Geregisseerd door Gore 'Mousehunt' Verbinski; The Ring blijkt een waar hype-festijn te worden/zijn.
Uit de testscreenings is gebleken dat veel mensen zowel de trailer als de hele film 'disturbing' vinden. Nou is algemeen bekend dat de Amerikaanse kijk op films ietwat verschilt met die van veel Europeanen dus bekijk de trailer en oordeel zelf
http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_240.mov Kleine versie
http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_352.mov Medium versie
http://www.ring-themovie.com/trailer/ring_qt_480.mov Grote versie
'Disturbing' is IMO een juiste omschrijving...ik ben benieuwd en hoop dat er weer eens een goeie, echt enge horrorfilm uitkomt !!
quote:Ehm...ken je de film Piranha II - The Spawning uit 1981 over vliegende (!) vleesetende vissen ?? Geregiseerd door ene James Cameron
Op donderdag 22 augustus 2002 15:44 schreef spacemangraig het volgende:
een goede horrorfilm van de regisseur van mouse hunt en the mexican :s lijkt me sterk
Ze moeten allemaal een keer beginnen...
quote:lol! maar het gaat dr mij meer om, dat het een heel ander genre is.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:23 schreef Fokkie het volgende:[..]
Ehm...ken je de film Piranha II - The Spawning uit 1981 over vliegende (!) vleesetende vissen ?? Geregiseerd door ene James Cameron
Ze moeten allemaal een keer beginnen...
p.s. ik heb voor de zekerheid maar ff een kopie van Sadako's video gemaakt en verstuurd. Nu maar hopen dat ie ff gekeken word binnen een week tijd
quote:
Op woensdag 25 september 2002 22:59 schreef KumA het volgende:
Heb 'm net gezien, althans de originele japanse versie dan, en vond 'm echt heel goed! Vraag me af of de westerse versie net zo goed is.
Wil wel Ring2 zien. Op de DVD stond er een trailer van, maar is die al uit?p.s. ik heb voor de zekerheid maar ff een kopie van Sadako's video gemaakt en verstuurd. Nu maar hopen dat ie ff gekeken word binnen een week tijd
sterker nog ring 2 en ring 0 zijn al uit
quote:Ringu is de Japanse titel van Ring. Ring 0 wordt dus Ringu 0 (of om helemaal volledig te zijn Ringu 0: Baasudei)
Op donderdag 26 september 2002 08:29 schreef KumA het volgende:
Ring 0?
Is dat 't zelfde als "Ringu"?
me eerste indruk is dat het een hele vage film, maar ik kan het mis hebben
Kijk em alleen niet overdag.
quote:Waarom dan niet?
Op donderdag 19 december 2002 19:38 schreef Duiveltja het volgende:
Kijk em alleen niet overdag.
Ring 2 en 0 heb ik niet gezien, btw.
*spoiler ?*
kwartier voor het eind ofzo, dacht echt van, dit is het, happy end enzo blijkt dat het nog even doorgaat en niet zo happy eindigt
Maar wat ik goed begrijp is dat ze een kopie moeten maken en deze doorgeven ? (zodat die dus bijna altijd dood gaat wat aan haar gezicht wel af was te lezen dat ze dat realiseerde...)
Misschien is het wat duidelijk in de orginele versie of kan een fok!ker het iets meer verduidelijken
*spoiler*
mwja ..zal wel aan mij liggen
De sfeer in de film is heel erg beklemmend en grauw. (het lijkt wel alsof het in dat soort films nooit mooi weer kan zijn) In het kort; Nadat haar nichtje Katie van 16 aan een hartaanval is gestorven, gaat journaliste Rachel op onderzoek uit aangezien de omstandigheden op z'n minst vreemd zijn. Precies een week voor haar dood heeft Katie met wat vrienden 'per ongeluk'; een vreemde video gekeken, en Rachel gaat op zoek naar de herkomst van de tape.
Verder ga ik niks vertellen, is alleen maar zonde voor de mensen die hem nog willen zien. Wat ik wel kan zeggen is dat de film ontzettend enge scenes bevat, je zit voortdurend op het puntje van je stoel.
quote:Japanse versie is beter imo
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de Japanse versie incl. subs gedownload. Welke versie is beter?
quote:Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de Japanse versie incl. subs gedownload. Welke versie is beter?
quote:precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
Op dinsdag 21 januari 2003 21:19 schreef BJB het volgende:[..]
Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.
Ik heb met enkele jongeren uit Azie gesproken en gelezen wat hun van Ringu vonden, en allemaal lof, en engste film ooit. Ik moest deze film zien!
En ik telkens vragen bij onze videotheek of ze hem eindelijk hadden, want ze hadden hem maar niet. Na maandje of 2 hadden ze hem eindelijk, misschien hadden ze deze film wel door mij uiteindelijk besteld.
Maar wat een teleurstellende film vond ik het zeg. Ik vond de hoes nog enger dan de film zelf. Ik keek hem snachts, en dacht dat het dus echt eng zou worden. Maar er zat 1 scene in die indruk op me maakte, ik denk dat degene die Ringu gezien hebben weten op welke scene ik doel.
Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.
quote:misschien ligt het aan jezelf (of aan mij, natuurlijk)...
Op dinsdag 21 januari 2003 21:55 schreef Smeich het volgende:
Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.
want 'k heb 'm net gezien, en vond 'm echt wel eng
was Japanse versie uit '98... (en de subs waren witte letters zonder randje, dus in de lichte scènes vielen wat woorden weg )
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 21-01-2003 23:48]
SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!
quote:Dit is de titelverklaring... doordat er steeds een kopie gemaakt moet worden om te kunnen overleven, zal het oneindig doorlopen... (verklaart misschien ook 'n beetje de extreem brakke kwaliteit van de video)... Oneindig, zoals een ring...
Op vrijdag 3 januari 2003 23:03 schreef dapluiz het volgende:
Maar wat ik goed begrijp is dat ze een kopie moeten maken en deze doorgeven ? (zodat die dus bijna altijd dood gaat wat aan haar gezicht wel af was te lezen dat ze dat realiseerde...)
KIJK MAAR WEER
quote:Ik heb de "westerse" versie al gezien. Hij is best wel goed, alleen soms een beetje vaag (je snapt het pas goed aan het einde). Maar wel een goed en eng einde!
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
kan iemand wat meer over deze film vertellen
me eerste indruk is dat het een hele vage film, maar ik kan het mis hebben
En dan zeg ik jullie morgen of vannacht wel of het een goede film is!
En het lijkt me een enge film, ik hoor tenminste van mensen die m al gezien hebben dat ie echt SCARY/CREEPY is!
quote:Sja... goed... oké...
Op dinsdag 21 januari 2003 21:39 schreef AntiChrist het volgende:
precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
Op de paarden na, was deze versie bijna precies hetzelfde
(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)
quote:Geen ENE REET!!! al vind ik zoiezo deze film niet geschikt om uhm op een westerse manier te remaken. maar ja er zijn van die mensen.....
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:[..]
Sja... goed... oké...
(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)
We zij nu een paar dagen (voor mij) na het zien van the Ring, maar daar heb ik nu al het gevoel van 'just another American horror' , terwijl het kijken naar Ringu al langer terug was, en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!
Vooral het einde maakte van een semi horror een echte horror.
quote:Ja die scene komt ook steeds terug in mijn gedachten, wat voor mij dus ook de reden is dat ik de film erg goed vind.
Op donderdag 23 januari 2003 02:11 schreef marsterretje het volgende:
en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!
In het begin denk je heel even. "oh, alweer zo'n Scream/I know what you did last summer/Urban Legend film"
Maar wat deze film dus wel heeft en de bovengenoemde films niet, is het heerlijke vage karakter van de film. Geen overdreven moorden, moordenaars in regenpakken met messen of haken in de hand. Niks van die onzin. En dat maakt de film heel beklemmend tot in de laatste scène.
Een zeer geslaagde horror/thriller die zeker een bioscoopkaartje waard is. Dikke aanrader 7.5/10
quote:SPOILER!!!
Op donderdag 23 januari 2003 12:23 schreef dapluiz het volgende:
DE scene ? welke dan precies ?
Kan dat misschien in een **spoiler** iets verpakt worden zodat ik het ook weer weet ?
Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee
EINDE SPOILER
quote:SPOILER!!!
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:[..]
SPOILER!!!
Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee
EINDE SPOILER
quote:Die bedoelde ik dus ook!
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:[..]
SPOILER!!!
EINDE SPOILER
En ik denk de reden dat ik hem vond tegenvallen, was dat ik zo werd 'warm gemaakt' om deze film te zien, dat die misschien alleen nog maar kon tegenvallen.
**spoiler?**
Goh, in de allerlaatste scene heeft sadako der enge make-up niet op, en dan ziet ze er gewoon normaal uit
**spoiler?**
Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?
The Ring is gewoon een aanrader
en die Japanse ga ik vast nog weleens zien
Is hier nou al die ophef over gemaak?
Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.
k vond trouwens die scene met die tv echt wel "enger" dan die in die waterput.
quote:hmmm...
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:
Heb net de japanse versie gekeken.Is hier nou al die ophef over gemaak?
Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.k vond trouwens die scene met die tv echt wel "enger" dan die in die waterput.
dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...
Bij die TV wist ik niet helemaal wat er nou aan de hand was... tot ze eruit kroop: "SHIIIIIIIIIT!"
quote:Mag ik vragen wat je daar precies eng aan vond. Het naar beneden dalen, niet wetende wat er gaat komen. Of echt dat ze uit de modder komt.
Op zaterdag 25 januari 2003 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...
Het eerste kan ik begrijpen, dat hele stuk brengt spanning met zich mee. Maar het echte tevoorschijn komen van dat meisje was eigenlijk voor mij een beetje een anti-climax.
Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.
quote:Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.
Op zaterdag 25 januari 2003 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Dat ze zo moest zoeken op de tast...Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.
quote:ben ik het niet mee eens...
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:[..]
Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.
quote:Helemaal wel mee eens ... zou veel creepier geweest zijn ... ook ik vond die putscene wat tegenvallen ...
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:[..]
Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.
SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
Dat in die waterput vond ik over de top, maar dat het zogenaamd het einde was was prima gedaan. En dat dat mens uit de TV-kwam gekropen was echt ENG! En het einde was oom prima, dat ze haar zoontje ging redden door haar pa een copy te laten kijken van de videoband.
.
.
En dit dacht ik al te merken:
The effect of Sadako coming out of the well was accomplished with only one simple special effect. Rie Inou, who is a student of the Kabuki theatre, which uses exaggerated motion and jerking movements to emphasize emotion, was heavily involved in the development of the Sadako character. Inou was filmed walking backwards and the film was run in reverse - the end result is Sadako walking forwards with unnatural motions.
.
.
.
.
.
.
.
Ik heb eergister eerst de Japanse versie, en meteen daarna de Amerikaanse gekeken. Dat is dus ook echt de volgorde als je ze beide wilt zien. De Japanse vond ik ook veel enger, je (ik) weet namelijk niet wat ik kan verwachten van een film die niet in Hollywood gemaakt is.. niks waarschu-muziekjes e.d.. Gewoon keiharde schrikmomenten.. .
De Amerikaanse is, vind ik, veel makkelijker te kijken.. Al vanaf het begin worden alle schrikmomenten uitgerekt, ze duren veel langer en bevatten een 'waarschuwmuziekje'. Ook vond ik deze acteurs ronduit bagger.. Typische Hollywood-acteurs met hun typische karaktertrekken . Wat wél beter is in de Amerikaanse versie is de make-up. De gezichten van de dode mensen zien er zo VEEL enger uit..
Conclusie: Beide goede films, maar als je er maar 1 wilt kijken Ringu doen. Als je ze beiden wilt kijken eerst Ringu en dan The Ring .
Oja, ik heb net Ringu 2 gehuurd .
quote:Het is maar wat je opvatting van eng is
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:
Heb net de japanse versie gekeken.Is hier nou al die ophef over gemaak?
Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.k vond trouwens die scene met die tv echt wel "enger" dan die in die waterput.
Iedereen verschilt .
quote:Ik vond hem HEEL anders hoor
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:[..]
Sja... goed... oké...
en je zou toch zeggen dat het tijdstip van kijken in ieder geval goed is
(Deel 0 kwam 2 jaar na deel 1 uit, daarom hebben ze 'm deel 0 genoemd.)
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 27-01-2003 02:35]
quote:Je had Ringu uit 1998. In 1999 is daar een vervolg op gekomen, namelijk Ringu 2, die zich NA Ringu af speelt. Ringu 0 is uit 2000 en speelt zich VOOR Ringu af.
Op maandag 27 januari 2003 01:50 schreef TheFes het volgende:
wat ik nu dus ff nog niet snap.. heb dus net de japanse versie gezien.. allemaal leuk en aardig, maar is dat dus 1 of 0 en als het 0 is wat is dan 1? ik snap er geen hout van.. ik weet dat dus deze er is en een amerikaanse remake en er is dus een ringu 2 (een japanse dus) maar wat is dan 0?
En dan heb je nu dus nog The Ring, de Amerikaanse remake.
quote:geweldig effect! die openings scene als dat nichtje de deur open doet
Op zondag 26 januari 2003 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
..en al helemaal niet van die 'plaatselijke tijdversnelling-momenten' waarin je bijvoorbeeld dat meisje supersnel naar de camera toe ziet lopen..
voor wie em nog niet gezien heeft via kazaa e.d. () deze is aan te raden om in de bioscoop te gaan kijken
(v.a. 20 februari)
Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.
Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.
hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?
quote:Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.
Op woensdag 5 februari 2003 17:52 schreef dethoom het volgende:hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?
quote:ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:[..]
Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.
*** (kleine) SPOILERS !!! ***
1. De remake legt gedurende de film veel te veel uit over wat er gebeurt en waarom, ik heb liever films waarbij je zelf moet nadenken wat er nou eigenlijk aan de hand is.
2. De video was in de remake veel te langdradig en had een mindere wow-factor voor me, oftewel: de versie in de remake vond ik saai t.o.v. die in het origineel.
3. Het meisje kwam te vlug aan bod en te vlug in beeld, het mysterie verdween daardoor erg snel. Ook was ze niet scary, terwijl ik dat met het meisje in het origineel wel had.
4. Geforceerde creepiness in het vakantiehuisje ingebouwd. Ik vond het in het origineel zo goed dat het een doodnormale centerparks bungalow was. Zoals ie er in de remake uitziet zou er geen hond willen verblijven voor zijn plezier.
5. Het beruchte TV moment aan het einde viel erg tegen, ja het was mooier gefilmd maar tevens een factor 100 minder eng dan in het origineel. Hierdoor ging de pay-off van de film een beetje verloren.
6. Zo ook het uiteindelijke einde dat erg slap was tegenover het origineel waarin de hoofdpersoon met haar kind naar haar vader reed om de video te laten bekijken.
7. Ik vond de hoofdpersoon in de remake ook weinig vaart zetten achter het voorkomen van haar ondergang. De dagen vlogen voorbij zonder dat ze erg hard haar best doet om het tij te keren en dan ineens op de laatste dag "hey presto" het mysterie wordt opgelost.
8. De hele sfeer had ook meer iets van een normale detectivefilm dan van een horror/thriller waarin je achter de facade van de voorkant een groot vreemd mysterie vermoedt.
*** EINDE SPOLERS ***
Zo zou ik nog even door kunnen gaan met mijn kritieken, maar wil dat zeggen dat ik het een slechte film vond? NEE! Zeker niet!
Het is altijd nog 10x beter dan alle Screams, I know what you did ... en andere zogenaamde horrorfilms bijelkaar die de laatste jaren door Hollywood geproduceerd zijn.
Dat heeft ook te maken natuurlijk met mijn persoonlijke voorkeur: ik geef weinig om griezelfilms met een overdreven knipoog en zelfspot. Liever zie ik bloedserieuze horror.
Dus ik heb me ondanks alles prima vermaakt met The Ring. Waardering: 7.5 voor The Ring, 8,5 voor Ring(u) ...
quote:Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen
Op woensdag 5 februari 2003 19:00 schreef dethoom het volgende:[..]
ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?
quote:ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"
Op woensdag 5 februari 2003 19:09 schreef Weakling het volgende:[..]
Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen
quote:En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden
Op zaterdag 8 februari 2003 17:12 schreef dethoom het volgende:[..]
ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"
Ik ben benieuwd.. of hij net zo standaard is als The Ring.
Kewl:)
Met name de special effects vond ik erg indrukwekkend.
quote:ok ik geloof je
Op zaterdag 8 februari 2003 18:24 schreef PimD het volgende:[..]
En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden
zaterdag eerste uur gezien, was ik in slaap gevallen
gister de 2de helft... het komt misschien omdat ik in slaap was gevallen, maar ik snap niet waarom dat ze nu op het eind ineens dat water uit die put gaan scheppen...
het eind was wel ff spannend, maar ik snap ook nog niet hoe het komt dat:
..........spoiler!........
hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?
........../spoiler/.........
quote:Volgens mij wordt daar geen uitleg over gegeven.....
Op maandag 10 februari 2003 11:02 schreef dethoom het volgende:..........spoiler!........
hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?
........../spoiler/.........
omdat het meisje gehoord wil worden.
dus zie je de band.. maak een kopie, anders komt ze je vermoorden
da's zo ongeveer de hele clou van de film
de film viel me wel wat tegen moet ik eerlijk zeggen...
en echt spannend vond ik het nu ook weer niet...
vooral niet nadat ik op de hoes iets had gelezen van "de spannendste film uit japan" of iets dergelijks.
quote:idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?
Op vrijdag 24 januari 2003 00:07 schreef BinkeR het volgende:
Ik heb ook mooie spoilers op mijn wagen, maar even zeiken op die mensen die zeggen dat de Japanse versie 'veeeeeeeuuuull' beter is.Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?
The Ring is gewoon een aanrader
en die Japanse ga ik vast nog weleens zien
de remake heeft iig Naomi Watts
quote:Euhm, nee. Ik persoonlijk vind het alleen leuker om eerst de Japanse en dan de Amerikaanse versie te zien. Dat alleen omdat de Japanse toch echt het origineel is
Op maandag 10 februari 2003 13:53 schreef BdR het volgende:[..]
idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?
![]()
de remake heeft iig Naomi Watts
[afbeelding]
quote:Jajaja, ik had toch al sorry gezegd?
Op maandag 3 februari 2003 10:23 schreef Mike het volgende:
Ik vond de Japanse versie echt een film van niks.Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.
Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.
I'll shut up now. .
Ik vond de videoband zelf eigenlijk wel de engste scene, spooky en op dat moment lekker vaag.
En als je eerst Ringu kijkt (ik heb em niet gezien btw) dan is het niet zo gek dat dan de Amerikaanse remake tegenvalt, en je de Japanse versie beter vind.
Je snapt toch wel dat er een remake wordt gemaakt, veel mensen kunnen dat Japanse gebral niet aanhoren.... Ik ben zo iemand. Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts dan naar een 1 of ander Japans mokkeltje.
Toppertje in z'n genre.
quote:Die heeft voor mij afgedaan door in de remake van De Lift te spelen.
Op zaterdag 15 februari 2003 04:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts :
quote:En er is een Koreaanse versie: Ring Virus.
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:
Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.
Zoals iemand op IMDB al zei:
quote:De Japanse en Koreaanse versie heb ik gezien. En als ik op de trailer van de US remake afga haalt die het niet bij de Japanse versie. Ik vind die fantastisch. Het verhaal wordt goed verteld, en er wordt op een goede, subtiele manier spanning opgebouwd. Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.
See Ring Virus if you want a more detailed, story-driven version (some say 'boring') - more of a creepy drama. The Japanese version if you want a mysterious psychic-powered ghost film. The US version if you want a hyperactive, steroid injected retelling of the Japanese version, in English.In the end, it just depends which method you like best.
Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.
quote:Ik denk dat je dan aangenaam verrast gaat zijn, want de film leunt helemaal niet op de special effects schrik-effecten ...
Op zaterdag 15 februari 2003 05:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende: Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.
quote:Komt hij ook, alleen hij is al op diverse plaatsen gesneakt en hij is ook te downloaden op het internet
Op zaterdag 15 februari 2003 17:55 schreef Cheiron het volgende:
Ik dacht dat ie pas 20 feb in de bios zou komen?
quote:is ie dus zeker niet.. het verhaal klopt wel ongeveer maar sommige details zijn echt veranderd
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
quote:In de trailer zie je de spannendste momenten:
Op zondag 16 februari 2003 12:02 schreef arjens het volgende:
Hoe kun je dat nou zien aan een trailer??
quote:Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
quote:Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.
Op zondag 16 februari 2003 15:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)
quote:Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer
Op zondag 16 februari 2003 15:20 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.
quote:Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...
Op zondag 16 februari 2003 15:23 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer
Bedoeld als horror, maar eerder een al jankovic op heliumgas
quote:Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden
Op zondag 16 februari 2003 15:37 schreef Weakling het volgende:[..]
Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...
quote:Ik denk zeker dat een hoop van de Ichi film als humor bedoeld is ... beetje van het type Braindead of zo ... maar wel humor ... en tsja als je niet tegen de stemmen kunt wordt het wat lastig inderdaad ...
Op zondag 16 februari 2003 15:40 schreef kamagurka het volgende:[..]
Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden
Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is want het Japanse origineel is dus simpelweg saai. Het eerste uur gebeurd er helemaal niks. Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.
quote:Veel horror, met name aziatische, is gebaseerd op het 'je krijgt terug wat je erin steekt' principe. Als jouw definitie van goeie horror blijft steken bij de vraag of er hartverlammende schrikmomenten inzitten, vrees ik dat je beter af bent bij het Hollywood tiener-horror genre. No offense...
Op zondag 16 februari 2003 19:36 schreef stefimke het volgende:
Nou vol verwachting vanmiddag de Japanse versie van Ring gehuurd... maar wanneer was ie nu eigenlijk "eng"?? Ik heb eerlijk gezegd geen moment gehad waarbij ik zoiets had van laat ik dat glas cola maar even neerzetten voordat het door de kamer vliegt van schrik.
quote:Ik ben ervan overtuigd dat je die een stuk beter zult vinden. Ik vond hem zelf niet eens zo onaardig.
Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is
quote:Nietes.
want het Japanse origineel is dus simpelweg saai.
quote:Er gebeurd genoeg, en het heet 'plot'. Dat je daar wat meer aandacht dan normaal aan moet besteden, is misschien lastig, maar het werkt heel bevredigend.
Het eerste uur gebeurd er helemaal niks.
quote:Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.
Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.
quote:Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap. Heb gisteren Donnie Darko gekeken..
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef pazuzu het volgende:[..]
Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.
Het was gewoon echt een saaie film. Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen? Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken, het moet blijkbaar als B-film overkomen want er had wat meer contrast in de film gekunt... kortom.. .. het was gewoon niks.
Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).
quote:Je moet wat doen om een beetje reactie te krijgen.
Op zondag 16 februari 2003 20:11 schreef stefimke het volgende:Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap.
quote:Allemaal prachtig, ben ik helemaal met je eens. Heb zelf zes Lynches, maar zou ook graag Twin Peaks nog willen hebben...
Heb gisteren Donnie Darko gekeken..TOPFILM!, heb bijna de hele David Lynch
collectie compleet (men is nogal traag met het uitbrengen van Twin Peaks, Eraserhead e.d. hier) .....
quote:Nee. Maar deze toevallig wel.
dus please hou op met zulke onzin over voorgekauwde Hollywood films. Pfff.. iets komt uit Japan en dan is het meteen een topfilm ofzo?
quote:Nee hoor.
Het was gewoon echt een saaie film.
quote:Net als schoonheid ligt horror in het oog van de toeschouwer. Ik vond 'm eng zat...
Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen?
quote:Godzijdank niet. Niets zo dodelijk voor een beetje horrorfilm als een 'verfrissende' dosis humor. Ellende, walging, vrees en een niet aflatende stoet serieuze gezichten wil ik zien. Geen lachebekjes aub, alleen als ze op gewelddadige wijze het veld ruimen.
Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken
quote:Dat haal ik er niet echt uit...
het moet blijkbaar als B-film overkomen
quote:Kwestie van je tv-instellingen wat veranderen(ouch)
want er had wat meer contrast in de film gekunt
quote:Les 1: Horror kijk je alleen. Extra mensen verminderen het effect met ongeveer 50% per persoon.
kortom.. .. het was gewoon niks.
Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).
quote:Ik vond m ook best eng
Op zondag 16 februari 2003 20:48 schreef Solane het volgende:
Erg goede film!
Zelfs onze "voice-over" hield tijdens deze film z'n bek..
Vond het echt een goede film
Zeker een aanrader, en niet bepaald een chick-flick
Mijn vriendin kon er niet bepaald tegen. Jammer dat die trailer wel erg verhullend is maar ja tis ook wel lastig om em aantrekkelijk te maken.
edit: ik ben ook wat verwend met de Hollywood crap denk ik want de Japanse vond ik niet zo heel spannend/aantrekkelijk e.d. Ik zag hem ook na The Ring dus kan daardoor komen.
Binnekort ga ik deze http://www.cine-tre.com/ju-on/trailor_l.html kijken. DIe is van dezelfde maker van ringu, maar aan de trailer te zien lijkt deze een stuk enger!
quote:En de volgende in het rijtje...
Op donderdag 22 augustus 2002 16:24 schreef pazuzu het volgende:
(...) Voeg daarbij dat Tom Cruise de rechten gekocht heeft van de chinese horror-sensatie The Eye, en het wordt weer eens duidelijk hoezeer Hollywood lijdt aan bloedarmoede van de hersenen. Geld zat, maar fantasie?
Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...
quote:dat hoop ik dan maar want ik vind het crappy gefilmde films
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:[..]
En de volgende in het rijtje...
Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...
quote:Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:[..]
En de volgende in het rijtje...
quote:Ik heb ook niet zoveel problemen met remakes (ik _hoef_ ze per slot van rekening niet te zien), ik vind het alleen vervelend dat de grote studio's de moeite niet nemen zèlf het experiment eens aan te gaan. Er zwerven originele scripts genoeg rond - het net staat er bij wijze van spreken bol van. Doe daar dan eens wat mee, in plaats van dat gepronk met andermans veren.
Op maandag 17 februari 2003 13:03 schreef Gorro het volgende:
Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
SPOILER ALERT
LEES DIT DUS NIET ALS JE DE FILM NOG NIET GEZIEN HEBT!
Positief:
De animaties van bijv. het paard en Samara die uit de tv kruipt zijn supergoed gemaakt, verder zitten er hele leuke regie-truukjes in qua camerawerk. De muziek is goed en sfeervol, en het acteerwerk is ook prima. De screenplay zit goed in elkaar, en veel shots zien er supergaaf uit. De decors en plekken waar opgenomen is zijn ongelooflijk sfeervol.
Negatief:
Ik vond het verhaal magertjes uitgewerkt, het verhaal laat hier en daar wat liggen. Wat was nou de exacte reden dat de mensen dood moesten, waarom vermoordt Samara mensen zonder reden? Ik snap dat ze aandacht wil en daardoor de mensen die haar video kopieerden in leven liet, maar waarom moeten degenen die haar video niet kopieren dood? Was dat puur om in het nieuws te komen of gewoon voor de lol?
En nog iets; ik vond het niet duidelijk of moeder of dochter nou in de inrichting terechtkwam. In de kelder van de inrichting is namelijk een dossier te vinden met naam van de moeder, terwijl de videoband die daarbij hoort te zijn opnames bevat met de dochter erop.
Als ik het hier fout heb hoor ik graag van anderen wat die hierop te zeggen hebben
Het was niet de topper die ik had verwacht van de trailers, maar evengoed leuk om even te kijken met een paar vrienden ofzo.
En koel genoeg om mn Usericon er voor aan te passen
dat die dingen niet duidelijk zijn in de film vind ik des te mooier. Tegenwoordig verwacht de doorsnee filmkijker dat alles lekker voorgekouwd wordt. Bij deze film kan je dus je eigen conclusies gaan trekken, en leuke discussies theorieen kunnen ontstaan.
Zo zal ik de mijne morgen posten
Ik vind het altijd wel fijn om zelf die dingen te kunnen bedenken, maar voor een amerikaanse (toch wel) box office film vind ik dat eigenlijk best vreemd.
Als je bijvoorbeeld naar the Sixth Sense en Unbreakable kijkt (films die je op het verkeerde been zetten), in die films laten ze je een hele tijd je eigen conclusies trekken, maar aan het eind krijg je dus de hele lading en de clou voorgekauwd.
Misschien hoor ik het niet te missen, maar ik miste het hier toch
Ik dacht een kwartiertje voor het eind dat dat het einde al was (typisch amerikaans, alles weer goed enzo), maar gelukkig ging Noah nog snel ff dood
onderaan zie je een stel threads met leuke theorieen e.d.
Misschien wordt het zo wat duidelijker.
Tegenwoordig worden mindfuck films (open eind, nadenken) steeds populairder.
******SPOILERS*********
-Ik vind niet dat het "te makkelijk" zou zijn om ietsjes meer uit te leggen over Samara. Je krijgt dan ook geen enkele hint over het hoe en waarom van haar moorden. Ben het ermee eens dat tegenwoordig te veel uitgelegd moet worden, en de charme van mind-fuckfilms is dat je zelf gaat denken. Maar extra info had mij blij gemaakt. Qua motief kom ik nu niet verder dan wraak (is ze zo gruwelijk van haar biologische ouders/moeder weggehaald???)
-Beetje teveel gebruik gemaakt van 'waarschuwingsmuziekjes" of onverwachte schrik-muziek. Iedereen zat recht overeind bij de duizendpoot die tussen de papieren zat (dankzij MEGA harde muziek), maar later toen je nog even een flashback kreeg naar dode nicht en (voor het eerst goed in beeld gebrachte) dode vriend was er geen schrikeffect (want geen enge muziek)
-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen? ik dacht er 1 te zien net na de paard-door-schroefscene op de boot. Heb ik trouwens mijn mede sneakers tijdens de pauze lekker mee gek gemaakt (joh, ik wil niet te creepy doen, maarre...zagen jullie dat ook )
-leuke vewijzingen naar japan (o.a. schilderijtje bij pa thuis, schrift in dossier ma e.a.)
Kan iemand zo vriendelijk zijn mij meer te vertellen over waarom Samara nou zo pissig is? (n.a.v. de originele versies wellicht? ben best nieuwsgierig en JA ik beloof dat ik de originele versie ook ga bekijken )
Mindfuck films zijn inderdaad okee, maar bij mindfuckers heb je genoeg clues waartussen je verbanden moet zien te leggen. Bij deze film heb je hoogstens een paar vahge opmerkingen, waar je totaal geen link tussen kunt leggen.
Voor de rest was de film toppie.
* spoilers *
Samara heeft haar hele leven al een gave, waardoor ze mensen verschrikkelijke beelden kan laten zien en op allerlei manieren kan projecteren.
Haar ouders werden hier gek van, en zelfs alle bewoners van het eiland vonden het verschrikkelijk (a cold here is everybdy's cold)
In mijn ogen is ze gewoon plane old evil. Ze wilt iedereen pijn doen, omdat er niet van haar gehouden werd.
Nou goed, ze werd dus vermoord door haar moeder en dat trok ze niet bepaald dus ze wilt gewoon door blijven moorden omdat ze eeh evil is
Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)
Aan het eind van de film kwam ik ook tot de conclusie dat Samara gewoonweg plain evil is Ze is 2 keer gedumpt door haar ouders (er werd gezegd dat ze geadopteerd was, dus haar biologische ouders hebben haar achtergelaten, en haar '2e ouders' vermoordden haar), dus dat zal inderdaad de reden zijn dat ze gewoon wil moorden. Ze wil aandacht, en door te moorden komt ze in het nieuws en breidt de "Urban Legend" (de videoband) zich verder uit.
Ze speelt dus gewoon een spelletje met de mensen.
Maar wat ik daar dus jammer aan vind, je merkt dat Samara ook nog wat goeds in zich had, dat had de maker niet moeten doen.
Bij iemand die alleen maar wil moorden stel ik me niet een meisje voor die wil dat mensen van haar houden, maar een vuil kreng dat alleen maar schijt heeft aan liefde e.d.
Samara was naar mijn mening dus niet evil genoeg voor deze moorden..
quote:Dat snapte ik, maar ik snapte niet waarom Noah (die minstens even veel moeite gedaan had als die anderen) wel moest sterven. Het was leuk voor de film, als ie in leven was gebleven was het eind wel errug amerikaans geweest, maar toch vind ik het jammer.
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)
quote:Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Met wat denkwerk kom je aardig ver hooor. Ik denk dat je gewoon wat lui bent (wat heus niet kwalijk is te nemen) als je meer voorgekouwd wilt worden. Je kan het vervelend vinden maar imo kan je niet zeggen dat dat een slecht aspect is van de film, maar eentje van de kijkerDe film is nou eenmsaal zoals die is en door de geschiedenis heen kan iedereen weten dat verhalen nou eenmaal een open einde kunnen hebben. Ik ben niet van mening dat ze meer hadden moeten vertellen in de film.
quote:* Henkmanz sluit zich hierbij compleet aan
Op dinsdag 18 februari 2003 15:48 schreef Taigurrr het volgende:[..]
Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:53 schreef Taigurrr het volgende:
-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen?
Maar aan de andere kant had een en ander wel iets duidelijker mogen zijn.
Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...
btw die flash van 'de ring' is mij ook opgevallen....
quote:Ik vind zoiets sowieso een loze kreet. De ene persoon vindt een horrorfilm van het type Scream geweldig, een volgende als het van het Braindead soort is en weer een volgende zoiets als The Ring etc ...
Op dinsdag 18 februari 2003 22:53 schreef ox2 het volgende: Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...
Voor mijzelf was het tot nu toe wel de beste film van het jaar ... maar het jaar is nog lang en ik heb geen idee wat er nog gaat komen ...
[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 19-02-2003 19:33]
SPOILER
Wat mij betreft had de film wel af mogen lopen als Rachel onder de douche staat...
Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)
einde SPOILER
[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 20-02-2003 17:05]
quote:Té eng? ik vond het juist een stuk minder eng dan dat ik verwacht had. ik had meer kippenvel bij the Sixth sense.
Op donderdag 20 februari 2003 15:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb deze film in de sneak preview gezien en vond hem veel te eng. Was er ook niet heen gegaan als ik geweten had dat deze film gedraaid werd...
quote:je wordt meteen ná de film gebeld, 7 dagen later komt Samara om je te laten schrikken
Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)
quote:Ieder zijn mening ... overigens dateert het oorspronkelijke verhaal van Ring al van voor Scream ... maar goed ... wellicht dat nog verder terug in het verleden ook al soortgelijke ideeen op het doek of in een boek zijn vastgelegd ...
Op donderdag 20 februari 2003 23:15 schreef DAMH het volgende:
totale bout film, some old bsbegin was veelbelovend, maartja dat vergin als sneeuw voor de zon..... en het einde wel leuk dat er uberhaupt nog iets gebeurde .... kbedoel dat bange telefoontjes krijgen hebben we nou wel in scream gezien,,, en dat over dat andere visoenen krijgen van dooie en aan de hand daarvan iets pproberen op te lossen ook ,,, dus sja had wat kunnen zijn maar is het dus niet in mijn optiek
latooooorrrrrrrrrrrrrr
Ik denk dat als je een verhaal op deze manier gaat ontleden op originaliteit dat je dan elke film wel "some old bs" kunt noemen ... alles is al wel een keer gedaan ... het gaat erom hoe iets gebracht wordt ...
The Ring vond ik wel een goede film, maar zoals gezegd: smaken verschillen ... zo te horen ben jij als het om horror gaat meer van het Scream en I know what you did last summer soort films een fan ... dan is inderdaad The Ring niet aan je besteed ...
quote:Het ligt er maar helemaal aan wat jij onder vette horror verstaat ...
Op donderdag 20 februari 2003 23:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
oe het lijkt me een te brute film, ik ga hier niks lezen in het topic, want dan weet ik al wat er gaat gebeuren ben ik bang.
Het maakt me niks uit of de film goed is...als het maar een beetje vette horror is!!
quote:De VS versie is nog maar een maandje uit hoor?
Op donderdag 20 februari 2003 23:29 schreef Markster het volgende:
hoorde van een paar gasten dat ie heel vet was, hebben hem een jaar geleden gezien en ze zijn er nog steeds para van
quote:Ietsje langer.
Op donderdag 20 februari 2003 23:31 schreef sweek het volgende:[..]
De VS versie is nog maar een maandje uit hoor?
Maar een jaar kan echt niet...ik geloof oktober 2002 ofzo.
quote:ik bedoel vorig jaar
Op donderdag 20 februari 2003 23:32 schreef Mike het volgende:[..]
Ietsje langer.
Maar een jaar kan echt niet...ik geloof oktober 2002 ofzo.
Weet niet precies wanneer, maar wel tijd geleden, en ze zeiden dat je die film niet op paddo's moet kijken omdat je anders met je hoofd onder kussentjes gaat zitten van angst
quote:Welke van de 3 eindes die aan de originele film zitten?
Op donderdag 20 februari 2003 23:28 schreef sweek het volgende:
Ow, ik heb hier nog niet gepost..
Nouw, ik vond hem denk ik van hetzelfde niveau als Ringu, misschien toch net wat lager...
En zo eng vond ik beide films niet, en het einde vind ik nog altijd maar zwakjes...
**** SPOILERS !!! ****
1. Het einde waarin ze het meisje in de put vinden? Was inderdaad niet zo heel sterk ...
2. Het einde met de TV? Zwakjes? Da's stoerdoenerij van je ...
3. Het einde dat ze op weg zijn om de video aan de vader te gaan tonen? Vond ik later pas erg sterk toen ik bijgekomen was van nummer 2, ook niet zwakjes ...
Maar goed ... das mijn mening ...
quote:Zal wel de originele Ring geweest zijn dan ...
Op donderdag 20 februari 2003 23:33 schreef Markster het volgende:[..]
ik bedoel vorig jaar
Weet niet precies wanneer, maar wel tijd geleden, en ze zeiden dat je die film niet op paddo's moet kijken omdat je anders met je hoofd onder kussentjes gaat zitten van angst
quote:Er is toch maar een echt einde, nummer drie van welke je daar net noemt..?
Op donderdag 20 februari 2003 23:35 schreef Weakling het volgende:[..]
Welke van de 3 eindes die aan de originele film zitten?
**** SPOILERS !!! ****
-edit- ...
Maar goed ... das mijn mening ...
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:37 schreef Weakling het volgende:[..]
Zal wel de originele Ring geweest zijn dan ...
quote:Er zijn er zelfs nog meer
Op vrijdag 21 februari 2003 00:12 schreef Markster het volgende:[..]
zijn er 2 dan
Maar volgens mij ging het wel om deze, maar weet niet cker
- Een japanse TV versie
- Een japanse filmversie
- Een koreaanse versie
- Een amerikaanse versie
En dan vergeet ik vast nog wel een paar versies ... oh ... en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende delen Ring 0, 1 en 2 ...
quote:De Japanse evrsie deel 1 had alle drie de eindes in 1 film
Op donderdag 20 februari 2003 23:35 schreef Weakling het volgende:
Welke van de 3 eindes die aan de originele film zitten?
**** SPOILERS !!! ****1. Het einde waarin ze het meisje in de put vinden? Was inderdaad niet zo heel sterk ...
2. Het einde met de TV? Zwakjes? Da's stoerdoenerij van je ...
3. Het einde dat ze op weg zijn om de video aan de vader te gaan tonen? Vond ik later pas erg sterk toen ik bijgekomen was van nummer 2, ook niet zwakjes ...
quote:Ja, die zaten er inderdaad alledrie in... Met 3 dus als "echte" einde.
Op vrijdag 21 februari 2003 00:33 schreef SunChaser het volgende:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[..]
.
.
quote:Nederland is zo fucking traag met zijn premieres dat we het uit arren moede al hebben gedownload, nou goed.
Op vrijdag 21 februari 2003 00:37 schreef Kiezel het volgende:Fokkers zijn te cool voor de bios?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-02-2003 00:42]
quote:Ik ook van jou
Op vrijdag 21 februari 2003 00:38 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nederland is zo fucking traag met zijn premieres dat we het uit arren mode al hebben gedownload, nou goed.
-
-
-
-
-
De moeder die in wanhoop haar dochter in een put gooit, brrr.
En dat het meisje daar dan de deksel eropgeschoven ziet worden, bah. Van spoorloos was ik een tijd van slag, die kwaliteit heeft deze film niet, maar het idee van levend begraven worden is bijzonder akelig.
mja ik zie niet hoe je zoiets uit me tekst kan concluderen
kvind het niets eens horror-films is mij allemaal te voorspelbaar helemaal die scream cyclus ....
Kan me voorstellen dat als je het origineel niet kent je het een leuke film vindt, maar het viel mij tegen...
quote:Oh okay ... dan las ik er meer in dan wat je wilde zeggen ...
Op vrijdag 21 februari 2003 21:54 schreef DAMH het volgende: mja ik zie niet hoe je zoiets uit me tekst kan concluderen
kvind het niets eens horror-films is mij allemaal te voorspelbaar helemaal die scream cyclus ....
quote:Mwah ... ik ken het origineel wel ... en hoewel ook ik het origineel beter vond en veel dezelfde bezwaren tegen de remake als jij (zie mijn uitgebreide uitleg een paar paginas terug), vond ik het toch een heel vermakelijke film ...
Op vrijdag 21 februari 2003 22:05 schreef PimD het volgende:Kan me voorstellen dat als je het origineel niet kent je het een leuke film vindt, maar het viel mij tegen...
Ik hoopte op een dikke thriller, maar dit slaat echt alles. Geen moment freaky, en het verhaal vond ik óók al zeer kut. Vroeger keek ik onwijs veel thrillers, maar ben daar nu een beetje van af. En voorál na het zien van deze buttfilm
__edit__________
Biosje btw...
[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 22-02-2003 00:15]
quote:*bekijkt scene nog een keer*
Op zaterdag 22 februari 2003 13:10 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het wel een aardige film. Iemand nog het Fight Club-achtige moment na het laatste shot van de veerbootscene opgevallen?
quote:Gewoon in de videotheek. Hij is trouwes ook voor een paar euro's (geloof iets van 5) te halen bij MediaMarkt op DVD.
Op zaterdag 22 februari 2003 17:52 schreef Master_M het volgende:
Nu wil ikhet orgineel nog zien maar waar vind je zo'n Japanse film![]()
![]()
quote:betwijfel ik... <spoilers enzo!>
Op zaterdag 22 februari 2003 14:27 schreef Roosje01 het volgende:
Als je eerste de Amerikaanse versie kijkt en daarna de japanse, dan zal je vast en zeker de amerikaanse versie enger vinden.
De Amerikanen waren véél duidelijker met hun effecten, alles zóveel grafischer dan Ringu. In je Japanse versie krijg je helemaal niet zo de indruk dat er wat aan de hand is, en je krijgt er ook geen vage swooosh-geluiden en rimpels op tv-schermen... Dit maakt het veel spannender. Ringu is juist spannend omdat ze eigenlijk niets laten zien. In de hele eerste helft van de film zie je eigenlijk alleen maar gevolgen, in de amerikaanse krijg je meteen 'n zooi oorzaken voor je snufferd voordat het eerste gesodemieter gebeurd is. Daarnaast wordt alles in de Japanse versie erg vaag gehouden. De geschiedenis van Sadako krijg je pas in Ringu 0 uitgelegd. In de Amerikaanse versie hebben ze hier al het een en ander over uitgelegd in de eerste film. Deze voorkennis zou je natuurlijk niet mogen hebben als je de Japanse versie na de Amerikaanse versie ziet.
* Jordy-B is zwaar voorstander van de japanse versie, en vindt uiteraard ook dat je eerst de Japanse trilogie moet zien voor je aan de Amerikaanse versie begint.
De film vond ik over het algemeen erg goed, alleen het einde slaat weer helemaal nergens op.
quote:Net andersom ... Ringu: (ja ik heb em in japans gekeken.. Mensen die een bepaalde videoband keken, sterven na 7 dagen
Op donderdag 22 augustus 2002 15:40 schreef dapluiz het volgende:
Ja lijkt me ook een kewle film, ALLEEN, kijk
eens goed naar de trailer van fear dot com, die was eerder uitgekomen.
Het verhaal van de ring : Mensen die naar een bepaalde videoband kijken sterven na 2 dagen.
Fear dot com : mensen die naar een bepaalde website kijken sterven na een week ..
Misschien is het allebei wel heel anders uitgewerkt, dat hoop ik dan iig ...
Fear dot com:mensen die naar een bepaalde website kijken sterven na 2 dagen
Voor de rest is Ringu errug cool
Irritant dat er van die mensen naast je zitten die de film aan het uitleggen zijn... Ik snap ook wel wat ik zie hoor.... jeez....
Maar goed, dat maakt de film niet minder goed!
quote:Wat een trut is die Fannetje toch
Op zondag 23 februari 2003 14:09 schreef Tackleberry het volgende:
Irritant dat er van die mensen naast je zitten die de film aan het uitleggen zijn...
quote:Nou!
Op zondag 23 februari 2003 14:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wat een trut is die Fannetje toch
![]()
't waren trouwens de mensen naast mij, en niet de mensen naast Tackle
Is het iemand trouwens al opgevallen dat de websites die ze bezoekt als ze naar anna morgan zoekt op
C:\\win98\dekstop\........ staan?
maar goed veel kijkplezier, ik ben nu te moe om een reviewtje te tikken
weet trouwens iemand wanneer Dreamcatcher uitkomt, ik heb nu een paar keer het voorstukje gezien alleen
coming soon..
Maar goed bedankt en nog een fijne avond
Natuurlijk moest iemand me weer op mijn mobieltje bellen toen ik zat te kijken... net toen dat zoontje van haar had gekeken ging mijn mobieltje af. Ik ben nog nooit zo geschrokken van een telefoon die afgaat
quote:Dat was mij idd ook opgevallen
Op zondag 23 februari 2003 20:22 schreef Haanibal het volgende:C:\\win98\dekstop\........ staan?
Vond het wel een erg spannende film.
Spoiler
Alleen bij dat stukje dat dat paard van de boot afvalt moest ik toch hard lachen. Vond het zo'n lompe val van dat paard.
Naomi Watts een erg lekker ding is
quote:ja dat viel mij ook op
Op maandag 24 februari 2003 00:21 schreef Tjen het volgende:
Wat mij het meest opviel aan deze film was dat.......
Naomi Watts een erg lekker ding is
quote:Je begrijpt wel wat ik bedoel...
Op donderdag 20 februari 2003 17:17 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Té eng? ik vond het juist een stuk minder eng dan dat ik verwacht had. ik had meer kippenvel bij the Sixth sense.
[..]je wordt meteen ná de film gebeld, 7 dagen later komt Samara om je te laten schrikken
quote:Shmoopy?
Op maandag 24 februari 2003 00:51 schreef Filmgek het volgende:
a demonic girl will come and kill you
quote:Hetzelfde als de vliegen
Op zondag 23 februari 2003 23:29 schreef Miklo1980 het volgende:
* Spoiler *
.
.
.
.
.
wat hadden die bloedneuzen er mee te maken?
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:06 schreef DaMart het volgende:[..]
Hetzelfde als de vliegen
Heb hem gister met mijn vriendin gezien en ik vond het een geweldige film.
Eindelijk een keer een horrorfilm die de kijker niet behandelt als een stel debielen die niet zelf na kunnen denken(behalve op het einde een beetje dan.)
Schrikeffecten waren subtiel en waren niet alleen op louter harde geluiden gebaseerd(zoals scream bijvoorbeeld.)
Ik heb me zeer vermaakt.
Dus onbevangen naar The Ring geweest gisteren, en ik vond het een uitstekende film! Enige minpuntje vond ik dat het onderzoek van Rachel wel een beetje erg gemakkelijk gaat. Daar hadden ze best een kwartiertje / half uurtje *meer* film in mogen steken. De spanning werd nu al goed opgebouwd, maar dat had nog wel iets subtieler gekund.
Verder een uitstekende film, met een bloedmooie Watts. :0~
Ik denk dat ik Mulholland Drive ok maar weer es ga kijken
quote:Inderdaad, mijn vriendin zag het ook niet maar ik wel.
is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen? ik dacht er 1 te zien net na de paard-door-schroefscene op de boot. Heb ik trouwens mijn mede sneakers tijdens de pauze lekker mee gek gemaakt (joh, ik wil niet te creepy doen, maarre...zagen jullie dat ook )
quote:Euhm...
Op maandag 24 februari 2003 08:54 schreef Antikal het volgende:
Ik ga niet lopen druilen over het Japanse origineel, en eerlijk gezegd zal het origineel me een worst wezen. Ik kijk doorgaans niet naar films waarvan ik de dialogen niet eens kan verstaan. Dan heb ik al het idee dat ik de helft mis. (En ondertiteling zuigt, dat weten we allemaal)
quote:Hm, bij ons wel.
Op maandag 24 februari 2003 10:16 schreef rheingold het volgende:
het viel me trouwens op dat the ring niet full screen geprojecteerd werd. is dat in meer zalen het geval???
quote:Dat zou allemaal best weleens waar kunnen zijn. Maar ik heb zelf toch meer feeling met de amerikaanse 'westerse' manier van verhalen vertellen. Hoe je het ook wendt of keert, die japanners hebben meestal een tweede laag in de film zitten, die ik als niet-japanner niet begrijp. Die Sadako schijnt een geest te zijn die Japanners kennen uit de mythen en sagen in hun cultuur. Ik ken die cultuur niet, dus ik snap die laag niet. Ik had dat ook bij Crouching Tiger Hidden Dragon (zo heet ie toch?) Vond ik echt een gruwelijk slechte flauwekul-film (en dat ligt meer aan mij dan aan die film). Ik heb het gewoon niet zo op die Japanse toestanden. Maar ik zal hem zeker nog gaan kijken, wie weet heb ik het aan het verkeerde eind. Wat ik wel kan opmerken uit jouw verhaal is dat jij eerst de japanse versie hebt gezien. Je kunt er dus nooit op een objectieve manier over oordelen (evenals ik overigens), omdat je nooit kan weten hoe je de amerikaanse film zou hebben gevonden als je de japanse versie nog nooit had gezien. Andersom geldt dat voor mij natuurlijk ook als ik straks de japanse versie heb gezien.
Op zaterdag 22 februari 2003 18:05 schreef Jordy-B het volgende:[..]
betwijfel ik... <spoilers enzo!>
De Amerikanen waren véél duidelijker met hun effecten, alles zóveel grafischer dan Ringu. In je Japanse versie krijg je helemaal niet zo de indruk dat er wat aan de hand is, en je krijgt er ook geen vage swooosh-geluiden en rimpels op tv-schermen... Dit maakt het veel spannender. Ringu is juist spannend omdat ze eigenlijk niets laten zien. In de hele eerste helft van de film zie je eigenlijk alleen maar gevolgen, in de amerikaanse krijg je meteen 'n zooi oorzaken voor je snufferd voordat het eerste gesodemieter gebeurd is. Daarnaast wordt alles in de Japanse versie erg vaag gehouden. De geschiedenis van Sadako krijg je pas in Ringu 0 uitgelegd. In de Amerikaanse versie hebben ze hier al het een en ander over uitgelegd in de eerste film. Deze voorkennis zou je natuurlijk niet mogen hebben als je de Japanse versie na de Amerikaanse versie ziet.
* Jordy-B is zwaar voorstander van de japanse versie, en vindt uiteraard ook dat je eerst de Japanse trilogie moet zien voor je aan de Amerikaanse versie begint.
quote:En gelijk heb je! Ik vind trouwens ondertiteling en dubbing beide niks hoor...
Op maandag 24 februari 2003 10:03 schreef sweek het volgende:[..]
Euhm...
Ik kies toch echt ondertiteling boven dubbing hoor... en ook boven remaken.
quote:ehrm.. De *wel* Engelstaligen.
Je mist heel wat goede films indien je de niet Engelstaligen alleen wilt bekijken...
Maar: zie boven. Er is onvoorstelbaar veel moois te zien in de talen die ik versta.
Och, en nu en dan gooi ik er ook wel eens iets exotischers tussendoor hoor. Op z'n tijd mag ik ook best graag eens een Italiaans of Spaans gesproken film zien, maar dan houd ik toch altijd het gevoel dat er meer uit te halen was dan ik persoonlijk er uit heb kunnen halen.
Ik snap dat veel van jullie me hierin niet zullen begrijpen, maar zo zit deze jongen gewoon in elkaar. Ik ben er ook zo een die het verrekt om vertalingen van boeken te lezen.
Sue me!
(But stop calling me Sue...)
quote:Die krijgen ze als ze iets in het echt zien wat ze in die video gezien hebben, toch?
Op zondag 23 februari 2003 23:29 schreef Miklo1980 het volgende:
* Spoiler *
.
.
.
.
.
wat hadden die bloedneuzen er mee te maken?
quote:
Op maandag 24 februari 2003 18:23 schreef koston het volgende:
Hep m een paar dage gelede gezien en ik kan niet anders zegge dan kewle film. Maarre toen ze bij die put stonde en ze zeiden:
Noah: I wonder how long someone can survive down there....
Rachel Keller: ... 7 days... ,
waar ging dat dan over?
SPOILER:
.
.
.
.
Omdat het zeven dagen duurt tussen het moment dat je de videoband ziet (die symbolisch verbeeldt hoe en waarom het meisje in de put terecht kwam) en dat je overlijdt. Dus het is waarschijnlijk dat Samira 7 dagen in de put heeft gezeten.
/SPOILER
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:09]
quote:Ow dat is symolisch. Snap de helft van de film nog nie, ook nie na het lezen van de spoilers. Maar, toch bedankt!
SPOILER
.
.
.
.
.
Omdat het zeven dagen duurt tussen het moment dat je de videoband ziet (die symbolisch verbeeldt hoe en waarom het meisje in de put terecht kwam) en dat je overlijdt. Dus het is waarschijnlijk dat Samira 7 dagen in de put heeft gezeten.
.
.
.
/SPOILER
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:10]
quote:niet 7 dagen in de put gezeten, ze lag er veel langer hoor, maar het duurde 7 dagen voor dat ze overleed....
Op maandag 24 februari 2003 18:26 schreef Manono het volgende:[..]
![]()
Vandaar dat het ook 7 dagen duurt voordat iemand dood gaat als ie die band had gezien.
.
.
.
.
.
/SPOILER
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 25-02-2003 11:10]
Daarom dus mijn complimenten aan Bojan Bazelli, de cinematograaf van The Ring. De constante matte blauw-groene kleurstelling is fantastisch, iets wat ik ook zo pakkend vond in 'Payback' met Mel Gibson.
Ben ook erg blij dat ik erg ontvankelijk ben voor sfeer en niet rondvliegende ledematen. Ik zat de hele film met het zweet in m'n handen, ook op de momenten dat er 'niets essentieels' plaatsvond.
Dit is ook de reden waarom 'The Blair Witch Project' bestwel een sterk effect op me heeft gehad. Qua sfeer komen echter maar heel weinig films in de buurt van The Shining (=de Kubrick-versie) Bij die film had ik tijdens de openingscredits al een akelig gevoel
En ja, er verschijnt idd een ring naar de veerboot-paard scène. Leuk detail.
klik vooral even door naar de spoilers
¤ 4,99 bij de Freerecord
(en zo mogelijk is dat kind daar NOG enger, vind ik)
quote:Ook bij de Music House voor 4,99
Op dinsdag 25 februari 2003 17:12 schreef Taigurrr het volgende:
"die andere versie dan"¤ 4,99 bij de Freerecord
quote:Gaat het dan om die Japanse versie, waar The Ring een remake van is??
Op dinsdag 25 februari 2003 17:52 schreef Tain het volgende:[..]
Ook bij de Music House voor 4,99
quote:tis deze:
Op dinsdag 25 februari 2003 19:20 schreef Rekkie het volgende:[..]
Gaat het dan om die Japanse versie, waar The Ring een remake van is??
Helemaal niet spannend of eng ofzo. Enige pluspuntje was dat die rachel wel cute was..
quote:cool... die zal'k morgen even ophalen, dan
Op dinsdag 25 februari 2003 17:12 schreef Taigurrr het volgende:
"die andere versie dan"¤ 4,99 bij de Freerecord
'k vond 't in de amerikaanse versie puur jammer dat 't jochie zei dat 't niet zo'n slim idee was om d'r vrij te laten. En dan meteen daar achteraan "de scène".
En waarom was die video zo uitgebreid?
quote:Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
Op maandag 24 februari 2003 10:18 schreef Roosje01 het volgende:Hoe je het ook wendt of keert, die japanners hebben meestal een tweede laag in de film zitten, die ik als niet-japanner niet begrijp. Die Sadako schijnt een geest te zijn die Japanners kennen uit de mythen en sagen in hun cultuur. Ik ken die cultuur niet, dus ik snap die laag niet. [knip]
Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden
Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.
Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.
Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 00:17]
quote:'k weet 't niet. 't kan makkelijk, dus ze zullen het vast niet nalaten. (hoewel de 2 verhalen lang niet zo mooi op elkaar aan zullen sluiten als ringu 1 en 2. Ringu 1 had namelijk, hoewel er minder duidelijk werd gemaakt, een geslotener einde dan The Ring)
Op woensdag 26 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:
Gezien het succes van Ring USA zal er in het najaar van 2003 wel een vervolg komen, vermoed ik.
quote:Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.
Op woensdag 26 februari 2003 00:10 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k weet 't niet.
'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel
quote:Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.
Op woensdag 26 februari 2003 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
nja...'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel
quote:Ehm, "dus ook hier" lijkt mij een beetje voorbarig.
Op woensdag 26 februari 2003 00:18 schreef SunChaser het volgende:[..]
Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.
Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...
Ben bang, heel erg bang...
quote:Hee, dank je wel voor deze info, zal zometeen eens even gaan kijken! Door je berichtjes hier was ik erg benieuwd geworden (meer nog dan daarvoor) naar de japanse versie. Heb gisteren dus Ring 1 + 2 aangeschaft op DVD. Ik moet ze nog kijken, maar ik ben wel heel erg benieuwd. In de tilburgse FRS kostten ze trouwens 15 euro. Da's dan wel weer jammer dat ik er hier achter moet komen dat ze overal slachts 5 euro kosten.
Op dinsdag 25 februari 2003 23:43 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
En je moet er rekening mee houden dat ze in Japan een trilogie hebben gemaakt, ipv één film. In de Jp deel 1 wordt veel minder duidelijkheid gegeven dan in de US. Na deel 0 wordt alles een stuk duidelijker.Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden
Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.
Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm
quote:De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.
Op woensdag 26 februari 2003 10:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Heb net iets ontdekt wat eigenlijk best creepy is.
Waardoor Samara het overgrote deel van de samenleving al besmet heeft...Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...Ben bang, heel erg bang...
De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.
quote:Ehm, het orgineel heette toch ringu?
Op woensdag 26 februari 2003 11:17 schreef Jordy-B het volgende:[..]
De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.
De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.
Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?
quote:Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Ehm, het orgineel heette toch ringu?
Ik heb mijn telefoon nog nooit ringu horen zeggen.Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?
En als ze smst hoop da ze na 1 x ophoudt want hou niet zo van opdringeringen typetjes. En niet da zó'n sms bom gaat sturen da hij echt 100 x aan komt en dat jij ervoor betaalt ofzo
maar inderdaad ze staat zelfs standaard in windows verborgen
quote:Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...
Op woensdag 26 februari 2003 00:12 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.
quote:Net zoals halloween 1 tot 100 die waren ook super flauw op een geven moment
Op woensdag 26 februari 2003 11:31 schreef kamagurka het volgende:[..]
Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...
quote:Ringu is een vertaalfout.
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Ehm, het orgineel heette toch ringu?
Ik heb mijn telefoon nog nooit ringu horen zeggen.Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?
Omdat de Japanners met klanken schrijven, en niet met letters. Ring klinkt in Japan als Ringu.
(zie ook de alternatieven die ik gaf bij het verhaal)
quote:lekker eigenwijs. De schrijver heeft zelf in een interview gezegd dat 'ie niet wist dat Ring ook iets ronds is.
Op woensdag 26 februari 2003 11:29 schreef Master_M het volgende:[..]
Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.
1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?
quote:1. Samara/Sadako
Op woensdag 26 februari 2003 12:16 schreef Patch het volgende:
wow 10 pagina's...
sorry geen zin om ze allemaal door te nemen.
Ik had nog steeds wat vragen mbt The Ring
Misschien zijn ze al beantwoord, misschien niet.1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 12:24]
quote:bedoel je niet dagen in plaats van jaar?
Op woensdag 26 februari 2003 12:20 schreef Jordy-B het volgende:[..]
en pas na 7 (of langer->Jp) jaar sterft..
quote:ja, sorry... In de war door de Jp versie.
Op woensdag 26 februari 2003 12:22 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
bedoel je niet dagen in plaats van jaar?
quote:slecht uitgewerkt?
Op woensdag 26 februari 2003 12:27 schreef MissMSX het volgende:
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er echt geen ruk aan vond. Wat een vreselijk slechte film is The Ring zeg! Slecht verhaal... slecht uitgewerkt... ging helemaal nergens over
Dat ligt aan jou...
quote:en nu graag de antwoorden mbt de USA versie alstublieft....
Op woensdag 26 februari 2003 12:20 schreef Jordy-B het volgende:[..]
1. Samara/Sadako
2. Omdat Samara/Sadako hem daar gemaakt heeft? Ze zat immers in de put onder het huis.
3. Ze is voor de helft slecht. Samara/Sadako's moeder is vermoedelijk niet zwanger geraakt van haar man, maar van ies anders. En ze is wraakzuchtig. Jij vindt 't ook niet leuk als je in 'n put wordt gedumpt en pas na 7 dagen (of véél langer->Jp) sterft..
quote:samara is het karakter uit de US versie einstein
Op woensdag 26 februari 2003 12:29 schreef Patch het volgende:[..]
en nu graag de antwoorden mbt de USA versie alstublieft....
quote:Ongetwijfeld... maar het verhaal heeft me van minuut 1 absoluut niet kunnen boeien... soms heb je films waar je helemaal in meegesleept wordt, maar dat had ik bij The Ring totaal niet...
Op woensdag 26 februari 2003 12:28 schreef Jordy-B het volgende:[..]
slecht uitgewerkt?
Dat ligt aan jou...
[Dit bericht is gewijzigd door MissMSX op 26-02-2003 12:32]
quote:je hebt antwoorden mbt de USA-versie, grapjas.
Op woensdag 26 februari 2003 12:29 schreef Patch het volgende:[..]
en nu graag de antwoorden mbt de USA versie alstublieft....
quote:Ze heeft het niet gefilmd... er was immers geen afkomst op de track te zien...
Op woensdag 26 februari 2003 12:33 schreef Patch het volgende:
Hoe kan Samara nu alles gefilmt hebben? En hoe komt die tape dan in het kastje van die kampeerbeheerder terecht?Had ze dat allemaal gefilmt en gemonteerd in 1978?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |