abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2002 @ 14:40:27 #1
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_5491272
Hype of heftig ?

Geregisseerd door Gore 'Mousehunt' Verbinski; The Ring blijkt een waar hype-festijn te worden/zijn.
Uit de testscreenings is gebleken dat veel mensen zowel de trailer als de hele film 'disturbing' vinden. Nou is algemeen bekend dat de Amerikaanse kijk op films ietwat verschilt met die van veel Europeanen dus bekijk de trailer en oordeel zelf

http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_240.mov Kleine versie
http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_352.mov Medium versie
http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_480.mov Grote versie

'Disturbing' is IMO een juiste omschrijving...ik ben benieuwd en hoop dat er weer eens een goeie, echt enge horrorfilm uitkomt !!

"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_5492067
Ja lijkt me ook een kewle film, ALLEEN, kijk
eens goed naar de trailer van fear dot com, die was eerder uitgekomen.
Het verhaal van de ring : Mensen die naar een bepaalde videoband kijken sterven na 2 dagen.
Fear dot com : mensen die naar een bepaalde website kijken sterven na een week ..
Misschien is het allebei wel heel anders uitgewerkt, dat hoop ik dan iig ...
pi_5492122
een goede horrorfilm van de regisseur van mouse hunt en the mexican :s lijkt me sterk
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 22 augustus 2002 @ 16:23:39 #4
10583 Fokkie
pi_5492716
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 15:44 schreef spacemangraig het volgende:
een goede horrorfilm van de regisseur van mouse hunt en the mexican :s lijkt me sterk
Ehm...ken je de film Piranha II - The Spawning uit 1981 over vliegende (!) vleesetende vissen ?? Geregiseerd door ene James Cameron

Ze moeten allemaal een keer beginnen...

donderdag 22 augustus 2002 @ 16:24:21 #5
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5492731
Ik betwijfel dat The Ring ook maar in de buurt komt van het japanse origineel van enkele jaren geleden.
Grappig dat ook feardotcom een bijna identiek plot lijkt te hebben als het japanse Kaïro. Voeg daarbij dat Tom Cruise de rechten gekocht heeft van de chinese horror-sensatie The Eye, en het wordt weer eens duidelijk hoezeer Hollywood lijdt aan bloedarmoede van de hersenen. Geld zat, maar fantasie?
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_5495803
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:23 schreef Fokkie het volgende:

[..]

Ehm...ken je de film Piranha II - The Spawning uit 1981 over vliegende (!) vleesetende vissen ?? Geregiseerd door ene James Cameron

Ze moeten allemaal een keer beginnen...

lol! maar het gaat dr mij meer om, dat het een heel ander genre is.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 25 september 2002 @ 22:59:43 #7
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_5974497
Heb 'm net gezien, althans de originele japanse versie dan, en vond 'm echt heel goed! Vraag me af of de westerse versie net zo goed is.
Wil wel Ring2 zien. Op de DVD stond er een trailer van, maar is die al uit?

p.s. ik heb voor de zekerheid maar ff een kopie van Sadako's video gemaakt en verstuurd. Nu maar hopen dat ie ff gekeken word binnen een week tijd

no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  donderdag 26 september 2002 @ 00:25:42 #8
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_5976421
quote:
Op woensdag 25 september 2002 22:59 schreef KumA het volgende:
Heb 'm net gezien, althans de originele japanse versie dan, en vond 'm echt heel goed! Vraag me af of de westerse versie net zo goed is.
Wil wel Ring2 zien. Op de DVD stond er een trailer van, maar is die al uit?

p.s. ik heb voor de zekerheid maar ff een kopie van Sadako's video gemaakt en verstuurd. Nu maar hopen dat ie ff gekeken word binnen een week tijd

sterker nog ring 2 en ring 0 zijn al uit

donderdag 26 september 2002 @ 08:29:25 #9
31971 KumA
pi_5978157
Ring 0?
Is dat 't zelfde als "Ringu"?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  donderdag 26 september 2002 @ 11:49:37 #10
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5980241
quote:
Op donderdag 26 september 2002 08:29 schreef KumA het volgende:
Ring 0?
Is dat 't zelfde als "Ringu"?
Ringu is de Japanse titel van Ring. Ring 0 wordt dus Ringu 0 (of om helemaal volledig te zijn Ringu 0: Baasudei)
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  donderdag 26 september 2002 @ 12:22:43 #11
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_5980740
ring 0 is dus de prequel van ring 1 het vertelt het verhaal van sadako
  donderdag 26 september 2002 @ 12:36:19 #12
31971 KumA
pi_5980921
Sorry zat scheef te kijken. Zag op imdb bij de Ring en Ringu virschillende release data. Dus dacht dat 't verschillende films waren, maar hij's hier natuurlijk gewoon later gekomen
pi_6463158
kan iemand wat meer over deze film vertellen

me eerste indruk is dat het een hele vage film, maar ik kan het mis hebben

pi_7280125
Ja, ik kan wat meer vertellen. In de VS is het een superhit, al meer dan 125 miljoen dollar opgebracht en dat voor een horror.
pi_7284402
ik heb die japanse ring gezien volgens mij (al zie ik door alle bomen het bos ECHT NIET MEER MENSEN!!!!!! ring, ringu, ringu 1/2/0, the ring baasudeiaarrghggh!!!!) en ik vond hem best ok. al moet ik zeggen dat ik nou niet echt bang werd dat ik zelf dood zou gaan of zo... daar ben ik dan te nuchter voor.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7431338
Trailer zag er leuk uit.
  donderdag 19 december 2002 @ 18:31:14 #17
42349 carin
Happen naar het baasje??
pi_7431786
Ik heb 'm in zijn geheel al gezien. Hij ademt heel erg de sfeer van The Others en The Sixth Sense en volgens een kennis is het een uitstekende verfilming van het origineel (dat ik niet heb gezien overigens) aanrader............
Markiezin van Kwaakmaarraak
pi_7433467
Ik heb laatst de originele japanse versie hoewel het verhaal je doet denken aan een b-film, moet ik zeggen dat dit een van de betere horrorfilms is die ik de laatste tijd heb gezien.

Kijk em alleen niet overdag.

vrijdag 20 december 2002 @ 01:04:20 #19
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_7442104
quote:
Op donderdag 19 december 2002 19:38 schreef Duiveltja het volgende:
Kijk em alleen niet overdag.
Waarom dan niet?
Heb ik juist wel gedaan, 12u 's middags of zo.
The short weekend begins with longing...
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 december 2002 @ 08:48:12 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_7444073
Ik vond het origineel erg sterk. In spookyhorror genre zeker een van de betere films die ik gezien heb. De trailer van de remake lijkt wat meerde nadruk op het zoontje te leggen.

Ring 2 en 0 heb ik niet gezien, btw.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_7695050
zo inderdaad een weirde maar zeer goede film vooral

*spoiler ?*

kwartier voor het eind ofzo, dacht echt van, dit is het, happy end enzo blijkt dat het nog even doorgaat en niet zo happy eindigt
Maar wat ik goed begrijp is dat ze een kopie moeten maken en deze doorgeven ? (zodat die dus bijna altijd dood gaat wat aan haar gezicht wel af was te lezen dat ze dat realiseerde...)
Misschien is het wat duidelijk in de orginele versie of kan een fok!ker het iets meer verduidelijken

*spoiler*

maandag 20 januari 2003 @ 19:22:24 #22
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_8011449
Ik heb die japanse versie gezien ...eerlijk gezegd vond ik er geen zak aan.
Beetje simpel verhaaltje en eng vond ik em al HELEMAAL niet.

mwja ..zal wel aan mij liggen

pi_8011609
Ik heb hem in oktober in Amerika gezien en ik vond het echt een super vette film, vond alleen dat zoontje van die muts irritant waarom precies weet ik ook niet
www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2003 @ 09:26:12 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8021313
Ik heb de Japanse versie incl. subs gedownload. Welke versie is beter?
pi_8023749
Ik heb gisteren de remake in de Sneak gezien. Was aangenaam verrast, ik heb in tijden niet zo'n spannende film gezien. Op het eerste gezicht dacht ik aan de 'zoveelste gillende tienerfilm a la Urban Legend, I Know What..' maar niks niets is minder waar! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de Japanse versie niet heb gezien, dus ik weet niet in hoeverre deze remake slechter/beter is.

De sfeer in de film is heel erg beklemmend en grauw. (het lijkt wel alsof het in dat soort films nooit mooi weer kan zijn) In het kort; Nadat haar nichtje Katie van 16 aan een hartaanval is gestorven, gaat journaliste Rachel op onderzoek uit aangezien de omstandigheden op z'n minst vreemd zijn. Precies een week voor haar dood heeft Katie met wat vrienden 'per ongeluk'; een vreemde video gekeken, en Rachel gaat op zoek naar de herkomst van de tape.
Verder ga ik niks vertellen, is alleen maar zonde voor de mensen die hem nog willen zien. Wat ik wel kan zeggen is dat de film ontzettend enge scenes bevat, je zit voortdurend op het puntje van je stoel.

dinsdag 21 januari 2003 @ 12:26:10 #26
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8024345
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Japanse versie is beter imo
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:19:15 #27
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8034983
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:23:06 #28
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8035068
Ik heb me goed geamuseerd tijdens de Sneak waar ik The Ring gezien heb. Lekkere film, en ik ben nu heel benieuwd naar het Japanse origineel.. Moet ik dus ergens vandaan zien te toveren.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:39:17 #29
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8035478
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:19 schreef BJB het volgende:

[..]

Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.

precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
pi_8035901
Ik vond de Japanse versie dus echt zwaar tegenvallen!!

Ik heb met enkele jongeren uit Azie gesproken en gelezen wat hun van Ringu vonden, en allemaal lof, en engste film ooit. Ik moest deze film zien!
En ik telkens vragen bij onze videotheek of ze hem eindelijk hadden, want ze hadden hem maar niet. Na maandje of 2 hadden ze hem eindelijk, misschien hadden ze deze film wel door mij uiteindelijk besteld.

Maar wat een teleurstellende film vond ik het zeg. Ik vond de hoes nog enger dan de film zelf. Ik keek hem snachts, en dacht dat het dus echt eng zou worden. Maar er zat 1 scene in die indruk op me maakte, ik denk dat degene die Ringu gezien hebben weten op welke scene ik doel.

Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.

pi_8038515
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:55 schreef Smeich het volgende:
Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.
misschien ligt het aan jezelf (of aan mij, natuurlijk)...

want 'k heb 'm net gezien, en vond 'm echt wel eng

was Japanse versie uit '98... (en de subs waren witte letters zonder randje, dus in de lichte scènes vielen wat woorden weg )

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 21-01-2003 23:48]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8038613
DEZE POST BEVAT EEN SPOILER! NIET KIJKEN, DUS ALS JE DE FILM NIET KENT!!!

SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!

quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:03 schreef dapluiz het volgende:
Maar wat ik goed begrijp is dat ze een kopie moeten maken en deze doorgeven ? (zodat die dus bijna altijd dood gaat wat aan haar gezicht wel af was te lezen dat ze dat realiseerde...)

Dit is de titelverklaring... doordat er steeds een kopie gemaakt moet worden om te kunnen overleven, zal het oneindig doorlopen... (verklaart misschien ook 'n beetje de extreem brakke kwaliteit van de video)... Oneindig, zoals een ring...

KIJK MAAR WEER

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8039079
net gekeken.. wel rockent... w8 nu op een telefoontje op et einde zat ik toch wel effe stil voor me uit te staren
pi_8042233
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
kan iemand wat meer over deze film vertellen

me eerste indruk is dat het een hele vage film, maar ik kan het mis hebben

Ik heb de "westerse" versie al gezien. Hij is best wel goed, alleen soms een beetje vaag (je snapt het pas goed aan het einde). Maar wel een goed en eng einde!
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:24:07 #35
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_8042740
Ik vond de japanze versie erg goed, niet zo eng als gedacht maar toch een aantal verassende scenes. Op de dvd kan je sadako's video trouwens apart kijken. Me vriendin schrok dus ook toen na afloop de telefoon over ging
pi_8054979
Goed, mijn zusje zit dus in Barcelona en heeft deze film gekeken. Vervolgens werd ik om 4.30 uur 's nachts wakker gebelddoor haar omdat ze zo bang was dat ze niet kon slapen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8055071
Ik ga m vanavond wel ff kijken.

En dan zeg ik jullie morgen of vannacht wel of het een goede film is!

En het lijkt me een enge film, ik hoor tenminste van mensen die m al gezien hebben dat ie echt SCARY/CREEPY is!

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_8056404
Ik heb deze film vorige week in de sneak gezien en vond hem echt top. De sfeer van de film is erg goed. ook het gebruik van het geluid is top.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  woensdag 22 januari 2003 @ 23:28:40 #39
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8058420
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:39 schreef AntiChrist het volgende:
precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
Sja... goed... oké...

Op de paarden na, was deze versie bijna precies hetzelfde

(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)

donderdag 23 januari 2003 @ 00:26:08 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8059660
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:

[..]

Sja... goed... oké...

(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)

Geen ENE REET!!! al vind ik zoiezo deze film niet geschikt om uhm op een westerse manier te remaken. maar ja er zijn van die mensen.....
pi_8061034
De Japanse versie ging het verhaal meer om de bovennatuurlijke elementen, de moeder van de 'enge vrouw' was dan ook waarzegster oid. Ik denk dat Amerikanen sneller afhaken als het gaat om onverklaarbare zaken, omdat de film dan teveel van hun beleefwereld af gaat staan.

We zij nu een paar dagen (voor mij) na het zien van the Ring, maar daar heb ik nu al het gevoel van 'just another American horror' , terwijl het kijken naar Ringu al langer terug was, en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!

pi_8062449
Ik heb hem gisteren in de sneak gezien en ik vond het een prima film. Zou het publiek niet zo hebben gegiegelt, dan was de totale indruk waarschijnlijk nog beter.

Vooral het einde maakte van een semi horror een echte horror.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  donderdag 23 januari 2003 @ 11:26:50 #43
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_8063739
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:11 schreef marsterretje het volgende:
en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!
Ja die scene komt ook steeds terug in mijn gedachten, wat voor mij dus ook de reden is dat ik de film erg goed vind.
pi_8064781
DE scene ? welke dan precies ?
Kan dat misschien in een **spoiler** iets verpakt worden zodat ik het ook weer weet ?
pi_8070639
Ik heb gisteren "The ring" in de sneak preview gezien.
Ik kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst zo'n enge film gezien heb. De rillingen liepen in meerdere scènes over mijn lijf.

In het begin denk je heel even. "oh, alweer zo'n Scream/I know what you did last summer/Urban Legend film"
Maar wat deze film dus wel heeft en de bovengenoemde films niet, is het heerlijke vage karakter van de film. Geen overdreven moorden, moordenaars in regenpakken met messen of haken in de hand. Niks van die onzin. En dat maakt de film heel beklemmend tot in de laatste scène.

Een zeer geslaagde horror/thriller die zeker een bioscoopkaartje waard is. Dikke aanrader 7.5/10

"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
pi_8070677
Ik heb deze film in de sneak preview gezien.
Ik hou zelf niet van horror. Je ziet niet heel veel, maar een paar enge stukjes, maar toch is de film eng en ontzettend spannend.
Bij mij stroomde de adrenaline echt door me lijf en na de film liep ik niet echt gemakkelijk meer over straat.
  donderdag 23 januari 2003 @ 20:58:47 #47
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8074937
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 12:23 schreef dapluiz het volgende:
DE scene ? welke dan precies ?
Kan dat misschien in een **spoiler** iets verpakt worden zodat ik het ook weer weet ?
SPOILER!!!

Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee

EINDE SPOILER

donderdag 23 januari 2003 @ 22:49:01 #48
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8077203
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:

[..]

SPOILER!!!

Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee

EINDE SPOILER

SPOILER!!!
.
.
.
.
Ik denk eerder dat het, het moment is dat sadoko uit de waterput komt zetten?? dat vond ik best wel creepy eigenlijk dat dat wijf haar zo tegen zich aanhoudt en je ziet dat ze als ze over de kop aait ze stukken vel met haren meeneemt.
.
Einde Spoiler
pi_8077472
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:

[..]

SPOILER!!!

EINDE SPOILER

Die bedoelde ik dus ook!

En ik denk de reden dat ik hem vond tegenvallen, was dat ik zo werd 'warm gemaakt' om deze film te zien, dat die misschien alleen nog maar kon tegenvallen.

pi_8078514
Net ding 2 gekeken, en ik vond m een beetje tegenvallen, meer hetzelfde eigenlijk, en sadako (meisje in de put) is gemaakt van rubber
Vond ik der in deel 1 beter gemaakt, simpeler, maar wel effectiever.
De film had wel leuk verzonnen effecten, maar die ene seconde op het eind met dat rubber verpestte alles

**spoiler?**

Goh, in de allerlaatste scene heeft sadako der enge make-up niet op, en dan ziet ze er gewoon normaal uit

**spoiler?**

pi_8078906
Ik heb ook mooie spoilers op mijn wagen, maar even zeiken op die mensen die zeggen dat de Japanse versie 'veeeeeeeuuuull' beter is.

Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?

The Ring is gewoon een aanrader

en die Japanse ga ik vast nog weleens zien

Gert-Jan: "Kel was de ster, Kel was glamour"
pi_8107204
Heb net de japanse versie gekeken.

Is hier nou al die ophef over gemaak?
Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.

k vond trouwens die scene met die tv echt wel "enger" dan die in die waterput.

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 21:49:00 #53
572 Sniper
Gull Catcher
pi_8107400
Ga de hollywood versie zeker kijken. Heb op zich niks tegen een gladde commerciele remake mits goed gemaakt.
pi_8107434
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:

Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.

hmmm...

dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...

Bij die TV wist ik niet helemaal wat er nou aan de hand was... tot ze eruit kroop: "SHIIIIIIIIIT!"

pi_8107519
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...
Mag ik vragen wat je daar precies eng aan vond. Het naar beneden dalen, niet wetende wat er gaat komen. Of echt dat ze uit de modder komt.

Het eerste kan ik begrijpen, dat hele stuk brengt spanning met zich mee. Maar het echte tevoorschijn komen van dat meisje was eigenlijk voor mij een beetje een anti-climax.

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_8107711
Dat ze zo moest zoeken op de tast...

Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.

pi_8107749
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Dat ze zo moest zoeken op de tast...

Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.

Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.
pi_8107962
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.

ben ik het niet mee eens...
  zondag 26 januari 2003 @ 00:37:07 #60
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8110329
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Helemaal wel mee eens ... zou veel creepier geweest zijn ... ook ik vond die putscene wat tegenvallen ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2003 @ 02:07:16 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8111746
Net de Japanse versie gezien en het was best eng.

SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
Dat in die waterput vond ik over de top, maar dat het zogenaamd het einde was was prima gedaan. En dat dat mens uit de TV-kwam gekropen was echt ENG! En het einde was oom prima, dat ze haar zoontje ging redden door haar pa een copy te laten kijken van de videoband.
.
.
En dit dacht ik al te merken:

The effect of Sadako coming out of the well was accomplished with only one simple special effect. Rie Inou, who is a student of the Kabuki theatre, which uses exaggerated motion and jerking movements to emphasize emotion, was heavily involved in the development of the Sadako character. Inou was filmed walking backwards and the film was run in reverse - the end result is Sadako walking forwards with unnatural motions.

.
.
.
.
.
.
.

zondag 26 januari 2003 @ 19:01:05 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8119931
Fan-tas-tisch! .

Ik heb eergister eerst de Japanse versie, en meteen daarna de Amerikaanse gekeken. Dat is dus ook echt de volgorde als je ze beide wilt zien. De Japanse vond ik ook veel enger, je (ik) weet namelijk niet wat ik kan verwachten van een film die niet in Hollywood gemaakt is.. niks waarschu-muziekjes e.d.. Gewoon keiharde schrikmomenten.. .

De Amerikaanse is, vind ik, veel makkelijker te kijken.. Al vanaf het begin worden alle schrikmomenten uitgerekt, ze duren veel langer en bevatten een 'waarschuwmuziekje'. Ook vond ik deze acteurs ronduit bagger.. Typische Hollywood-acteurs met hun typische karaktertrekken . Wat wél beter is in de Amerikaanse versie is de make-up. De gezichten van de dode mensen zien er zo VEEL enger uit..

Conclusie: Beide goede films, maar als je er maar 1 wilt kijken Ringu doen. Als je ze beiden wilt kijken eerst Ringu en dan The Ring .

Oja, ik heb net Ringu 2 gehuurd .

zondag 26 januari 2003 @ 19:03:06 #63
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_8119978
Ik heb hem gisteravond gezien, en vond hem wel aardig. Termen als "disturbing" zijn toch wel een te grote eer voor deze film.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 26 januari 2003 @ 19:04:41 #64
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8120013
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:

Het is maar wat je opvatting van eng is . Ik kan persoonlijk niet tegen plotselinge schrikmomenten, filmpjes in films (om de een of andere reden kan ik dat niet waarderen ) en al helemaal niet van die 'plaatselijke tijdversnelling-momenten' waarin je bijvoorbeeld dat meisje supersnel naar de camera toe ziet lopen.. Voor mij is dit dus echt een enorm enge film.. Maar misschien ben jij wel anders.. kan jij tegen al dit.. alleen niet tegen opbouwende spanning..

Iedereen verschilt .

zondag 26 januari 2003 @ 19:09:43 #65
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8120118
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:

[..]

Sja... goed... oké...

Ik vond hem HEEL anders hoor . De Japanse versie is veel minder voorspelbaar.. Er zijn zoveel dingen veranderd in de remake.. Maar het lijkt er natuurlijk wel op, het is tenslotte de remake .
  maandag 27 januari 2003 @ 01:44:57 #66
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8127279
kheb net ringu gekeken.. ben nou niet echt geschrokken van iets ofzo.. wel geinige film maar goed niet echt speciaal

en je zou toch zeggen dat het tijdstip van kijken in ieder geval goed is

** handtekening **
  maandag 27 januari 2003 @ 01:50:03 #67
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8127314
wat ik nu dus ff nog niet snap.. heb dus net de japanse versie gezien.. allemaal leuk en aardig, maar is dat dus 1 of 0 en als het 0 is wat is dan 1? ik snap er geen hout van.. ik weet dat dus deze er is en een amerikaanse remake en er is dus een ringu 2 (een japanse dus) maar wat is dan 0?
** handtekening **
pi_8127535
Deel 0 is de prequel van deel 1... In deel 0 leggen ze de geschiedenis uit van sadako, en waarom ze zo kwaadaardig werd...

(Deel 0 kwam 2 jaar na deel 1 uit, daarom hebben ze 'm deel 0 genoemd.)

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 27-01-2003 02:35]

maandag 27 januari 2003 @ 02:34:42 #69
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8127536
quote:
Op maandag 27 januari 2003 01:50 schreef TheFes het volgende:
wat ik nu dus ff nog niet snap.. heb dus net de japanse versie gezien.. allemaal leuk en aardig, maar is dat dus 1 of 0 en als het 0 is wat is dan 1? ik snap er geen hout van.. ik weet dat dus deze er is en een amerikaanse remake en er is dus een ringu 2 (een japanse dus) maar wat is dan 0?
Je had Ringu uit 1998. In 1999 is daar een vervolg op gekomen, namelijk Ringu 2, die zich NA Ringu af speelt. Ringu 0 is uit 2000 en speelt zich VOOR Ringu af.

En dan heb je nu dus nog The Ring, de Amerikaanse remake.

maandag 27 januari 2003 @ 17:12:48 #70
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8136349
aaaah nu snap ik m... dus ik heb gisteren 1 gezien..
** handtekening **
  maandag 27 januari 2003 @ 23:41:05 #71
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8145000
quote:
Op zondag 26 januari 2003 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
..en al helemaal niet van die 'plaatselijke tijdversnelling-momenten' waarin je bijvoorbeeld dat meisje supersnel naar de camera toe ziet lopen..
geweldig effect! die openings scene als dat nichtje de deur open doet very creepy met dat geluid erbij! een zeer goede film. Ik heb zeg maar de Amerikaanse 'remake' gezien, zal es kijken of ik die japanse nog kan vinden, maar ik vond deze iig erg goed!

voor wie em nog niet gezien heeft via kazaa e.d. () deze is aan te raden om in de bioscoop te gaan kijken (v.a. 20 februari)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_8145201
Eergister de Japanse versie gezien, idd wel aanradertje. Maar één van de engste films ooit...? Wie zegt dat in hemelsnaam? Hij is gewoon lekker lowbudget en spooky, maar daar ken ik tritsen films van..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Moderator maandag 3 februari 2003 @ 10:23:49 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_8249653
Ik vond de Japanse versie echt een film van niks.

Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.

Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_8295535
ik zag hem gister staan in de videotheek, en na al die goede reacties die ik hier lees denk ik dat ik hem morgen maar ff ga halen...

hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?

woensdag 5 februari 2003 @ 17:54:46 #75
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8295582
Gisteren gezien ....wel leuk....maar op sommige momenten raar. Dit is een film die je in een vreemd huis met houten vloeren en krakende deuren moet kijken...
  woensdag 5 februari 2003 @ 18:05:50 #76
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8295771
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:52 schreef dethoom het volgende:

hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?

Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.
pi_8296663
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:

[..]

Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.

ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:08:40 #78
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8296877
The Ring gezien ... vond het origineel Ring(u) beter ... waarom?

*** (kleine) SPOILERS !!! ***

1. De remake legt gedurende de film veel te veel uit over wat er gebeurt en waarom, ik heb liever films waarbij je zelf moet nadenken wat er nou eigenlijk aan de hand is.

2. De video was in de remake veel te langdradig en had een mindere wow-factor voor me, oftewel: de versie in de remake vond ik saai t.o.v. die in het origineel.

3. Het meisje kwam te vlug aan bod en te vlug in beeld, het mysterie verdween daardoor erg snel. Ook was ze niet scary, terwijl ik dat met het meisje in het origineel wel had.

4. Geforceerde creepiness in het vakantiehuisje ingebouwd. Ik vond het in het origineel zo goed dat het een doodnormale centerparks bungalow was. Zoals ie er in de remake uitziet zou er geen hond willen verblijven voor zijn plezier.

5. Het beruchte TV moment aan het einde viel erg tegen, ja het was mooier gefilmd maar tevens een factor 100 minder eng dan in het origineel. Hierdoor ging de pay-off van de film een beetje verloren.

6. Zo ook het uiteindelijke einde dat erg slap was tegenover het origineel waarin de hoofdpersoon met haar kind naar haar vader reed om de video te laten bekijken.

7. Ik vond de hoofdpersoon in de remake ook weinig vaart zetten achter het voorkomen van haar ondergang. De dagen vlogen voorbij zonder dat ze erg hard haar best doet om het tij te keren en dan ineens op de laatste dag "hey presto" het mysterie wordt opgelost.

8. De hele sfeer had ook meer iets van een normale detectivefilm dan van een horror/thriller waarin je achter de facade van de voorkant een groot vreemd mysterie vermoedt.

*** EINDE SPOLERS ***

Zo zou ik nog even door kunnen gaan met mijn kritieken, maar wil dat zeggen dat ik het een slechte film vond? NEE! Zeker niet!

Het is altijd nog 10x beter dan alle Screams, I know what you did ... en andere zogenaamde horrorfilms bijelkaar die de laatste jaren door Hollywood geproduceerd zijn.

Dat heeft ook te maken natuurlijk met mijn persoonlijke voorkeur: ik geef weinig om griezelfilms met een overdreven knipoog en zelfspot. Liever zie ik bloedserieuze horror.

Dus ik heb me ondanks alles prima vermaakt met The Ring. Waardering: 7.5 voor The Ring, 8,5 voor Ring(u) ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:09:31 #79
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8296897
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:00 schreef dethoom het volgende:

[..]

ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?

Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:11:37 #80
44810 JusdRanz
Tjaaaaaaaaaaaaa
pi_8296936
Vanavond maar effe kijken dan......
pi_8351686
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:09 schreef Weakling het volgende:

[..]

Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen

ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"
pi_8352731
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:12 schreef dethoom het volgende:

[..]

ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"

En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden
Nee.
pi_8357277
The Ring 2 gaat er zo in.

Ik ben benieuwd.. of hij net zo standaard is als The Ring.

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
  zondag 9 februari 2003 @ 17:02:04 #84
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8368733
Gisteren The Ring gezien. Ik vind een film niet snel heel eng, maar deze........... De bios zat aardig vol en ik hbe ook nnog nooit meegemaakt dat het publiek zo masaal zat te gillen!

Kewl:)

Met name de special effects vond ik erg indrukwekkend.

wOOps
pi_8383443
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 18:24 schreef PimD het volgende:

[..]

En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden

ok ik geloof je ik heb idd dan toch de japanse gezien gister en eergister...

zaterdag eerste uur gezien, was ik in slaap gevallen
gister de 2de helft... het komt misschien omdat ik in slaap was gevallen, maar ik snap niet waarom dat ze nu op het eind ineens dat water uit die put gaan scheppen...
het eind was wel ff spannend, maar ik snap ook nog niet hoe het komt dat:

..........spoiler!........

hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?

........../spoiler/.........

pi_8384322
quote:
Op maandag 10 februari 2003 11:02 schreef dethoom het volgende:

..........spoiler!........

hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?

........../spoiler/.........

Volgens mij wordt daar geen uitleg over gegeven.....
Nee.
pi_8384823
spoiler!!
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
diegene die de band gezien heeft moet een kopie maken...

omdat het meisje gehoord wil worden.

dus zie je de band.. maak een kopie, anders komt ze je vermoorden

da's zo ongeveer de hele clou van de film

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_8385687
tsja toen ik de film had gezien bleef ik met nog veel vragen zitten...

de film viel me wel wat tegen moet ik eerlijk zeggen...
en echt spannend vond ik het nu ook weer niet...
vooral niet nadat ik op de hoes iets had gelezen van "de spannendste film uit japan" of iets dergelijks.

maandag 10 februari 2003 @ 13:53:18 #89
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8387162
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:07 schreef BinkeR het volgende:
Ik heb ook mooie spoilers op mijn wagen, maar even zeiken op die mensen die zeggen dat de Japanse versie 'veeeeeeeuuuull' beter is.

Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?

The Ring is gewoon een aanrader

en die Japanse ga ik vast nog weleens zien

idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?

de remake heeft iig Naomi Watts

tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 10 februari 2003 @ 19:08:55 #90
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8394593
quote:
Op maandag 10 februari 2003 13:53 schreef BdR het volgende:

[..]

idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?

de remake heeft iig Naomi Watts
[afbeelding]

Euhm, nee. Ik persoonlijk vind het alleen leuker om eerst de Japanse en dan de Amerikaanse versie te zien. Dat alleen omdat de Japanse toch echt het origineel is . Ik zeg toch ook nergens dat het moet oid? Ik raad het alleen aan.
  maandag 10 februari 2003 @ 19:10:38 #91
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8394637
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:23 schreef Mike het volgende:
Ik vond de Japanse versie echt een film van niks.

Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.

Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.

Jajaja, ik had toch al sorry gezegd? . Zoniet.. hierbij.

I'll shut up now. .

pi_8490781
Heb net The Ring (US) gezien. Vond het zeker een goeie film, erg spannend. Ik ben altijd bang bij dit soort films dat het einde een grote teleurstelling is, die 'angst' had ik bij The Ring ook gaandeweg ik de film aan het kijken was. Als de opbouw erg mysterieus en sterk is, valt het einde bij mij vaak tegen. Gelukkig was dit niet het geval bij deze film.

Ik vond de videoband zelf eigenlijk wel de engste scene, spooky en op dat moment lekker vaag.

En als je eerst Ringu kijkt (ik heb em niet gezien btw) dan is het niet zo gek dat dan de Amerikaanse remake tegenvalt, en je de Japanse versie beter vind.
Je snapt toch wel dat er een remake wordt gemaakt, veel mensen kunnen dat Japanse gebral niet aanhoren.... Ik ben zo iemand. Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts dan naar een 1 of ander Japans mokkeltje.

Toppertje in z'n genre.

I don't really come from outer space || Last.fm
  Redactie Frontpage zaterdag 15 februari 2003 @ 04:46:20 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8490848
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 04:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts :
Die heeft voor mij afgedaan door in de remake van De Lift te spelen.
pi_8490920
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:
En er is een Koreaanse versie: Ring Virus.

Zoals iemand op IMDB al zei:

quote:
See Ring Virus if you want a more detailed, story-driven version (some say 'boring') - more of a creepy drama. The Japanese version if you want a mysterious psychic-powered ghost film. The US version if you want a hyperactive, steroid injected retelling of the Japanese version, in English.

In the end, it just depends which method you like best.

De Japanse en Koreaanse versie heb ik gezien. En als ik op de trailer van de US remake afga haalt die het niet bij de Japanse versie. Ik vind die fantastisch. Het verhaal wordt goed verteld, en er wordt op een goede, subtiele manier spanning opgebouwd. Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.

Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:52:45 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8497754
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 05:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende: Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.

Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.

Ik denk dat je dan aangenaam verrast gaat zijn, want de film leunt helemaal niet op de special effects schrik-effecten ...
pi_8497792
Ik dacht dat ie pas 20 feb in de bios zou komen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 15 februari 2003 @ 18:38:18 #97
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8498468
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:55 schreef Cheiron het volgende:
Ik dacht dat ie pas 20 feb in de bios zou komen?
Komt hij ook, alleen hij is al op diverse plaatsen gesneakt en hij is ook te downloaden op het internet
pi_8510998
Gisteren ben ik in Antwerpen naar The Ring geweest en ik vond hem echt super eng! En het was soms wat voorspelbaar, maar het vervelende daaraan is, dat ik dan echt veel harder schrik!
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 09:08:32 #99
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8511043
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
pi_8511952
Hoe kun je dat nou zien aan een trailer??
pi_8512948
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
is ie dus zeker niet.. het verhaal klopt wel ongeveer maar sommige details zijn echt veranderd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 15:12:26 #102
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8515306
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:02 schreef arjens het volgende:
Hoe kun je dat nou zien aan een trailer??
In de trailer zie je de spannendste momenten:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De video
het zoontje dat de video ook ziet
het monster dat uit de tv kruipt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pi_8515430
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 15:20:52 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8515454
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)

Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.
pi_8515505
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:20 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.

Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer Bedoeld als horror, maar eerder een al jankovic op heliumgas
  zondag 16 februari 2003 @ 15:37:11 #106
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8515738
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer Bedoeld als horror, maar eerder een al jankovic op heliumgas

Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...
pi_8515792
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:37 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...

Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden
  zondag 16 februari 2003 @ 19:27:31 #108
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8520287
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden

Ik denk zeker dat een hoop van de Ichi film als humor bedoeld is ... beetje van het type Braindead of zo ... maar wel humor ... en tsja als je niet tegen de stemmen kunt wordt het wat lastig inderdaad ...
pi_8520561
Nou vol verwachting vanmiddag de Japanse versie van Ring gehuurd... maar wanneer was ie nu eigenlijk "eng"?? Ik heb eerlijk gezegd geen moment gehad waarbij ik zoiets had van laat ik dat glas cola maar even neerzetten voordat het door de kamer vliegt van schrik.

Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is want het Japanse origineel is dus simpelweg saai. Het eerste uur gebeurd er helemaal niks. Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.

zondag 16 februari 2003 @ 19:55:55 #110
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8521065
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:36 schreef stefimke het volgende:
Nou vol verwachting vanmiddag de Japanse versie van Ring gehuurd... maar wanneer was ie nu eigenlijk "eng"?? Ik heb eerlijk gezegd geen moment gehad waarbij ik zoiets had van laat ik dat glas cola maar even neerzetten voordat het door de kamer vliegt van schrik.
Veel horror, met name aziatische, is gebaseerd op het 'je krijgt terug wat je erin steekt' principe. Als jouw definitie van goeie horror blijft steken bij de vraag of er hartverlammende schrikmomenten inzitten, vrees ik dat je beter af bent bij het Hollywood tiener-horror genre. No offense...
quote:
Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is
Ik ben ervan overtuigd dat je die een stuk beter zult vinden. Ik vond hem zelf niet eens zo onaardig.
quote:
want het Japanse origineel is dus simpelweg saai.
Nietes.
quote:
Het eerste uur gebeurd er helemaal niks.
Er gebeurd genoeg, en het heet 'plot'. Dat je daar wat meer aandacht dan normaal aan moet besteden, is misschien lastig, maar het werkt heel bevredigend.
quote:
Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.
Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.
pi_8521401
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.

Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap. Heb gisteren Donnie Darko gekeken.. TOPFILM!, heb bijna de hele David Lynch collectie compleet (men is nogal traag met het uitbrengen van Twin Peaks, Eraserhead e.d. hier) ..... dus please hou op met zulke onzin over voorgekauwde Hollywood films. Pfff.. iets komt uit Japan en dan is het meteen een topfilm ofzo? crap.

Het was gewoon echt een saaie film. Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen? Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken, het moet blijkbaar als B-film overkomen want er had wat meer contrast in de film gekunt... kortom.. .. het was gewoon niks.

Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).

zondag 16 februari 2003 @ 20:43:50 #112
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8522068
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:11 schreef stefimke het volgende:

Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap.

Je moet wat doen om een beetje reactie te krijgen.
quote:
Heb gisteren Donnie Darko gekeken.. TOPFILM!, heb bijna de hele David Lynch collectie compleet (men is nogal traag met het uitbrengen van Twin Peaks, Eraserhead e.d. hier) .....
Allemaal prachtig, ben ik helemaal met je eens. Heb zelf zes Lynches, maar zou ook graag Twin Peaks nog willen hebben...
quote:
dus please hou op met zulke onzin over voorgekauwde Hollywood films. Pfff.. iets komt uit Japan en dan is het meteen een topfilm ofzo?
Nee. Maar deze toevallig wel.
quote:
Het was gewoon echt een saaie film.
Nee hoor.
quote:
Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen?
Net als schoonheid ligt horror in het oog van de toeschouwer. Ik vond 'm eng zat...
quote:
Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken
Godzijdank niet. Niets zo dodelijk voor een beetje horrorfilm als een 'verfrissende' dosis humor. Ellende, walging, vrees en een niet aflatende stoet serieuze gezichten wil ik zien. Geen lachebekjes aub, alleen als ze op gewelddadige wijze het veld ruimen.
quote:
het moet blijkbaar als B-film overkomen
Dat haal ik er niet echt uit...
quote:
want er had wat meer contrast in de film gekunt
Kwestie van je tv-instellingen wat veranderen(ouch)
quote:
kortom.. .. het was gewoon niks.
Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).
Les 1: Horror kijk je alleen. Extra mensen verminderen het effect met ongeveer 50% per persoon.
  zondag 16 februari 2003 @ 20:48:28 #113
31568 Solane
Het blijft niet zoals het is..
pi_8522179
Erg goede film!
Zelfs onze "voice-over" hield tijdens deze film z'n bek..
  zondag 16 februari 2003 @ 20:55:04 #114
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_8522347
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:48 schreef Solane het volgende:
Erg goede film!
Zelfs onze "voice-over" hield tijdens deze film z'n bek..
Ik vond m ook best eng
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_8530813
Ik heb hem gisteren ook bekeken in de Metroplois in Antwerpen. En ik vond het toch zeker geen slechte film.
pi_8530899
Oehoeooe ik heb em gister bekeken
En ik zat echt half in me kleren gekropen

Vond het echt een goede film

[url=http://www.nachtbar.nl]NACHTBAR.NL[/url] | My milkshake brings all boys to the yard
  maandag 17 februari 2003 @ 10:33:32 #117
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8530923
Een paar weken geleden heb ik em gezien en ik vind het een van de engste/spookiest films die ik ooit heb gezien. Veel beter dan het origineel overigens.

Zeker een aanrader, en niet bepaald een chick-flick
Mijn vriendin kon er niet bepaald tegen. Jammer dat die trailer wel erg verhullend is maar ja tis ook wel lastig om em aantrekkelijk te maken.

edit: ik ben ook wat verwend met de Hollywood crap denk ik want de Japanse vond ik niet zo heel spannend/aantrekkelijk e.d. Ik zag hem ook na The Ring dus kan daardoor komen.

Binnekort ga ik deze http://www.cine-tre.com/ju-on/trailor_l.html kijken. DIe is van dezelfde maker van ringu, maar aan de trailer te zien lijkt deze een stuk enger!

maandag 17 februari 2003 @ 11:33:21 #118
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8531918
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:24 schreef pazuzu het volgende:
(...) Voeg daarbij dat Tom Cruise de rechten gekocht heeft van de chinese horror-sensatie The Eye, en het wordt weer eens duidelijk hoezeer Hollywood lijdt aan bloedarmoede van de hersenen. Geld zat, maar fantasie?
En de volgende in het rijtje...

Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...

maandag 17 februari 2003 @ 11:38:43 #119
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8532030
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...

dat hoop ik dan maar want ik vind het crappy gefilmde films Geef mij maar modern geedit films
pi_8533054
Ik vond the ring aardig spooky, en deel 2 ook best wel imo..
Vooral door die subtiele kleine effectjes..
(voor de mensen die hem gezien hebben, de foto's die worden gemaakt van het klei-hoofd a la meisje van nulde.. )
  maandag 17 februari 2003 @ 12:47:08 #121
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8533400
je bedoelt ringu 1 en ringu 2?
  maandag 17 februari 2003 @ 12:50:03 #122
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8533455
Nu durf ik niet naar de sneak vanavond....ben bij voorbaat al rete-bang!
Strax komt 'ie ook nog! (maar ben stiekem ook wel benieuwd hoor.....)
  maandag 17 februari 2003 @ 13:03:34 #123
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8533745
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
  maandag 17 februari 2003 @ 14:19:07 #124
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8535443
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:03 schreef Gorro het volgende:
Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
Ik heb ook niet zoveel problemen met remakes (ik _hoef_ ze per slot van rekening niet te zien), ik vind het alleen vervelend dat de grote studio's de moeite niet nemen zèlf het experiment eens aan te gaan. Er zwerven originele scripts genoeg rond - het net staat er bij wijze van spreken bol van. Doe daar dan eens wat mee, in plaats van dat gepronk met andermans veren.
Het zal de japanners zelf overigens worst wezen, ook daar schijnt The Ring een flink kassucces te zijn.
pi_8547615
Ik heb de remake gekeken vanavond, dit kwam er voor mij uit;

SPOILER ALERT
LEES DIT DUS NIET ALS JE DE FILM NOG NIET GEZIEN HEBT!

Positief:
De animaties van bijv. het paard en Samara die uit de tv kruipt zijn supergoed gemaakt, verder zitten er hele leuke regie-truukjes in qua camerawerk. De muziek is goed en sfeervol, en het acteerwerk is ook prima. De screenplay zit goed in elkaar, en veel shots zien er supergaaf uit. De decors en plekken waar opgenomen is zijn ongelooflijk sfeervol.

Negatief:
Ik vond het verhaal magertjes uitgewerkt, het verhaal laat hier en daar wat liggen. Wat was nou de exacte reden dat de mensen dood moesten, waarom vermoordt Samara mensen zonder reden? Ik snap dat ze aandacht wil en daardoor de mensen die haar video kopieerden in leven liet, maar waarom moeten degenen die haar video niet kopieren dood? Was dat puur om in het nieuws te komen of gewoon voor de lol?
En nog iets; ik vond het niet duidelijk of moeder of dochter nou in de inrichting terechtkwam. In de kelder van de inrichting is namelijk een dossier te vinden met naam van de moeder, terwijl de videoband die daarbij hoort te zijn opnames bevat met de dochter erop.
Als ik het hier fout heb hoor ik graag van anderen wat die hierop te zeggen hebben

Het was niet de topper die ik had verwacht van de trailers, maar evengoed leuk om even te kijken met een paar vrienden ofzo.

En koel genoeg om mn Usericon er voor aan te passen

maandag 17 februari 2003 @ 23:02:22 #126
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8547702
Henkmanz:

dat die dingen niet duidelijk zijn in de film vind ik des te mooier. Tegenwoordig verwacht de doorsnee filmkijker dat alles lekker voorgekouwd wordt. Bij deze film kan je dus je eigen conclusies gaan trekken, en leuke discussies theorieen kunnen ontstaan.

Zo zal ik de mijne morgen posten

pi_8547778
Heb je ook zeker gelijk in.

Ik vind het altijd wel fijn om zelf die dingen te kunnen bedenken, maar voor een amerikaanse (toch wel) box office film vind ik dat eigenlijk best vreemd.
Als je bijvoorbeeld naar the Sixth Sense en Unbreakable kijkt (films die je op het verkeerde been zetten), in die films laten ze je een hele tijd je eigen conclusies trekken, maar aan het eind krijg je dus de hele lading en de clou voorgekauwd.
Misschien hoor ik het niet te missen, maar ik miste het hier toch
Ik dacht een kwartiertje voor het eind dat dat het einde al was (typisch amerikaans, alles weer goed enzo), maar gelukkig ging Noah nog snel ff dood

maandag 17 februari 2003 @ 23:08:45 #128
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8547855
http://us.imdb.com/Title?0298130

onderaan zie je een stel threads met leuke theorieen e.d.

Misschien wordt het zo wat duidelijker.

Tegenwoordig worden mindfuck films (open eind, nadenken) steeds populairder.

pi_8547916
ik had de reviews op IMDB al gelezen ja ; stonden leuke dingetjes bij
ik wil de andere japanse films ook wel zien nu.. Ring 0, en Rasen enzo... lijkt me best okay om allemaal te zien.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 00:53:13 #130
5898 Taigurrr
pi_8550171
Hehe, en toch in de sneak gezien vanavond. Toevoegend aan bovenstaande posts wil ik het volgende kwijt:

******SPOILERS*********

-Ik vind niet dat het "te makkelijk" zou zijn om ietsjes meer uit te leggen over Samara. Je krijgt dan ook geen enkele hint over het hoe en waarom van haar moorden. Ben het ermee eens dat tegenwoordig te veel uitgelegd moet worden, en de charme van mind-fuckfilms is dat je zelf gaat denken. Maar extra info had mij blij gemaakt. Qua motief kom ik nu niet verder dan wraak (is ze zo gruwelijk van haar biologische ouders/moeder weggehaald???)

-Beetje teveel gebruik gemaakt van 'waarschuwingsmuziekjes" of onverwachte schrik-muziek. Iedereen zat recht overeind bij de duizendpoot die tussen de papieren zat (dankzij MEGA harde muziek), maar later toen je nog even een flashback kreeg naar dode nicht en (voor het eerst goed in beeld gebrachte) dode vriend was er geen schrikeffect (want geen enge muziek)

-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen? ik dacht er 1 te zien net na de paard-door-schroefscene op de boot. Heb ik trouwens mijn mede sneakers tijdens de pauze lekker mee gek gemaakt (joh, ik wil niet te creepy doen, maarre...zagen jullie dat ook )

-leuke vewijzingen naar japan (o.a. schilderijtje bij pa thuis, schrift in dossier ma e.a.)

Kan iemand zo vriendelijk zijn mij meer te vertellen over waarom Samara nou zo pissig is? (n.a.v. de originele versies wellicht? ben best nieuwsgierig en JA ik beloof dat ik de originele versie ook ga bekijken )

pi_8551622
Dat was precies wat mij ook irriteerde. Samarra is in een inrichting gepropt. Waarom, weet niemand. Samara vermoord mensen door middel van bovennatuurlijke krachten. Dit dient als wraak omdat ze in een gesticht is gedropt. Althans dat had ik er toen uit op gemaakt. In ieder geval weet je niet waarom ze in het gesticht zit.

Mindfuck films zijn inderdaad okee, maar bij mindfuckers heb je genoeg clues waartussen je verbanden moet zien te leggen. Bij deze film heb je hoogstens een paar vahge opmerkingen, waar je totaal geen link tussen kunt leggen.

Voor de rest was de film toppie.

"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:29:01 #132
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8553378
Met wat denkwerk kom je aardig ver hooor. Ik denk dat je gewoon wat lui bent (wat heus niet kwalijk is te nemen) als je meer voorgekouwd wilt worden. Je kan het vervelend vinden maar imo kan je niet zeggen dat dat een slecht aspect is van de film, maar eentje van de kijker De film is nou eenmsaal zoals die is en door de geschiedenis heen kan iedereen weten dat verhalen nou eenmaal een open einde kunnen hebben. Ik ben niet van mening dat ze meer hadden moeten vertellen in de film.

* spoilers *

Samara heeft haar hele leven al een gave, waardoor ze mensen verschrikkelijke beelden kan laten zien en op allerlei manieren kan projecteren.

Haar ouders werden hier gek van, en zelfs alle bewoners van het eiland vonden het verschrikkelijk (a cold here is everybdy's cold)
In mijn ogen is ze gewoon plane old evil. Ze wilt iedereen pijn doen, omdat er niet van haar gehouden werd.

Nou goed, ze werd dus vermoord door haar moeder en dat trok ze niet bepaald dus ze wilt gewoon door blijven moorden omdat ze eeh evil is

Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)

pi_8553938
*MORE SPOILERS*

Aan het eind van de film kwam ik ook tot de conclusie dat Samara gewoonweg plain evil is Ze is 2 keer gedumpt door haar ouders (er werd gezegd dat ze geadopteerd was, dus haar biologische ouders hebben haar achtergelaten, en haar '2e ouders' vermoordden haar), dus dat zal inderdaad de reden zijn dat ze gewoon wil moorden. Ze wil aandacht, en door te moorden komt ze in het nieuws en breidt de "Urban Legend" (de videoband) zich verder uit.
Ze speelt dus gewoon een spelletje met de mensen.

Maar wat ik daar dus jammer aan vind, je merkt dat Samara ook nog wat goeds in zich had, dat had de maker niet moeten doen.
Bij iemand die alleen maar wil moorden stel ik me niet een meisje voor die wil dat mensen van haar houden, maar een vuil kreng dat alleen maar schijt heeft aan liefde e.d.
Samara was naar mijn mening dus niet evil genoeg voor deze moorden..

quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)
Dat snapte ik, maar ik snapte niet waarom Noah (die minstens even veel moeite gedaan had als die anderen) wel moest sterven. Het was leuk voor de film, als ie in leven was gebleven was het eind wel errug amerikaans geweest, maar toch vind ik het jammer.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:57:47 #134
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8554062
het is zeg maar een soort sleutel om de vloek op te heffen. Rare jongens die japanners ;P
  Redactie Frontpage dinsdag 18 februari 2003 @ 11:03:53 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8554215
.
.
.
.
.
.
.
..
.
In deel 1 van de Japanse versie zag je niet dat het kind werd gespaard, daarom gingen ze naar de vader met de video, om een copy te maken.I
  dinsdag 18 februari 2003 @ 15:48:52 #136
5898 Taigurrr
pi_8561321
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Met wat denkwerk kom je aardig ver hooor. Ik denk dat je gewoon wat lui bent (wat heus niet kwalijk is te nemen) als je meer voorgekouwd wilt worden. Je kan het vervelend vinden maar imo kan je niet zeggen dat dat een slecht aspect is van de film, maar eentje van de kijker De film is nou eenmsaal zoals die is en door de geschiedenis heen kan iedereen weten dat verhalen nou eenmaal een open einde kunnen hebben. Ik ben niet van mening dat ze meer hadden moeten vertellen in de film.
Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!
pi_8561661
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:48 schreef Taigurrr het volgende:

[..]

Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!

* Henkmanz sluit zich hierbij compleet aan
pi_8562482
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:53 schreef Taigurrr het volgende:
-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen?
pi_8571959
Ik heb The Ring zojuist gezien in de sneak preview.
Errug vaag moet ik zeggen.
Aan de ene kant wel leuk want je houd er toch een raar gevoel aan over.
En dat is nou net de bedoeling van de film.

Maar aan de andere kant had een en ander wel iets duidelijker mogen zijn.
Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...

btw die flash van 'de ring' is mij ook opgevallen....

woensdag 19 februari 2003 @ 19:28:13 #140
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8590375
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:53 schreef ox2 het volgende: Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...
Ik vind zoiets sowieso een loze kreet. De ene persoon vindt een horrorfilm van het type Scream geweldig, een volgende als het van het Braindead soort is en weer een volgende zoiets als The Ring etc ...

Voor mijzelf was het tot nu toe wel de beste film van het jaar ... maar het jaar is nog lang en ik heb geen idee wat er nog gaat komen ...

[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 19-02-2003 19:33]

donderdag 20 februari 2003 @ 15:40:53 #141
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8609584
Strax ff de japanse versie kijken op dvd. Was nog niet eens 4 euro bij de Media Markt
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  donderdag 20 februari 2003 @ 15:45:27 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_8609716
Ik heb deze film in de sneak preview gezien en vond hem veel te eng. Was er ook niet heen gegaan als ik geweten had dat deze film gedraaid werd...

SPOILER

Wat mij betreft had de film wel af mogen lopen als Rachel onder de douche staat...

Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)

einde SPOILER

[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 20-02-2003 17:05]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 februari 2003 @ 16:41:53 #143
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8611294
nog meer lovende woorden:
http://nu.nl/news.jsp?n=111751&c=71
tv not rot brain..
pi_8612112
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb deze film in de sneak preview gezien en vond hem veel te eng. Was er ook niet heen gegaan als ik geweten had dat deze film gedraaid werd...
Té eng? ik vond het juist een stuk minder eng dan dat ik verwacht had. ik had meer kippenvel bij the Sixth sense.
quote:
Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)
je wordt meteen ná de film gebeld, 7 dagen later komt Samara om je te laten schrikken
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:15:11 #145
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8619243
totale bout film, some old bs begin was veelbelovend, maartja dat vergin als sneeuw voor de zon..... en het einde wel leuk dat er uberhaupt nog iets gebeurde .... kbedoel dat bange telefoontjes krijgen hebben we nou wel in scream gezien,,, en dat over dat andere visoenen krijgen van dooie en aan de hand daarvan iets pproberen op te lossen ook ,,, dus sja had wat kunnen zijn maar is het dus niet in mijn optiek latooooorrrrrrrrrrrrrr
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_8619340
oe het lijkt me een te brute film, ik ga hier niks lezen in het topic, want dan weet ik al wat er gaat gebeuren ben ik bang.
Het maakt me niks uit of de film goed is...als het maar een beetje vette horror is!!
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:25:57 #147
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619474
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:15 schreef DAMH het volgende:
totale bout film, some old bs begin was veelbelovend, maartja dat vergin als sneeuw voor de zon..... en het einde wel leuk dat er uberhaupt nog iets gebeurde .... kbedoel dat bange telefoontjes krijgen hebben we nou wel in scream gezien,,, en dat over dat andere visoenen krijgen van dooie en aan de hand daarvan iets pproberen op te lossen ook ,,, dus sja had wat kunnen zijn maar is het dus niet in mijn optiek latooooorrrrrrrrrrrrrr
Ieder zijn mening ... overigens dateert het oorspronkelijke verhaal van Ring al van voor Scream ... maar goed ... wellicht dat nog verder terug in het verleden ook al soortgelijke ideeen op het doek of in een boek zijn vastgelegd ...

Ik denk dat als je een verhaal op deze manier gaat ontleden op originaliteit dat je dan elke film wel "some old bs" kunt noemen ... alles is al wel een keer gedaan ... het gaat erom hoe iets gebracht wordt ...

The Ring vond ik wel een goede film, maar zoals gezegd: smaken verschillen ... zo te horen ben jij als het om horror gaat meer van het Scream en I know what you did last summer soort films een fan ... dan is inderdaad The Ring niet aan je besteed ...

donderdag 20 februari 2003 @ 23:26:54 #148
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619490
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
oe het lijkt me een te brute film, ik ga hier niks lezen in het topic, want dan weet ik al wat er gaat gebeuren ben ik bang.
Het maakt me niks uit of de film goed is...als het maar een beetje vette horror is!!
Het ligt er maar helemaal aan wat jij onder vette horror verstaat ...
pi_8619520
Ow, ik heb hier nog niet gepost..
Nouw, ik vond hem denk ik van hetzelfde niveau als Ringu, misschien toch net wat lager...
En zo eng vond ik beide films niet, en het einde vind ik nog altijd maar zwakjes...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8619537
hoorde van een paar gasten dat ie heel vet was, hebben hem een jaar geleden gezien en ze zijn er nog steeds para van
pi_8619597
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:29 schreef Markster het volgende:
hoorde van een paar gasten dat ie heel vet was, hebben hem een jaar geleden gezien en ze zijn er nog steeds para van
De VS versie is nog maar een maandje uit hoor?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Moderator donderdag 20 februari 2003 @ 23:32:30 #152
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_8619610
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:31 schreef sweek het volgende:

[..]

De VS versie is nog maar een maandje uit hoor?

Ietsje langer.

Maar een jaar kan echt niet...ik geloof oktober 2002 ofzo.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_8619636
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Ietsje langer.

Maar een jaar kan echt niet...ik geloof oktober 2002 ofzo.

ik bedoel vorig jaar

Weet niet precies wanneer, maar wel tijd geleden, en ze zeiden dat je die film niet op paddo's moet kijken omdat je anders met je hoofd onder kussentjes gaat zitten van angst

donderdag 20 februari 2003 @ 23:35:08 #154
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619680
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:28 schreef sweek het volgende:
Ow, ik heb hier nog niet gepost..
Nouw, ik vond hem denk ik van hetzelfde niveau als Ringu, misschien toch net wat lager...
En zo eng vond ik beide films niet, en het einde vind ik nog altijd maar zwakjes...
Welke van de 3 eindes die aan de originele film zitten?

**** SPOILERS !!! ****

1. Het einde waarin ze het meisje in de put vinden? Was inderdaad niet zo heel sterk ...
2. Het einde met de TV? Zwakjes? Da's stoerdoenerij van je ...
3. Het einde dat ze op weg zijn om de video aan de vader te gaan tonen? Vond ik later pas erg sterk toen ik bijgekomen was van nummer 2, ook niet zwakjes ...

Maar goed ... das mijn mening ...

donderdag 20 februari 2003 @ 23:37:40 #155
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619723
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:33 schreef Markster het volgende:

[..]

ik bedoel vorig jaar

Weet niet precies wanneer, maar wel tijd geleden, en ze zeiden dat je die film niet op paddo's moet kijken omdat je anders met je hoofd onder kussentjes gaat zitten van angst

Zal wel de originele Ring geweest zijn dan ...
pi_8619764
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:35 schreef Weakling het volgende:

[..]

**** SPOILERS !!! ****

-edit- ...

Maar goed ... das mijn mening ...

Er is toch maar een echt einde, nummer drie van welke je daar net noemt..?
1 en 2 vond ik wel heel leuke momenten, 3 eigenlijk ook... maar ik zat toch op meer te wachten...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8620548
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:37 schreef Weakling het volgende:

[..]

Zal wel de originele Ring geweest zijn dan ...

zijn er 2 dan
Maar volgens mij ging het wel om deze, maar weet niet cker
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:26:17 #158
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8620880
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:12 schreef Markster het volgende:

[..]

zijn er 2 dan
Maar volgens mij ging het wel om deze, maar weet niet cker

Er zijn er zelfs nog meer

- Een japanse TV versie
- Een japanse filmversie
- Een koreaanse versie
- Een amerikaanse versie

En dan vergeet ik vast nog wel een paar versies ... oh ... en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende delen Ring 0, 1 en 2 ...

Redactie Frontpage vrijdag 21 februari 2003 @ 00:33:47 #159
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8621013
.
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:35 schreef Weakling het volgende:

**** SPOILERS !!! ****

1. Het einde waarin ze het meisje in de put vinden? Was inderdaad niet zo heel sterk ...
2. Het einde met de TV? Zwakjes? Da's stoerdoenerij van je ...
3. Het einde dat ze op weg zijn om de video aan de vader te gaan tonen? Vond ik later pas erg sterk toen ik bijgekomen was van nummer 2, ook niet zwakjes ...

De Japanse evrsie deel 1 had alle drie de eindes in 1 film
.
.
.
.
.
.
.
.
pi_8621039
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:33 schreef SunChaser het volgende:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[..]

.
.

Ja, die zaten er inderdaad alledrie in... Met 3 dus als "echte" einde.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:37:16 #161
45963 Kiezel
pi_8621080
Ik had wel de eerste reacties naar aanleiding van de Nederlandse bios premiere verwacht......
Fokkers zijn te cool voor de bios?
wOOps
  Redactie Frontpage vrijdag 21 februari 2003 @ 00:38:46 #162
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8621110
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:37 schreef Kiezel het volgende:

Fokkers zijn te cool voor de bios?

Nederland is zo fucking traag met zijn premieres dat we het uit arren moede al hebben gedownload, nou goed.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-02-2003 00:42]

vrijdag 21 februari 2003 @ 00:41:15 #163
45963 Kiezel
pi_8621162
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:38 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nederland is zo fucking traag met zijn premieres dat we het uit arren mode al hebben gedownload, nou goed.

Ik ook van jou
wOOps
  vrijdag 21 februari 2003 @ 01:49:37 #164
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8622015
Heb hem al een tijdje geleden in de sneak gezien. Een dezer dagen ga ik de Koreaanse versie bekijken. Verwacht dat hij minder zal zijn dan zowel de Japanse als de Hollywood versie. Ben tog wel benieuwd.
pi_8626371
Gisteravond bekeken, en na het flauwe begin zitten er toch wel een aantal beklemmende scenes in. En de muziek is prachtig; iemand die weet van wie dat cello duet is?

-
-
-
-
-

De moeder die in wanhoop haar dochter in een put gooit, brrr.
En dat het meisje daar dan de deksel eropgeschoven ziet worden, bah. Van spoorloos was ik een tijd van slag, die kwaliteit heeft deze film niet, maar het idee van levend begraven worden is bijzonder akelig.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 21:54:46 #166
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8639118
[quote
zo te horen ben jij als het om horror gaat meer van het Scream en I know what you did last summer soort films een fan ... dan is inderdaad The Ring niet aan je besteed ...
[/quote]

mja ik zie niet hoe je zoiets uit me tekst kan concluderen
kvind het niets eens horror-films is mij allemaal te voorspelbaar helemaal die scream cyclus ....

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_8639325
Gisteren de Hollywood remake gekeken. Vond het wel aardig, maar de Japanse is toch echt een stuk beter. Vond dat in de Amerikaanse een hoop onzin zat (met die paarden enzo). Vond ook dat het meisje in de Amerikaanse remake helemaal niet zo creepy was als in de Japanse... Vond de tape zelf ook absoluut niet creepy ofzo in de remake. Bij de Japanse had ik dat wel.

Kan me voorstellen dat als je het origineel niet kent je het een leuke film vindt, maar het viel mij tegen...

Nee.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:18:57 #168
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8639581
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:54 schreef DAMH het volgende: mja ik zie niet hoe je zoiets uit me tekst kan concluderen
kvind het niets eens horror-films is mij allemaal te voorspelbaar helemaal die scream cyclus ....
Oh okay ... dan las ik er meer in dan wat je wilde zeggen ...
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:21:38 #169
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8639622
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:05 schreef PimD het volgende:Kan me voorstellen dat als je het origineel niet kent je het een leuke film vindt, maar het viel mij tegen...
Mwah ... ik ken het origineel wel ... en hoewel ook ik het origineel beter vond en veel dezelfde bezwaren tegen de remake als jij (zie mijn uitgebreide uitleg een paar paginas terug), vond ik het toch een heel vermakelijke film ...
pi_8641557
Jezus wat een BUTTfilm zeg

Ik hoopte op een dikke thriller, maar dit slaat echt alles. Geen moment freaky, en het verhaal vond ik óók al zeer kut. Vroeger keek ik onwijs veel thrillers, maar ben daar nu een beetje van af. En voorál na het zien van deze buttfilm

__edit__________
Biosje btw...

[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 22-02-2003 00:15]

zaterdag 22 februari 2003 @ 13:10:20 #171
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_8646999
Ik vond het wel een aardige film. Iemand nog het Fight Club-achtige moment na het laatste shot van de veerbootscene opgevallen?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 14:23:57 #172
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8647677
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 13:10 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het wel een aardige film. Iemand nog het Fight Club-achtige moment na het laatste shot van de veerbootscene opgevallen?
*bekijkt scene nog een keer* was me helemaal niet opgevallen. Je ziet heel kort (1 frame ofzo) die ring die je ook op de videoband ziet.
tv not rot brain..
  zaterdag 22 februari 2003 @ 14:27:49 #173
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8647718
Ik ben er gisteren geweest en ik moet zeggen dat ik het een erg sterke film vond met een sterk verhaal, passende muziek en erg goed camerawerk. Hoewel ik mijn best gedaan heb eerst Ringu te kijken is me dat niet gelukt, vooral dankzij het feit dat die film de afgelopen twee weken continu uitgeleend was in de videotheek. Ik weet dus niet welke versie beter was, maar ik heb meestal niet zoveel met de japanse cultuur. Ik heb dan ook nog nooit een goede japanse film gezien. Ik denk dat de Amerikaanse versie toch een stuk dichter bij mijn beleveniswereld staat dan de japanse versie, en dat deze daarom enger is. Ook het feit dat The Ring in de bioscoop op een groot doek te zien is, en Ringu niet, maakt de keuze voor mij niet zo moeilijk. En natuurlijk is de Amerikaanse versie niet zo eng als je eerst de japanse versie hebt gezien, want dan weet je alles al. Als je eerste de Amerikaanse versie kijkt en daarna de japanse, dan zal je vast en zeker de amerikaanse versie enger vinden.
pi_8651094
Ik ben afgelopen maandag geweest. Het was toen voor mij een sneak preview en was errug blij da The ring was had er al veel over gehoord en hij leek me super vet !!! En wat ik dacht was ook zo. En dan als je denkt da je hem door hebt verast hij je opnieuw ik vind het zeker een aanrader !!! Nu wil ikhet orgineel nog zien maar waar vind je zo'n Japanse film
I am The Magic Master M.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:02:25 #175
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8651266
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:52 schreef Master_M het volgende:
Nu wil ikhet orgineel nog zien maar waar vind je zo'n Japanse film
Gewoon in de videotheek. Hij is trouwes ook voor een paar euro's (geloof iets van 5) te halen bij MediaMarkt op DVD.
pi_8651317
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 14:27 schreef Roosje01 het volgende:
Als je eerste de Amerikaanse versie kijkt en daarna de japanse, dan zal je vast en zeker de amerikaanse versie enger vinden.
betwijfel ik... <spoilers enzo!>

De Amerikanen waren véél duidelijker met hun effecten, alles zóveel grafischer dan Ringu. In je Japanse versie krijg je helemaal niet zo de indruk dat er wat aan de hand is, en je krijgt er ook geen vage swooosh-geluiden en rimpels op tv-schermen... Dit maakt het veel spannender. Ringu is juist spannend omdat ze eigenlijk niets laten zien. In de hele eerste helft van de film zie je eigenlijk alleen maar gevolgen, in de amerikaanse krijg je meteen 'n zooi oorzaken voor je snufferd voordat het eerste gesodemieter gebeurd is. Daarnaast wordt alles in de Japanse versie erg vaag gehouden. De geschiedenis van Sadako krijg je pas in Ringu 0 uitgelegd. In de Amerikaanse versie hebben ze hier al het een en ander over uitgelegd in de eerste film. Deze voorkennis zou je natuurlijk niet mogen hebben als je de Japanse versie na de Amerikaanse versie ziet.

* Jordy-B is zwaar voorstander van de japanse versie, en vindt uiteraard ook dat je eerst de Japanse trilogie moet zien voor je aan de Amerikaanse versie begint.

pi_8660879
Sorry.
Heb de Amerikaanse versie een paar weken terug gekeken (in mn 'thuis bioscoop' ).
De Japanse versie heb ik nog niet.

De film vond ik over het algemeen erg goed, alleen het einde slaat weer helemaal nergens op.

zondag 23 februari 2003 @ 02:03:25 #178
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_8660909
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 15:40 schreef dapluiz het volgende:
Ja lijkt me ook een kewle film, ALLEEN, kijk
eens goed naar de trailer van fear dot com, die was eerder uitgekomen.
Het verhaal van de ring : Mensen die naar een bepaalde videoband kijken sterven na 2 dagen.
Fear dot com : mensen die naar een bepaalde website kijken sterven na een week ..
Misschien is het allebei wel heel anders uitgewerkt, dat hoop ik dan iig ...
Net andersom ... Ringu: (ja ik heb em in japans gekeken.. Mensen die een bepaalde videoband keken, sterven na 7 dagen

Fear dot com:mensen die naar een bepaalde website kijken sterven na 2 dagen

Voor de rest is Ringu errug cool

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_8661050
De film net met wat vrienden gekeken.
Beetje spoiler :
De film begon geweldig, supereng. Toen de hoofdrolspeelster op de boot ging werd het een tijdje een beetje saai. Daarna werd het wel weer iets spannender, maar zakte het verhaal in. Een film is vaak juist eng als 'het kwaad' geen mens/zombie/monster is. Dat meisje in die put was dat dus wel, en dat is zonde (al was de 'meisje kruipt uit tv-scene wel doodeng). Juist die scene in het begin, dat piepende geluid en die supersnelle 'woooosh'-beelden waren goed. Ik snap niet hoe dat meisje precies werd vermoord? Al met al een geweldige film .
pi_8663142
Gister geweest, Sjeez wat een goeie film zeg....
pi_8664681
goede film, meer kan ik er niet over zeggen
pi_8664763
Wat was dit een enge film.... *ril* Maar wel een hele goede!

Irritant dat er van die mensen naast je zitten die de film aan het uitleggen zijn... Ik snap ook wel wat ik zie hoor.... jeez....

Maar goed, dat maakt de film niet minder goed!

.
  Redactie Frontpage zondag 23 februari 2003 @ 14:58:57 #183
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8665970
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:09 schreef Tackleberry het volgende:
Irritant dat er van die mensen naast je zitten die de film aan het uitleggen zijn...
Wat een trut is die Fannetje toch
pi_8670350
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:58 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat een trut is die Fannetje toch

Nou!

't waren trouwens de mensen naast mij, en niet de mensen naast Tackle

pi_8671047
Ik heb alleen de remake gezien, en die vond ik erg vermakelijk.. de sfeer in de film vind ik geweldig, ook veel mooie shots etc..
pi_8672046
geinige film, soms wat langdradig acteerwerk. paarden zijn overbodig en buiten die paar schrik effecten helemaal niet eng.
pi_8672243
ik had de japanse vorige week vrijdag gezien en the ring vrijdag, ik vond ze allebei wel leuk.

Is het iemand trouwens al opgevallen dat de websites die ze bezoekt als ze naar anna morgan zoekt op

C:\\win98\dekstop\........ staan?

maar goed veel kijkplezier, ik ben nu te moe om een reviewtje te tikken

weet trouwens iemand wanneer Dreamcatcher uitkomt, ik heb nu een paar keer het voorstukje gezien alleen

coming soon..

Maar goed bedankt en nog een fijne avond

onder
  Moderator zondag 23 februari 2003 @ 21:34:04 #188
42184 crew  DaMart
pi_8673961
Heb net (thuis, sst!) de 'westerse' versie gezien en ik moet zeggen dat ik hem erg creepy vond. heb het Japanse origineel niet gezien, wist niet eens dat dat er was tot ik 5 minuten geleden dit topic vond...

Natuurlijk moest iemand me weer op mijn mobieltje bellen toen ik zat te kijken... net toen dat zoontje van haar had gekeken ging mijn mobieltje af. Ik ben nog nooit zo geschrokken van een telefoon die afgaat

zondag 23 februari 2003 @ 22:12:45 #189
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8674861
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:22 schreef Haanibal het volgende:

C:\\win98\dekstop\........ staan?

Dat was mij idd ook opgevallen
pi_8675268
Heb em vanmiddag in Amsterdam gezien. Special Effects waren wel cool, maar vond dat van veel dingen ide in die film gebeuren, niet word uitgelegd waarom ze precies gebeuren. Ook het eind was beetje vaag.
''Going mental on the Wabbu''
  zondag 23 februari 2003 @ 23:29:06 #191
21147 Miklo1980
Vatos locos 4-ever
pi_8676299
* Spoiler *
.
.
.
.
.
wat hadden die bloedneuzen er mee te maken?
[url]http://www.almelo-extreme.nl[/url] [url]http://www.vakq.nl[/url]
  zondag 23 februari 2003 @ 23:49:46 #192
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_8676635
Ik heb hem (de remake) net ook gezien.

Vond het wel een erg spannende film.

Spoiler

Alleen bij dat stukje dat dat paard van de boot afvalt moest ik toch hard lachen. Vond het zo'n lompe val van dat paard.

Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_8677215
Wat mij het meest opviel aan deze film was dat.......

Naomi Watts een erg lekker ding is

It doesnt matter what your name is!!!!!
  maandag 24 februari 2003 @ 00:32:33 #194
21147 Miklo1980
Vatos locos 4-ever
pi_8677386
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:21 schreef Tjen het volgende:
Wat mij het meest opviel aan deze film was dat.......

Naomi Watts een erg lekker ding is

ja dat viel mij ook op

[url]http://www.almelo-extreme.nl[/url] [url]http://www.vakq.nl[/url]
  Redactie Frontpage maandag 24 februari 2003 @ 00:33:43 #195
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8677405
Naomi Watts heeft wat met remake's: Down
  maandag 24 februari 2003 @ 00:41:28 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_8677531
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:17 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Té eng? ik vond het juist een stuk minder eng dan dat ik verwacht had. ik had meer kippenvel bij the Sixth sense.
[..]

je wordt meteen ná de film gebeld, 7 dagen later komt Samara om je te laten schrikken

Je begrijpt wel wat ik bedoel...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_8677650
youdiewhenyouseetheringaftersevendaysademonicgirlwillcomeandkillyou
  Redactie Frontpage maandag 24 februari 2003 @ 01:26:16 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8678041
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:51 schreef Filmgek het volgende:
a demonic girl will come and kill you
Shmoopy?
  maandag 24 februari 2003 @ 01:26:57 #199
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8678050
Na de Japanse en de Hollywood versie gezien te hebben, heb ik nu ook de Koreaanse versie gezien. Hoewel deze versie de minste is van de drie is ook deze zeker de moeite waard. De verhaallijn is in grote lijnen hetzelfde alleen een aantal details zijn veranderd.
  Moderator maandag 24 februari 2003 @ 08:06:24 #200
42184 crew  DaMart
pi_8678739
quote:
Op zondag 23 februari 2003 23:29 schreef Miklo1980 het volgende:
* Spoiler *
.
.
.
.
.
Hetzelfde als de vliegen
pi_8678951
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hetzelfde als de vliegen

Heb hem gister met mijn vriendin gezien en ik vond het een geweldige film.
Eindelijk een keer een horrorfilm die de kijker niet behandelt als een stel debielen die niet zelf na kunnen denken(behalve op het einde een beetje dan.)

Schrikeffecten waren subtiel en waren niet alleen op louter harde geluiden gebaseerd(zoals scream bijvoorbeeld.)
Ik heb me zeer vermaakt.

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 24 februari 2003 @ 08:54:57 #202
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_8678973
Ik ga niet lopen druilen over het Japanse origineel, en eerlijk gezegd zal het origineel me een worst wezen. Ik kijk doorgaans niet naar films waarvan ik de dialogen niet eens kan verstaan. Dan heb ik al het idee dat ik de helft mis. (En ondertiteling zuigt, dat weten we allemaal)

Dus onbevangen naar The Ring geweest gisteren, en ik vond het een uitstekende film! Enige minpuntje vond ik dat het onderzoek van Rachel wel een beetje erg gemakkelijk gaat. Daar hadden ze best een kwartiertje / half uurtje *meer* film in mogen steken. De spanning werd nu al goed opgebouwd, maar dat had nog wel iets subtieler gekund.

Verder een uitstekende film, met een bloedmooie Watts. :0~

Ik denk dat ik Mulholland Drive ok maar weer es ga kijken

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_8679636
quote:
is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen? ik dacht er 1 te zien net na de paard-door-schroefscene op de boot. Heb ik trouwens mijn mede sneakers tijdens de pauze lekker mee gek gemaakt (joh, ik wil niet te creepy doen, maarre...zagen jullie dat ook )
Inderdaad, mijn vriendin zag het ook niet maar ik wel.
Was een leuke toevoeging
~Leonard Cohen
pi_8679722
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:54 schreef Antikal het volgende:
Ik ga niet lopen druilen over het Japanse origineel, en eerlijk gezegd zal het origineel me een worst wezen. Ik kijk doorgaans niet naar films waarvan ik de dialogen niet eens kan verstaan. Dan heb ik al het idee dat ik de helft mis. (En ondertiteling zuigt, dat weten we allemaal)
Euhm...
Ik kies toch echt ondertiteling boven dubbing hoor... en ook boven remaken.
Je mist heel wat goede films indien je de niet Engelstaligen alleen wilt bekijken...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8679934
het viel me trouwens op dat the ring niet full screen geprojecteerd werd. is dat in meer zalen het geval???
pi_8679959
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:16 schreef rheingold het volgende:
het viel me trouwens op dat the ring niet full screen geprojecteerd werd. is dat in meer zalen het geval???
Hm, bij ons wel.
Nu was dat wel een enorm klein scherm, maar wel het hele scherm.
~Leonard Cohen
  maandag 24 februari 2003 @ 10:18:06 #207
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8679968
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

betwijfel ik... <spoilers enzo!>

De Amerikanen waren véél duidelijker met hun effecten, alles zóveel grafischer dan Ringu. In je Japanse versie krijg je helemaal niet zo de indruk dat er wat aan de hand is, en je krijgt er ook geen vage swooosh-geluiden en rimpels op tv-schermen... Dit maakt het veel spannender. Ringu is juist spannend omdat ze eigenlijk niets laten zien. In de hele eerste helft van de film zie je eigenlijk alleen maar gevolgen, in de amerikaanse krijg je meteen 'n zooi oorzaken voor je snufferd voordat het eerste gesodemieter gebeurd is. Daarnaast wordt alles in de Japanse versie erg vaag gehouden. De geschiedenis van Sadako krijg je pas in Ringu 0 uitgelegd. In de Amerikaanse versie hebben ze hier al het een en ander over uitgelegd in de eerste film. Deze voorkennis zou je natuurlijk niet mogen hebben als je de Japanse versie na de Amerikaanse versie ziet.

* Jordy-B is zwaar voorstander van de japanse versie, en vindt uiteraard ook dat je eerst de Japanse trilogie moet zien voor je aan de Amerikaanse versie begint.

Dat zou allemaal best weleens waar kunnen zijn. Maar ik heb zelf toch meer feeling met de amerikaanse 'westerse' manier van verhalen vertellen. Hoe je het ook wendt of keert, die japanners hebben meestal een tweede laag in de film zitten, die ik als niet-japanner niet begrijp. Die Sadako schijnt een geest te zijn die Japanners kennen uit de mythen en sagen in hun cultuur. Ik ken die cultuur niet, dus ik snap die laag niet. Ik had dat ook bij Crouching Tiger Hidden Dragon (zo heet ie toch?) Vond ik echt een gruwelijk slechte flauwekul-film (en dat ligt meer aan mij dan aan die film). Ik heb het gewoon niet zo op die Japanse toestanden. Maar ik zal hem zeker nog gaan kijken, wie weet heb ik het aan het verkeerde eind. Wat ik wel kan opmerken uit jouw verhaal is dat jij eerst de japanse versie hebt gezien. Je kunt er dus nooit op een objectieve manier over oordelen (evenals ik overigens), omdat je nooit kan weten hoe je de amerikaanse film zou hebben gevonden als je de japanse versie nog nooit had gezien. Andersom geldt dat voor mij natuurlijk ook als ik straks de japanse versie heb gezien.
  maandag 24 februari 2003 @ 10:50:44 #208
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_8680471
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:03 schreef sweek het volgende:

[..]

Euhm...
Ik kies toch echt ondertiteling boven dubbing hoor... en ook boven remaken.

En gelijk heb je! Ik vind trouwens ondertiteling en dubbing beide niks hoor...
Waarom niet? Nou, let maar eens op de ondertiteling van een engelstalige film, en zie wat er allemaal verloren gaat in de vertaling. Da's alles. Ik heb gewoon het gevoel dat ik dan een film niet interpreteer voor wat 'ie waard is. Maar als jij / jullie dat anders zien dan heb je mijn zegen hoor. Ik beperk me liever tot films die gesproken zijn in een taal die ik machtig ben. En ja, dat beperkt me tot Nederlands, Duits en Engels. Maar daar kan ik mijn dagen uitstekend mee vullen hoor!
quote:
Je mist heel wat goede films indien je de niet Engelstaligen alleen wilt bekijken...
ehrm.. De *wel* Engelstaligen.

Maar: zie boven. Er is onvoorstelbaar veel moois te zien in de talen die ik versta.

Och, en nu en dan gooi ik er ook wel eens iets exotischers tussendoor hoor. Op z'n tijd mag ik ook best graag eens een Italiaans of Spaans gesproken film zien, maar dan houd ik toch altijd het gevoel dat er meer uit te halen was dan ik persoonlijk er uit heb kunnen halen.

Ik snap dat veel van jullie me hierin niet zullen begrijpen, maar zo zit deze jongen gewoon in elkaar. Ik ben er ook zo een die het verrekt om vertalingen van boeken te lezen.

Sue me!

(But stop calling me Sue...)

pi_8690529
quote:
Op zondag 23 februari 2003 23:29 schreef Miklo1980 het volgende:
* Spoiler *
.
.
.
.
.
Die krijgen ze als ze iets in het echt zien wat ze in die video gezien hebben, toch?
''Going mental on the Wabbu''
pi_8690644
Hep m een paar dage gelede gezien en ik kan niet anders zegge dan kewle film . Maarre toen ze bij die put stonde en ze zeiden:
Noah: I wonder how long someone can survive down there....
Rachel Keller: ... 7 days... ,
waar ging dat dan over?
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_8690690
quote:
Op maandag 24 februari 2003 18:23 schreef koston het volgende:
Hep m een paar dage gelede gezien en ik kan niet anders zegge dan kewle film . Maarre toen ze bij die put stonde en ze zeiden:
Noah: I wonder how long someone can survive down there....
Rachel Keller: ... 7 days... ,
waar ging dat dan over?

SPOILER:
.
.
.
.

Omdat het zeven dagen duurt tussen het moment dat je de videoband ziet (die symbolisch verbeeldt hoe en waarom het meisje in de put terecht kwam) en dat je overlijdt. Dus het is waarschijnlijk dat Samira 7 dagen in de put heeft gezeten.

/SPOILER

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:09]

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8690777
quote:
SPOILER
.
.
.
.
.
Omdat het zeven dagen duurt tussen het moment dat je de videoband ziet (die symbolisch verbeeldt hoe en waarom het meisje in de put terecht kwam) en dat je overlijdt. Dus het is waarschijnlijk dat Samira 7 dagen in de put heeft gezeten.
.
.
.
/SPOILER
Ow dat is symolisch. Snap de helft van de film nog nie, ook nie na het lezen van de spoilers. Maar, toch bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:10]

"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_8698509
SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 18:26 schreef Manono het volgende:

[..]

niet 7 dagen in de put gezeten, ze lag er veel langer hoor, maar het duurde 7 dagen voor dat ze overleed....

Vandaar dat het ook 7 dagen duurt voordat iemand dood gaat als ie die band had gezien.
.
.
.
.
.
/SPOILER

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:10]

dinsdag 25 februari 2003 @ 08:43:37 #214
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_8703181
Mensjes... Blijven jullie een beetje oppassen voor spoilers? Ik heb um al gezien, maar vele anderen nog niet...
pi_8704047
dit is een spoil topic
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:10:27 #216
10583 Fokkie
pi_8710721
Buiten het feit dat ik een enorm fan ben van goede horror (betekent voor mij meer beklemmende sfeer en minder bloed) kan ik de stijl waarmee de film is gemaakt ook heel erg waarderen!

Daarom dus mijn complimenten aan Bojan Bazelli, de cinematograaf van The Ring. De constante matte blauw-groene kleurstelling is fantastisch, iets wat ik ook zo pakkend vond in 'Payback' met Mel Gibson.

Ben ook erg blij dat ik erg ontvankelijk ben voor sfeer en niet rondvliegende ledematen. Ik zat de hele film met het zweet in m'n handen, ook op de momenten dat er 'niets essentieels' plaatsvond.
Dit is ook de reden waarom 'The Blair Witch Project' bestwel een sterk effect op me heeft gehad. Qua sfeer komen echter maar heel weinig films in de buurt van The Shining (=de Kubrick-versie) Bij die film had ik tijdens de openingscredits al een akelig gevoel

En ja, er verschijnt idd een ring naar de veerboot-paard scène. Leuk detail.

pi_8711790
Ik ga The Ring binnenkort zien.
Klaar
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:07:45 #218
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_8711844
Ik heb hem gister ook bekeken, midden en de nacht zoals aanbevolen en inderdaad; kippenvel en paranoid om me heen kijken! ge-wel-dig!
Eindelijk weer eens een kwaliteit thriller, ook maar eens op zoek naar die andere versie dan...
fluff for life
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:11:19 #219
1169 BigDick
size DOES matter
pi_8711932
ter nuancering even de belgische recensie erbij gepakt:

klik vooral even door naar de spoilers

http://www.kutsite.com/recensie/thering.html

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:12:12 #220
5898 Taigurrr
pi_8711954
"die andere versie dan"

¤ 4,99 bij de Freerecord

(en zo mogelijk is dat kind daar NOG enger, vind ik)

pi_8712735
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:12 schreef Taigurrr het volgende:
"die andere versie dan"

¤ 4,99 bij de Freerecord

Ook bij de Music House voor 4,99
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_8714271
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:52 schreef Tain het volgende:

[..]

Ook bij de Music House voor 4,99

Gaat het dan om die Japanse versie, waar The Ring een remake van is??
  dinsdag 25 februari 2003 @ 21:45:29 #223
5898 Taigurrr
pi_8717297
Ringu, Japanese style!

(ja dus)

pi_8717589
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 19:20 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Gaat het dan om die Japanse versie, waar The Ring een remake van is??

tis deze:
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_8717635
Ik vond em zwaar bout.

Helemaal niet spannend of eng ofzo. Enige pluspuntje was dat die rachel wel cute was..

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_8719175
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:12 schreef Taigurrr het volgende:
"die andere versie dan"

¤ 4,99 bij de Freerecord

cool... die zal'k morgen even ophalen, dan

'k vond 't in de amerikaanse versie puur jammer dat 't jochie zei dat 't niet zo'n slim idee was om d'r vrij te laten. En dan meteen daar achteraan "de scène".

En waarom was die video zo uitgebreid?

pi_8720162
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:18 schreef Roosje01 het volgende:

Hoe je het ook wendt of keert, die japanners hebben meestal een tweede laag in de film zitten, die ik als niet-japanner niet begrijp. Die Sadako schijnt een geest te zijn die Japanners kennen uit de mythen en sagen in hun cultuur. Ik ken die cultuur niet, dus ik snap die laag niet. [knip]

Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
En je moet er rekening mee houden dat ze in Japan een trilogie hebben gemaakt, ipv één film. In de Jp deel 1 wordt veel minder duidelijkheid gegeven dan in de US. Na deel 0 wordt alles een stuk duidelijker.

Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden

Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.

Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.

Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 00:17]

Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2003 @ 00:05:51 #228
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8720753
Gezien het succes van Ring USA zal er in het najaar van 2003 wel een vervolg komen, vermoed ik.
pi_8720850
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:
Gezien het succes van Ring USA zal er in het najaar van 2003 wel een vervolg komen, vermoed ik.
'k weet 't niet. 't kan makkelijk, dus ze zullen het vast niet nalaten. (hoewel de 2 verhalen lang niet zo mooi op elkaar aan zullen sluiten als ringu 1 en 2. Ringu 1 had namelijk, hoewel er minder duidelijk werd gemaakt, een geslotener einde dan The Ring)
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2003 @ 00:12:40 #230
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8720900
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k weet 't niet.

Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.
pi_8720951
nja...

'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel

Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2003 @ 00:18:40 #232
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8721007
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
nja...

'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel

Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.
pi_8721929
Hij was vet cool
| Foto's |
pi_8724042
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.

Ehm, "dus ook hier" lijkt mij een beetje voorbarig.
Of ligt dat aan mij?
~Leonard Cohen
pi_8725264
Heb net iets ontdekt wat eigenlijk best creepy is.
Waardoor Samara het overgrote deel van de samenleving al besmet heeft...

Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...

Ben bang, heel erg bang...

~Leonard Cohen
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:05:24 #236
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8725502
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 23:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
En je moet er rekening mee houden dat ze in Japan een trilogie hebben gemaakt, ipv één film. In de Jp deel 1 wordt veel minder duidelijkheid gegeven dan in de US. Na deel 0 wordt alles een stuk duidelijker.

Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden

Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.

Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.

Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm

Hee, dank je wel voor deze info, zal zometeen eens even gaan kijken! Door je berichtjes hier was ik erg benieuwd geworden (meer nog dan daarvoor) naar de japanse versie. Heb gisteren dus Ring 1 + 2 aangeschaft op DVD. Ik moet ze nog kijken, maar ik ben wel heel erg benieuwd. In de tilburgse FRS kostten ze trouwens 15 euro. Da's dan wel weer jammer dat ik er hier achter moet komen dat ze overal slachts 5 euro kosten.
pi_8725770
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 10:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Heb net iets ontdekt wat eigenlijk best creepy is.
Waardoor Samara het overgrote deel van de samenleving al besmet heeft...

Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...

Ben bang, heel erg bang...

De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.

De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.

pi_8725830
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.

De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.

Ehm, het orgineel heette toch ringu?
Ik heb mijn telefoon nog nooit ringu horen zeggen.

Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?

~Leonard Cohen
pi_8726006
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?

Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.

En als ze smst hoop da ze na 1 x ophoudt want hou niet zo van opdringeringen typetjes. En niet da zó'n sms bom gaat sturen da hij echt 100 x aan komt en dat jij ervoor betaalt ofzo

maar inderdaad ze staat zelfs standaard in windows verborgen

I am The Magic Master M.
pi_8726033
Kvond hem niet geweldig.
[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8726048
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:12 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.

Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...
pi_8726204
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...

Net zoals halloween 1 tot 100 die waren ook super flauw op een geven moment
I am The Magic Master M.
pi_8726499
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Ringu is een vertaalfout.

Omdat de Japanners met klanken schrijven, en niet met letters. Ring klinkt in Japan als Ringu.

(zie ook de alternatieven die ik gaf bij het verhaal)

pi_8726532
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:29 schreef Master_M het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.

lekker eigenwijs. De schrijver heeft zelf in een interview gezegd dat 'ie niet wist dat Ring ook iets ronds is.
Dat bleek later gewoon heel geinig samen te vallen.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:16:23 #245
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8726765
wow 10 pagina's...
sorry geen zin om ze allemaal door te nemen.
Ik had nog steeds wat vragen mbt The Ring
Misschien zijn ze al beantwoord, misschien niet.

1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8726854
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:16 schreef Patch het volgende:
wow 10 pagina's...
sorry geen zin om ze allemaal door te nemen.
Ik had nog steeds wat vragen mbt The Ring
Misschien zijn ze al beantwoord, misschien niet.

1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?

1. Samara/Sadako
2. Omdat Samara/Sadako hem daar gemaakt heeft? Ze zat immers in de put onder het huis.
3. Ze is voor de helft slecht. Samara/Sadako's moeder is vermoedelijk niet zwanger geraakt van haar man, maar van ies anders. En ze is wraakzuchtig. Jij vindt 't ook niet leuk als je in 'n put wordt gedumpt en pas na 7 dagen (of véél langer->Jp) sterft..

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 12:24]

woensdag 26 februari 2003 @ 12:22:08 #247
44425 bluebellyfluff
pi_8726885
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
en pas na 7 (of langer->Jp) jaar sterft..

bedoel je niet dagen in plaats van jaar?
fluff for life
pi_8726910
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:22 schreef bluebellyfluff het volgende:

[..]

bedoel je niet dagen in plaats van jaar?

ja, sorry... In de war door de Jp versie.
pi_8726990
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er echt geen ruk aan vond. Wat een vreselijk slechte film is The Ring zeg! Slecht verhaal... slecht uitgewerkt... ging helemaal nergens over
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_8727012
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:27 schreef MissMSX het volgende:
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er echt geen ruk aan vond. Wat een vreselijk slechte film is The Ring zeg! Slecht verhaal... slecht uitgewerkt... ging helemaal nergens over
slecht uitgewerkt?

Dat ligt aan jou...

woensdag 26 februari 2003 @ 12:29:43 #251
22457 Patch
pi_8727034
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

1. Samara/Sadako
2. Omdat Samara/Sadako hem daar gemaakt heeft? Ze zat immers in de put onder het huis.
3. Ze is voor de helft slecht. Samara/Sadako's moeder is vermoedelijk niet zwanger geraakt van haar man, maar van ies anders. En ze is wraakzuchtig. Jij vindt 't ook niet leuk als je in 'n put wordt gedumpt en pas na 7 dagen (of véél langer->Jp) sterft..

en nu graag de antwoorden mbt de USA versie alstublieft....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:30:18 #252
44425 bluebellyfluff
pi_8727049
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:29 schreef Patch het volgende:

[..]

samara is het karakter uit de US versie einstein
fluff for life
pi_8727072
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

slecht uitgewerkt?

Dat ligt aan jou...

Ongetwijfeld... maar het verhaal heeft me van minuut 1 absoluut niet kunnen boeien... soms heb je films waar je helemaal in meegesleept wordt, maar dat had ik bij The Ring totaal niet...

[Dit bericht is gewijzigd door MissMSX op 26-02-2003 12:32]

50.000 O+
pi_8727089
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:29 schreef Patch het volgende:

[..]

je hebt antwoorden mbt de USA-versie, grapjas.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:33:28 #255
22457 Patch
pi_8727115
Hoe kan Samara nu alles gefilmt hebben? En hoe komt die tape dan in het kastje van die kampeerbeheerder terecht?Had ze dat allemaal gefilmt en gemonteerd in 1978?
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:34:51 #256
44425 bluebellyfluff
pi_8727149
In de film zat toch een scene waarbij samara op een stoel zat waarbij ze uitlegde dat ze foto's kon laten 'verschijnen' nadat ze ze in haar hoofd had gezien....kennelijk hezelfde principe toegepast op een videoband die daar in het huisje lag...
fluff for life
pi_8727156
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:33 schreef Patch het volgende:
Hoe kan Samara nu alles gefilmt hebben? En hoe komt die tape dan in het kastje van die kampeerbeheerder terecht?Had ze dat allemaal gefilmt en gemonteerd in 1978?
Ze heeft het niet gefilmd... er was immers geen afkomst op de track te zien...
De band is ontstaan uit haar ervaringen, er op geteleporteerd ofzo
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')