abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2012 @ 13:20:28 #26
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119236262
Oke. ik ga sowieso ff een stukje maken over de raspberry in de OP

Tevens maar eens contact opnemen met Lg of zn mn home theather system nog eens gaan updaten. Kan geen iso afspelen :(
pi_119463696
Tellen zelfbouw mediaplayers ook mee?
JA!
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:47:20 #28
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119810671
GVD. ik had een firmware update van me mediaplayer. hij was lekker aan het updaten, viel in de hele wijk de stroom uit. nu wilt ie niet meer opstarte :'(
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:47:46 #29
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119810682
quote:
18s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Rensjebree het volgende:
Tellen zelfbouw mediaplayers ook mee?
ja why not?
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:40:35 #30
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_119916448
Misschien een dubbelpost, aangezien ik er ook al een nieuw topic over heb aangemaakt, maar ik zit met het volgende:

"Voor mijn thuisnetwerk ben ik op zoek naar een nieuwe mediaplayer die aan onderstaande eisen moet voldoen:

- Goed samen werken met een NAS (interne HD dus niet nodig/gewenst);
- Eenvoudig muziek afspelen middels telefoon;
- Audio uitgang voor stereo reciever (tulp);
- Video uitgang voor LED TV (HDMI);
- TV moet niet aan hoeven staan om muziek af te spelen;
- Diverse formats en ondertitels af kunnen spelen.

Is er iemand met veel ervaring op dit gebied? Zo ja, graag zou ik wat advies in winnen over welk type mediaspeler hier aan kan voldoen.

Alvast bedankt!"
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:52:06 #31
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119916854
muziek afspelen vanaf je telefoon kan natuurlijk op meerdere manieren (jack/rca kabel of docking station) Ik weet niet welke mogelijkheid je zoekt?

en wat bedoel je met; Video uitgang voor LED TV (HDMI)?

video out op je mediplayer en hdmi in op je tv?
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:05:40 #32
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_119917265
Wat betreft mijn telefoon, eigenlijk bedoel ik dat ik via het netwerk nummers kan selecteren via het scherm van een tablet/telefoon. Dus dat hij fungeert als afstandsbediening en dat ik niet perse de tv aan moet staan om een nummer te selecteren.

Wat betreft video uitgang. Ik heb een stereo reciever en het geluid van de media player moet over de reciever en het beeld rechtstreeks via hdmi naar de tv.

Hoop niet dat het te complex wordt :P
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:05:50 #33
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_119921089
Ik begrijp dat AC Ryan failliet is gegaan... En de enige mediaspeler met een app waardoor je fatsoenlijk door de bestanden kan browsen is bij de popcornhour A-400.

Deze heeft als aanvullende app op de gewone "remote controll' ook de "Media Jukebox Navigator" app.

Ik weet dat dat er bij Apple tv ook een "remote controll" app is. Weet iemand of je hiermee ook door je playlist kunt scrollen e.d.? Kan deze ook bediend worden met een android based tablet/telefoon?

Bvd.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:53:32 #34
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_119948843
Ben inmiddels al vergevorderd met mijn zoektocht en er blijkt best een redelijk aanbod te zijn van mediaplayers die goed functioneren met een NAS en die te bedienen zijn via een smartphone/tablet zonder dat de TV aan hoeft te staan. Helaas zijn de reviews hieromtrent nog weinig te vinden. Hieronder wat voorbeelden:

http://www.mediacentershop.nl/product/222991/eminent-em7380.html
http://www.mediacentersho(...)er-sidewinder-3.html
http://www.mediacentersho(...)-3rd-generation.html

Van Dune zijn er ook nog een aantal modellen. Het nadeel van de meeste is dat deze een ingebouwde NAS-functie hebben. Terwijl ik deze eigenlijk los wil hebben van mijn mediaplayer, omdat de losse NAS-systemen vaak uitgebreider en degelijker zijn.

Op youtube is er meestal ook nog wel een review te vinden van hoe je door de menu's scrollt op je smartphone/tablet.
pi_119958724
Voordeel van de Dune is echter wel dat die een sigma-chipset heeft. Die presteren beter dan de Realtek-opties wanneer het om streamen gaat. Zijn ook stabieler. En als je gebruik maakt voor FLAC-bestanden is een Sigma-chipset eigenlijk het enige wat je wil, aangezien de Realtek-opties daar gewoon te traag mee zijn.

De Popcorn Hour heeft overigens ook een Sigma-Chipset.

Verder hoef je het NAS-systeem van een mediaspeler natuurlijk niet te gebruiken.
Bijna alle mediaspelers waar een HDD in kan hebben NAS-functionaliteit. Bij de Realtek-spelers dus ook, maar daar werkt het gaar. Op de Sigmaspelers beter. Transfersnelheid zal echter nooit hoog zijn. Boeit voor jou echter niet, aangezien je het niet gaat gebruiken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 6 december 2012 @ 11:30:44 #36
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_119989696
Popcorn Hour en Dune zijn ook veruit de duurste mediaplayers. Zit nog in dubio welk type het wordt!
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 06:05:58 #37
236264 crew  capricia
pi_120099477
Kun je full HD ook stremmen? Of lukt dat nog niet?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_120110840
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 06:05 schreef capricia het volgende:
Kun je full HD ook stremmen? Of lukt dat nog niet?
Ik neem aan dat je streamen bedoeld. Meestal kun je 720p via draadloos netwerk versturen van pc/netwerk schijf naar mediaspeler ook afhankelijk van de apparaten in je netwerk / snelheid dradloos netwerk. Een 1080p werkt meestal niet.
  maandag 10 december 2012 @ 09:31:53 #39
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_120140459
Maar ik werk niet via een draadloos netwerk. Het streamen gaat dan uiteraard in full HD.
pi_120238180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:30 schreef Harde_Harry het volgende:
Popcorn Hour en Dune zijn ook veruit de duurste mediaplayers. Zit nog in dubio welk type het wordt!
Dune heeft toch ook wel instapmodellen van rond de honderd euro? Ik heb de Smart B1 (met ingebouwde bluray player) en de HD TV 101 (ter grootte van een pakje sigaretten, voor op de slaapkamer). Dus je hoeft zeker niet met ingebouwde hdd te hebben, ze hebben ook andere modellen.

Ik weet dat Dune IP control heeft (control via netwerk, dus ook vanaf je phone/tablet), maar ik weet niet of het al zover is dat je ook de index/folders etc kan zien.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:55:03 #41
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_120257663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Ik weet dat Dune IP control heeft (control via netwerk, dus ook vanaf je phone/tablet), maar ik weet niet of het al zover is dat je ook de index/folders etc kan zien.
Deze is er op het moment alleen voor iPhone/iPad. Voor android is nog in ontwikkeling gok ik zo. Popcornhour heeft daarentegen meteen voor beide OS een app gereleased.

Verder zit ik nog te twijfel om misschien toch voor een HTPC te gaan met XMBC...

Lastig :'(
pi_120258439
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:03 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een raspberry PI met hierop XBMC. In principe werkt het allemaal vrij aardig maar soms haperen de films een beetje en er zit natuurlijk geen fanart bij de rasspberry ,aangezien hij dit grafisch niet kan bolwerken.

Mijn vraag is dan ook: Is er voor een budget rond de 150 euro een HTPC te bouwen? Of wellicht iets met een zbox o.i.d.?

XBMC vind ik overigens prima. Werkt perfect, baal bij de raspberry alleen van het feit dat deze geen fanart kan aangeven (grafisch gezien)

Mvg,
Nick
Fanart, bedoel je daarmee de album covers en achtergronden als je door je films heen bladert? Dat werkt bij mij namelijk prima!
Ik vind de raspberry pi echt geniaal als mediaspeler, want XBMC natuurlijk O+. Je moet je alleen wel even goed inlezen voordat je eraan gaat beginnen want het installeren is nogal een technisch verhaal. Ook de prijs in de OP is iets te rooskleurig, een kale RPi kost 40-45 euro incl. verzendkosten. En dan heb je ook nog een goeie voeding en sd-kaart nodig en optioneel een behuizing, afstandbediening, enz. dus reken op ca. 55-60 euro minimaal.
pi_120274330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:55 schreef Harde_Harry het volgende:

[..]

Deze is er op het moment alleen voor iPhone/iPad. Voor android is nog in ontwikkeling gok ik zo. Popcornhour heeft daarentegen meteen voor beide OS een app gereleased.

Verder zit ik nog te twijfel om misschien toch voor een HTPC te gaan met XMBC...

Lastig :'(
Net even in de appstore gekeken voor android, en kijk eens :p
https://play.google.com/s(...).dunemediacontroller

Inclusief covers en gegenereerde indexes als YaDIS etc :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:00:02 #44
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_120299005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:32 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Net even in de appstore gekeken voor android, en kijk eens :p
https://play.google.com/s(...).dunemediacontroller

Inclusief covers en gegenereerde indexes als YaDIS etc :)
En dan neem ik aan dat hij de content niet op je telfoon/tablet afspeelt, maar gewoon op de stereo? Dan zou dit hem toch weleens kunnen worden. Alhoewel de android mediaplayers inmiddels ook mijn interesse gewekt hebben!

Eigenlijk is er gewoon teveel keuze ;)
pi_120299877
Ik waarschuw alleen wel dat als je eenmaal een Dune hebt genomen, je nooit meer iets anders wilt ;) .
pi_120301025
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Fanart, bedoel je daarmee de album covers en achtergronden als je door je films heen bladert? Dat werkt bij mij namelijk prima!
Ik vind de raspberry pi echt geniaal als mediaspeler, want XBMC natuurlijk O+. Je moet je alleen wel even goed inlezen voordat je eraan gaat beginnen want het installeren is nogal een technisch verhaal. Ook de prijs in de OP is iets te rooskleurig, een kale RPi kost 40-45 euro incl. verzendkosten. En dan heb je ook nog een goeie voeding en sd-kaart nodig en optioneel een behuizing, afstandbediening, enz. dus reken op ca. 55-60 euro minimaal.
Vraag me niet hoe, maar het werkt idd bij mij nu ook. Had 'm helemaal opgeschoond, alles opnieuw ingesteld en nu werkt 't! Het enige wat ik heb af en toe heb (+/- 3x in een film), dat hij dan 3x hapert en dan weer verder speelt. Nauwelijks noemenswaardig natuurlijk, maar toch :P
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:44:18 #47
165883 Harde_Harry
Hoe harder, hoe beter
pi_120304065
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik waarschuw alleen wel dat als je eenmaal een Dune hebt genomen, je nooit meer iets anders wilt ;) .
Welke speler van Dune heb jij zelf? En wat zou je adviseren? In principe gebruik ik hem alleen om te streamen vanaf mijn NAS naar tv/stereo.
pi_120308956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:44 schreef Harde_Harry het volgende:

[..]

Welke speler van Dune heb jij zelf? En wat zou je adviseren? In principe gebruik ik hem alleen om te streamen vanaf mijn NAS naar tv/stereo.
Ik heb een HDI Dune BD Prime 3.0 1TB. Maar aangezien jij geen interne opslag nodig hebt, zou je net zo goed voor een model uit de Smart- of Compact Series kunnen gaan. Volgens mij hebben namelijk alle mediaspelers van Dune een soortgelijke snelle Sigma chipset aan boord. En je kunt er al snel honderd- tot tweehonderd euro mee besparen als je al externe opslag hebt.
pi_120311700
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:00 schreef Harde_Harry het volgende:

[..]

En dan neem ik aan dat hij de content niet op je telfoon/tablet afspeelt, maar gewoon op de stereo? Dan zou dit hem toch weleens kunnen worden. Alhoewel de android mediaplayers inmiddels ook mijn interesse gewekt hebben!

Eigenlijk is er gewoon teveel keuze ;)
Het is inderdaad een soort super-deluxe afstandbediening, de output gaat via de normale weg (audio naar je amp, hdmi naar je tv).

Zelf heb ik de smart B1 (dvd/bluray player en streamer) voor in de woonkamer, en een TV-101 voor op mijn slaapkamer om te streamen. Zit wel een flink prijs verschil in maar Dune heeft een behoorlijk aanbod van verschillende players, het is maar net wat je zoekt. Als je alleen een streamer zoekt om vanaf je NAS te streamen dan zou de 101 of 1 van de andere instapmodellen meer dan voldoende zijn denk ik. Ze hebben ook de Smart D1, dat een display heeft (tja voegde niet veel voor mij toe), of de Smart H1, met ruimte voor een harde schijf (nutteloos als je al een NAS hebt), etc..
pi_124568676
Ik ben ook op zoek naar een mediaplayer maar weet niet goed welk model voor mij het meest geschikt is. Wellicht heeft iemand een goede tip.

Situatie:
Ik heb een HD camera gekocht waarvan ik de opnames bewerk op een PC.
Het doel is deze films te bekijken op de tv.

Kan ik nu het beste een mediaplayer kopen en een losse externe schijf zodat ik de opnames rechtstreeks wegschrijf op de harde schijf, los koppel, weer aansluit op de mediaplayer en vervolgens kijken?

Voor de rest heb ik niet veel eisen aan een mediaplayer als het maar mogelijk is om soepel mijn HD opnames af te spelen.

Iemand een suggestie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')