit ik nog te twijfel om misschien toch voor een HTPC te gaan met XMBC...
Lastig
En dan neem ik aan dat hij de content niet op je telfoon/tablet afspeelt, maar gewoon op de stereo? Dan zou dit hem toch weleens kunnen worden. Alhoewel de android mediaplayers inmiddels ook mijn interesse gewekt hebben!quote:Op donderdag 13 december 2012 17:32 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Net even in de appstore gekeken voor android, en kijk eens :p
https://play.google.com/s(...).dunemediacontroller
Inclusief covers en gegenereerde indexes als YaDIS etc
Vraag me niet hoe, maar het werkt idd bij mij nu ook. Had 'm helemaal opgeschoond, alles opnieuw ingesteld en nu werkt 't! Het enige wat ik heb af en toe heb (+/- 3x in een film), dat hij dan 3x hapert en dan weer verder speelt. Nauwelijks noemenswaardig natuurlijk, maar tochquote:Op donderdag 13 december 2012 09:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Fanart, bedoel je daarmee de album covers en achtergronden als je door je films heen bladert? Dat werkt bij mij namelijk prima!
Ik vind de raspberry pi echt geniaal als mediaspeler, want XBMC natuurlijk. Je moet je alleen wel even goed inlezen voordat je eraan gaat beginnen want het installeren is nogal een technisch verhaal. Ook de prijs in de OP is iets te rooskleurig, een kale RPi kost 40-45 euro incl. verzendkosten. En dan heb je ook nog een goeie voeding en sd-kaart nodig en optioneel een behuizing, afstandbediening, enz. dus reken op ca. 55-60 euro minimaal.
Welke speler van Dune heb jij zelf? En wat zou je adviseren? In principe gebruik ik hem alleen om te streamen vanaf mijn NAS naar tv/stereo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik waarschuw alleen wel dat als je eenmaal een Dune hebt genomen, je nooit meer iets anders wilt.
Ik heb een HDI Dune BD Prime 3.0 1TB. Maar aangezien jij geen interne opslag nodig hebt, zou je net zo goed voor een model uit de Smart- of Compact Series kunnen gaan. Volgens mij hebben namelijk alle mediaspelers van Dune een soortgelijke snelle Sigma chipset aan boord. En je kunt er al snel honderd- tot tweehonderd euro mee besparen als je al externe opslag hebt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:44 schreef Harde_Harry het volgende:
[..]
Welke speler van Dune heb jij zelf? En wat zou je adviseren? In principe gebruik ik hem alleen om te streamen vanaf mijn NAS naar tv/stereo.
Het is inderdaad een soort super-deluxe afstandbediening, de output gaat via de normale weg (audio naar je amp, hdmi naar je tv).quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:00 schreef Harde_Harry het volgende:
[..]
En dan neem ik aan dat hij de content niet op je telfoon/tablet afspeelt, maar gewoon op de stereo? Dan zou dit hem toch weleens kunnen worden. Alhoewel de android mediaplayers inmiddels ook mijn interesse gewekt hebben!
Eigenlijk is er gewoon teveel keuze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |